News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Er High Elves sjove at spille med?

Started by Munin, 10 July, 2009, 18:48:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Munin

Som overskriften siger!!!

Jeg har en del High Elf figurer, og overvejer at starte en hær op. Jeg får sjældent spillet, og min eneste modstander har kun en chaoshær. Så inden jeg farer ud og bruger den sidste SU på High Elf bogen, vil jeg også gerne høre om disse hære er et godt match?

På forhånd tak

Dnic

Jeg syns personligt både high elf er sjove at spille både med og imod.
De har mulighed for mange sjove hær opbygninger.
Og er efter min mening meget lige styrke mæssigt, med warrior of chaos.
(er det såén en chaos hær din ven har?)
Ingen er for store til at vise venlighed og høflighed, men nogle er for små.

Munin

Ja det er en Warriors of Chaos hær han har!

Det kan også være jeg lige sku fortælle hvad jeg mener med sjov!

- Jeg er super uheldig med terninger... komisk latterligt uheldig, så det ville være rart med en nogenlunde stabil hær (har ogres og Orcs and Goblins i forvejen... og en gnoblar hær! (har dog aldrig prøvet den))
- At der er mulighed for at lave mange forskellige hæropbygninger, der ikke gør at man spiler på den samme måde hver gang (Det er der, fra det jeg ved om deres nuværende liste!)
- Kan man stille en High Elf hær uden automatisk at høre på ost og vin?
- Jeg kan godt lide tanken om en god magi hær, er deres magi noget værd?

exelynz

HE er udemærket til i magi fasen dog syntes jeg deres egen Lorer er så meget værd. Tilgængæld synts jeg det lyder temmelig satset at spille med magi hær når du siger du er så uheldig ;D. men generelt syntes jeg HE har gode mulighedder for at lave mange forskellige hær oopbyninger som er gode på hver deres måde. Personligt mener jeg ikke at HE er specielt oste og er enig med Dnic i at den har ca samme styrkeforhold som WoC

Exelynz

Morsing

Jeg spiller selv High Elves, og Warriors of Chaos

jeg vil nok sige der ligger lidt til High elves fordel, af den grund at de kan få noget mere skydning med, og stadig have samme Close Combat power som Chaos..

derudover vil jeg sige at High Elves er en rigtig sjov hær med mange mulige builds og fokusser.

Og Ost hører du ikk så meget om med High Elves.. Det skulle da lige være Always Strike First :)

Munin

He jeg er MEGET uheldig, spillede for nyligt Black Templars mod en orc hær... han savede bedre end mig, i runde tre stod der ca. 10 marines tilbage og gemnte sig i en skov :)

Morsing: Angående det med close combat power imocd Chaos, er det så ikke kun i første runde man har en chance? Jeg tænker på, når først sådan nogle chaos gutter får lov til at slå igen, ligger der så ikke elvere overalt?

Ilithien

Allways strike first er i alle runder, så om det er første eller 10. runde giver ikke dine chaos gutter bedre odds :)

Jeg synes hæren er cool, fordi det er muligt at spille den på mere end en måde. Når det er sagt så er det absolut ikke en top hær, den kan sagtens medbringe nogle lettere oste, men så syg er den altså heller ikke. Vil HE er stærkere end warriors da warriors ikke kan meget mere end at trylle, og bruge chaos knights.
Battle Brother
Mal jeres basekanter Sorte!!

Munin

He he jeg tænkte også mest på elveres holdbarhed, og på hvor mange kills Chaos vil få!

