Mercenary Marines - Det lille skridt mod megalomani...

Started by Torben Kastbjerg, 17 August, 2009, 17:10:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Torben Kastbjerg

Godeftermiddag!

Jeg ved godt at jeg allerede har én blog, men jeg tænkte at det ville være lidt snedigt at smide en mindre blog op her, til at beskrive min spæde start ud i al det her med Warhammer 40.000.

Det er egentlig underligt. Jeg har altid småkøbt diverse 40k figurer over tiden; småsamlet lidt her, klatmalet lidt der, men jeg har aldrig rigtig kunne finde motivationen til at lave en hel hær til spillet. Jeg syntes altid at de idéer jeg havde var lidt for dårlige til hvad jeg egentlig gad at spille. Nå ja, og så var der noget rest af teenagestædighed der skulle overvindes, for jeg mente jo - gravalvorligt - at 40k var et åndssvagt spil.

Men så kom 5th edition. I manges øjne er det sikkert ikke noget særligt, og i nogle andres er det måske endda dråben der fik bægret til at flyde over så de aldrig ville røre det spil igen. Well, not for me! For mit vedkommende var det netop denne femte udgave der fik det til at krible i mig. Godt hjulpet på vej af hhv. Thorbjørn og Steen, blev spadestikket taget og nu... Tjah, nu er jeg så igang!

Og hvilken hær har jeg så valgt at lave?

Mercenary Marines!

(denne plads efterladt til at folk kan nå at tænke: HUH?)

Ser i, jeg er en sucker for skæve vinkler i 40k. Jeg har altid syntes at det var langt federe at læse om Biologis folk på opdagelse i en eller anden gudsforladt jungle; om brave guardsmen der kæmpede mod uhyrlige odds og monstre, om gale fanatikere der fik omvendt hele planeter til deres sag. Med andre ord, jeg er helt vild med underdogs!

Og det har så medført at jeg har en del idéer efterhånden til hære jeg synes kunne være enormt sjove at lave, som passer med 40k baggrunden (en af de mere åbne af slagsen endda) og som muligvis også er til at spille med!

Mercenary Marines, som et koncept, er båret af mange års klatsamleri. De er stykket sammen af hvad jeg nu lige har til at ligge, for at holde udgifter til et minimum. Idéen er at istedet for at man har et helt chapter der går rogue, så er der oftere tale om enkelte marines, squads eller diverse som går rogue. Men i modsætning til Red Corsairs, så er disse Marines altså mercenaries. De kæmper for den side der betaler bedst; hvad enten det er Tau, Eldar, Planet Guvernør Tarkinia eller Rebel General Antillius - så længe der falder klingende mønt, så kan man regne med dette "chapter".

Og med den lange svada, så kommer her lidt øjeslik af mit første squad til formålet; Tactical Squad: Agrippa

Hele holdet har stillet op for fotografen; smil folkens!

Squadleader Felsor m. Meltaskytte Tuisa i baggrunden.

Korporal Joor og Panserskytte Klojik på jagt efter et nyt mål.

Sergent Marrol udpeger deres næste objektiv.

Planen er herefter at male en enhed cirka hver uge, som optakt til en Planetary Empire kampagne Thorbjørn regner med at skyde igang i September. Mon det kan overholdes? Det kan kun tiden vise!

Og til dem der slet ikke har set det her før, så er her det næste hold der skal males:

Feedback, kommentarer, ris, ros, penge, første-fødte, jomfruer og des lige er mere end velkommende!

- Torben
Terninger & Tinsoldater, Pladder & Penselstrøg samt Blog for the Blog God - de hippeste nye blogs på Powerfist!

Taoregorn

Grimme billeder, kedeligt oplæg og uopfindsomt malebord.

haha... nej godt at se dig igang med det royale spil. Det skal nok blive interessant.

En petite critique:

De baser dur ikke. Hvis din plan er at lave helt vildt forskellige chapters i samme hær, synes jeg det er magtpåliggende at dine baser er livremmen, der holder maven sammen. De skal være skrappere, ha' mere gejl eller bare stå mere ud!

