News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Speedpaintet Lizardman Skink Chief

Started by Dexo, 11 July, 2009, 23:47:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Dexo

Hej allesammen

Da jeg har bestem mig for at starte en Lizardman hær, og har besluttet mig for at den skal males. har jeg sidet og experimenteret lidt med at "speedpainte" Lizardman

Dette er resultatet af 4 times arbejde. (Det kan gøres noget hurtiger med en alm, Skinks)

Jeg er gået efter en noget mørkere look ind GW standard faveskema.

Håber i kan lide den, der kommmer iværfald flere af dem om kort tid ;)

Brockdorff

maler selv meget mørkt, og sådan kan jeg bedst lide det - det lidt dystre:).. Syntes du rammer et flot, men ikke ufatteligt revolutionerende farvetema - men det behøves jo heller ikke i den malestandard. Glæder mig til at se mere, hvis du ikke går død i at bruge 3 timer pr. skink:)
Kan specielt godt lide farven på skældene!

Mvh Mathias
"...I like my sugar with coffee and cream..."

Maleblog: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=39514.0
Salgsblog: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=28634.0

TIDLIGERE BRUGERNAVN: PRIMAIRA

SteFanden

Personligt kunne jeg godt tænke mig en lidt kraftigere highlight, men set ud fra den tid, du har brugt, vil jeg påstå at det er noget af det bedste speed paint, jeg har set...
Ph'nglui Mglw'nahf Cthulhu R'lyeh Wgah'Nagl Fhtagn!

Ilithien

4 timer = speedpaint? Synes temaet er dejligt dystert, men hvis du ikke nedsætter maletiden ret kraftigt, bliver du jo først færdig i 2010. 
Battle Brother
Mal jeres basekanter Sorte!!

Dexo

Tak for de rosende ord :)

Med hensyn til tiden det tager at male dem, så bliver det jo meget mindre par model, når jeg begynder at male dem i "klumper" af 5 eller 10 af gangen.

Så når vi snakker alm. Skink's så vil jeg tror at jeg kan spytte en 8-10 styker ud på en aften og så er det jo til at overkomme :)

Jones

Jeg synes seriøst, du sagtens kan sætte standarden ned og tempoet op.

Den største udfordring for sådan en som dig, vil være at "leve med" at figurene forbliver tabletopstandard, og ikke repræsenterer ens bedste eller højeste niveau malemæssigt.  ;)

J-

Tjek min blog: Jones' Cauldron of Blogs

SteFanden

Hvis du vil reducere tiden kraftigt, kan du jo også købe dig en Airbrush. Med den ville du jo kunne lægge både  grundfarven og skyggerne i en håndevending, så du reelt set kunne male 20, eller 30 figurer på én gang...

For mig lyder det somom GW's airbrush er en rigtig god opfindelse for spillere, der bare skal have presset en hær igennem processen, så den bliver klar til kamp, uden at malestandarden bliver det bedste af det bedste...

Dexo

Quote from: SteFanden on 12 July, 2009, 15:57:21
Hvis du vil reducere tiden kraftigt, kan du jo også købe dig en Airbrush. Med den ville du jo kunne lægge både  grundfarven og skyggerne i en håndevending, så du reelt set kunne male 20, eller 30 figurer på én gang...

For mig lyder det somom GW's airbrush er en rigtig god opfindelse for spillere, der bare skal have presset en hær igennem processen, så den bliver klar til kamp, uden at malestandarden bliver det bedste af det bedste...

Jeg har en Airbrush og den vil blive brugt til at grunde hele figuren "Blå" og så til at ligge Wash på efter der er lagt basecoats.

Faktisk ser jeg mig selv mere som maler ind spiller, hvilket også er grunden til at det er lidt af en "Kammel" at sluge, "bare" at male til den her standard.

Men jeg er også kommet frem til at jeg er rigtig træt af ikke at have nogle færdige hære, så derfor dette projekt.

PS. Jeg har bestilt en Batalion box og har beslutet mig for at der ikke bliver indkøbt mere før den er malet :)

SteFanden

Dét kender jeg godt. Jeg kan bare aldrig holde mig til det. Jeg tror jeg har bestemt mg for, at NU skulle jeg ikke købe mere ind, før alle Orcer, zombies, eller plague monks var malet, men jeg kan overhovedet ikke holde det. Jeg tror sgu jeg køber tre nye figurer for hver én jeg gør færdig... Mindst!

Men On Topic: Jeg glæder mig da til at se, nogle flere hurtige figurer fra dig. Det lover jo umiddelbart godt...

Jenova

Jeg synes det ser rigtig godt ud. Jeg kan især godt lide den røde.

Hvad skal der på basen?
Jenova Painting -  Like watching paint dry

Dexo

Quote from: Jenova on 12 July, 2009, 18:29:15
Jeg synes det ser rigtig godt ud. Jeg kan især godt lide den røde.

Hvad skal der på basen?

Jeg er også selv rigtig glad for den røde :)

Med hensyn til baser så har jeg købt Microart Jungle baser til hele Batalion boxen http://www.shop.microartstudio.com/jungle-c-3_46.html

Jeg ved godt at det er vildt dyrt, men jeg orkede ikke at opfinde den "dybe talerken" selv.

Azrael

Smider du ikke en tutorial op som til orkerner? :-)

Dexo

Jeg skal prøve når mine figure kommer, lige nu har jeg ikke flere Lizards jeg kan male :)

Ilithien

Jeg tror ikke det er ordet der ikke forstås, nok mere om man kan kalde en model på 4 timer speed paint ;)
Battle Brother
Mal jeres basekanter Sorte!!

Tyrech

Det er helt sikkert en fed model :) jeg tror en hel hær i det tema der vil se rigtig kølig ud. Kan specielt godt lide at du holder palletten forholdsvis simpel, så figurerne ikke bliver for "spraglede".

Sarbæk

Quote from: Ilithien on 14 July, 2009, 12:05:33
Jeg tror ikke det er ordet der ikke forstås, nok mere om man kan kalde en model på 4 timer speed paint ;)

Når det er Michael der maler kan man godt kalde det speedpaint ;)

Dexo