News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Stünkes Mälêblög (med Heavy Metal umlaut)

Started by Stunke, 27 July, 2008, 16:21:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

IS THIS AWESOME???

Yes!
78 (40.6%)
Helt bestemt
44 (22.9%)
Mjjjjaaarh, jeg forstår ikke din humor
70 (36.5%)

Total Members Voted: 192

Stunke

Hej jeg hedder Frederik og jeg kan godt lide at spille med dukker.

Faktisk kan jeg allerbedst lide at spille når jeg skal holde det op imod dét at male, men jeg besluttede for et lille års tid siden at jeg ville arbejde på at blive bedre til at male. Det har vist sig at desto bedre man bliver til at male, desto mindre belastende føles tiden man bruger på at male, og man får flere turneringspoint til alle de bløde hippieturneringer der bliver afholdt hér i landet, hvor gennemostede hære og gedigen heldagsdruk ikke er nok til at placere én på sejrsskamlen.

Jeg har været væk fra hobbyen i næsten 10 år men genoptog det for cirka 3 år siden hvor jeg blev spiltester for Dark Age Games, og efterfølgende begyndte at spille Warmachine og Hordes.
Før i tiden spillede jeg 40K(2.ed), WHFB(4.ed), Necromunda & Blood Bowl og spillede endda en HEL del, så jeg er ikke ny i "branchen" men jeg kunne aldrig mande mig op til mere end at drybrushe mine figurer sådan lidt snabbkaffe så de var "klar" til at blive spillet med.
Da jeg så genoptog min hobby med min Cryxhær til Warmachine startede jeg med at dyppe stort set hele hæren, og jeg er stadig glad for at jeg har gjort det. Personligt syntes jeg at dyp ser fremragende ud til nogen hære(især undead), og bestemt er at foretrække frem for et grimt stykke drybrusharbejde, men jeg besluttede mig efter et stykke tid for, at lære at male seriøst.

Jeg har derfor tænkt mig at poste en perlerække af buttugly dukker som jeg malede da jeg startede igen, og så poste en lille hurtig kronologi så man kan se hvor langt jeg er nået med min maling i det tidsrum. Jeg ser alle steder folk der skriver ting som "jeg ville ønske jeg kunne male sådan", når de i virkeligheden mener: "jeg har ikke tålmodigheden til at lære at male, og ville ønske jeg kunne læse mig til hvordan man gør."

Derefter poster jeg et par billeder af figurer jeg har malet om så man kan se hvordan de samme figur ser ud når man er blevet dygtigere og til sidst vil jeg poste en masse ævl hvordan jeg har lavet nogen af tingene, om de ting der har hjulpet mig aller mest til at blive dygtigere samt de projekter jeg har gang i for tiden.

Projekterne er:
1) At male min Cryxhær om så den kan blive flot, og ikke bare færdig.

2) At dyppe en Vampire Counts hær så den bliver færdig, og forhåbentligt også kommer til at se godt ud. blot for at vise at man ikke altid skal have krøllet overlæbe og KUN kan stille det fineste man kan præstere. (siden der findes enkelte ekstremistiske elementer derude i miljøet der har det sådan har jeg tænkt mig at gøre hvad jeg kan for at pisse dem af i den henseende)

3) At male Typhus fra 40K så godt jeg overhovedet kan. Jeg fik figuren af Anax i går(d. 26 juli) fordi jeg har gået og sukket så meget efter den så længe, og jeg har tænkt mig at male den, og give den ALT hvad jeg kan, poste nogen billeder og måske male videre, eller endda helt OM, hvis jeg føler for det.
Nurgledukker er nu engang noget af det fedeste at male hvis i spørger mig og Typhus er absolut én af de fedeste figurer jeg kan komme i tanke om, der er på markedet i dag.

Og som sagt vil jeg skrive et par indlæg om nogen af de ting der har hjulpet mig til at blive bedre (ikke nødvendigvis dygtig) til at male, i håbet om at andre kan drage nytte af det og derved selv blive bedre til at male og derved få færre mennesker på maleforummet der sukker over ting der i virkeligheden ikke kræver det store at opnå.

