Fol'Gamma's Bunch of Unholy Tzeentch Fire

Started by TombSimon, 31 July, 2009, 21:18:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

TombSimon

Jah, noget skulle bloggen jo hedde...

Nåh, men jah, oki, man ska starte med en præsentation *tænder spotlight* Mit navn er Simon Nielsen og jeg er i skrivende stund 15 år og een måned ung. Jeg er en livlig Warhammer Fantasy-spiller og hobbyist og har kendt til hobbyen i lidt over tre år.
 Jeg bor i Slagelse, en by der engang duftede sødt af Warhammeraktiviteter og terpentin, men nuh ikke har hverken butik eller lokal spilleklub som førhen, såh nuh spiller jeg altså i ARENA i Næstved en gang i mellem.

Jeg gjorde bekendtskab med hobbyen, da min lillebror startede på selvsamme spil ved at købe startboksen dengang (2006). Jeg skulle nærmest tvinges til at spille dengang, for jeg synes at det var et mærkeligt og usammenhængende spil. At det foregik på gulvtæppegulv i et rodet børneværelse gjorde heller ikke tingene stort bedre.
 Men som den venlige storebror jeg er, begyndte jeg at læse de nye regler der kom med Battle for Skull Pass, som han lige havde købt, for hans skyld. Og først dér blev jeg grebet af spillets mange facetter (og det faktum at vi havde spillet helt forkert) såh i efterårsferien selv samme år købte jeg Tomb Kings battalionen, da Tomb Kings havde tiltrukket mig med deres gamle ægyptiske indtryk... Og blot en måneds tid senere, begyndte min far på Warriors of Chaos, såh vi er blevet en hel lille Warhammer-familie, der har haft draget god nytte af både Fanatic og HANSO, der dog begge ikke eksisterer mere i Slagelse. I mellemtiden er min lillebror såh stoppet med Warhammer og begyndt på 40K i stedet, såh jeg bliver tvunget til at sidde og male hvide fugle-tegn på hans Raven Guard  :(

Nåh, men jeg har samlet på Tomb Kings lige siden og her er hvad det er blevet til på 2 1/2 års maletid:

King Phars Army of Mahrak

Det er måske ikke meget at nå på 2 1/2 år, men jeg sys det er okay  ;D
 Man kan tydeligt se udviklingen, fra den første halvt klatmalede stridsvogn, gennem de flerlags-highlightede Archers og til den stærkt convertede og gennemarbejdede King Phar. Jeg har også samlet hæren efter et stramt princip som en Mahrak-hær, hvilket bare viser at jeg elsker tema-hære. Nåh, men inden jeg kommer videre med The Real Deal, kommer lige et par appetit-vækkere på nogle af mine bedste ting fra hæren:

Min gennemarbejdede og 1 1/2 år gamle Icon Berarer... Well, gennemarbejdet dengang

En anden af mine karakterer: Liche High Priest'en Khatep med sin Cloak of Dunes. Han var ikke specielt fotogen i dag

Mit seneste værk, den legendariske King Phar med Flail of Skulls i Chariot of Fire

Og såh en af mine elskede Carrions. Elskede på grund af deres farveskema og udførsel... oki, JEG ka i hvert fald godt li dem

Til sidst en af mine modeller fra februar; en Classic Plaguebearer hvorpå jeg ville teste mine evner

The Real Deal
Nåh, men til alle jer der har sprunget denne præsentation over (og det er der sikkert mange af jer, der har) såh stod der bare at jeg er en femtenårig knægt fra Slagelse, der tidligere har samlet på Tomb Kings. Men nuh ska det altså være, at jeg lægger knoglerne på hylden og starter på et nyt projekt - en dæmonhær (boo, hiss)... Men ikke bare kedelige, rene dæmoner, men Tzeentch-dæmoner (endnu mere boo, hiss). Der er en del der mener at det er en kedelig hær, men efter de testspil jeg har prøvet med proxy-modeller, sys jeg den har været sjov at spille med, ikke mindst på grund af alt det tilfældighed (jeg har forresten ikke vundet et eneste af test-spillene  ::) )

Jeg har desuden også altid elsket Tzeentch med alt hans magi og FlowerPower. Såh sådan en hær har jeg tænkt mig at lave. Jeg har allerede fået skaffet mig 13 Horrors og en Screamer fra min far - der nuh ligger i terpentin, såh de kan passe ind i MIT hærbillede... Derudover har jeg bestilt nok til 500 ponits dæmoner på nettet, altså 15 Horrors, en Chaos Sorceror, der skal converteres til Herald, dæmonregelbogen, og... 20 Free Copmpany fra Empire og en pakke Walls and Fences!!!  :o
 Jahjah, jeg ka høre jeres undrende blikke herfra (what?!), men det er fordi hærens tema skal være, at de invaderer en Empire landsby! Hvilket bliver gennemført gennem hele hæren, på Rank and File, Karakterer og Unit Fillers.

Lidt om hvad jeg har tænkt mig med denne blog:
Jeg vil hovedsageligt fokuserer på malingen og convertingen af hæren. "Hvorfor?" vil den kvikke læser sikkert tænke, "er denne blog såh ikke placeret under maleblogs??" Og svaret er ganske simpelt - dels vil jeg kunne tage mig frihed til at lave andet end maling herinde. Dels sys jeg der er alt for overfyldt under maleblogs, mens der næsten ikke er noget liv herinde. Såh det vil jeg forsøge at skabe med mit magiske pust  ;)

Såh indenfor den nærmeste fremtid vil der komme tre forskellige posts herfra:
- En testmodel af en af de terpentinrensede Horrors for at jeg ka prøve mit planlagte farveskema af.