Torben Kastbjerg

Jeg kan gå med til de to første; men at kalde mit malebord kedeligt er streng verboten! Jeg regner med at sælge det til et kunstmuseum når det er ved at være komplet udtjent! Hmpf! ;)

Men du har ret, igen igen, der skal noget mere KA-POW til de baser. Jeg vil bare også gerne undgå de der pink baser du bliver ved med at forslå mig :P

De har heller ikke fået græs endnu; så det hele står til at male om hvis det er. Forslag til basefarver modtages med kyshånd!
Terninger & Tinsoldater, Pladder & Penselstrøg samt Blog for the Blog God - de hippeste nye blogs på Powerfist!

Tc

Spændende. :) - Glæder mig til at se om du formår at holde hæren samlet trods de forskellige farver de skal have.

Tvivlede lidt på dit første squads farvetema da jeg så den første figur på din anden blog, men må ærlig indrømme at det faktisk ser cool nok ud.

Nu kommer det jo stærkt an på hvordan de andre squads kommer til at se ud, men det du har malet nu, kunne godt bruge en kraftig farve til at danne bund, f.eks rød (tænkt Mars agtigt).

Tobias M. Christensen - I'm not better than you. I'm just different... In a better way.

Quote from: zajcodad on 20 October, 2009, 12:17:20
Bitterheden skal sikre at jeg bliver 100, for så længe man har noget at være bitter over, så har man en grund til at leve.

rubber

Hej.
Hvordan er luften så heroppe? Det er et meget fedt colorsceme til din første squad. Billederne er dog lidt overbelyste.

Mvh.

Taoregorn

Quote from: rubber on 17 August, 2009, 19:28:11
Hej.
Hvordan er luften så heroppe? Det er et meget fedt colorsceme til din første squad. Billederne er dog lidt overbelyste.

Mvh.

Ja og det er vel og bemærke fra ryggen!

Torben Kastbjerg

Jeg ved ikke helt hvad luften er heroppe. Jeg har kun lige smagt på den, og indtil videre er den lidt mere salt end i vores fugtige kælder. Oh well, jeg kan vel vænne mig til det i sidste ende.

Mht. de dumme billeder (jeg-gider-snart-ikke-tage-flere) så kigger jeg på, når jeg lige har fået lidt i skrutten, at ændre deres nuværende basefarve om til noget der kunne være mere festligt at se på. Og SÅ kan jeg se om jeg gider tage et nyt billede. I krævende sataner! :D

@Tc

Ja, jeg er også lidt spændt på om jeg kan holde tungen lige i munden når det gælder det næste squad der skal males. Min tanke er at holde det i nogenlunde samme "varm jordfarvet"-ish mønster som de her; altså, uden spraglede farver og des lige. Bagefter bør jeg nok lige give dem en art chapter marking. Jeg vil give dit mars-jord forslag et skud. Jeg tror lige jeg har midlerne til formålet. Stay tuned! :)

Belial

Det ser rigtig fornuftigt ud med det farveskema.

Merc-temaet er måske lidt fluff-dodgy, men det ved jeg heldigvis at du er fløjtende ligeglad med. ;)

Synes dog det er cool den måde deres armour og udstyr giver indtrykket af, at de erhverver stumperne hvor de kan finde/købe dem.

Jeg er spændt på hvad du ellers finder på.

MVH

Belial

Torben Kastbjerg

Bemærk lige at farveskemaet ændrer sig lidt per enhed i hæren. Netop fordi de er mercenaries fra forskellige chapters rundt omkring. Bare lige så vi har det på det rene.

Og jeg er ikke fløjtende ligeglad med fluff, tværtimod, så synes jeg det er kæmpe fedt :D

Det der er det sjove er bare at RT fluff hælder jeg en kende mere til end det nuværende. Og dengang, der var Mariner stadigvæk mennesker - supermodificeret, bevares - men dog mennesker. Og som mennesker er flest, så kunne de godt finde på at sige "Nok er nok", give Kejseren fingeren og leve deres eget liv.
I nyere fluff, så har vi sådan set Blackheart og hans kronies som vi kan pege fingre på. De startede jo med at være loyale; ting gik galt, og hey presto - før så loyale marines kæmpede nu mod tidligere brødre.
At der så lige tilføjes det twist at de nu kæmper for penge, og ikke ære som førhen. Nå ja, det er måske en smule dodgy ;)

Ergo, i mine øjne, så giver dette mercenary chapter fin mening ;D

Tjah - jeg har lidt idéer og købte mig en Stormspeeder her i dag. Og der er også noget med en Captain jeg skal have lavet... Og to hold der lige skal males. Som sagt; stay tuned! :)

Belial

Ja, ja. Så dodgy er det heller ikke.

