News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Landshold trøjer 2009

Started by mcpolle, 07 December, 2008, 21:56:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

El Rey

Ok læste det som om du ikke ville have Holger Danske i nogen form Jan(og Asger) pga. de have brugt ham. Fint nok hvis vi kan finde en anden eller noget helt andet.

Ja Asger kender godt til branding også derfor jeg ikke ville have at Holger skulle brandes sådan. Kan jo ikke passe at man lige pudserlig ikke kan bruge ham, ligesom man ikke rigtig kan bruge soltegnet så godt mere, selv ikke når vi skal til Tyskland hvor hagekorset er ulovligt

El Rey

Quote from: Asger on 09 December, 2008, 20:08:29
QuoteDer kan næppe nævnes nogen anden kultur end den islamiske, hvis bidrag til verdenskulturen overvejende er af negativ art

Fra deres hjemmeside; og det fortsætter med ligeså tanketomt pludder fra tanketomme mennekser.

Asger

Ja det er så din mening Asger, det skal vi ikke diskutere her. Men jeg ønsker heller ikke at vores tøjre skal reklamere for den hjemmeside. Som sagt har vi hvis misforstået hinanden.

Asger

Nej Kent, du har misforst?et os :P

Og det der st?r er nu engang tanketomt. L?s startsiden og man kan ikke v?re i tvivl. Den er faktisk ret komisk i den manglende selv refleksion, jeg er sikker p? at retorik studerende kunne more sig i flere timer :D

Asger

PS Du kan vel godt forst? at de i Tuskland af alle steder er lidt f?lsomme over brugen af hagekorset som symbol?

Den store aben

Jeg synes i skal lave en konkurrence om logoet. Der er en del gode tegnere på PF, en af dem kunne sikkerT lave noget lækkert til jer.

- så slipper i for problemer med copy right og at logoet bliver brugt af andre i ikke ønsker at blive sat sammen med.

- derudover kan det måske være med til at gøre holdet mere folkeligt, mener det var noget i eftersøgte tidligere (sidste år)
Funhammerist af alfaderens nåde.

Må den gentagende Konge af Lethian Kong Skrammelborg hvile i Fred.

Vedel

Quote from: aben on 09 December, 2008, 21:18:41
Jeg synes i skal lave en konkurrence om logoet. Der er en del gode tegnere på PF, en af dem kunne sikkerT lave noget lækkert til jer.

- så slipper i for problemer med copy right og at logoet bliver brugt af andre i ikke ønsker at blive sat sammen med.

- derudover kan det måske være med til at gøre holdet mere folkeligt, mener det var noget i eftersøgte tidligere (sidste år)

GOD IDE, istedet for at Kent og Asger som sædvanlig mundhugges....:D

MVH Vedel
One rat to rule them all:-)

El Rey

Det kan vi godt prøve. Vi(powerfist) har dog før prøvet at lave sådan konkurrencer uden at der rigtig kom noget vi kunne bruge. Men hvis der er nogen der gider stå for at få sådan en i gang er det fint med mig.

AndersN

Jeg synes snildt i kan bruge Holger Danske - han er en dansk sagnhelt/ridder fra middelalderen fra adskillige beretninger, der st?r for det gode(?). Han er ret Fantasy med sit sv?rd og sin seje "Viking of the ages attitude"! Alt i alt en god id?. P?lsevogn/kolonihave er ogs? sjovt, men m?ske ikke s? langtidsholdbart/interessant.
Det nyere sagn siger jo i ?vrigt at han skal rejse sig fra kasematterne under Kronborg og redde Danmark, n?r landet virkelig er i n?d - hvilket vi vist er hvis man ser p? pr?stationen fra sidste ?r ;)

Derudover er det vist et sagn der g?r igen fra en del kulturer verden over (det her med en helt i n?den), s? lidt internationalt er det ogs?. I ?vrigt er det vel lidt sk?rt ikke at ville v?re 'nationalistisk pr?get' til en national turnering - s? kan i da tr?kke lod om holdene med de andre lande...

N?r det er sagt skal man nok ikke bruge samme version som en politisk gruppe - heller ikke socialdemokraternes rose!

Edit: Glemte lige: Holger Danske var vel ogs? en dansk modstandsgruppe mod Tyskerne/de onde under 2. verdenskrig. Det repr?senterer vel ogs? noget anti-"politisk"...
Garm glammer ved Gnipahulen!

Mairzy doats and dozy doats and liddle lamzy divey. A kiddley divey too, wooden shoe.

mcpolle

ikke for noget , men må jeg lige spørge, har i drukket carlsberg????

Fordi hvis i har været forbi Carlsberg på deres elefanterne har de swastika på  dem,;)

Synes at det er en fed ide med at holdt et eller andet konkurence ... Kom gerne kom glad med alt forme for logoer.

Synes ikke for resten at Holger er så slemt, fordi et eller andet gruppe bruge hans billede, så kom vi ingen vegne, som sagt før, DF bruger dannebrog, så må vi ikke brug det???

Jeg kunne godt tænk mig et meget enkelt design, med en lille dannebrog, ETC, Navne på bagsiden, og det var det. Men er åben for ideer.

Polle
If the word of the day is "Legs", then hey, spread the word

Paul "Polle" Bridge

Asger

Quote from: Vedel on 09 December, 2008, 22:10:28GOD IDE, istedet for at Kent og Asger som sædvanlig mundhugges....:D

MVH Vedel

Takker, jeg synes også selv den var god ;)

Carlsberg er så, som så. Et det blev bygget inden nazismen opstod (omend det var facistisk inden da), to, ca. halvdelen af dem er spejlvendte i forhold til et hage kors (vist nok dem på elefanterne), og flere af dem har prikker inde i "karusellen".

