News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Golden Templar army liste

Started by Belial, 21 February, 2007, 13:57:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Belial

Her er så min foreløbig army liste for mine Golden Templars.

HQ:

Reclusiarch  117 Pts
    Bolt Pistol , Space Marine Bike, Frag Grenades

Elite:

Attack Bikes (3)  165 Pts
    Expert Riders, Tank Hunters

Bike Squadron (5) 231 Pts
- Meltagun (x2), Expert Riders, Furious Assault
- Sergeant, Terminator Honors, Power Weapon, Bolt Pistol

Troops:

Tactical Squad (10) 244 Pts
- Bolt Pistol & CCW (x8); Flamer (x1)
- Sergeant, Terminator Honors; Bolt Pistol, Power Fist
- Rhino, Extra Armor, Smoke Launchers

Tactical Squad (5) 180 Pts
- Bolt Pistol & CCW (x4), Lascannon
- Razorback, Twin-Linked Lascannon

Fast Attack:

Land Speeder 50 Pts

Total 987

Der er altså stadig 13 point tilbage at lege med.

Tankerne bag hæren (Hæren er lavet med øje for at kunne møde forskellige typer modstandere - ikke kun Jaspars hær).

Først og fremmest skal hæren gerne være offensivt indstillet. Som hovedangrebsstyrke har jeg Chaplain, Bikes og 10 mand i Rhino (Disse kan bakkes op af Attack bikes hvis det bliver nødvendigt). Det vil sige 592 point der er gearet til at tage kampen op i fjendeland, samt yderligere 165 lige i hælene. Desuden kan den enlige land speeder virke som en hurtig claiming unit. Rhino squad'en har en flamer til at kompensere for manglende bolter fire under dismount.

Til support har hæren den lille tactical squad med to lascannons til at fjerne pansrede mål (de er dog udstyret til at kunne gå løs på deep-strikers og scouts i nødstilfælde). Attack Bikes'ene har her en dobbeltrolle da de kan fjerne horder af infanteri samt lette pansrede mål med tank-hunter (især skimmers - de burde teoretisk set kunne score min. 1 glancing hit pr. tur mod en AV12 skimmer). Land speederen skal gå efter let pansret infanteri (hvis lejligheden byder sig - gå efter support våben og rear shots på pansrede mål) og ellers gå efter claim i missioner.

Force:
Hæren er forholdvis hurtig og slagkraftig i form af Chaplin, bike squadron og rhino squad. Den har over middel slagkraft mod hordehære i form af en del bevægelig Heavy Bolters. Hæren kan på trods af sin aggresive natur spilles defensivt (mobile tunge våben og bikes). Chaplain og 5 bikes med furies assault er bestemt en styrke man skal regne med.

Ulempe:
Hæren består kun af 27 modeller, hvoraf en del units er rimelig dyre. Der er kun 2 pansrede mål, så man kan nok regne med at Rhino'en kører rundt med et stort sigtekorn lige i fronten, hvilket man skal tage hensyn til under set-up.

Alternativ:

Skifte support enheden (5 mand squad + Razorback) ud med en Troop Bike Squadron med 2 melta guns og gå efter all-out assault. Hæren bliver derved endnu mere mobil, men kan ikke svare igen mod tungt pansrede mål på lang afstand. Hæren mister kun 1 model ved byttet og Razorbacks er ikke specielt holdbare i forvejen.

Det er de forløbige tanker om hæren, hvis du skulle have en god ide til hvad de sidste 13 point skal bruget til, så sig endelig til (melta bombs til bikes?).

MVH

Belial

Tilføjet:

AS score (max 10 WP)

Reclusiarch
styrke 4 + initiativ 5 + angreb 4 = 13 = 1 WP
+ 2 WP (12" move)
Total 3 WP

Attack Bikes
3 Heavy Bolters = 3 WP

Tactical Squad (10) veteran m. PF
styrke 8 + initiativ 1 + angreb 3 = 12 = 1 WP

Tactical Squad (5)
Lascannon = 1 WP

Razorback
Twin-linked Lascannon = 1 WP

Land Speeder
Heavy Bolter = 1 WP

Total : 10 WP

Hoppe

Jeg ville droppe tank hunters til AB's, og droppe en AB så der er to. Så ville jeg bruge det på en MM AB til bike squaden og de 5 point ekstra. Du får bedre anti tank og en mere holdbar fearless squad. Du har det ok, med 2 AB, speederen og flamer. Bikes er også gode mod infanty.

Så hare du 8 point tilbage til EA og smoke til din Razorback. Så sku det stemme.

Hoppe
Medlem af Emperor's Pride

Belial

Ja. Der er squ nok lidt få wounds i den bike enhed.

Jeg ved nu ikke rigtig om jeg gider smide flere point efter den Razorback. Det må jeg lige tænke over. Måske hellere give de resterende to bikes Tank Hunter.

