News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

nærkamps spørgsmål

Started by dcf73, 07 June, 2009, 13:01:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dcf73

1:  hvis en unit dræber alle i en modstanders unit efter 2 combat rounds står denne unit bare og fester mens venner dør i nærheden eller får den unit en fri manøvre eller andet?

2:   Jeg angreb en unit i front og siden ca. 15 mand stor jeg slog ca 7 ihjel og så cromplede ca. 7(TK) altså så der kun var en fig. tilbage, pludslig var den ene af min unit ikke i nærkamp mere(da de var døde)
rykker man så bare sin unit frem i kamp(ca 2-3") eller hva?

Norx

Basballen's private gulvklud

asgov

Til nummer 1: Mener også du kan også vælge at overrune og det kan føre dit unit ind i et nyt slag.

Skummelkrat

Nej, man kan bare stå og glo.

Martin Skummelkrat
Bibliotekaren siger: Search and destroy!

Waaargh

1: Din enhed står og tramper på fjendens hoveder og drikker deres blod at feste, så ja de står og fester. Forklarer måske også hvorfor min nabo lige er flyttet.

Relateret til spørgsmål 2: Hvis den flankende enhed nu havde ramt siden af endnu en enhed - f.eks. scorpion - og denne var crumbled, ville den flankende enhed så stadig være i kampen?
So long as the average ork has someone to fight, someone bigger than him to tell him who to kill next, and someone smaller than him to beat up, he will know contentment.

dcf73

Quote from: Waaargh on 08 June, 2009, 00:19:04
1: Din enhed står og tramper på fjendens hoveder og drikker deres blod at feste, så ja de står og fester. Forklarer måske også hvorfor min nabo lige er flyttet.

Relateret til spørgsmål 2: Hvis den flankende enhed nu havde ramt siden af endnu en enhed - f.eks. scorpion - og denne var crumbled, ville den flankende enhed så stadig være i kampen?

Nej den drikker blod ;D
jeg forstår ikke lige dit spørgsmål..... hvis den er crumbled er den jo død, men udgangspunktet er vel at hvis det er tur 1 laver den overrun ellers drikker den skeleton blod :o

Belerophon709

Quote from: Waaargh on 08 June, 2009, 00:19:04

Mht. tillæg til spørgsmål 2: Hvis enheden, som din flankende enhed er i kontakt med dør, så er din flankende enhed ikke længere i kamp, såfremt den (nu) døde enhed var den eneste, som din enhed var i kontakt med. Hvis det var første tur din flankede enhed var i kamp kan denne nu naturligvis overrunne, og (såfremt resten af kampen står så det kan lade sig gøre) muligvis nå ind i kamp igen.

Marcus

dcf73

problemet var jo at jeg nakkede 14 ud af 15 fig. i tur 1 så der var altså 1 fig tilbage men var min flanket unit ikke i nærkamp(da alle de fig. som de stod ved var døde)  den sidste der var tilbage var "den der hieofant"

Belerophon709

Det var ikke dit spørgsmål jeg besvarede.

Marcus

Waaargh

So long as the average ork has someone to fight, someone bigger than him to tell him who to kill next, and someone smaller than him to beat up, he will know contentment.

Belerophon709