Men når det nu kan være ligemeget skal vi så ikke symboliseres af vores største eksport succes som alle kender! (ingen kender Holger). Jeg stemmer for en elefant med et hagekors på, det kan der jo ikke være nogen der bliver stødt over, det er jo bare Carlsberg... ::)

Asger

Vedel

Quote from: Asger on 10 December, 2008, 09:24:16

Men når det nu kan være ligemeget skal vi så ikke symboliseres af vores største eksport succes som alle kender! (ingen kender Holger). Jeg stemmer for en elefant med et hagekors på, det kan der jo ikke være nogen der bliver stødt over, det er jo bare Carlsberg... ::)

Asger

Ja, det ville nemlig gøre os populære  ;)

Jeg synes godt vi kan bruge Holger Danske, men det skal være en form eller figur, som der er en på PF eller andetsteds, som designer for os. Ikke noget taget fra et eller andet obskurt sted.
Jan: Jeg kan huske du havde en ven, som lavede et ganske fedt logo til os for 2 år siden. Kan han også tegne Holger Danske???
Det bare et forslag, men på nuværende tidspunkt gælder det jo om at holde mulighederne åbne.

MVH Vedel
One rat to rule them all:-)

AndersN

Adam Fridal aka. Blitzkrieg Bob er jo meget dygtig til at tegne (og male!) og har vist tegnet Illuminatis symbol fx. Ved dog ikke om han vil/gider tegne noget så 'nationalt'. Måske en alternativ, lidt mere funky, måske ligefrem nymodens version?

Mairzy doats and dozy doats and liddle lamzy divey. A kiddley divey too, wooden shoe.

El Rey

Han kan tegne mig der sidder og ser sur ud i stedet for.  ;D

PS jeg har for resten brugt Holger Danske som min avatar i mange år på TWF.

mcpolle

Har lige modtaget en mail fra en firma i england, og de vil snart have en e katalog klar, så snart de har det, kan jeg poste et link, så kan man tage det derfra.

Men imens kom gerne med nogle flere ideer, personligt synes jeg den billede med HD med flaget over var ret sejt,

Polle

Paul "Polle" Bridge

Overhamsteren

Lidt brainstorm på Asgers ideer:

Hvis der er nogen der har svært ved at tyde min kunst, så er det centrale motiv en vred viking der stikker en hot dog med det hele over disken i en pølsevogn, i baggrunden slænger den lille havfrue sig i oprørte vande og i tordenvejret ovenover anes skikkelsen af en eller anden original i en strudsvogn* trukket af geder.

*ja det med strudsen var Firefoxes ordbogs ide ::)
Bortgives:
Mennesketusindben. Stort set ubrugeligt. Larmer. Savler. Kræver mad konstant.
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=56662.0

MaRV

Så skulle havfruen da heller ligge i den hotdog i stedet for pølsen. Se det er viking-stil !

Overhamsteren

Bortgives:
Mennesketusindben. Stort set ubrugeligt. Larmer. Savler. Kræver mad konstant.
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=56662.0

AndersN

Det er et fedt billede, og endda i perspektiv!

Jeg ved dog bare ikke om joken er særlig langtidsholdbar, og man så bare bliver lidt træt af det?

Jeg tror jeg ville foretrække et mere 'selvhøjtideligt' motiv, fx en mere klassisk Holger Danske - evt. adapteret lidt over til Fantasy, hvor han selvfølgelig er en bad ass motherfucker helt.

Player1

Quote from: Asger on 09 December, 2008, 12:52:26
Evt. kunne oplægget være en "tinsoldats" udgave af Holger Danske, men det kunne også være helt frit.

Ellers har Jakob Nielsen jo lavet den der King Christian IV figur som man måske kunne bruge som logo.
http://www.runicminiatures.dk/shop/img.php?model=RM007

Det ville både signalere Danmark i form af et nationalt symbol, samt vise at vi også kan noget inden for maling og modellering.
VERY NICE! ;)

Asger

Vi kan ogs? sp?rge Jakob om han vil designe et logo til os? Det er da ikke ut?nkeligt.

Asger

Edit: PM sendt til Jakob.

Asger

En god nyhed oveni alt fjolleriet ;D

Jakob lyder intereseret i ideen, jeg snakker mere med ham i aften, så må vi se om det kan blive til noget. Nævnte endda også muligheden for at der kunne laves en figur af logoet, og det blev ikke afvist med det samme :o

Kent, giver du ham ikke adgang til forummet? Skal nok advare ham om at vi er nogen indspiste hoveder så han ikke bliver bange...

Asger

Jan D'Souza

El Rey

Yep kan jeg godt. Ville være fedt med en model som vi så alle havde med i vores hær, på den ene eller anden måde.

Asger

Quote from: mcpolle on 10 December, 2008, 15:53:16
Har lige modtaget en mail fra en firma i england, og de vil snart have en e katalog klar, så snart de har det, kan jeg poste et link, så kan man tage det derfra.

Noget nyt her Polle?

Skal vi rykke p+ den troeje snak? Vi har vel ikke indbetalt 500kr for ingenting ;)

Asger

mcpolle

Jeg har snakket med Gregersen, og han kan kom med en rigtig god pris, men vi skal bestil 50 trøjer.

Har ikke hørte noget omkring logoen, og de 40k piger melder heller ikke særlig meget fra sig.

Men, vi har gode tid.

Polle

Paul "Polle" Bridge