MVH

Belial

shsuper

Hvad med nogle scout bikers, de ville fungere fint til at tur 1 charge den enhed der truer dine bikers med chap mest i skydning.

Sejr

Belial

Knights Errant?

De virker bare så stealthy og luskede.  ;D

Er ikke sikker på fluffet holder (selvom reglerne gør).

Måske når de med i min næste 250 point blok (eller hvad vi nu beslutter os for).

MVH

Belial

Belial

AS score tilføjet første post.

Med Hoppes forslag flyttes en Attack Bike over i Bike Squadron'en, men AS score forbliver den samme.

MVH

Belial

Belial

Set i lyset af udviklingen i AS systemet må jeg hellere begrænse mit brug af Weapon Points.

Rent teknisk set bør grænsen nok være 9 WP for 1000 point (15 WP ved 1700 points).

Min Vet. Sgt. i bike squaden koster også lige pludselig 1 WP pga. basic move 7"+

MVH

Belial

Morten Petersen

Mit råd er at fjerne razerback'en, og tilføje en meltagun i dit 10 mands squad. Har haft utroligt meget meget ud at meltaguns. Og en razerback dør utroligt let. Specielt når du ikke har flere biler med.

Bedste hilsner

Morten Petersen

Ps. muligvis er jeg lidt "farvet" mht. meltaguns. Elsker det våben :P
The light of the end of the tunnel may be a oncoming train!

Belial

Tja. Det er ikke helt nok.

Jeg har pt. 11 WP og skal ned på 9.

Jeg kunne selvfølgelig bytte Razorback'en ud med en Rhino og forøge min anden combat squad, samt give dem en melta gun i stedet for en las cannon.

8 Tac. Marines, 7 w. BP & CCW, 1 w. Melta gun
Rhino w extra armour, smoke

Total 188 points.

Det trækker 2 WP tilbage, men reducerer mine long range muligheder kraftigt.

Hmm...

MVH

Belial

Excommunicate

Hey Belial

Jeg har faktisk spillet en del uden særlig meget 'long-range firepower'. Det kan sagtens fungere. Melta og plasmaguns i store enheder, der også kan kæmpe i nærkamp er overraskende godt. I større spil skal man bare helst have nogle afledninger fra sine Rhinos... De er, som du helt sikkert ved, altafgørende.

Simon

Belial

Du har helt ret Simon.

Jeg er bare ved at falde i hypermobilitets-fælden.

Hurtige eller semi hurtige enheder. Jeg mangler det samspil man kan få ud af forskellige enheder.

Fire base støtter de andres frem march.

Alternativt kunne jeg fjerne PW på min bike Vet og håbe på at Chaplain'en gør arbejdet. Droppe Speeder'en og bruge points'ene på noget gratis WP-mæssigt.

MVH

Belial

PS: Jeg vil helst heller ikke ændre min army-liste i forhold til det Jaspar har f.eks. Ellers ville jeg nok inkludere en psyker m. hood (så ville de daemon hosts ikke være så smarte).

Excommunicate

Kan godt ske følgende ikke er så optimalt, men det beholder noget temaet og lidt langtrækkende back-up.

Skære 2 attack bikes væk og smide den sidste ind med dine alm. bikes. Så har du fjernet 2 WP. (Giver 110pts)

Væk med en Landspeeder. 1 WP + 50pts

Så har du 165 pts, der kan bruge 1 WP.

Razorback 75pts (?)
5 Marines med meltagun (85pts)

Og så extra armour samt smoke til razorbacken...

Måske ikke den bedste løsning, men det er da rimelig stilfuldt med sådan et par Razorbacks :) Riddere skal jo være mounted!  ;D

Simon

Belial

Som før nævnt er Jaspar og jeg blevet enige om at bygge vores hære op efter smiley systemet.

De enheder jeg oprindeligt har valgt fylder ret godt i den sure afdeling.

Chaplain  :(
Bike*  :(

Bike Squadron*  :-\

Attack Bike Squadron*  :(

Tactical Squad i Rhino  :-\

Tactical Squad i Razorback  :-\ 

Altså sammenlagt 4 x  :(

Min ide bag hæren var at hele hæren var mounted for at følge ridder temaet, så jeg har valgt følgende enhed til at supplere:

Devastator Squad m. 2 lascannons  :)
Razorback m. twin lascannon  :)  (Da det er nr. 2 i hæren)

Enheden skal danne min anti-armour fire base, som skal dække resten af styrkens advance.

Så står jeg lidt i et dilemma...

Til mine 2 sidste glade smileys har jeg følgende valgmuligheder:

Commander (evt. m. command squad)

Veteran Squad

Terminators

Veteran Squad

Dreadnought

Techmarine

Predator Destructor

Landraider

Commander m. Command squad giver 2 x  :), men er det ikke en anelse meget med 2 HQs i en 1500 point hær?