Hele chapters har i nyere tid vendt sig til chaos og mammon kan vel betragtes som en chaos gud.  ;D

MVH

Belial

Torben Kastbjerg

Hehe, og af alle guderne i den panteon, så ved jeg godt hvad for én jeg vil vælge ;D

Og NU gider jeg godt nok heller ikke at gøre mere ved dem for i aften:

Hvad siger folk så til base-farve Mrk II?

EDIT: Nu med mindre overbelysning (Kamera!  ::)

Tc

Havde forstillet mig en lidt mere mørk og kraftig rød, som denne her: http://wh40k.lexicanum.com/mediawiki/images/0/00/MarsPatternXXICamo.jpg

Det du har lavet ser dog godt ud, det falder nok mere sammen med resten af figuren, og er nok også lidt mere. . . Realistisk? (man skal altid være lidt skæptisk med at bruge det ord i 40k ;))
Tobias M. Christensen - I'm not better than you. I'm just different... In a better way.

Bitterheden skal sikre at jeg bliver 100, for så længe man har noget at være bitter over, så har man en grund til at leve.

Torben Kastbjerg

Jeg kan hilse og sige at det er blevet en kende mere realistisk at se på basen; der er blevet klasket lidt Devlan Mud på da jeg syntes basefarven skar lidt rigeligt i mine øjne. Ikke den store forskel, så derfor er der heller ikke nogen billeder at se af dem endnu; men det eneste Devlan'en gjorde var sådan set at matte baserne. :D

I de andre nyheder, så fandt jeg - rent tilfældigvis, selvfølgelig - en snippet i Chaos Space Marine Codex'et som understøtte min idé om et chapter af Mercenaries:

"Over the turn of centuries, the forces of Chaos have been further swelled by Space Marines that have turned from the light of the Emperor to pursue their own agendas. Freed from the dogma and traditions of their Chapter, these Renegade Space Marines fully indulge their superhuman bodies and warrior minds. They most often become corsairs or mercenaries, using their unequalled battle skills to gather wealth and power..." (Chaos Space Marines, s. 17)

Tanken er derfor at de her er sådan et midtvejs stop for Renegade Space Marines; nogle af dem bliver hængende som Mercenaries indtil de kan trække sig tilbage, hvorimod andre langsomt synker mere og mere i og bliver til rene Chaos Space Marines i sidste ende. Det er en hårdfin balancegang de betræder; tungen skal godt nok holdes lige i munden hvis de skal gøre sig forhåbninger om at have en sjæl ved deres død...

Superfordelen ved dette er, naturligvis, at jeg har en 2-for-1 hær; jeg kan stille den som Space Marines eller  Chaos Space Marines, uden at der ville være det store at løfte øjenbryn over; hverken fluff eller spilteknisk.

Alt i alt, det gjorde lige min dag lidt bedre at spotte det lille stykke i Chaos 'Dexet! :D

EDIT:
Nå ja, jeg er i fuld sving med at male Assault Marines, og roder lidt med diverse frihåndstests af Chapter Logo. I mellemtiden, så har jeg svært ved at finde på en god Kaptajn til at holde sammen på alle de her underlige styrker. Der rodes i bitzboxes og kløs i skægget; lige pludselig, så er han der vel?

Nanayaah

Det er nogen ordn'ligt fede marines!

Syntes at de er rigtig "gritty" på den gode måde, og de rødlige baser komplimenterer dem fint!

Glæder mig til at se mere!

Ivan

Meget, lad os sige... Funky?... Ja, funky fluff.