Spænd sikkerhedsselen, lad være med at bruge blitz hvis i fotograferer dyrene, hold arme og ben inde i vognen og bliv sammen med gruppen, hvis i bliver væk så bliv stående hvor i er, så finder vi jer igen.
"...og så var jeg bare sådan hvaaad mand, fejlcitater er bare totalt for noller altså."
- Adolf Hitler

Penisjokes, wäshmaleri, øl og dreadball --> mäleblög.

Stunke

Forfatteren:
Hvis i møder ham til en turnering, så skylder i ham en øl.

Orlock ganger, Grist og en Stone Troll

Dragyri Frostbite
En af de figurer jeg har tænkt mig at male om og poste nye billeder af på et tidspunkt.

Et sammenligningsbillede.
Et Bonejack fra da jeg startede med at spille igen og en relativt ny Helldiver

Warcaster Skarre til min Cryxhær.

WIP af Warlock Aptimus Zaal fra Skornehæren til Hordes. (Hér ser man måske hvor meget bedre det røde ser ud, sammenlignet med Skarre)

"...og så var jeg bare sådan hvaaad mand, fejlcitater er bare totalt for noller altså."
- Adolf Hitler

Stunke

BUM BUM BUM, skeletter.
Jeg er nærig og jeg kan godt lide ostede hære, så jeg har prøvet at lave en vampire counts hær så billigt som det overhovedet kan lade sig gøre. Jeg tror jeg gør regnskabet op i en anden post, lige nu skal jeg bare have postet nogen billeder så folk kan se at jeg laver noget.

Mine skeletter er en uhellig sammensmeltning af en vampire counts/bretonniahær som JP engang for mange år siden har prøvet at starte op, samt nogen gamle 4.ed skeletter jeg har købt af OldGrumpyDwarf. Jeg har klippet Man at arms skjoldene i stykker, giver et par stykker af dem til mine 4.ed skeletter samt stoppet nogen nye stumper ind i enheden for at få den til at se lidt rodet og knap så genkendelig som en samling 4,ed skeletsoldater.
Min champ har fået en fin lille hjelm på, som den eneste i enheden, min standardbearer har fået noget der ligner en pike, nemlig en gammel lanse fra dengang skeletter kunne være til hest uden at hedde black knights og så har jeg lavet en kummergrim unitfiller fordi jeg er en nærigrøv ud over alle grænser.

Ja!

De er sprayet hvide, har fået to lag rød på skjolde og kofter og blevet nænsomt, sælsomt og skyndsomt duppet med brun i alskens nuancer.

På disse WIP billeder tror jeg at jeg har brug en time eller halvenden på at male dem.

En halvandestimes arbejde mere, mens jeg har spillet bold på fumbbl og sludret på MSN.
Sådan ser enheden ud.
Hvid grunder, metal, samt forskellige nuancer af brun.
De er nu helt klar til dyp og derefter baser og bannere. Banneret bliver lavet i greenstuff og bliver nussehyggefedtegrobut malet så det tager al (eller meget af) opmærksomheden fra resten af min enhed.
Et stort prangende banner i en dyb rød tone med skygger der er meget mørkebrune, MÅSKE med noget benfarve på. Det skal i hvertfald være meget rødt og til at få øje på.

To testdukker af mine Man at arms og mine standardskeletter. De får alle sammen håndvåben og skjolde, men den ene enhed er bare mere udpræget bretonian and den anden.
Min hærs black knights er i øvrigt også bretonian knights med stumper fra de nye skeletpakker, så de ser væsentligt mere vikingagtige ud end de normale black knights, men stadig let genkendelige som bretonnians.
Min unit filler til man at arms enheden bliver i øvrigt en Undead Pegasus knigt med et grønt lysende sværd der svæver over enheden.
Hvad fanden ved jeg... måske bestemmer han over dem og udpeger hvem de skal slås med?

