News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Team Italy... Cheaters?

Started by Asger, 14 August, 2007, 13:32:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Asger

Hej drenge jeg poster også dette på det engelske forum, men synes da også I skulle have den på Dansk  :)

Ligeledes vil jeg også gerne lige have hjælp til at opfriske de episoder jeg har glemt. Det er dog vigtigt for mig at vi pointere hvilken spiller der gjorde hvad, da fokus stadig skal ligge på individer, ikke en hel nation!

Ligeledes er formålet med posten dobbelt. Vi skal finde ud af hvordan vi forbedre ETC 2008 og frem, og dermed hvordan vi undgår snyd i fremtiden. Den anden del er at Italiens hold ikke skal slippe af sted med at beskylde Daniel (som er en kæmpe torsk), og dermed Danmark for snyd, uden at de historier der er om Italienske spillere også bliver nævnt. Der var 16 hold til dette års ETC, 1 hold hvor der konsekvent var brok over nogle af spillerne, det hold var Italien.

* Italiens Empire spiller har en grov anklage fra tidligere UK GT. Den oprindelige tråd kan ses her. Der var også brokkeri over andre italienske spillere, men i sagens natur er det svært at sige noget konkret, Læs det selv hvis I vil vide mere (det starter vist så småt på side 3 i tråden).

* ETC 2006, både Martin og Daniel havde dårlige oplevelser med Italienerne. Det samme argument som blev brugt i eksemplet ovenfor med at "jeg har ikke set dig slå to hit... blev brugt igen. Jeg kender ikke selv detaljerne af denne historie, og vil gerne have de to herre til at uddybe den.

ETC 2007
* Deres Tomb king spiller spillede i to seperate spil med en S5 katapult. Se jeg spiller selv TKs og ville da gerne have vidst at dette var muligt ::). Det var mod Danmark (hvor en dommer endda så det, dommeren var Ul/Kaz, og jeg vil også gerne have hans detaljerede udgave af den episode), og mod Polen.

* Den samme TK spiller, kastede også incantations der lod hans konge slå 4 angreb i magi fasen. Det er cirka 4 gange så godt som når min konge gør det, og det ville jeg da også gerne have vidst. Det var i mod Polen.

* Hans konge, i en challenge, prøver at kaste magi og slå sine attacks uden for challengen.

* Jeg har tidligere spillet i mod den spiller i England og jeg troede han var en fin fyr, vi havde i hvert fald et fint spil. "Problemet" er at det var et spil i slutningen af et GT på bord ét... Han har også sidenhen vundet GT i England, og pointen er netop at han ikke er en uerfaren spille der glemmer at hans katapult er S4 eller kongen kun slå 1 gang, han presser citronen når han har brug for det og tror han kan slippe afsted med det.

* Deres Chaos Dværge spiller, som jeg spillede i mod, prøvede da jeg deltog i diskussionen (eller grinede af situationen) om Daniels hændelse og dermed kiggede den anden vej, at rykke hans enheder et par tommer. Surt for ham, så så jeg det og rykkede hans enhed tilbage på plads for ham. Han smilede bare halv åndsvagt og trak på skuldrene. Røvhul.

* Samme Chaos Dværge spiller glemte at tage animosity tests for hans 5 enheder hobgoblins i samtlige 6 ture. Jeg er en tumpe for ikke at minde ham om det, men egentlig glad for at det skete alligevel. Han er en spiller der har spillet sine Chaos Dværge i mange år og udemærket klar over at hans hobgoblins skal slå animosity, men ignorerede det da jeg ikke samlede ham op på det.

Jeg er sikker på at jeg har glemt nogle situationer, og vil da gerne have dem med hvis I kan dem. Ellers er reaktioner også velkomne!

Mvh
Asger

Gulbech

Kan ikke lige huske nogle konkrete episoder, men snakkede med flere som kom med små historier om italien. Med at rykke modeller når de ikke troede den anden så, flyttede for langt osv.
- Ask Gulbech Jensen

Min 40k og terrain blog: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=290.0

El Rey

Det er de forkerdte år, det er ikke 2008 endnu så vidt jeg ved.

Det med animosity skete også mod Polen, hvor han heller ikke slå det, indtil Polakken fik Jedy til at bede ham huske det. Hvilket han så gjorde resten af spillet uden problemmer.

Min IT modspiller målede også om hans changebringers var inden for hans BSB da han flyttede dem. Det så jeg underligt på, men valgt ikke at sige noget og det skete da heller ikke igen. Når fordi han ikke have brug for det.

Vedel

Hej Gutter.

I mit spil imod Italien vil jeg til at starte med at vi generelt havde et ret tæt spil, hvor jeg ikke følte han pressede citronen mere end nogle af jer andre røvhuller herhjemme fra Danmark ville have gjort  ;D

Der var dog en enkelt episode, hvor han decideret forsøgte at snyde mig, men Ul var mere vågen end jeg var og heldigvis placeret ved bordet på det pågældende tidspunkt.