Angående de Chaos Knights, er der en god taktik imod dem, har de nogle svagheder? Jeg har ikke mødt dem fra den nye reglbog, men så vidt jeg kan forstå er de ikke blevet dårligere! Hele min orc hær løb engang pga et enkelt unit knights (igen det dejlige terningeheld, mine black orcs skulle passe en LD test, failede selvfølgelig, løb igennem en unit orcs, som løb igennem en unit nightgoblins osv... indtil det sidste unit ramte et bjerg og hele min hær var væk :)

Ilithien

Skyd dem ned, eller divert dem med en ørn.
Battle Brother

Dnic

En chaos knight er ca. lige så hård som chosen var i 7.ed.
Og er der ingen tvivl om, at vis de først for lov at slå igen, så vil de også knuse en vær elver som er dum nok til at stå i vejen.
Som Ilithien siger: Skyd dem ned. Brug boltthrowers eller magi til det.
Og ellers afled dem med ørne.

Munin

Ja havde glemt alt om ørne! Angående det med at skyde dem ned , så (hvis hæren bliver til noget) regner jeg ikke med at lave den alt for skydetung, da det jo gerne skulle blive et sjovt spil fpr begge parter og ikke den samme kamp hver gang... mig der står med 2 boltthrowers og en masse archers og bare venter, mens hans units bliver marchblocked af ørne.

Hvad er best generelt af
- White Lions
- Phoenix guards
- sword masters

Dnic

Det er nok mest en smag sag.
De har alle sine fordele.
-White Lions - slår hårdets og er stubborn.
- Phoenix guards -holder til mest.
- sword masters - Slå flest gange.

Jeg foretrakker for det meste sword masters.

Ilithien

De kan hver deres ting, men jeg fortrækker Phoenix Guards da de er mest holdbare, noget som resten af hæren ikke er. White lions kan desuden gå igennem skov, men synes at swordmasters fungere langt bedre i små grupper, da de ikke skal charge med ret mange for at kunne true en del ting. Dragon princes er også ret gode, med deres 2 attacks, og så er en lion chariot skam også ganske hård med alle dens styrke 5 attacks.

Du skal vide at High elves må stille flere special og rare choices end alle andre hære. 2 Bolt throwers og 2 ørne er ganske standard. Hvis jeg har archers med er det som regel 2 x 10 ( for at udfylde core på 2000-2999 points).
Battle Brother

INRI

Hvad med dragerne?
Mod Chaos så er der jo ikke den store chance for at sådan en bliver skudt ned af andet end en Hellcannon, men på den anden side så dør alt andet også til en hellcannon der kan ramme.

Drager er sjove mod chaos, fordi de er så dejligt meget mere mobile end mange af chaos egne enheder, de kan lege med breathweapon og causer terror i de irreterende chaos hounds som chaos gerne bruger til at redirecte charges og andet gøjl.
Plus at HE drager kommer i 3 forskellige størrelser, så de er en ret fleksibel størrelse, sammenlignet med drager i andre hære.
"En af denne tidsalders sygdomme er mængden af bøger; de overlæsser verden, så den er ude af stand til at fordøje den overflod af ligegyldige sager, som hver dag udklækkes og bringes ind i verden"
Barnaby Rich i 1613

Munin

Ilithien: Min hær kommer nok også til at indholde et par ørne og boltthrowers samt archers, men så heller ikke mere skydning end det. Selvom det nok ikke er det mest fornuftige, vil jeg også gerne have nogle nærkampsenheder, ellers bliver det vist for kedeligt i længden. Jeg har desuden en lion og en løve chariot, så de kommer også med i første omgang!

INRI: j eg har overvejet at prøve en drage, ved at min kammerat ikke har en hellcannon, så det kunne være meget skægt at prøve!

Men ellers tak for rådene, vil gerne høre flere holdninger til Swordmasters vs whitelions vs phonix guardsene.

Morsing

Ang. Hva special choice af HE der er bedst, så synes jeg de virker klart bedst hvis de samarbejder

Det jeg gør for tiden er, med 6 choices:

2x 14 White Lions, Du er Stubborn, kan vade gennem skov som var den der ik, og du har S4 + et Great Weapon der slår først.. du wounder altså en Chaos Warrior på 2+ og efterlader den med 5 eller 6+ save.. nå ja.. og du slår først!

