News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Old School Necrons

Started by Belial, 21 August, 2009, 16:05:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Excommunicate

QuoteJa, ja. Prøv du at snige dig hen til malebordet med en gravid kone, som forlanger at hendes nye badeværelse bliver færdigt til tiden. Ikke nemt. 
Er det ikke dig, der er manden, Morten?! ;D Du bestemmer vel alt i huset...? Og hun kan vel selv lave det skide badeværelse? Hun har vel ikke véer? Desuden er hun da også det rigtige sted, hvis vandet går! Haha... Aaaaanyway - wonder why I don't have a girlfriend....  ;)

Jeg synes sgu det er fedt du giver den gas med Necrons. Jeg tror ikke vi skal vente SÅ længe inden det nye dex kommer dog... Jeg gætter på marts '10.

Nu kan jeg se du er blevet ret hooked på at male hærene hurtigt med dip osv. - så kommer jeg jo lige til at tænke på om du aldrig kommer til at savne at male hærene "rigtigt"? Altså virkelig give den alt man kan og male så flot man har lært :) Det gør jeg fx. med mine Marines nu efter jeg blev træt af både min Tau og Tyranids hær, der jo "bare" var dipped - og nu er solgte. Det så da fint ud osv., men synes dog man får et lidt større 'kick' over at smide nogle modeller på bordet man har gjort sit bedste ud af :) Bah - bare lige en tanke :)

Mvh
Simon

Stephan

Stemmer for indførelsen af alkoholtest inden man skriver på forum ;)
Se good trader ved at trykke på jordkloden <----

Synes godt om alt hvad Asger skriver omkring tonen herinde:)

Excommunicate

Hvilket del synes du var mest syret, Stephan? Har ikke selv helt besluttet mig endnu....

Og nej, ikke fuld... Bare "primer-skæv".

Simon

Belial

Hæ. You guys.  ;D

Jo jeg har skam en Space Marine hær under opsejling (det har man vel alttid :) ), som det er planen skal have den helt store tur. En skønne dag...

Mit Necron projekt er et hmm. "lyn-projekt". Grundlæggende lavet for at prøve dem og så skal de imo være malet. Det er squ ikke specielt pænt, men det er ca. det jeg gider ofre på en hær som ikke har et langtidsholdbart codex og hvor jeg kun bruger en brøkdel af de figurer som er tilgængelige for hæren.

MVH

Belial

Belial

Ikke helt færdig endnu, men snart...

Heavy Destroyer'nes baser og 4 Scarab Swarms er i sprayhallen, så de kom ikke lige med på billedet.

Det er squ ikke den store fest i farver og detaljer, men et spilbart resultat. Jeg ville nok ikke tage hæren med til en turnering med malepoints, men jeg ville nok ikke tage necrons med til en turnering period.

Jeg har desuden modtaget Monolith'en i posten i dag, så nu er der lidt flere udvidelsesmuligheder til hæren.

Som sagt skal hæren bruges til en mini holdturnering i dukkelogen (for at teste AFOD holdturneringskonceptet vi roder med for tiden) og jeg vil naturligvis fortælle vidt og bredt om hvor godt/skidt det går.

MVH

Belial

Belial

Jeg store snot-skovl. Min hær er ikke i nærheden af at være AFOD lovlig.

Jeg har hele FIRE enheder med move 12 og WS (2xDestroyers, Heavy Destroyers og Scarabs) og man må max have 2.

Jeg kan komme op på 3 med boost, så hvis jeg fjerner Scarabs kan det lige gå. Så er spørgsmålet bare hvad jeg skal bruge de sidste 128 points til.

Jeg kunne selvfølgelig bare proppe lidt flere warriors i de eksisternede squads eller droppe lidt andet og få en 4. squad. Alternativt kunne jeg skære lidt mere og få en Monolith med, hvilket ville give hæren lidt flere tricks, men ringere phase out.

MVH

Belial

Belial

Hæ. :)

I'm fresh out. 9 er alt jeg kunne skrabe sammen.

MVH

Belial

Taoregorn

Mon ikke monolitten er vejen frem så?

Trods alt er den vel stadig rimeligt rå... og så slemt er phase out vel ikke? Jeg synes næsten aldrig det rigtig kommer i spil - så stod man som regel til klaps alligevel.

JoeSmokem

Quote from: Belial on 02 September, 2009, 20:45:04
Jeg store snot-skovl. Min hær er ikke i nærheden af at være AFOD lovlig.
Jeg har hele FIRE enheder med move 12 og WS (2xDestroyers, Heavy Destroyers og Scarabs) og man må max have 2.

Mine Grønne ParaOrks vil gerne battle mod dem alligevel  :)

Belial

Jeg må sige at jeg selv bevidst er gået efter phase out mod necrons de gange jeg har spillet mod dem (og med rimelig succes).

Det er dog især mod 2 Monolith-hære, hvor phase out imo bliver rigtig kriminel. Pariahs og andet (ikke necron) snask gør det bare endnu nemmere.

Omvendt kan man sige at de ekstra warriors (og lidt bedre phase out) ikke er meget bevendt, hvis man ikke bevarer en vis form for mobilitet i hæren, hvilket så er svært uden Mono'en. Evnen til at teleportere tropper ud af problemer og give dem et ekstra we'll be back rul kan være vital.