- En start på den baggrundshistorie jeg kommer til at kører løbende med bloggen, da jeg har en lille forfatter gemt i maven (såh det bare at få ham ud, for han ska sat'me ikk nasse på min kost!)

- Og sidst men ikke mindst, et lille kig på den første lille hær med mere Gaming Stuff.

Det var alt herfra!

"Untill the Horde is complete..."
- "Nederlag er blot en illusion"

Tjek min Warhammer Fantasy-blog "Fol'Ganmma's Bunch of Unholy Tzeentch Fire" her:

http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=32206.msg363872#new

Og billederne:

www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=34449.msg388424#new

AndersN

Det ser superfint ud, Simon. Fedt at du bare har kørt på og har fået lavet en hel og pænt malet hær!

Keep up the good work :)
Garm glammer ved Gnipahulen!

Mairzy doats and dozy doats and liddle lamzy divey. A kiddley divey too, wooden shoe.

TombSimon

Fol'ganmma
- et Sagn om en D?mon

Kapitel I
Fremmed Bytte

"Eneb?rbusken puslede. Rystede kulden fra Septemberaftenen af sig. En senet Menneskehaand br?d gennem Nettet af Grene mellem to Planter. Leon Durkranz? r?dmossede Ansigt v?ltede frem bag de aarede Blade. Kl?ftet Hage, tungt, sn?rklet Oversk?g, fremtr?den N?se, stift, blondt Haar og et Ansigt, der var m?rnet af Alder og Ansvar. Skovbunden var t?r og str?et. Smaagrene kunde afsl?rer hans Tilstedev?relse.
  Han bev?gede sig gennem Underskovens Bevoksninger, der flokkedes op og ned af ham, som var han en Profet af Sigmar, der vandrede gennem en Skare af Tilh?ngere i P?belen paa en Markedsplads i en Storby, og hviskede og tiskede til hinanden paa Planternes hvislende sprog af Vind og Blade. Durkranz var dog ingen Profet, blot en ydmyg J?ger paa Jagt efter F?de i en af Imperiets store Skovvidder.
  Buen han havde ved sin Side smygede sig smidigt gennem Grenene. Et pr?gtigt stykke Haandv?rk af det bedste Takstr?, der kunde opdrives i Skoven. Hans tidligere Bue havde v?ret af Hassel, men dette Mesterv?rk havde han vundet af Hergig?s Snedker i et Spil Terning paa Det Rustne Svin. Paa ryggen sv?bte Pilekoggeret sig om hans pjaltede Kl?der, h?klet af Konen, Anna Durkranz. 27 Pile af fin Kvalitet, snittet af Leon selv, stak raskt deres Hoveder op ad Koggeret. Jo, det skulde da blive en god Fangst. Troede han.

Skoven endte brat ved en mindre Skr?nt paa et Par Meter ned. Derefter fortsatte bevoksningen et lille Stykke. Leons rutinerede Blik fangede hurtigt en brun Hare i Skovbunden, i f?rd med selv at lede efter F?de blandt Efteraarsbladenes mange Gemmesteder.
  Stille. ?ndel?st. Han holdt Vejret og fremdrog langsomt en Pil, som hans haarede Arme placerede sikkert paa Kanten af sin Tommel og Buestrengen. Han lavede et langt Str?k i Strengen. Tr?et knirkede ikke. Det var en god Taks. Sigtet blev rettet ind paa det intetanende Dyr. Et Svirp, et Sm?ld, en Susen fra Pilen der f?r forbi hans vaaben! Harens Reflekser fangede Truslen. Sendte Signaler til dens Ben, der fik den til at springe i Sikkerhed! J?gerens Reflekser var mindst lige saa gode, og med en Hurtighed n?ppe f?r anskuet, fulgte to svirp, og endnu et Par Pile fulgte i H?lene paa den f?rste! Paa den fjerde Pil var Dyret v?k. Uskadt.
  Leon bandede for sig selv. Det var det tredje undslupne Byttedyr i dag. Han lod sig glide ned af skr?nten, og kl?vede sig gennem Skoven til Harens tidligere Position. En enkelt Pil var kn?kket efter Sammenst?d med en st?rre Sten, resten kunde genbruges. Han studsede. Bag den n?ste R?kke Tr?er strakte Sletten sig langt udover hans Synsfelt; et bugtet Landskab, som havde man taget et gr?nt Hav af Gr?s og fastfrosset det.
  Han satte foden mod Barken paa n?rmeste Stamme, greb med store H?nder om en tyk Gren og hev sig op at sidde paa den. Herfra kunde han spejdede udover Sletten og ane Middelbjergene der tittede frem i Baggrunden. I dag skulde han have stor Fangst. Det var gaaet skidt i Hytten paa det seneste. Han havde jo baade Hustru og tre B?rn at m?tte. Paa det seneste havde de ikke levet af andet end Hirsegr?d og Hvedebr?dsrester.