Der sker det at han rammer en enhed Slaver med en engineer med sin screaming skull catapult, og jeg fejler mit lookout sir. Shit happens. Han slår derefter en 2'er to wound og siger wounded eller sådan noget og en 2'er på antal wound, og jeg skal til at fjerne min engineer, samtidig med at jeg forbander mit uheld over fejlet lookout. Så siger Ul noget i stil med at "Isn't the screaming catapult only strenth 4?". Og selvfølgelig er den det, og det ved både jeg og italieneren så udemærket godt, men i situationen hvor jeg i min bagstivhed kogte mega meget, har jeg simpelthen forglemt det. Dette giver dog ikke catapulten forøget styrke. Jeg ville sikkert have husket det kort efter, men lige da det sker er jeg bare forbitret over mit uheld og overser det derfor, og det er derfor Ul der redder mig fra at blive snydt i den situation. GODT DØMT Ul  ;)

MVH Vedel

One rat to rule them all:-)

Daniel

Mht det der skete sidste år, var det utroligt simpelt.

Jeg charger ham i siden med min greater deamon, et helt centralt sted. Jeg slår fem terninger to hit, rammer med alle. Slår fem terninger to wound, sårer med 3. Og så siger han at han ikke har set mig slå terningerne to hit...

Det ender så i en 4+ om jeg skal slå den om.

Længere er den sådan set ikke.

Daniel
Daniel Hedegaard
Jeg er jo den ikke-tilstedeværende, den helst usynlige, den man ikke henvender noget ord til, og hvis eksistens man forsøger at fortrænge.  -  Kaptajn Brunøje
Min blog om at eje alle hære (8/15 done): http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=62775.0

Asger

Hvad spillede han sidste år?

Asger

Vedel

Ham der lavede tricket mod Daniel sidste år var ikke med i år.

MVH Vedel

Asger

Hvad spillede han sidste år? ;)

Jeg vil gerne vide det af to grunde a) jeg vil ikke hænge hele holdet ud, bare dem vi ved har lavet ravage, og b) en historie er mere troværdig når man har sørget for at detaljerne er på plads. Ville også gerne vide hvad det "helt centrale" sted var for en størrelse.

Asger

Vedel

Mener han spillede Bretonnia, men du må spørge Daniel om selve situationen.

Vedel

Daniel

Han spillede VC og havde 10 Black knights.
De blev så charged i siden af min store fugl med muligheden for at han senere kunne bringe hjælp ind hvis jeg ikke får givet dem røvfugl (Høhø).

Daniel
Daniel Hedegaard
Jeg er jo den ikke-tilstedeværende, den helst usynlige, den man ikke henvender noget ord til, og hvis eksistens man forsøger at fortrænge.  -  Kaptajn Brunøje
Min blog om at eje alle hære (8/15 done): http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=62775.0

Skummelkrat

Sidste år spillede jeg mod ham her:

name: MARZIO FERRETTI "il porco"
city of residence: PARMA
club: PANDEMONIO
birth: 1977
army played at ETC: BEAST OF CHAOS

Vi havde et spil, der gik mig imod. Hans hær var hurtig og fløj omkring mig med store, single models - herunder en giant og en shaggoth. Jeg kaster Vanhel's på en enhed, der charger hans shaggoth i ryggen. Han hævder, at jeg ikke kan nå, og det er på et kussehår, at jeg kan. Han nægter at se det i øjnene, og jeg lader være.

Senere i spillet smadrer jeg en enhed og overrunner (eller pursuer) ind i hans kæmpe. Han mener, at jeg løber forbi, men det gør jeg tydeligvis ikke. Jeg snitter ham, er jeg overbevist om. Jeg insisterer, men han nægter fortsat. Ja ja, jeg giver op, fordi jeg er så pisse gal og ender dermed med siden til kæmpen og taber derpå spillet, da den hopper på min generals deling.

Jeg burde naturligvis have tilkaldt en dommer, men det var første spil i turneringen, og vi havde talt om, at vi ville være sportsmænd og ikke skabe ballade. Jeg tog det måske for bogstaveligt. Jeg ville bare have det rigtig dårligt med at være den første til at tilkalde en dommer og brokke mig i hele turneringen. Desuden kommer man jo nemt til at rykke bare en anelse ved figurerne ved opmåling, så derfor kunne der ikke måles helt præcist, efter at vi selv havde målt.

Måske skal mit eksempel ikke med, da jeg burde have reageret ved at tilkalde en dommer i stedet for at bide det i mig. I mit sind er der dog ingen tvivl: Han snød, så det drev.

Ham fra Polen var dog ligegodt den værste. Han målte for sin troldmand, der stod for sig selv lige foran mine fell bats. Han kunne intet nå. Jeg kiggede meget nøjagtigt efter sammen med ham. Han lod figuren stå med et forbitret udtryk og rykkede resten af hæren. Da jeg var uopmærksom, flyttede han sin troldmand op i en enhed handgunners, som ikke havde bevæget sig. Jeg kunne intet gøre. Ikke nok med, at figuren var umulig at måle for nu, men han var også en del af værtsnationen og i en finale mod os. Fuck,  hvor var jeg gal. At han så var heldig, og at hans hær var skræddersyet til at nakke min,  gjorde det ikke bedre.

Jeg synes,  at det er fint, at du vil skrive et indlæg,  Asger, og jeg håber, at du  får nogle af de andre nationer med på den også. Der er måske nogen, som vil komme med indlæg, når du først har postet, og så kommer en hel masse for en dag, går jeg ud fra.

Jeg vil følge tråden med spænding.

Martin Skummelkrat
Bibliotekaren siger: Search and destroy!