News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Holdet 2009

Started by Asger, 27 October, 2008, 14:11:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Asger

Polle har prøvet et par gange, nu er vi lidt tættere på så måske er det tid til at prøve igen.

Hvornår er den sidste turnering der kommer på ranglisten? Er det NWL finalen næste weekend? Hvis ja, kan vi så snart den er på plads kigge på at sammensætte holdet. Hvis nej, hvornår er den sidste turnering der tæller med så? Kan vi få en evt. hurtig opdatering af ranglisten efter turneringen så vi kan planlægge?

Det gør det selvfølgelig også ekstra spændende, da der ikke bare er en 1.plads kval på spil, men mange der ligger rigtig tæt i top 3 ;D

Derudover er de tyske arrangører allered igang med at hjælpe med transport og overnatnings muligheder på TWF, så man kan begynde at planlægge det.

Vi skal også vælge en kaptajn (ikke mig), samt finde ud af om vi vil have en landstræner med som 9. mand. Personligt ville jeg være villig til at de 8 deltagere splejsede til hans transport derned, men ved ikke om der er stemning for det.

Asger

Troels C

Slaget på heden og BRB mangler...

2 turneringer hvor jeg kun sætter ranglistepoint til livs i en kamp... Jeg får sgu nok lidt sand i fissen hvis de ikke også kommer med..

Norx

Krigscon mangler også
Basballen's private gulvklud

Asger

Lad os ikke diskutere ranglistens mangler her, det kan vi starte en tråd på det forum til. Vi har besluttet hvordan holdet udtages, og vi har der hele tiden vidst at der ville være mangler i hvilke data der kommer på. Rimeligheden i det kan diskuteres (i en anden tråd), men det kan ikke komme som en overraskelse for nogen.

Bare i år har jeg vundet tre turneringer, som ikke er kommet på. Hvis du starter en anden tråd kan det være jeg selv ryster lidt sand ud af fissen der :)

Asger

El Rey

Jo men du snakker om den sidste turnering der kommer på. At den bliver spillet betyder jo ikke at den wupti er på listen, der kan jo godt gå noget tid. Og ja der mangler et par turneringer endnu som vi da gerne skulle have på før vi bruger listen til holdet.  Personligt regnede jeg med vi venter med at se på listen til året er forbi.

Jeg har den ide at vi skal have en landstræner, en fra toppen af spillerne. Ved at være landstræner, bliver han så automatisk kvalificeret til holdet næste år. Det gøres for at motivere folk til at gide at være det.

Asger

Men den sidste turnering kan vel godt, som du skriver "wupti" komme på listen. Der er vel intet i ranglistens software der gør at en turnering skal være 2 måneder gammel før det kommer på... :P

Der er ingen grund til at vente 2 måneder med at finde et resulat vi måske kan have klar i næste uge. Der skal planlægges rejser og ferier, og man kan kun være for sent ude med den slags. At vente til året er forbi er da den dårligeste løsning.
Som du ser i den første tråd spørger jeg også om ovenstående er en mulighed. Jeg kan ikke se hvorfor det ikke skulle være det (udover almindelig dovenskab, som er en ok grund for et par uger, bare ikke et par måneder ;) )

At finde en landstræner er svært. Incitamenter som du foreslår kan være en mulighed, men a) hvordan skulle træneren vælges, og b) er det en hensigtsmæssig belønning for holdet? Skal man i den situation sætte landstrænerens lyst til at deltage over hvor godt holdet bliver?

Asger

El Rey

Nu er det jo ikke altid at man lige får dataen. Det skulle så ikke være tilfældet til NWL. Men som du kan se mangler der stadigvæk data fra et par turneringer endnu og dem skulle vi også gerne have på. Sandsynligheden for at der kommer en turneringen inden år det skal på, som vi ikke ved om nu, er lille men den er der dog. Så når vi har valgt vi skal bruge data fra hele året, synes jeg man bør vente til hele året er forbi.

Mht. landstræner, vil det være bedst med en frivillig, men det er jo ikke sikker vi kan finde sådan en.

Asger

Min pointe er at istedet for at vente til uge 52 med at kæmpe for at få de sidste data fra de manglende turneringer på ranglisten, kan man ligeså godt tage den "kamp" når vi alligevel ikke venter på flere turneringer.

Asger

Pete the Slayer

Se mit svar i Rangliste-tråden!
Belejringen af Brøleborg - Warhammer for feinschmeckere http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=79496.150

Asger

Nu er det da afklaret hvilke turneringer der mangler, og der er ingen der har nævnt nogen turneringer i november-december, så NWL finalen må være den sidste. Så kan vi arbejde på holdet når de data er indfanget og indtastet.

Hvad skal vi gøre med:
- Kaptajn
- Træner

Er der overhovedet nogen der kunne være interesserede i at være træner på holdet? Det jeg forestiller mig rollen indebærer, og ret mig gerne hvis i er uenige er:

At holde styr på runden og taktikken mod de forskellige lande. Runden indebærer at have overblikket over hvordan det går løbende, samt sørge for at folk får besked hvis der skal satses mere nogen steder, og spilles mere sikkert andre steder. Dvs. have overblikket under spillene. Den anden del, er taktikken, dvs. have styr på hvordan vi skal forsøge at få match ups mod de forskellige lande.

Asger

Kragh

Er match-up på samme måde som 2008?
Thomas Kragh
Se min blog

Asger

Sandsynligvis noget i den dur. Det er ikke utænkeligt at der kommer ændringer, men jeg tror grund principet vil være det samme.

Vil lige indskyde at det ikke er sådan at man alene står med ansvaret for at udvikle taktiken. Vi løfter i flok, men på dagen har man det overordnede ansvar.

Asger

Pete the Slayer

Hvor meget ferie skal man tage? Hvad er udgifterne ca.? Hvornår er det?

Nej, jeg kan ikke finde de oplysninger selv grundet utrolig dovenskab.
Belejringen af Brøleborg - Warhammer for feinschmeckere http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=79496.150

Troels C

Det er vist over en weekend, så jeg tror man kan nøjes med at tage fredag fri...

Penge til transport bliver vel dækket af resten af holdet.. Så er der druk og øl og vin og mad... Det vel ik så galt i tyskland..

mcpolle

allerede der hvor du siger at du gider ikke kig lidt runde og selv finde ud af det, vil jeg mene at du kvalificere ikke som træner,

Det er netop nogen som har lyst til at deltage meget i diskussionerne og planlægning, og denne slags, så en dovne hund kan vi ikke brug til noget.

Polle
If the word of the day is "Legs", then hey, spread the word

Paul "Polle" Bridge

Pete the Slayer

Hehe

Der er også mange andre grunde til, at jeg ikke kvalificerer mig, såsom inkompetence og fuldskab. Jeg havde slet ikke overvejet at melde mig, men jeg kan godt se, at min post lyder som om, jeg spørger på egne vegne. Jeg ville såmænd egentlig bare foreslå som en hjælp, at de nævnte informationer blev skrevet op. På den måde kan eventuelt interesserede lettere tage stilling.

Tak for opsangen! Den havde jeg fortjent.

Mvh Peter