Saa, d?r! Han lagde m?rke til Noget over en Bakketop. Ja, ganske rigtigt, det tumlede over den n?ste her ogsaa. Han skulede. Hvad var det dog? Hans gamle ?jne kunde dog ikke skimte saa langt. Det var et m?rkeligt Form for V?sen. Han kunde ikke direkte definerer dens omrids pr?cist; det rykkede sig konstant. Han ventede nu hvor det kom t?ttere paa, kunde han pludselig se Detaljer. Han sp?rrede ?jnene op. Hvad han saa var ikke menneskeligt.
  Det havde alle st?rke Farver, han kunde komme i Tanker om, overalt p? Kroppen ? eller nej, ikke en Krop, det var Det for umenneskeligt til at v?re; n?rmere en Form for ren Magi i fast Afst?bning! ? og Det skiftede konstant Farve. R?d, blaa, lilla, gr?n, turkis, r?d, pink, gul turkis, blaa. Hans Hoved blev helt omtaaget ved synet af Det. Det saa ud til at skubbe sig fremefter ved hj?lp af Arme, Horn og Tentakler, der helt spontant og sk?d ud og ind fra den saakaldte Krop. Leon var ikke i Stand til pr?cist at bed?mme Farten, men den var h?j.
  Han saa en Masse smaa Lyn, der sk?d ud fra Det, ligesom Dets Lemmer, og ramte tilf?ldigt og harml?st i Luften eller sodede en Gr?splet. Durkranz gned ?jne. Farverne skiftede hurtigere. Gul, blaa, gr?n! Han saa en Antydning af Noget nyt i det, der kunde ligne en Mundaabning. R?d, Turkis, Lilla! Det lignede Hovedet af et nyt V?sen. Pink, Turkis! En n?jagtig Kopi af den F?rste. Gr?n, r?d! Blaa, Turkis! Blitz! Leon blev bl?ndet af et mindre lysglimt, da hele V?senet opl?stes i eet stort Lyn, der sk?d til Siden og startede et mindre Baal midt paa Sletten. Det nye V?sen var kommet helt ud af Munden paa den forsvundne Krop og fortsatte nu pr?cis som sin Forg?nger!
  Leon Durkranz maaabede. Hvad var dette for et Dj?velskab? Var dette en D?mon, som han kun havde h?rt om i Sagaer fra Nord? Han var lammet ved Synet.
  Krasj! Han vaagnede op af Trancen, da V?senet igen havde forvandlet sig til Lyn, og havde v?ltet hans Nabotr?. V?senet kom t?ttere paa. Og det var ham, Det var ude efter! Panisk greb han efter Pile i Koggeret. Tabte fummelfingret en Enkelt. V?sen spurtede over Pl?nen! Han fik placeret en Pil. Spontane lemmer! Svirp! Pil og Lyn fl?j gennem Luften. Den ramte en br?ndende Arm, der netop havde materialiseret sig, og denne forsvandt, men D?monen saa ud til at v?re komplet uskadt! 10 meter fra hans tr?! Hurtighed! Flere pile! Bl?, Pink! Een ramte ved siden af, een blev pulveriseret af et mindre Lyn i Luften og een ramte n?rmest bare igennem Det, som var Det en taaget Dis! Gul, r?d! Pileregn! 2 Meter fra ham! Ingen skade! Det sprang op mod ham! Et Horn kom i detaljer! Med et Svusj blev endnu en Pil sendt igennem Det, og Verden foran ham blev forvandlet til et Inferno af Ild, en Trykb?lge ramte ham, Skoven snurrede rundt om ham en gang, f?r Jorden ramte ham haardt i Ryggen!

Leon Durkrantz slog ?jnene op. Han havde st?rke Smerter i Rygs?jlen. F?rst tog det lidt Tid for hans Hoved at ryste sig paa Plads, saa saa han op imellem Kronerne, hvor han havde siddet: Der var et kuglerundt Hul, hvor alt Tr? og Blade i Kanten var helt sodede, og enkelte Steder br?ndte ogsaa en mindre Flamme. D?monen var v?k. Han matte have dr?bt den, og saa var Det forduftet tilbage til sin egen Verden.
  Han tog lige Pusten, og gik saa ud paa Sletten for at samle de faa Pile op, der ikke var gaaet i Stykker. Studsede lidt. En Susen i det Fjerne. Et Instinkt fik ham til at kigge op ad Bakkedraget. En Chokb?lge fl?d ind over ham. Endnu en D?mon! Nej, ikke een, to! Tre! Han sk?d hurtigt et par Pile efter dem. Men begge prellede af! Pink, Gul! Endnu flere bagved! Et Lyn rev op i Jorden tre meter fra ham! Han kom i Tanke om, at han burde l?be og vendte om. Sk?d pile bagud. Gr?n, Lilla! Skadede den? R?d, turkis! Verden blev hvid, da han saa lige ind et mangefarvet, Lyn. Smerte! Alle Nerver under hans Hud, blev br?ndt op, og Fj?set skr?llede af hans Kranie..."

Yesyes, f?rste del af sagaen om min kommende Greater Daemon, Fol'Ganmma er i hus! :D Den er skrevet i et gammelt sprog for at fastholde ?stetikken i, at det jo nu engang er Middelalder, det hele foreg?r i ;) Stay tuned for more...

"Untill the Horde is complete!..."

Tjek min Warhammer Fantasy-blog "Fol'Ganmma's Bunch of Unholy Tzeentch Fire" her:

Og billederne:

Dnic

Lyder spændende, glæder mig til at føgle med i dit project  ;D

Jeg vil lige gøre opmærksom på at der ligger en lille butik i slagelse, ved navn uldtotten - eller  noget i den stil, som også handler med warhammer.
Bare lige vis du ikke viste det  ;)

Ps: Fed tomb kings hær  :)
Ingen er for store til at vise venlighed og høflighed, men nogle er for små.

TombSimon

S?h der bud igen...

@Dnic: Tak, men jeg kender udem?rket Uldtotten, er fast kunde deroppe, hvis jeg lige hurtigt skal bruge noget. men chancen for at hun lige rp?cis havde 3 pakker Horrors, en Chaos Champion of Tzeentch, en pakke Free Company og Walls & Fences p? ?n gang er meget tvivlsomt :P

Men, YESSSS!!! s?h er mine modeller landet. Jeg fik dem i g?r formiddags, og har kigget det hele igennem - det er som det ska v?re... Bortset fra regelbogen; er det en trykfejl, eller har GW bare v?ret p? en eller anden form for h?rde stoffer siden Blue Scribes of Tzeentch kun koster 81 points??!!! O.o
  Og ogs? det problem at der ikk vart ekstra baser med til Horrors'ne som jeg havde h?bet... Det vil sige at jeg st?r med 13 (nuh 12) fundamentl?se Horrors, hvis baser ikke m?tte komme i terpentin, og derfor m?tte kn?kkes af...

n?h, men udover det, s?h har jeg ogs? f?et f?rdiggjort min testmodel her i g?r aftes. Den mangler dog et par gr?stotter hist og her plus eventuelt andre sm?ting:

Baaarh! Resultatet af Kim Larsen i Tjernobyl...

