News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Mine nye mariner?!

Started by Atoom, 26 October, 2008, 16:32:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Atoom

Hej Folkens,

Jeg har brugt weekenden på at lege lidt med tanken om at lave mit eget chapter.

I den forbindelse har jeg malet en enkelt koncept figur, for at teste farverne af. Der skal nok noget tekst på den skulder med kraniet, og så tænkte jeg på at lave noget freehand på benet på samme side

Jeg er egentlig ganske godt tilfreds med de nedtonede farver, og tænker at de vil stå godt til mørke baser.
Spørgsmålet er så bare hvilke?

Kommentarer modtages gerne :)

Vh
Nicolai

Khorne

han ser sku lækker ud  :o

- Khorne
Mitchell Staggemeier - Team Best of the West

FatherNurgle

Det ser rigtigt godt ud, og jeg er helt vild med farverne. Mit eneste aberdabei er at den er dyppet, men på den anden side har jeg ikke noget at lade folk høre inden jeg reel selv får fingeren ud  :-[

Jeg kunne måske godt have tænkt mig at det transfer du har sat på venstre skulder var nærmere midten af hans skulderpanser. Lige nu ligner det lidt at det er på vej til at rutche ned ad armen.
Men jeg kan da godt se at hvis du skal have plads til frihånd, så kommer det til at knibe med pladsen.

Jeg kunne måske også godt tænke mig at se ham med noget mere hvid på rustningen. Evt. på det ene ben og på ansigtspladen af hjelmen.

Men som sagt ... det ser skidegodt ud.

Thumbs up!

Daniel

Atoom

Quote from: FatherNurgle on 26 October, 2008, 17:25:59
Det ser rigtigt godt ud, og jeg er helt vild med farverne. Mit eneste aberdabei er at den er dyppet, men på den anden side har jeg ikke noget at lade folk høre inden jeg reel selv får fingeren ud  :-[
Rent teknisk er han ikke dyppet  ;D - Det er ink (eller wash eller hvad de nye GW inks hedder) over hvid grunder jeg har brugt for at give ham den brun-grålige grundfarve.

Jeg kunne måske også godt tænke mig at se ham med noget mere hvid på rustningen. Evt. på det ene ben og på ansigtspladen af hjelmen.
Det har du ret i - Jeg forestiller mig at male veteranerne's hjelme hvide, så derfor bliver der ikke noget af det på ham her, men jeg tænkte at det måske var noget med at male knee-pads hvide, med et squad nummer eller et eller andet logo i. Nu har ham jo ingen, så det er jo et dårligt eksempel... Så derfor bliver jeg nød til at lave en til  :D

/Nicolai

FatherNurgle

Quote from: Atoom on 26 October, 2008, 18:56:39
Rent teknisk er han ikke dyppet  ;D - Det er ink (eller wash eller hvad de nye GW inks hedder) over hvid grunder jeg har brugt for at give ham den brun-grålige grundfarve.

Ahh, klart nok ... men under alle omstændigheder kunne han godt bruge at få en highlight/grundfarve, for at undgå lidt af det "grattede" look på de større flader. Men det bliver jo så lidt besværligt, hvis det bare er wash på hvid grunder. Hvilken wash er det? Devlan Mud eller Badab black? Eller måske en blanding?

Daniel

Bjarkan

Først troede jeg den var gal med din hvide farve på shoulderpad men det er så vidt jeg kan se decal der har en dum kant ? skærer du hak i decal ?

Konstantin the Apostate

:D Rigtig flot figur  :D Hvad med nogen baser med meget sten, som du evt maler i fortress grey, eller lign; almindeligt græs vil ihvertfald ikke klæde figuren overhovedet.
Hvilken del af Ph´nglui mglw´nafh Cthulhu R´lyeh wgah´nagl fhtagn er det du ikke forstår?

Ham Niels Konstantin-Hansen dér, før en vred ung mand, nu et surt gammelt røvhul

Atoom

Quote from: FatherNurgle on 26 October, 2008, 19:48:50
Hvilken wash er det? Devlan Mud eller Badab black? Eller måske en blanding?

Devlan Mud, direkte fra koppen - Så det er der ikke ret moget hokus pokus i  8)

Quote from: Bjarkan on 26 October, 2008, 19:52:33
Først troede jeg den var gal med din hvide farve på shoulderpad men det er så vidt jeg kan se decal der har en dum kant ? skærer du hak i decal ?

Transfers har jeg aldrig været venner med - Denne her drillede specielt, den knækkede faktisk i to efter at jeg havde skåret et hak i den. Beklageligvis hjalp det ikke på mine ubehjælpsomme forsøg på at sætte den på uden at der kom lidt krøller i kanten...  ???

Quote from: Konstantin the Apostate on 27 October, 2008, 13:38:35
:D Rigtig flot figur  :D Hvad med nogen baser med meget sten, som du evt maler i fortress grey, eller lign; almindeligt græs vil ihvertfald ikke klæde figuren overhovedet.

Godt forslag mht til baserne, jeg har kigget lidt på Micro art studios der har nogle forskellige resin baser - Vildt dyre, men meget lækre.

Der var også disse 'trash bases' - Meget anderleds, men måske interessante fordi de giver mulighed for at fyre nogle skarpe farver af (der ikke er jord eller sten)...

Atoom

Så har han fået sig en ven :)

Jeg har forsøgt mig med hvide knæ-skaller med squad nummer på den ene og squad type logo på det anden...

Og så har de fået lidt tekst på det ene ben.