Nåh men mine testdukker ser sådan hér ud

Jeg regner med at male mine bretonnian man at arms færdige imorgen. Så er jeg ved at være klar til at lave fell bats og/eller dyppe skeletter.

I skider i bukserne når i ser hvad jeg bruger som Fell bats :D
- Adolf Hitler

Stunke

Jeg er nærig og jeg synes Fell Bats er afsindigt dyre og afsindigt grimme, så dem gider jeg ikke have med i min hær.
Til gengæld synes jeg at Ripper Bugs fra Starship troopers spillet er fede, og når man ka nfå 9 af dem for 150 kroner, så er der ikke nogen tvivl om hvad jeg skal bruge som Fell Bats.
Det tog 33 små minutter at male de første fem så de er klar til dyp.

- Adolf Hitler

Ilithien

Der ville jeg så have anbefalet røde skæl og så hvide vinger. For at det kunne holdes simpelt, og så stadig inden for dine hvid, rød ramme.
Battle Brother
Mal jeres basekanter Sorte!!

Grobut

Det ser sgu godt ud skipper, bliv ved med det!

Vi må lige holde hinanden i ørene og holde nogle flere af de maleaftener vi hele tiden snakker :)

//Grobut
Se mine mini's på: christianbech.dk

Quote from: Daniel aka FatherNurgle d. 28 august 2007
Jeg er simpelhen for ordinær

Skummelkrat

What up, nigra?

Jeg synes, at  du får rigtig meget ud af et meget beskedent stykke arbejde.  Det ser virkelig godt ud. Tag hæren med ud til mig en dag og få et prøvespil.

Martin Skummelkrat
Bibliotekaren siger: Search and destroy!

Nixon

Lækker hær, godt arbejde, for meget plastik ;D

/Nicolai

Anaxagorax

Jebus, troede lige at det var PP's maleforum det her, med de skamrosninger af elendigt makværk.

Ja, det bliver hurtigt malet og ser ud som en hær, men det ligner altså ikke mere end grundede skeletter med rød på og så splasket til med dyp og det er altså ikke pænt ligegyldigt hvor hurtigt det går ;)

Få du den hær lavet færdig i eftermiddag og mal så ordentligt, det er altså sjovere at se på :D
QuoteWe all fail. In the end we all fail. Often sooner.

Blög - Relicblade, Hell Dorado, Kingdom Death og navlepilleri.

Stunke

Quote from: Anaxagorax on 01 August, 2008, 10:10:06
Ja, det bliver hurtigt malet og ser ud som en hær...

Perfekt, det var det jeg gik efter.

-----------
Jespers maleblog dag 1
I dag malede jeg ikke en skid fordi jeg stenede på 4chan hele dagen.
Senere postede jeg spydige bemærkninger på PP's maleforum

Jespers maleblog dag 2
I dag malede jeg ikke en skid fordi jeg stenede på wikipedia hele dagen.
Senere postede jeg spydige bemærkninger i 40K debatten fordi folk ikke kan huske nok regler

Jespers maleblog dag 3
I dag malede jeg ikke en skid fordi jeg stenede på 4chan hele dagen.
Senere downloadede jeg ting fra et link Skummelkrat sendte mig.

Jespers maleblog dag 4
I dag malede jeg ikke en skid fordi jeg stenede på salvar hele dagen
Senere kom Frede og tabte i Hordes. Så drak vi os skidefulde

Jespers maleblog dag 5
I dag malede jeg ikke en skid fordi jeg har haft fuldstændigt uoverkommelige tømmermænd.
Senere kiggede Frede forbi og spiste en pizza der lugtede så meget af hvidløg og chili at jeg fik det helt VILDT dårligt.

:D ;D >:( :o 8) :P :-* :) ;) SMILEYS LOL!!!!  ;D ;D >:(
-----------

Jeg regner med at dyppe et par af figurerne i dag så jeg har et kuld jeg kan dolke med maling, nogen jeg kan dyppe og nogen jeg kan lave baser på fremover, bare så ikke hver arbejdsgang skal tages i ét hug.
- Adolf Hitler

Stunke

Så gjorde jeg 21 Skeletter mere klar til dyp.
Banneret bliver malet over og malet i hånden når enheden er færdig.

