News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

.....Tja, s? m?tte det jo ske.....

Started by Powerfist, 02 August, 2004, 22:49:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Powerfist

Som overskriften siger, s? m?tte det jo ske.... Jeg har lige spillet mit f?rste spil fantasy her til aften, og har efterf?lgende k?bt de f?rste 2 enheder til min nye chaos h?r.

Jeg har indtil da f?et lov til at l?ne Paul Bridges? chaos h?r, s? jeg er super klar p? at pr?ve at spille mod nogle flere personer for at f? en fonemmelse for spillet.

Min h?r ser ca s?dan her ud indtil videre (1000 pts)

Chaos sorcerer of slaanesh (Mark of S)

6 Chaos knights of slaanesh (Mark of S)

6 marrauder horsemen

12 Beastmen, 6 gors

1 chariot

1 spawn

2 x 6 chaos hounds

6 furies

Hvis i har nogle kommentarer til h?ren er i velkommen til at sige frem, men v?r lige lidt konktruktiv da jeg gerne skulle have noget ud af det.

Min plan med h?ren er at f? den op p? 2000 pts, hvor det s? er planen at jeg skal lave mine knights til chosen, samt minimum have 6 mounted daemonettes med.
Ellers er der ikke de store planer for h?ren. (Bortset fra at alt hvad jeg skal have med skal v?re fedt at male)

Thomas "The turned bastard" B?rentsen

Btw. tak til Paul for t?lmodigheden, og for l?n af h?ren!!
Thomas Powerfist Bærentsen

Frede

Hvordan gik det f?rste spil s?? Mine orker stiller da gerne op til en gang ?ret?ver.

- F -

Spectrum

Er din Beastherd ikke for lille? Hvordan klarede den dit f?rste spil? Jeg vil da mene, at den burde v?re st?rre f?r, den kan udrette noget, men n?r det er Paul Bridge der har lavet h?ren er jeg alligevel i tvivl ???

Hvem og hvad spillede du forresten i mod? :)

El Rey

Det var da ogs? p? tide.  8)

Men hensyn til beastherd synes jeg faktisk den er for stor, 12 eller 16 er et godt tal, da man skal have 25% indefor range for at kunne charge.

Powerfist

Jeg spillede her til aften med ca 500 pts Lizzies mod Pauls Cult of Slaanesh h?r p? ca samme st?rrelse. Det var dog ikke et rigtigt spil, men bare en gennemgang af de forskellige former for charges, tropper tests osv. Jeg fik gennemg?et hvad der var godt ved hurtige h?re frem for langsomme, lette mod tunge samt h?j og lav LD.

Jeg har stadig ikke forstand p? spillet, og skal bruge de n?ste mange spil p? at l?re det. Derfor vil jeg meget gerne spille mod nogle som kan reglerne godt.

Mht til beastherden s? er det hvad der var points til. Jeg har holdt et tema over h?ren hvor 6 g?r igen hele vejen, og det skal det blive ved med. Unit?en er p? 12 mand og skal egentlig bare bruges til at sk?me af for mine ret dyre andre enheder.

Hvis i har et alternativ til enheden vil jeg gerne h?re det.

Thomas "Powerfist" B?rentsen

Knightofni

Det var p? tiden du s? lyset... du siger bare til hvorn?r du vil have stryg af mine skavens.

Jeg m? slutte mig til kent om at beastherden er lidt for stor.

MirkcuTT

Efter min mening ser den h?r sammens?tning n?sten perfekt ud, det er en god id? med en s? hurtig h?r som du er igang med, og de 6 mounted deamonettes g?r bare det hele bedre. Hvis der er flere units du mangler, kan det m?ske v?re en id? med flere chariots, m?ske en tuskgor chariot, da de fleste army selection systemer ikke kan lide kopi'er af special choices. Har du givet dine marauder horsemen noget udstyr? De er gode til 2 ting, man kan k?be dem uden udstyr, og bruge dem til at screene folk, og tvinge dem til at charge, s? man kan flygte, dette kan s? g?re at man m?ske f?r muligheden for at ramme deres flanker. Man kan ogs? give dem flails, hvilket g?r dem i stand til at sl? det meste andet fast cavalery, og i det hele taget n?sten alle "lette" enheder, og det koster ikke det store antal points at give dem det.
- Loke Daugbjerg Andersen

Powerfist

De har skam Flails. Det var meningen at de skulle bruges til at flanke modstanderen med. Jeg har da helt sikkert ogs? overvejet at f? en chariot mere med, men det er bare s? grim en model.

Powerfist

Btw s? kan beastherden vel ikke v?re ret meget mindre end 12 modeller??? Jeg kan vel ikke lave den p? 6 vel? Ellers bliver den n?dt til at v?re p? 12!

MirkcuTT

hvis modellen er grim, er der jo kun en ting at g?re...
Ellers s? tror jeg ikke der er de store ting vi kan hj?lpe med mht h?r sammens?tning, da den allerede, efter min mening, er i top. M?ske n?r du begynder at lege med lords, der er der en del gode forskellige muligheder..
Men indtil da, er mit bedste r?d bare at spille, og jo bedre folk du spiller mod, jo bedre bliver du.
- Loke Daugbjerg Andersen

El Rey

Quote from: Powerfist on 03 August, 2004, 10:26:12
Btw s? kan beastherden vel ikke v?re ret meget mindre end 12 modeller??? Jeg kan vel ikke lave den p? 6 vel? Ellers bliver den n?dt til at v?re p? 12!