Terminators og Veterans passer ikke så godt til fluffet, samt Aspire to Glory.

En enkelt Dreadnought ville passe fint ind i fluffet. Masser af CC marines, der kæmper som vilde burde give rigeligt med mulige aspiranter til "pilot" jobbet. Men den er langsom og passer ikke ind i 12" move ideen.

Techmarine skal helst være i et køretøj og koster et power weapon og dem har jeg allerede brugt 4 weapon point på.

Predator Destructor er sådan set ok, men bruger 2 Heavy Weapons og dem har jeg også brugt rigeligt af.

Landraider er utrolig cool, men jeg ville egentlig hellere have nogle flere mænner med og samme problemstilling mht. skydere som ved Predator.

Forslag/ideer/holdninger?

MVH

Belial

Gil

Helt klart at du skal tage en Dread med, som du siger den kan passe i fluffet og det er jo en fed model med mange muligheder til at gøre den lidt ridder fed agtig  ;D

Termies har også muligheder til at se lækre ud ifølge temaet, men som du siger de er lidt langsomme, men ikke hvis du DS dem og så skal man bare have en Homer med så er de kørende.

Dine Riddere kører frem og angriber og så når de er i nærkamp kalder de på Himmel Ridderne som ankommer som Engle fra oven for at assistere dine drenge med at uddele Kejserens budskab  ;D
Det kan da godt virke skulle jeg mene.
Battle Brother
Press Ganger

He who dies with the most toys win

Belial

Terminators m. homer. Ja, det kunne virke.

Så skal de nok have heavy flamers (æder ikke mine heavy weapon points og hvis jeg havde Cyclones ville det nok være smartere at gå over slagmarken, så missilerne er med fra tur 1).

Tror faktisk lige jeg har nogle liggende et sted.

Terminators afskærer mig dog fra at tage en Dreadnought pga. Aspiry to Glory.

Så mangler jeg en  :)

MVH

Belial

Gil

Så tag en Destructor da den kan køre 6" og skyde, så er den da stadig lidt indenfor dit fluff med en mobil hær.
Den er jo mere mobil end din Dev. Sq.  ;D
Battle Brother
Press Ganger

He who dies with the most toys win

Belial

Jeps.

Her er så hvad jeg er nået frem til:

HQ

Master of Sanctity  :(
w. bolt pistol, frag grenades
Bike*  :(

Elite

Dreadnought w. Twin Lascannon og ea  :)

4 Bikes*   :(
w. 2 Meltaguns, Furious Assault, Expert Riders
Vet. Sgt. w. Teleport Homer, Power Fist, Bolt Pistol

Troops

9 Tactical Marines (bp+ccw), flamer
Vet. Sgt. w bp+PF

Rhino
w. smoke, ea

Vet. Sgt. w bp+PF

Rhino
w. smoke, ea

5 Tactical Marines (bp+ccw), Meltagun

Razorback
w.  Twin-Linked Heavy Bolter, smoke, ea

Heavy Support

5 Devastators  :)
w. 2 Lascannons

Razorback   :)
w. Twin-Linked Lascannon

Predator Destructor  :)
w. sponson Heavy Bolters, Dozer Blade

Total 1499 points.

En  :) unit smiley i overskud som overføres til Weapon Smileys.

Weapon Smileys

Heavy: 7 (1 over)

Special: 3

Power Weapon: 7 (4 over)

WRS: alle 5 (+1 en fra unit smileys) er brugt

EDIT: Jeg har taget højde for den nyeste udvikling indenfor AS systemet og lavet min hær derefter. Jeg har mistet lidt mobil fire power og mine terminators, men har til gengæld en større assault force som skal slå på tæven. Det er måske egentlig også lidt mere ridder stil.

MVH

Belial

PS: Hvorfor er det nu vi er vilde med 40K: http://www.youtube.com/watch?v=UID6LEzvRRo&mode=related&search=

Belial

Jeg har rettet lidt i min ovenstående liste, så den passer med de nye forslag til smiley AS'et.

Det er min plan at færdiggøre hæren til CQ i sympati med alle dem, som skal male på livet løs for at nå det.

Måske kan den være stand-in, hvis det bliver nødvendigt.

MVH

Belial

Belial

Ja, det nåede jeg så hverken helt eller halvt. I stedet har jeg sat mig det nye mål at deltage i EC5, så nu står den på IASL 19 med en bundgrænse på 13.

Jeg har taget udgangspunkt i min eksisterende liste og ændret lidt. For at gøre den mere ridder-agtig har jeg smidt min Razorback squad på porten og købt 5 bikes som Troops. Jeg har ligeledes forstærket min Elite Bike squadron med en Attack Bike.