Næste del af projektet består i at samle mine første 30 ghouls og lave 2 unit fillers til dem, samt starte op på mine grave guards og black knights.

Det kommer ikke til at gå stærkt, for jeg er begyndt at spille bold på fumbbl i stedet.
- Adolf Hitler

Grobut

Nej hvor er det flot. Det er noget af det flotteste jeg nogensinde har set. Flotteste, nogensinde, flot, nogensinde overhovedet i HELE verden.

godt råd til alle... lad ikke Stunke låne din computer mens du kigger væk!

//Grobut
Se mine mini's på: christianbech.dk

Quote from: Daniel aka FatherNurgle d. 28 august 2007
Jeg er simpelhen for ordinær

Stunke

- Adolf Hitler

Nixon

Det her er sgu da for langt ude? At du sniger dig til at bruge Grobuts computer for at rose dig selv og så da du bliver opdaget, bare poster "bedste maleblog EVAR" under eget navn? Jeg får helt ondt i øjnene af den slags, tænk sig at du skulle synke så lavt? Jeg forstår det altså ikke?

Fred være med det, du retter dig nok en dag?

/Nicolai

Sean

Stunke

I dag skal jeg male 8 black knights og de første to skaven linemen til mit Blood bowl hold.

Mine skaven skal være flotte. Glæd jer.
- Adolf Hitler

Silva

Hvor har du banneret fra? Fik du selv lavet det i GS eller er det andetstedsfra?... HVIS du fik lavet det selv, så er det da pænt godt gået. Hvordan fik du lavet det så rektangulært (hvis det er GS)?

Ellers ser det da ud til jeg lige vil kigge indenfor i Stynkes Mælehbløg engang imellem.

- S.

Stunke

Øøøh bøh banner?

Det er vidst et bretonnian knight something something banner jeg bare har sat sidelæns på min skeletmand efter det normale banner knækkede af.
Så er der nemlig også plads til min store grimme unit filler inde bagved :D
- Adolf Hitler

Stunke

Jeg har det voldsomt dårligt i dag, nærmest delirium-agtigt.
'ryster ret meget på hænderne og kan ikke rigtigt samle tankerne om noget som helst, så ejg tænkte at det ville være en god dag at male fine ting på.

Min skaven Rat Ogre.
I blood bowl fylder big guys ikke længere 4 felter, men kun et, så de store spillere går hurtigt hen og bliver rigtigt trættende at skulle have med at gøre. Derfor er min rat ogre blevet stykket sammen af en beastman hvor jeg har skiftet hovene ud med skavenfødder, påsat et skaven hoved, limet ork arme på og sat en fin lille hale på. De som har set Privateer Press' WARPWOLF EXTREME!!!tm vil sætte pris på ligheden imellem disse to dukker.

Dernæst min lineman med ET lag grundmaling på

Og sådan ser han så ud efter første highlight.
Huden er blevet for lys, så de andre rotter får lidt mørkere pels end ham hér.
Alle linemen får rødt tøj på, mine gutter runners har pigge på skuldrene og får grønt kluns og mine positionals får enten gråt eller lysegult tøj, samt et par ganske ublu våben i hænderne på mine storm vermin.

På nuværende tidspunkt er han klar til at spilles med, men han skal lige have en hightlight og en vask og en highlight og en ink og en highlight og noget græs og et highlight og noget metal.
Og en highlight.
- Adolf Hitler

Stunke

JÆS!

I dag kedede TroelsC sig bravt, så han valgte at kigge forbi og hjælpe mig med at male udøddukker.
Det gjorde han så til omkvædet: 'kæft hvor er det snyd, 'kæft hvor bliver det godt, 'kæft hvor er det snyd... etc.