En lille rundtur..

Jah, oki, den ligner et graffitti-maleri gone wrong XD

Til at male denne Pink Horror (okay, Turqouise Horror) har jeg:

1) sprayet den Chaos Black

2) sjasket den til med Hawk Turqouise (her har jeg pr?vet at undg? mund, tunge, horn og kl?r, hvilket jeg nok ikke skal, men bare polaske det helt til, og male disse ting op igen med sort)

3) malet tungen Liche Purple, og basecoatet Hon og kl?r Scorched Brown. Highlighted horn med Graveyard Earth. Highlighted horn, kl?r og t?nder med Bleached Bone.

4) Stillet En masse farver frem foran mig: Goblin Green, Blood Red, Tentacle Pink, Ultramarines Blue, Sunburst Yellow, Warlock Purple og Blazing Orange. derefter har jeg drybrush'et med tilf?ldige farver, tilf?ldige steder p? "kroppen".

5) taget alle Citadel Washes, bortset fra brun og sort, og derfter washet helt tilf?ldigt p? tilf?ldige steder af "Kroppen"

6) s?h til highlighningen: Det turkise f?r f?rst en 2:1 blanding af Hawk Turqouise og Ice Blue, derefter en 1:2 blanding af samme farver. Tungen f?r en 1:2 blanding af Liche Purple og Warlock Purple. Horn, t?nder og kl?r for Skull White.
  Det Gr?nne f?r Scorpion Green. Det R?de f?r en 1:1 blanding af Blood Red og Blazing Orange. Det Pink f?r en 1:1 blanding af Tentacle Pink og Skull White. Det bl? f?r en 1:1 blanding af Ultramarines Blue og Ice Blue. Det Gule Ff?r en 1:1 blanding af Sunburst Yellow og Skull White. Det Lilla f?r en 1:1 blanding af Warlock Purple og Tentacle Pink. Og det Orange f?r Fiery Orange...

7) derp? en glaze med en meget fortyndet Hawk Turqouise over hele modellen...

8) Og basen: Graveyard Earth over sandet, Devlan Mud wash, drybrush med 1:1 blanding af Graveyard Earth og Bleached Bone ;)

Hertil f?lger et par sp?rgsm?l om basen, som jeg er sikker p? at de kritiske dommerpaneler derude vil v?re friske p? at besvare:

Vil det v?r en god id? at lave noget Flower Power som p? kroppen, ogs? p? bunden, omkring d?r, hvor den r?rer jorden?? Eller skal jeg lave noget lignende som en skygge??
Hvad med base-kanterne?? Sort Eller Graveyard Earth?? Jeg har lavet to af kanterne sorte og to af kanterne brune, p? modellen, s? det er bare at bed?mme, havd der er bedst :) Husk p? at der ogs? kommer sm? gr?stotter!

S?h ska det nok oss lige siges, at jeg har brugt cirka tre timer p? denne model! O.o (jep jeg maler langsomt) Hvilket nok vil ?ndrer sig, n?r jeg begynder at Batch Painte, p? grund af den tilf?ldige Drybrush'en og Wash'en. Og det hj?lper sikkert ogs? en del p? det, n?r jeg bare plasker dem helt til med turkis, i stedet for at v?re s?h p?passelig...

Der er ild i nogle af Horrors'ne og dette har jeg t?nkt mig at male som bl? sprit-ild... Eller vil normal, orange ild v?re bedre (som p? min King Phar's stridsvogn)?? 

"Untill the Horde is Complete..."

Og billederne:

TombSimon

Yeps, s?h bliver der skudt gang i den tredje lovede f?rste-post - nemlig den om h?ren und so weiter.

Det er joh en ren Tzeentch-h?r - ikke nogle lokkende tilr?b fra andre guder, nejnej, jeg holder mig trofast, last og brast til min yndlingsh?r, som kommer til at best? af store blokke Horrors, der skal zappe modstanderen til svensk pibetobak, et par Heralds der tryller, og supporteret af nogle Flamers og nok ogs? Screamers. Det er jo i og for sig en skydeh?r, men noget sjovere end almindelige skydeh?re, da modstanderen ogs? kan v?re med ved at Dispelle, p? grund af den h?je grad af tilf?ldighed og det faktum at mine skydeenheder har en del CR og kan klarer sig lidt i n?rkamp.

Men alts?, det f?rste m?l med min h?r bliver: Giant Fanatic... (det kan duh squda ikke n?) ...Warhammer Junior-turnering, hvor man spiller i hold med 1000 point hver side (500 point til hver general). Jeg skal spille sammen med en af mine venner fra Falster, der ejer en mindre dv?rgeh?r. Det blive desv?rre en hel del beardy med al den skydning, men der skal da nok ogs? klemmes et par n?rkampstropper ind ;)
  Vi har endnu ikke planlagt hans h?r, men mine 500-points-d?moner st?r p?nt klart:

Firecaller's Warband of Searching Insanity:

Tah'labrammner the Firecaller
Herald of Tzeentch, general
   - Power Vortex      145 pts