Men meget flotte marines :)
Eneste lille-bitte anke er måske at øjnene burde være mere i en kontrast farve..
Venerable Dreadnougth
Lord Inquisitor of Ordo Ritus, Castellan
Emperor's Pride

Torben Kastbjerg

Lo' and Behold!

Så er der Assault Marines! De mangler lige lidt basestads endnu... Og jeg overvejer lidt hvordan jeg skal grittyficere deres rustninger, uden at deres meget heraldiske farver ryger fløjten. Umiddelbart pønser jeg på MIG pigment.

Nå ja, og så er jeg overmådeligt tilfreds med denne Sergeant:

Derudover, så benyttede jeg lige lejligheden til at tage lidt flere billeder af nogle vi allerede har set et par gange her i tråden:

Kommentarõs, por favora! ;D

Sadomator

Det ser rigtigt godt ud, hvor mange point er du så oppe på nu?  :)

Taoregorn

Jeg vil mene at pigment er mindre velegnet til så små figurer, som man skal tage og føle en del på. Så ville jeg hellere anvende "støvbørstning" (hvilket er utroligt tør drybrushing med en størrelse stor pensel) og washes.

Belial

Det ser da super nice ud.

Fint ansigt på sergeanten. Synes også at hjelmene er blevet rigtig gode med to farver. :)

MVH

Belial

Torben Kastbjerg

Quote from: Sadomator on 24 August, 2009, 13:38:44
Det ser rigtigt godt ud, hvor mange point er du så oppe på nu?  :)

Merci :D Eerhm... Jeg tror måske, hvis jeg fedter den lidt at jeg er på en 350 point? Du vil blive overrasket over hvor lidt man har som Marine spiller i en 750 points hær; ihvertfald for mit vedkommende, heh.

Quote from: Belial on 24 August, 2009, 14:40:14
Det ser da super nice ud.

Fint ansigt på sergeanten. Synes også at hjelmene er blevet rigtig gode med to farver. :)

Merci :)

Quote from: Thorbjørn Nielsen on 24 August, 2009, 15:27:07
Lige et spørgsmål - burde du ikke fjerne samtlige aquilas?

Er du tosset?! ;D Well, muligvis, men alligevel... de er jo ikke "onde" som sådan? De har bare valgt at gå deres egne veje, og mange af dem har forskellige grunde til at de går deres egne veje. Igen, tanken var jo lidt at de ikke skulle være CHAOS, men mere.. freelancers. Nogle af dem, som fx. Tactical Squad Agrippa her, havde jeg tænkt var ved at skrabe materiel ind til at genoprette deres chapter efter at deres homeworld + dertilhørende fort, blev trashed.

Med andre ord, de er lige så meget Lost & Despaired som de er Lost & Damned ;)

Tc

Det ser super godt ud. Combat shield'et sætter lige prikken over I'et.  :)

Taoregorn

Måske skulle du læse Souldrinker trilogien.

Den handler om et chapter, der mener at den måde kejseren bliver tilbedt på ikke er den rigtige! Så de går renegade og kører deres eget løb. Og selvom de ikke ønsker det og de ikke tilbeder chaos blir deres folk alligevel ramt af mutationer i varierende grader.. De er faktisk sjove nok de bøger.

Men hvis de har vendt sig mod kejseren skal aquilaen væk. Punktum!

Belial

Det er en fed trilogi. Kan klart anbefale den.

MVH

Belial

Torben Kastbjerg

Det lyder som en trilogi jeg lige må få kigget på. Hvad hed den du var ved at læse lige for tiden Thorbjørn?

Hm. Jeg er altså stadigvæk ikke lige så hooked på at skulle sidde og fjerne aquilaer på alle figurene lige nu. Iøvrigt synes jeg heller ikke at jeg lige kan finde nogle som er sådan, supersynlige. De fleste har til alt held fået brystpanser uden dobbeltørn. Desuden, det er heller ikke dem alle der desideret har vendt sig mod Kejseren, eller Imperiet :P

Jeg tror bare jeg maler store røde kryds over super-imperielle-symboler for at vise deres tilhørsforhold ;)

Og senere, så vil jeg gå igang med en gammel svend af en dread :D