Den gode Hr. Cederholm malede derfor Black(red) Knights så det var en lyst, alt imens jeg samlede 30 ghouls, limede 6 Gamezonehunde sammen der skal bruges til Dire Wolves, lavede en 3*3 unit filler til mine grave guards, lavede en generisk filler af skulls og gravsten der kan bruges i alle undead enheder samt en 3*3 unit filler til mine ghouls.
Dernæst grundede jeg 8 Bretonian heste til mine black knights, 10 Skeletter, 10 grave guards og onkel Varghulf (i form af en ramponeret Lich Lord Terminus). Så byggede jeg en stribe af plastic card der er 20*100 mm med zombie/ghoul hænder på vej op af jorden, en stribe jeg kan bruge til når jeg raiser zombier. Jeg har også malet lidt rød på en bretonnia trylledame jeg nok ender med at bruge som koglervampyr siden alle de officielle vampyrer er OMFGBBQ-store med våben og skulls og kapper allevegne, og de er IKKE til at have med at gøre. Jeg har også namset lidt brun på min OMGBBQ-seje hjemmebyggede mounted Wight king og er så småt staret op på at male ham så han bliver ChristianBechFin.

Til sidst nassede Troels lidt dyp på den første testknight samt én af mine Fell Bat/ripper bug/flyvende thingy, så vi kunne få et indtryk af hvordan de ender med at se ud med de grundfarver de har fået nu.

Sådan ser arbejdspladsen ud.
Det er en DEJLIG arbejdsplads hvis jeg selv skal sige det. Der er nemlig plads til at arbejde to mand, og en masse hævvi mættal lige i nærheden.
Det kan jeg godt lide.

BUM!
Black knight med dyp (forfra)

BUM!
Black knight med dyp (også forfra, for havde det været bagfra ville man kunne se en hesterøv på billedet)

BUM!Black knight med dyp (bagfra)

Jæs sådan ser de ud. De er røde, hvide og HELT fulde af snyd.
De bliver flotte syn's jeg.

Jeg maler rød med den store pensel.

Feel Bad.
Skællene får en tur med den benfarvede tørbørster, så tror jeg faktisk det bliver helt godt.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Slut for i dag
- Adolf Hitler

McCracken

Det ser sgu nice ud, mere har jeg ikke at sige til det.

Stunke

Mange tak.
Det syn's jeg os' selv.
Mere har jeg ikke at sige til det.
- Adolf Hitler

Stunke

JEG VIL IKKE SE SÅ MEGET SOM ET ENESTE SVAR DER RELATERER TIL DETTE INDLÆG!!!

Jeg vil ikke se ris, jeg vil ikke have ros jeg vil ikke have at min maleblog skal ende i et flammehelvede eller i en klap-på-skuldrene-rundkreds. I er meget velkomne til at kommentere som i lyster på alt ande, men lige netop dét her er et opråb ikke et diskussionsoplæg.
Følgende indlæg er skrevet for at slå nogen enkelte ting fast om mig, om min måde at male på og min tilgang til hobbyen. I kan eventuelt betragte det som et appendix til den første post der beskriver blogbestyreren.

MEN JEG VIL IKKE SE JER KOMMENTERE!!!

Fordi det her er MIN maleblog, så bestemmer jeg hvad der skal ske og indtil videre er der primært blevet postet en masse grimt dukkenas der skal gøres klar til dipping.
Der er ingen tvivl om at hvis man giver sig rigtigt meget tid til at male, så får man en hær der bliver pænere end én der blevet dyppet, men tiden man skal bruge og det man får ud af det synes jeg desværre ikke helt står mål med det JEG gerne vil have ud af en hær.

Nogen hære egner sig bedre til at dippe end andre, det er der slet ingen tvivl om, nu er jeg blot så irriterende heldig at jeg kun gider spille med tre forskellige racer, nemlig Undead, Skaven og Dæmoner (at de så er afsindigt ost alle sammen er noget andet) og disse tre hære egner sig fremragende til at blive dyppet, så jeg ser ingen grund til ikke at gøre det.
Jeg vil i hvert fald garantere at jeg ALDRIG nogen-fucking-sinde sætter mig ned og maler 90 clanrats og 90 skavenslaves, sammen med 20 wind globadiers og 20 jezzails til en FLOT standard.