Firecaller's Huzzlers
19 Pink Horrors
- Musician                   234 pts

Firecaller's Nozzlers
10 Pink Horrors      120 pts

Total:         499 pts

Det her bliver min m?ske eneste chance for at tage til turnering med mine Horrors (fordi der som regel er lagt et magi-restriktionssystem, min h?r ikke kan hamle op med)... Allerede her har h?ren 8 Power Dice og 5 Dispel Dice (7 sammen med dv?rgene) hvilket er mere end rigeligt for en Tzeentch-h?r (og s?h har jeg joh ogs? "Boon of Tzeentch"-magien, der kan give mig ekstra Power Dice)
  Til dem der ikke er inde i d?monernes regler, s?h er Herald of Tzeentch en Level 2 troldmand, og med Power Vortex giver han en ekstra Power-terning til h?rens pool. Pink Horrors er ogs? Troldm?nd alt efter deres antal i enheden - er de 6-15 er de lv. 1 troldmand, er de 16-25 er de lv. 2 osv. De kan s?h nogle rimeligt vilde og tilf?ldige skydemagier fra Lore of Tzeentch.

Jeg har desuden ogs? valgt at arbejde struktureret ::) og lave en conversion/h?r/m.m.-plan... den her:

Det repr?senterer de to forskellige enheder. Jeg har delt Horrors'ne ind, i de tre pakker de kom i, s?h jeg kan tage en pakke og arbejde med dem ad gangen. Nummeret indikerer fra hvilken pakke det er, samt arbejdsr?kkef?lgen (uuhh, smaaaart...)
UF'erne er Unit Fillers, som jeg har planlagt en del af - hovedsageligt for at kunne f? plads til at f?re min Empire Landsby ud i virkeligheden.
Dem med et C indikerer hvilke Horrors jeg har t?nkt mig at converte (det bliver nok ikk fulgt statisk), et S er en Standard Bearer, G er generalen (der vendes tilbage til den lidt specielle Herald/Unit Filler noget senere i bloggen) og T er en speciel id?, forklaret nedenunder... jeg opdaterer denne l?bende, for som I kan se er en enkelt  Horror blev omstreget med en cirkel (min testfigur, som er malet), s?h jeg h?ber da p? at hele h?ren kan f? cirkler ;D

Jah, og s?h blev jeg joh ogs? bidt af en natteravn og var oppe hele natten for at skrive med en veninde, mens jeg l?ste hele Jones' ber?mte vampyrpirat-blog (alle 27 sider!) i ?n ruf! Fra halv tolv til ti :P
  Og jeg er blevet m?ttet med inspiration fra denne fantastiske blok, hvilket gav mig lyst til bare at f? fat i mine figurer med det samme og ideen til at placerer et tr? fra Walls and Fences i et hj?rne sammen med en Horror (T). Horror'en kunne joh kravle/h?nge/klatre op i tr?et :)
  Meeen, tr?et l?ner sig ud over n?ste model i front r?kken og ned fra toppen skal h?nge: En h?ngt mand! Denne kommer s?h til at h?nge lige over og lidt bagved den n?ste Horror. S? modellen fylder i princippet for to, men er to seprate... Hva man ikk ka f? ud af sene nattetimer :P
  Det var s?n bare en lille taster p? det jeg har t?nkt mig at lave... Sysler stadig med andre Conversions osv, som nok ska komme til p? arbejdsbordet ;)

N?h, jah, det var alt for nuh, men meget mere til at komme...

Orv, og PS: jeg er stadig sindssygt meget i tvivl om de basekanter?? Help??

EDIT: ?ndret i h?rlisten; Herald har f?et Power Vortex i stedet for Master of Sorcery, og Standard er blevet til musikant.....

Og billederne:

Ilithien

De skal være sorte. Og små totter græs på toppen.
Battle Brother
Mal jeres basekanter Sorte!!

Dnic

Super fedt malet! Bliver fedt at se en hel enhed.
Og ang base kanten, så skal den klart være sort  ;)
Ingen er for store til at vise venlighed og høflighed, men nogle er for små.

Kragh

Quote from: TombSimon on 06 August, 2009, 19:15:27
...med Master of Sorcery kender han alle magier i Lore of Tzeentch (eller en af de andre Lores),

Det er nu kun halvdelen som er rigtigt (så vidt jeg lige husker). Han kender en hel lore fra den store røde. Men ikke hele Tzeentch loren, hvis han vælger den. Står i Q&Aen.
Thomas Kragh
Se min blog

TombSimon

Heysa, jeg har ikk v?ret p? nettet i lang tid, p? grund af mine andre teenageprojekter rundt omkring  ::) - og ogs? en uforudset l?rdags-turnering i N?stved med mine Tomb Kings... Tror jeg endte cirka midti. Med den ene af de to eneste helt malede h?re O.o

Quote from: Ilithien on 06 August, 2009, 19:28:21
De skal v?re sorte. Og sm? totter gr?s p? toppen.
Hehe, hvordan vidste jeg bare, at duh ville blive den f?rste til at sige det? :P
Yes, sorte basekanter, gr?sset p? toppen har jeg om 14 dage, n?r Uldmutter har f?et bestilt hjem... Desuden har jeg t?nkt mig at male alt non-d?monisk (inklusiv base) f?rst, s?h eventuelle spild-fejl fra Drybrush og Wash, bare bevirker som  den naturlige mutation omkring Horror'en... Og ilden blir Pink :D

Quote from: Kragh on 06 August, 2009, 23:52:44
Quote from: TombSimon on 06 August, 2009, 19:15:27
...med Master of Sorcery kender han alle magier i Lore of Tzeentch (eller en af de andre Lores),

Det er nu kun halvdelen som er rigtigt (s? vidt jeg lige husker). Han kender en hel lore fra den store r?de. Men ikke hele Tzeentch loren, hvis han v?lger den. St?r i Q&Aen.