Min hær kommer nok til at mangle en del multishot, men skulle helst kunne kompensere ved hastighed, flamers og attacks. Der er en del lascannons og hurtige meltaguns til at gøre livet lidt surt for monstrous creatures og tanks.

HQ

Master of Sanctity
w. bolt pistol, frag grenades
Bike

Elite

Dreadnought w. Twin Lascannon og ea 

4 Bikes
w. 2 Meltaguns, Furious Assault, Expert Riders
Vet. Sgt. w. Lightning Claw
1 Attack Bike w. Multi-Melta, FA, ER

Troops

Vet. Sgt. w bp+PF

Rhino
w. smoke, ea, search light

Vet. Sgt. w bp+PF

Rhino
w. smoke, ea

5 Bikes
w. Meltagun, Flamer, Expert Riders

Heavy Support

5 Devastators 
w. 2 Lascannons

Razorback   
w. Twin-Linked Lascannon

Predator Destructor 
w. sponson Heavy Bolters, Dozer Blade

Total 1600 points.

IASL score

1) FOC
A FOC: 0
B Gentagelser: 0 (1 gratis - Bike Squadron)
C: Kategoriændringer: -2 (Elite Bike Squadron)

2) Shooting
A Heavy Weapons: 0 (6 Heavy Weapons)
B Multishot Weapons: 0 (2 Multishot Weapons)
C Vehicles: 0

3) Close Combat
A Power Weapons: -1 (1 PW, 1 LC og 2 PF)
B Character Strength: -4 (Chaplain A5+I5+S4+T5+2 = 21)

4) Slemme enheder: 0

5 Vehicles/Transport/Hastighed
A Dyre Vehicles: +2 (Predator, Dread)
B Transports: 0
C Hastighed: -2 (Chaplain og 2 Bike Squadrons)

6 Hærjustering: 0 (Kategori C)

7 Undtagelser: NA

Total score på 20 - 9 + 2 = 13

Jeg er knap så vant til at udregne IASL så jeg håber det stemmer.

MVH

Belial

Hoppe

Din chaplain har T5 og får dermed 21 i Character Strength. Ellers skulle det se OK ud.

En ganske slagkraftig hær, som egner sig godt til Chosen missioner, men den har også sine svagheder (få HW's). Men den skal nok klare sig godt. Som du måske ser er IASL slet ikke så stramt endda ;)

Hoppe

Belial

Hallo hjerne. Det har han da også.  ::) ;D

Nå, men så må jeg jo finde på noget. Men nu jeg tænker over det, giver en dread ikke +1 for dyre vehicles eller hvordan?

Så burde pengene passe alligevel.

Til gengæld har jeg stadig et lidt ambivalent forhold til den Dreadnought ud fra et fluff perspektiv. På den ene side passer den godt ind (masser af casualties giver god mulighed for "piloter"), på den anden side er den langsom, hvilket gør at den ikke kan følge med resten af hæren når de søger frem for at få kontakt med fjenden (pre-game).

Jeg er lidt spændt på at prøve hæren da jeg bestemt ikke har for vane at spille uden min. en Whirlwind (Den psykologiske effekt mod Tau og IG er guld værd).

Næ, der er god plads til at slå sig løs i IASL (afhængigt af grænsen). Det eneste jeg er lidt ked af, er de -2 for kategoriændring for min Bike enhed, men kan godt se at overdreven brug kan tweake visse hære i en rigtig kedelig retning. Det skal nok blive spas... :)

MVH

Belial

Hoppe

Jo det er da rigtigt, din dread giver da plus 1, så passer det.

Hoppe

Belial

Fino. Så er det rettet til.

Nu skal der samles og males.

Min Chaplain kunne klemme et enkelt attack mere ind med Terminator Honours, så det vil jeg vurdere på om jeg kan være bekendt.  ;)

MVH

Belial

shsuper

Quote from: Belial on 02 July, 2007, 13:13:55

Jeg er lidt spændt på at prøve hæren da jeg bestemt ikke har for vane at spille uden min. en Whirlwind (Den psykologiske effekt mod Tau og IG er guld værd).

MVH

Belial

Det er ikke kun psykologisk, den smadre altid et par af mine fire warrior enheder.
Man spændene hær, jeg ville sige nej til dreadden, den ville aldrig kunne følge med de andre pre game

Sejr

Frede

En dread kan du da sagtens forsvare fluffmæssigt, den bliver da bare skudt ned med drop pod der hvor den skal bruges, den behøver jo ikke gå hele vejen selv. Man kunne vel forestille sig at dine hurtige enheder finder fjenden og udvælger hvor slaget skal stå og så samler man hæren som venter i "orbit". Ingen problemer der og dreads er seje, så sådan en skal da med..

- F -