Sandsynligheden for at jeg ville komme ud af et sådant projekt med blot en snert af min ellers velfunderede psyke i behold, er lig nul, og det indser jeg gladeligt. Jeg gider ikke bilde mig selv ind at jeg kommer til at eje en håndmalet, og flot, Warhammer Fantasy-hær på noget tidspunkt. Det er selvbedrag af værste skuffe og det er så afgjort ikke underholdende på den måde som en hobby skal være det at sidde og skære tænder mens man er ved at kæmpe sig igennem ghoul/skelet/zombie nummer 37 og prøve at ignorere det store tunge faktum at der stadig er 33 ghouls/skeletter/zombier endnu der skal males før man er igennem bunken af core choices hvorefter man så kan gå i gang med at male sine specials.

Jeg har aldrig gidet at male, men besluttede mig for ikke desto mindre at lære at male ordentligt for 2 år siden da jeg vendte tilbage til hobbyen. Nu har jeg en relativt stort skornehær til HORDES, og selvom hver enkelt figur i den hær er noget kønnere end dem jeg har til min dyppede cryxhær, så synes jeg ikke at det har været det værd!
Ikke når man ser på hvordan den færdige hær ser ud altså.

Jeg har lært at nasse med maling, jeg har lært at blande farver, jeg har lært at male hud og blende(sådan da). Jeg har lært at male rust, nas og metal. Jeg har fundet ud af hvor meget sjovere det er at male én figur rigtigt pænt fremfor at male 30 der skal være klar til kamp næste uge. Men disse individuelle figurer er der altså ikke ret mange af i en hær til noget spilsystem jeg kender til, medmindre man begynder at spille Dark Age altså.
Det jeg har lært om at male er jeg rigtigt glad for, faktisk umådeligt glad for, da det åbner en hel ny del af hobbyen for mig, men at håndmale en hel hær....

No freaking way!

Jeg har indgået lidt af et kompromis med mig selv dog.
Efter at jeg har fået snuset et par tricks op, er jeg begyndt at male min cryxhær om(det er en undeadhær til WARMACHINE for de som ikke er obs på den slags), så den bliver rigtigt fin. Hæren er allerede dyppet, så jeg kan til hver en tid rive den ud af kufferten og slæbe den med til en turnering hvor der er krav om fuldt malet, og med tiden vinder den også malepræmier(det SKAL den!), hvilket også er rart siden jeg fandme altid ender med at være placeret i midten når jeg er af sted til en eller anden turnering.

Kernen af hele dette indlæg
Jeg kan lide at spille og jeg kan lide at nosse-fedte-male nogen enkelte dukker ad gangen, men fanden tage mig om jeg giver efter for selvfede, maleautistiske, arrogante, gamle, indspiste røvhullers forestilling om hvordan en RIGTIG hær skal se ud, og hvordan man RIGTIGT skal tilnærme sig hobbyen. Jeg ved ikke hvilket selvbedrag de mennesker lever med, men jeg fornemmer at det er noget der er iboende i næsten enhver "gammel" figurspiller.

Det er pudsigt. Det er som om at fordi man har leget med dukker i længere tid end andre, så har man mere ret uanset hvilke aspekter af hobbyen der diskuteres. Enten det, eller også så har det sørgelige faktum at nogen af de store spils regler har været så ubalancerede at man har været nødt til at indføre restriktioner og malepoint som en del af det at blive placeret i toppen, betydet at koncepterne er blevet mudret sammen så folk ikke længere kan finde ud af at skille det ad.