Nooooooo, nuh havde jeg llers altid troet det modsatte. N?h, s?h m?h fanen i den store enhed vel bare blive en musikant, s?h han kan f? det nuh mest nyttige Item: PowerVortex (+1 PD), da jeg hellere ska kunne f? en masse lyn igennem end at kende andre Lores...

Men jeg har converted p? liv og l?s, og har nuh lavet de f?rste ti nye Horrors p? de sidste p? dage.. Billed-update i morgen aften regner jeg med, da de sm? gr? endnu ligger i sand ;)

Og billederne:

TombSimon

Update #1!

Flyttet til billedsiden...

Og billederne:

TombSimon

Oki, jeg dumper lige ind igen med mere læsestof til de interesserede  ;) Kapitel to i sagaen om Fol'ganmma er nemlig færdig, og her møder vi den elskede Greater Daemon (eller Større Dæmon, som den hedder i historien).

Jeg har været lidt bagud på malefronten på grund af det intense arbejde med at få skrevet en horrornovelle til den konkurence, som Skummelkrat anbefaler på Historier og Kunst-siden - hm,kan man egentlig ikke også kalde mit fluff for Horror-historie??  ::)

Nåh men jeg er da kommet lidt efter malefronten, og har fået malet alt non-dæmonisk på de fire bagerste Horrors i den lille enhed, men håber at blive færdig og lave update snart...

Indtil da: Hyg jeg i dæmon-fængslet Var'gu':

Og billederne:

TombSimon

Kapitel II
En tom Celle

Folshmmppeulshmmdaoeshthlaroeflmmg'ganmmaodutloekwrhu sv?vede rundt i Ingenting. Bedre kunde det ikke beskrives. Ingenting.
  Det var sv?rt at definere Farven paa Luften omkring Den, men Den f?lte Luften tyk og omklamrende som Slim, der driver fra selveste Nurgle?s Korpus. Af og til gnistrede smaa, usigelige Lyn forbi. En Boble d?monisk Materiel fl?d formaalsl?st rundt omkring Den. Som en Maane.
  Baggrunden, der omgav Den helt og fuldst?ndigt Fantasillionvis af Evigheder v?k, gled ud til en um?rkelig, indkapslende Dis. Farven var udefinerbar og omskiftelig. F?rst r?d, saa gul. En snert af orange. Et pift af lilla.  Lidt magenta d?r, en smule pink d?r. Gled over blaa tilbage i det frie, gr?nne.
  Fol?ganmma klemte ?jet sammen til en mistroisk Spr?kke. Den roterede langsomt og ubundet rundt om sig selv paa alle Leder. Det virkede i al Fald saadan. Den vidste godt, at det bare var en Illusion. I Uvirkeligheden var det hele Intetheden, der drev rundt om Den!
  Det var en enkel, magisk Installation, der skulle faa Fangen til at haabe, at Vedkommende en dag i det mindste vilde drive ud til Kanten og have en Mulighed for at slippe fri. ?jet vred sig saaledes, som det vilde have set ud, hvis Den kunde smile diabolsk. Det var uopnaalige Haab. INGEN havde nogensinde sluppet ud fra F?ngslet Var?gu.
  Fol?ganmma knyttede H?nder, der ikke var Dens egne. Rundt om denne Intethed laa flere Celler, flere Intetheder, som Celler i en jordisk Bikube, i dette d?moniske F?ngsel. Og i hver af dem eksisterede en Fange i Midten og saa hele Verden dreje rundt om sig. Dette var det eneste Sted, der kunde drive en D?mon sindssyg.
  Rygter gik paa, at Tzeentch startede sin Karriere ved at bryde ud herindefra, hvilket gjorde Guden vanvittig. Det var tomme Rygter. Saa godt kendte Den Herren. INGEN kunde bryde ud fra Var?gu?s immaterielle Mure. Det skulde F?ngselvogteren, den m?gtige D?monfader Lupihhhank, nok s?rge for. Det var praktisk talt en Umulighed. Den St?rre D?mon af Tzeentch indstillede sin Iris.
  ... saa er det da godt, at jeg befinder mig i Chaosriget ...

Endnu et Lyn susede forbi, som l?b det om kap med det hurtigste af Slaanesh? Afkom. Men selvf?lgelig havde det n?ppe den ?re. Her fr?sede det rundt uden Maal og med i en tidl?s Zone.
  Fol?ganmma ladede en af de fremmede Arme med magisk Energi, og tvang sig til Kontrol over de ugudelige Musker. Hphmnii?flore? skreg sit skr?ppende Fugleskrig under Forceringen og k?mpede imod. K?mpede nyttel?st imod.
  Det var efterhaanden lang Tid siden, de havde fanget Den og lukket Den inde i denne Tomhed. Tiden var helt forsvundet kort efter, men det havde lykkedes Den at holde Hovedet ? ?jet ? koldt og fokuserer paa Problemet. Det gl?dede Den faktisk en Smule at v?re blevet smidt ind i Var?gu. Herind havnede kun de m?gtigste og mest ustyrlige D?moner. F?rhen undervurderede man Den paa Grund af Dens s?lle og ufunktionelle Udseende. Nu blev Den betragtet som farlig. Maaske frygtede man Den ligefrem. Den var blevet en af dem. En af de m?gtige!
  Sm? farverige Gnister sk?d fra den yderste, skarpe Spids af Neglen. Koncentration. Alt Ingenting blev udelukket fra Tankerne. Neglen borede sig igennem Tomheden. Magtfuld Gl?de i D?monens Sind, da Neglen k?rte nedefter og lavede en Fl?nge i Tid og Rum.
  ... nej, bedre ... en Fl?nge i Ingenting! ...