Yep 10 er min.

Asger

Du skal ikke tage dig af de fjolset Thomas :P

En beast herd er helt fin b?de med 12 og 18 modeller. Udfylder lidt forskellige roller, men generalt vil jeg da v?re bange for en 18 modeller stor beastherd i et 1000pts slag.

Asger

PS Jeg har k?bt min f?rste 40K h?r :o

mcpolle

Hej Thomas,

Og tak for sidst. Synes selv at der er mange modeller i h?ren, og er klart i stand til byg videre p?.

Spectrum:
Quotemen n?r det er Paul Bridge der har lavet h?ren er jeg alligevel i tvivl
Gider du forklar???? Forst?r ikke.

Beastman enhed er p? 12, 6 gors, og 6 ungors, ogs? meget passende til Slaneesh.

Gl?der mig til at se om jeg kan tage den p? L?rdag med min COP. Mne det f?r vi at se. 8)

Polle
If the word of the day is "Legs", then hey, spread the word

Paul "Polle" Bridge

Hoatzinen

Aloha..

jeg er enig med polle 12 beastmen og 6 ungors i en 1000 pts h?r og s? slaanesh lyder meget passende
Shaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat....

mcpolle

Det er ikke 12 gors og 6 ungors,

MEN

6 Gors og 6 Ungors, og s? er de 12 Beastmen i alt.

Polle

Paul "Polle" Bridge

El Rey

Emperor_Worm

Jeg kan godt lide din tematisering med tal
En ting jeg har overset i min Beast h?r, og som jeg vil se lidt n?rmere p?...
Nice touch!

Poster du billeder s? snart du er igang?

Jeg vil gerne have et spil mod dig en dag?
Peter Minet -Bonzo-

Snart vender du hjem til mild mild sommervind alle dage!!

Hoatzinen

Ups... troede det var 18 i alt....
undskylder..  ;)
Shaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat....

filur

POWER!  det lyder kanon ;)   gl?der mig sgu til at m?de dig over et spil ;)

god vind!
kim johansen  kilani medlem

Powerfist

QuoteJeg kan godt lide din tematisering med tal
En ting jeg har overset i min Beast h?r, og som jeg vil se lidt n?rmere p?...
Nice touch!

Poster du billeder s? snart du er igang?

Jeg vil gerne have et spil mod dig en dag?

Jeps, jeg skal nok poste billeder af h?ren lige s? snart jeg f? lavet noget. Jeg vil dog tage det meget med ro eftersom jeg joo har f?et lov til at l?ne en h?r indtil jeg har min egen. Jeg er dog i fuld gang med at samle skidtet. Jeg fik samlet alle hestene til mine marrauders samt samlet n?sten alle mine beastmen (Sorry Polle, kunne ikke vente s? jeg k?bte mine egne) Jeg regner med at grunde dem i dag og s? begynde at male dem fredag. Dertil har jeg nogle s?re id?er til resten af h?ren som kr?ver ret mange dele fra mail order (Jeg havde kun 3 slaanesh orme til at ligge.... skal bruge 7)

Du kan jo ogs? kigge ned en weekend (Eller bare en l?rdag) hvor vi enten kunne tage et spil, eller sidde og male lidt (Eller begge dele) Sl? lige p? tr?den!

QuotePOWER!  det lyder kanon   gl?der mig sgu til at m?de dig over et spil

god vind!

Shhhhhh.... Ikke s? h?jt Kilani! Der er stadig mange 40K gutter som ikke ved at jeg er hoppet over til det (Knap) s? falske spil. ;)

Ej, tak for det, og jeg ser da ogs? frem til at komme en tur op nord p? for at spille mod b?de dig og resten af Kilani, samt Kent og de andre hoveder. Det er slet ikke s? skidt et spil ;)

Mvh

Belial

Quote from: Powerfist on 04 August, 2004, 09:15:12
Shhhhhh.... Ikke s? h?jt Kilani! Der er stadig mange 40K gutter som ikke ved at jeg er hoppet over til det (Knap) s? falske spil. ;)

Heresy! Officio Assassinorum Operative will be activated.  ;)

MVH

Belial

mcpolle

Det er i orden Thomas,

Ogs? du m? sige til n?r du tager nordp?, jeg vil gerne tage med, og give nogle Aalborg gutter noget klaske.

Polle

Paul "Polle" Bridge

Powerfist

BB

Klaske bliver der vist kun noget af hvis I medbringer Helge og han spiller 40k og vi holder S?ren K hjemme den dag :p

mcpolle

Kan ikke sige, fordi jeg spiller ikke s? meget 40k for tiden, hygger mig med Fantasy.

Men har ogs? h?rte at i har et par stykker derop som kan finde ud af at spil Fantasy. :P

Polle

Paul "Polle" Bridge