1x 14 Phoenic Guards, gerne sammen med en BSB og Battle Banner.. Du tæver løs med S5, og 5+ armour save og 4+ ward save.. og ja.. du causer fear.. Så når du outnumberm så smadre du lige igennem.. Kan evt. laves op til 20 for at være sikker på outnumber mod Chaos tropper

2x 7 Swordsmasters.. Mod Chaos er disse en gave fra himlen.. de bliver ikke skudt ned, og ikk alle der gider bruge magi på bare 7 mand.. men de 7 mænd kan rive de fleste normale units rundt.

Det sidste slot er så en smagssag.. Dragon Princes, Shadow Warriors, Lion Chariot springer i øjnene. Evt. bytte den ene unit Swordsmasters ud med noget andet hvis du har mere lyst

Core er tit 2x 10 archers, og rare er 2 ørne og 2 repeaters..

så er det individuelt hva characters man har lyst til

Munin

hmm ja de lyder sku allesammen som nogle lækre tropper generelt!

Shadow warriors, de er scouts, skirmishers og noget mere?

En mulig liste med hvad jeg har, og hvad der umiddelbart lyder som om kunne være godt at have.

Level 4 mage
level 2 mage evt 2 scrolls
En eller anden superfighter hero?
2x10 archers
20 spearmen
1 lion chariot
1 horse chariot
10-15 whitelions
x antal swordmasters
evt 5 shadow warriors
x antal phoenix guards
Noget cavelery af en art fast eller heavy ?
2x eagles
2 boltthrowers

Og en drage til at spice ting op med en gang imellem?

Brockdorff

Jeg syntes HE kan variere deres hær utroligt meget, fede figurer etc. Men uanset hvor meget man variere hæren, giver "always strike first" desværre et lidt kedligt spil i længden imo. Man mester et vigtigt element af spillet når den ene hær slår først og ikke skal tænke på at positionere sig.
Det var ikke for at ødelægge dine elver-drømme, men syntes lige du skulle have mulighed for at tage det i betragtning når du vælger hær.

Men som der også er sagt, er det en hær med mange fede kvaliteter.

Shadow warriors syntes jeg er for dyre i forhold til hvad din kan udrette. Det kommer self også an på om du tager Eagles med:)

Mvh Mathias
"...I like my sugar with coffee and cream..."

Maleblog: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=39514.0
Salgsblog: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=28634.0

TIDLIGERE BRUGERNAVN: PRIMAIRA

CNA

Phoenix Guards slår kun med s4......men ellers ganske rigtigt.

Ilithien

Quote from: Munin on 11 July, 2009, 13:04:23
Shadow warriors, de er scouts, skirmishers og noget mere?
De har hatred, men med deres ene S3 attack er det stort set ubrugeligt. Jeg synes ikke de er deres points værd.

Quote from: Munin on 11 July, 2009, 13:04:23
Level 4 mage
level 2 mage evt 2 scrolls
En eller anden superfighter hero?
2x10 archers
20 spearmen
1 lion chariot
1 horse chariot
10-15 whitelions
x antal swordmasters
evt 5 shadow warriors
x antal phoenix guards
Noget cavelery af en art fast eller heavy ?
2x eagles
2 boltthrowers
Du skal kun stille 2 core choices, så det synes jeg du skal udnytte. Super fighter hero? Nej de er elvere ;). En hero med battle banner rykker tilgængæld ret meget. Ellers er en hero med et greatweapon til fods et ok alternativ, da de kan tæske lidt.
Battle Brother

Allan

Jeg synes swordmasters fungerer bedst i et rimeligt bredt regiment uden dybde. Med 7 mand i bredden vil allesammen ofte få lov at slå ud med deres 14 angreb, og ikke mange modstandere kan vinde et combat når de får 9-10 S5 hits i hovedet.
Et regiment på 10 mand med 7 i forreste og 3 i anden række kan tåle lidt skydning og stadig være stærkt.

Jeg er enig med flere i, at ASF bliver lidt kedeligt i længden.
Beskedenhed er min eneste fejl !