Robin

Hvorfor forsøger du dig ikke med et frihånds-symbol på skulderen i stedet for det der transfer pjat? Jeg er sikker på at du ville blive overrasket. :) Kranier er overraskende nemme at male.

Ellers en fed figur med et fedt tema. Hva farve bolgun skal han have, og hvad hedder Chapter'et?
Hvorfor udsætte til i morgen hvad man kan udsætte til i overmorgen?

Min PF traders tråd: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=26145.0

Atoom

Quote from: Robin on 28 October, 2008, 16:24:01
Hvorfor forsøger du dig ikke med et frihånds-symbol på skulderen i stedet for det der transfer pjat?
Det er egentligt et ret godt spørgsmål, så det kommer her...
Ny fyr, med hjemmemalet army badge - Kranie i rød trekant og teksten VENATOR:

Quote from: Robin on 28 October, 2008, 16:24:01
Ellers en fed figur med et fedt tema. Hva farve bolgun skal han have, og hvad hedder Chapter'et?
Jeg har stadig ikke besluttet mig for hvad farve bolteren skal have, men jeg fik et gennembrud på chapteret i dag! - Det lykkedes mig at komme på et navn og jeg fik skrevet par linier på deres fluff, men det hører nok ikke til i maledebatten, så det forbliver en velbevaret hemmelighed...

De kommer til at hedde Chapter Venator aka. Venatores.

Robin

Se det var da ikke så svært, vel? ;)

Det ser rigtig godt ud! Glæder mig sgu til at se flere af de gutter!

Hail Chapter Venator!

Powerfist

Det ser godt ud med det hjemmelavede chapter mark, men jeg syntes det er lidt for meget med skriften. Det er også lidt overflødigt, da deres mark bør være nok :)

Efter min mening skal du holde skriften til banners, og så holde dig til chapter mark på skuldrene (Lige som andre SM chapters) Dog syntes jeg det ser godt ud med "Krummelure-skriften" dvs det skrevet med småt.

Det er nogle fede farver du har valgt, og jeg tror egentlig du kan vælge mange farver til bolteren. Jeg ville nok selv vælge sort eller rød.

Jeg glæder mig til at se en hel enhed :)

Thomas Powerfist Bærentsen

Dark Seraphim

Er ikke vild med din freehand på hans knæ, den ser mega skæv ud.

Ellers ser det godt ud, god sammensætning af farver :)

Player1

Enig med Tobias.
Sorte linier på hvis rustning og dit freehand på bl.a. knæet skal være helt skarpt optrukkent. Ellers ligner det begyndelsen til rust eller et el. andet.
Synes heller ikke der skal være skrift på shoulderpads.

Atoom

Det lader til at der er flere der synes at chapternavn er for meget af det gode - Til trods for at jeg ikke var enig har jeg lavet en ny fyr, hvor der kun er logo. Det har ledt mig til følgende konklusion - Man kunne jo lave nogle enkelte med logo og skrift og resten med logo...? Det betyder samtidig at der bliver lidt individualisme på marinerne.

Quote from: Dark Seraphim on 30 October, 2008, 12:32:02
Er ikke vild med din freehand på hans knæ, den ser mega skæv ud.
Ja, dem har jeg været ked af dem lige fra starten, så de bliver lavet om for alle mand - Pile er af en eller anden grund meget sværere at male end dødningehoveder... ???

Så her er nyeste brormand i chapteret:

Robin

Hemmeligheden ved de skide pile er, at male dem sådan som du har gjort, og så rette kanterne bagefter med baggrundsfarven, dvs skarpe den til.

Dark Seraphim

Sp0n

Virker fint her... (Kan dog være det ligger i min cache?)
Her er de ihvertfald (Atoom: Du siger bare til, hvis jeg skal pille dem ned):

"Naval tradition? Monstrous. Nothing but rum, sodomy, prayers, and the lash." Winston Churchill
Fuck dukker!

Dark Seraphim

Er det sidste billede jeg ikke kan se...

Jeg plejer at lave pile, ved at tegne dem op først med en god pen. Derefter maler jeg det inderste... Det gør du kan undgå at de bliver mega skæve....

Sp0n

"Naval tradition? Monstrous. Nothing but rum, sodomy, prayers, and the lash." Winston Churchill
Fuck dukker!

carstone

Quote from: Sp0n on 01 November, 2008, 08:34:11
Sådan?

Nej.. det er billedet i reply nr. 15 der ikke kan ses...

Fedt arbejde forresten... Ser sku meget godt ud med wash på 40k...

Jeg synes dog at du skal lave nogle highlights på modellen. Det er fint den er wash, men den ville blive så meget flottere hvis du lagde et lag farve ovenpå. (behøver ikke være hvid, da den er meget skarp. Men måske en meget lys grå?)

Ellers fint arbejde.

Hilsener Carsten LP

Sp0n

Jeg har efterhånden indset at jeg er for dum til at hjælpe  ;D
Fuck dukker!

Dark Seraphim

Quote from: Sp0n on 01 November, 2008, 23:08:07

Tak fordi du forsøgte :) Jeg afventer bare at det bliver fikset :P

Atoom

Quote from: Dark Seraphim on 02 November, 2008, 01:33:40
Quote from: Sp0n on 01 November, 2008, 23:08:07

Tak fordi du forsøgte :) Jeg afventer bare at det bliver fikset :P

WTF ??? jeg har ingen problemer med at kigge billedet... !

Prøv linket i stedet:
http://lh6.ggpht.com/_hNKUT9y4zHI/SQrIbftCqfI/AAAAAAAAASU/_Y2KkBN7HqY/BILD1051.JPG