At beskrive Folshmmppeulshmmdaoeshthlaroeflmmg'ganmmaodutloekwrhu med menneskelige ?jne vilde v?re noget af en Pr?station, men havde Marius Holseher ? Forfatteren af ?Liber Malefic? ? set Den, vilde han have beskrevet Den saaledes:
  ?Det Eneste, jeg ser, er et ?je. Det drager mit Fokus, som Honning tiltr?kker Insekter, og jeg fornemmer kun Blodaarerne, der kryber ind fra Siden i alskens uhellige Farver, som havde Den Bl?k i Blodet, og Regnbuehinden, der har faaet sit Navn retf?rdiggjort med dette Virvar af springende Kolorit. Og saa Pupillen. Den er saa enorm og tom, at jeg ved f?rste Tanke tror, at jeg kunde kravle derind og gemme mig fra Farer. Men jeg kan fornemme, at Farerne lurer derinde. Jeg kan m?rke en gigantisk Intelligens og mental, magisk Styrke bag dette sorte Hul.
  Og kigger jeg v?k fra ?jet, ser jeg mere. Jeg ser Dens Krop. Eller nej, det er ikke en Krop ? ikke Dens egen i hvert Fald ? men en tyk, d?monisk Masse, der bobler fra Den som et Blomkaalshoved. Og i denne Masse sidder der ? i en perfekt, regul?r Sekskant ? seks Hoveder fra andre d?moniske Kreaturer.
   En St?rre D?mon af Nurgle klumper sig op fra Den. Det ser ud som om, at lige pr?cis dette Omraade er st?rkt inficeret, men D?monen bider ikke paa det. Hovedet b?vser bare sorte, uvirkelige Insekter ud, der opl?ses til Ingenting naar de naar en halv Meter v?k fra Munden.
  Overfor dens Placering ser jeg et V?sen med et stort, men uintelligent, Hoved.  Den minder uhyggeligt meget om den K?mpe, der terroriserede min Barndomslandsby, men dennes Hud er muteret og Horn vokser ud fra Panden.
  Ved siden af K?mpens Hoved bliver jeg overrasket over at se en m?gtig Tzeentch-D?mon, da jeg regner ?jet for at v?re Afkom af lige netop denne Gud. ?jets Broder skriger og skr?pper konstant med sit sn?rklede N?b, og jeg kan da saa tydeligt forstaa hvorfor; jeg ser den blaa Flamme af Metamorfose, der br?nder, hvor der skulle have v?ret ?jne.
  Overfor for den stakkels Fugl er en kraftfuld og skr?mmende Blodt?rster af Khorne. Den virker ikke t?mmet som de andre, men pr?ver konstant at k?mpe sig fri fra F?ngslet med bestialske Raab og Agressioner. Jeg kan m?rke Vreden fra den, men Frygten er desv?rre st?rre.
  Dyret deler Plads ved siden af en opl?st Konge. Det er en D?mon af tabt Stolthed. Jeg kan se det i dens ?jne, hvis ikke de ogsaa var erstattet af de skr?mmende Flammer, som i alle de andre Hoveder. Ansigtet er trukket bagud, og jeg kan fornemme, at den tidligere har haft et ondsindet og snedigt Udtryk i Ansigtet, som nu er fortabt ind i en h?ngende Opgivenhed og S?rgmodighed.
   Overfor dette Melankoli er en F?lger af Slaanesh, der med sit afblegede Geddehoved ulmer af Beg?r og Fristelse. Dens lange, blaa Tunge sn?rkler sig hele tiden om sig selv i angerfulde, hviskende Forbandelser, der maaske en Dag vil bringe R?dslen til Ende.
  Det v?rste af det Hele er, at det tydeligt fremstaar at ?jet er Herren, der har fanget de andre D?moner i sig. Ud over den boblende, omskiftelige Masse, hvorfra der konstant udspringer R?dsler ? D?monens Afkom ? blafrer magiske Kl?der, og Lemmer ? Arme, Vinger, Ben, Tentakler ? fra de fangne vokser ud fra Kroppen. Men Den har Kontrollen, og Den bruger deres Kr?fter til sin m?gtige Ondskab.
  Jeg kan se Ondskaben selv straale ud fra ?jet!?

Fol?ganmma gn?ggede en Smule for sig selv, da hans ? eller rettere Hphmnii?flore??s ? Fingre sm?g sig ind under Revnen og flaaede til siden, som var det et simpelt Papir. Intetheden skr?llede af som Skr?llen paa en moden Frugt, og afsl?rede et Vindue ind i en anden Verden.
  Men det forbliver ogsaa kun et Vindue, det er Den udm?rket klar over. Hullet forvr?ngede Synet, som det vilde blive forvr?nget af at kigge gennem en af Krystallerne i Tzeentch?s store Labyrint. Den vandt Styrke af det vellykkede Fors?g. Den matte v?re den f?rste, der gjorde dette.
  ?jet kunde se en fredelig, jordisk Skovkant, der gr?nsede op til en Eng. Perfekt og fredfyldt. Bortset fra ham. Et af disse svagelige V?sener, der var saa utroligt lette at manipulerer med og besatte st?rstedelen af den vestlige Verden, stod med en skr?kslagen Mine printet over hele det aldrende Ansigt. Fol?ganmma betragtede udelukkende som Ofre. Ofre for en stor Plan.
  Hans Frygt var til at m?rke. Den sivede ud gennem det tidsoprivende Vindue, og Den frydede sig. D?monen slog en magisk frembragt, hysterisk Latter op i det, der ikke var Luft, og Hovederne saa r?dselsslagne til gennem Vinduet, da Offeret blev tilintetgjort af et Enkelt Lyn fra Dens S?d.

Og billederne:

TombSimon

Update #2!

Flyttet til billedsiden....