Men ja... det var selvbedrag vi kom fra.
Figurspillere over en bred kam samler kraftedeme dukker, regler og pis og lort som kællinger køber sko, og det er jo næsten pinligt at se til hvor meget skrald folk får akkumuleret i håbet om "en eller anden dag at få brugt det". Jeg kan ikke lade være med at tro at dette selvbedrag gennemsyrer de mennesker der rent faktisk klager over dyppede hære* i så høj en grad at de bilder sig selv ind at andre har lige så meget fritid, eller gider bruge så meget af deres fritid som dem selv, og i denne fritid disponerer således at man sidder og maler dukker til sin drømmehær.
Hvis man går og tror at man er prototypen på den "korrekte" gamer, og man samtidigt sætter en ære i at håndmale sine hære, så forstår jeg godt hvorfor man får sand i fissen, krøller overlæben og rynker på næsen som en anden rennaissancearistokrat der har trådt i latrinen når man falder over folk der formaster sig til at besudle ens hellige, altoverskyggende vigtige dukkespil og til jer har jeg en sidste kort provokerende bemærkning.

Rend mig!

*man kan synes om dyp eller ej, vi har jo alle sammen en holdning, men hvis man gør sig vokal i en debat til turneringer om hvorvidt dyppede hære skal tælle som malede i det hele taget eller fremsætter lignende åndssvage forestillinger om at dyppede hære pr. definition ikke kan være pæne, så hører man ind under "selvbedrag-katergorien"

Det er ikke "jeres" ret at dømme mig eller disponere over min fritid blot fordi vi tilfældigvis dukker op til de samme turneringer med dukker der hører til det samme dukkespil.

Jeg kan sagtens male, jeg vil sågar vove at påstå at jeg maler bedre end mange andre og jeg vælger ikke at håndmale mine store hære.

Find jer i det.
- Adolf Hitler

Stunke

De nye og allermest rigtige restriktioner i hele verden som ingen kan være ueninge i, for er i det, er i snothamrende dumme!

Jeg synes vi burde indføre et helt nyt restriktionssystem i Danmark. Hvis man stiller til en turnering med en sub-optimeret hær så skal man straffes. Prøv lige at overveje at der rent faktisk er nogen der stiller til en turnering for at få en taktisk udfordring, nogen der kan lide at blive udfordret på alle leder og kanter og finde nye snedige måder at tørre folk i dukkeslåskamp på.
Når nu vi (og jeg mener vi) stiller til en turnering og skal til at afgøre finale kampene så der er ALTID en eller anden tåbe der rent faktisk ikke er nær så dygtig som de andre der har nasset sig til en finalekamp fordi han har mødt modstandere undervejs der er så snotdumme og uvidende at de har medbragt temahære, og ting-der-føles-rigtigt eller "øøøh-bøøøøh-jeg-kan-godt-lide-den-der baggrundshistorie-i-min-armybook-så-jeg-har-taget-"min fortolkning"-af-den-hær-med-til-turnering" mennesker der fuldstændigt lader hånt om konkurrencens ædle væsen og tager sådan noget tåbeligt, overflødigt tidsspilde med til en turnering.

"Åh hej Tyskland, vi har taget alle vores skadede landsholdsspillere med til den her fodboldturnering fordi vi godt kan lide at alle spillerne på vores hold er skaldede." (eller noget).

DET ER JO TÅBELIGT.HOLD OP MED AT ØDELÆGGE KONKURRENCEN FOR ALLE OS ANDRE. TÆNK JER DOG OM.

Seriøst, hvor svært kan det være at skrue noget nas sammen? En effektiv, synergistisk, meningsfyldt,sandsynlighedsgennemheglet, velproportioneret, min/maxet, systematiseret, nøje planlagt hær der ikke spilder min tid når vi står og spiller.
Synes du selv det er FAIR over for mig at jeg skal stå i 2½, måske endda 3 timer og se på dig der nosser rundt og prøver at yde modstand med dit sørgelige sammenrend af ineffektive dukker mens du desperat håber på at lykkends gudinde kan trække en kanin op af hatten for dig, nu hvor du selv har vist dig utistrækkelig?

Til alle turneringer fremover skal der indføres totalforbud imod temahære, og hver deltager skal stå til ansvar overfor turneringsarrangøren med sin army list i hånden og forklare hvor effektiv hæren er, inden man får lov til at deltage.

Kun på den måde kan man sikre sig et seriøst og repræsentativt billede af det danske figurspilsmiljø.
- Adolf Hitler