Og billederne:

TombSimon

Nåh, Imageshack fucker, så jeg må vente til i morgen med den update der var tiltænkt i dag, for ENDELIG HAR JEG MALET MIN FØRSTE ENHED FÆRDIG! ;D

Men hvor det dog kom som et chok, da jeg opdagede sidste tirsdag at GF Junior er aflyst  :'( men for at være helt ærligt overfor mig selv, tror jeg heller ikk hærene kunne nå at blive færdige... Så jeg må bare overtale den lokale spilleklub til at lave en double-turnering senere på året  ::)

I hvert fald; Update i morgen eller ligså snart Imageshack kan opfører sig ordentligt ;)

Og billederne:

TombSimon

Update #3!

Flyttet til billedsiden....

Og billederne:

Honsou

QuoteDen lille Unit Filler... Manden i gruset skal forestille at have fundet et hurtigt gennemsted for dæmonerne, da vælter frem overalt - og OVER ham...
Jeg er altså ret sikker på han har været død længe ham der.  8)
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!

AndersN

Super finish du har fået lavet dér!

Fedt med conversions og masser af detaljer på baser osv.

Dog vil jeg sige at det måske lige er spraglet nok og at mange af farverne ser ud som om de er blevet malet på lige lovligt 'løst', altså at de spreder sig lidt for tilfældigt rundt på figuren.

Men alt i alt, godt arbejde.

Mairzy doats and dozy doats and liddle lamzy divey. A kiddley divey too, wooden shoe.

Player1

Quote from: AndersN on 17 September, 2009, 17:22:04Dog vil jeg sige at det måske lige er spraglet nok og at mange af farverne ser ud som om de er blevet malet på lige lovligt 'løst', altså at de spreder sig lidt for tilfældigt rundt på figuren.
Det tænker jeg nemlig også, men jeg tror dog at hvis resten af hæren bliver malet uniformt, så vil det se meget fedt ud. Men ja, lige nu ligner det bare farvelade.

Baserne kommer dog virkeligt til sin ret når de står samlet i det movement tray.
Synes dog bestemt at der skulle være flere warpstone ting rundt omkring, en enkelt ser bare lidt malplaceret ud, men det kan resten af dine movement trays og baser selvfølgelig også rette op på. Sørg dog for at sætte de næste lidt mere skævt, så de ikke peger lige op i luften.

TombSimon

Quote from: Honsou on 17 September, 2009, 15:48:58
QuoteDen lille Unit Filler... Manden i gruset skal forestille at have fundet et hurtigt gennemsted for dæmonerne, da vælter frem overalt - og OVER ham...
Jeg er altså ret sikker på han har været død længe ham der.  8)

Nejnej, for såh ville han være rådden... Eller brænde... eller, noget ::) Der skal være nogen i live, så man ka fornemme rædslen, ellers er det ikk sjovt :P

QuoteDog vil jeg sige at det måske lige er spraglet nok og at mange af farverne ser ud som om de er blevet malet på lige lovligt 'løst', altså at de spreder sig lidt for tilfældigt rundt på figuren.

Tja, kan godt se hvad du mener, hvis altså det er som i dette eksempel: det sidste billede, Horroren mellem træet og den hængte mand, hvor den orange farve har spredt sig fra den venstre arm, over underkæben og til højre ben?? Det skal jeg nok tænke over på de kommende modeller... gider ikke rigtig ændre i denne lille ubetydelige enhed... Det vil selvfølgelig nedsætte tilfældigheden, men nok ikke så meget at man ikke kan fornemme den alligevel...

QuoteMen ja, lige nu ligner det bare farvelade.

Synes dog bestemt at der skulle være flere warpstone ting rundt omkring, en enkelt ser bare lidt malplaceret ud, men det kan resten af dine movement trays og baser selvfølgelig også rette op på. Sørg dog for at sætte de næste lidt mere skævt, så de ikke peger lige op i luften.

Det gør ikke noget at de ligner farvelade - tværtimod ;)
Omkring krystallerne må det være billedet, der snyder og skjuler nogen, for der er altså 8 samlet i hele enheden inkl. Movement Tray.... Og ingen af dem står dirakte op i vejret....

Men tusind tak for respons :)

"Untill th Horde is complete..."

Og billederne:

AndersN

Jeg synes krystallerne er fine. En god idé tror jeg er at sætte en lille krystal ved siden af ca. hver anden stor, en lille der stikker i en lidt anden retning. Det vil give indtryk af små krystalformationer og ikke bar enkeltstående - vil se rigtigt fedt ud.

Ang. 'farvelade' så er idéen god nok, men bare utrolig svær at få til at se rigtig ud. Derfor skal man måske begrænse farverne en anelse på de enkelte figurer.

TombSimon

Det skal lige siges at jeg sidste fredag fandt tid at rette på de utroligt grove highlights på den hånd, der stikker ud under et bræt....

Tusind tak for de gode råd, AndersN, de er allerede indført på de nye modeller, som jeg updater med i morgen (hvis alt går efter planen)... Det er så de fem bagerste (7, inklusive Unit Filler), hvor jeg har været en lille smule idé-tom, men det er i hvert fald noget med et plankeværk, en portal og en meget sulten Horror ;)

Og billederne:

TombSimon

Update! #4

Flyttet til billedsiden...

Og billederne:

Mini Munchkin

Synes det er meget imponerende med så stor opfindsomhed og evne til at føre dem ud i livet :) Det ser sku godt ud det meste, men jeg er heller ikke helt begejstret omkring malingen af de horrers, men det er vel smag og behag. Jeg er vild med dine conversions.

Keep it coming  ::)

Azrael

Tænkte præcis det samme, godt at se at ungdommen ikke har fået ødelagt fantasien helt af alle de computerspil, høhø............

RIGTIG fede conversions!