@Joe: Det lyder godt, men jeg prøver nu med en AFOD korrekt liste først. :)

Jeg har regnet lidt på det og til at begynde med vil jeg prøve en liste, hvor de 8 Scarab Swarms bliver erstattet med 7 Warriors fordelt på de 3 squads (2,2,3).

MVH

Belial

PS: Jeg mangler nu blot at male baser på de 7 sidste Warriors, så er hæren klar. Jeg er begyndt at male Mono'en, så jeg kan få testet den når den er klar.

Belial

Så er hæren så færdig som jeg pt. har tid til:

"Kvaliteten" er ca. således:

Senere vil jeg måske male det grønne på Gauss-våbene og måske highlighte lidt med Mithril Silver. Nu skal der spilles.

MVH

Belial

Caruncula

Det ser da spændende ud. Skriver du lidt om hvordan de klarer sig nu du er klar til at spille med dem? (Snot-skovl?? Grineren udtryk ;D)
Have you ever seen anyone celebrate mediocrity so much?

I guess you weren't burdened with an overabundance of schooling

rubber

Hej, det ser sgu meget godt ud. Det var nok sådan jeg skulle have gjort med mine i stedet for at finde på noget der tager laaang tid, og nok heller ikke kommer til at se så skide godt ud alligevel (hvis jeg bliver færdig).

Men det sagt så har jeg fået en tre-fire spil med dem og det er altså meget sjovere at spille med en monolith. Jeg tror egentlig godt at man kan lave en god hær uden en (nok lidt sværere i 5th.), men det bliver bare lidt mere stationært og du afskærer dig meget fra de der sjove muligheder. Som at sende chargende wraiths igennem i tur to og se din modspillers øjenbryn rykke helt op i nakken af overraskelse.
Eller at deepstrike den midt i en tau-fireline og så smide warriors gennem portalen. Den giver dig bare lige de ekstra muligheder der gør hæren sjovere at spille.

Mht. til phase out skal du jo også tage det ekstra WBB rul som du få når du kører de warriors/immortals igennem for at tage dem ud af den der sikre unit destroyed som du vil få mod mange af de nærkampsenheder der når dine linier in mende.
Hvis du er heldig vil den nok også trække noget ild der ellers ville have gået til dine warriors. Den er altså lidt svær at ignorere, selv om dygtige spillere måske vil gå efter phase out på dine warriors.

For kort at konkluder, så synes jeg at bør tage monolithen med fordi at det giver dig flere muligheder og fordi at det giver dig ret mange flere muligheder, i en hær der ellers kan være meget statisk. Selv med veil of darkness.

Mvh.

Belial

@Caruncula: Jeps. Jeg skal nok skrive hvordan jeg genialt fremførte mine tropper og igen blev svigtet af mine forhadte terninger.  ;D

@Thorbjørn: Selvfølgelig skal vi det. :)

@rubber: Det er en fornuftig analyse. Jeg har selvfølgelig begrænset mig noget (i et forvejen begrænset codex) og en Monolith vil bestemt give flere taktiske strenge at spille på, især når jeg kun må have en Lord med.

Warriors er lidt svære at bruge ordentligt imo. Hvis de endelig får en rapid fire salve afsted er de næsten sikre på at blive angrebet umiddelbart efter. Uden Powerfists og smarte måder at blive i kampen er de et nemt offer for de fleste assault enheder. Og med I2 løber de ikke fra ret mange efter en tabt nærkampsrunde.

Jeg bruger forholdsvis store enheder, hvilket kan tilskrives AS, så det er vigtigt at holde sig fra cc længst muligt (læs: Jeg har ingen offerenheder som kan bremse et assault og sikre en ekstra rundes skydning mod en nasty assault enhed).

MVH

Belial

Belial

Jeg skal altså lære at læse...

Fra AFOD AS:

Hastighed
- Max 2 choices med WS og move 12"+ i movement fasen
- Choices valgt i heavy support tæller ikke med

Altså tæller mine Heavy Destroyers ikke med. Det ændrer dog ikke på, at min tidligere liste var AFOD ulovlig da den så havde 3 hurtige enheder og 3 enheder i Fast (hvilket begge ville kræve det ene boost man har).

Blot lidt trivia om min manglende evne til at læse et AS system. Tsk, tsk... ;)

MVH

Belial

Sicarius

Sådan kan man jo så nemt overse "småting".
Charlie Staggemeier - jeg er ALTID PERFEKT, undtagen når jeg ikke er...

rubber

Hej igen. Godt at se at jeg ikke er den eneste natteravn.

At du har svært ved at passe din hær ind i et AS har jeg stor forståelse for. Jeg prøver selv at passe mine orker ind i et, og det kræver megen alternativ tænkning. Det største problem er selvfølgelig at meget skal males om.

Men med hensyn til necrons ser jeg warriors som deres mainstay units, altså som sådan nogle man ikke bare kan tage for af fylde FOC. Det er selvfølgelig "kun" 360 pts i fx. 1700 pts battles. Altså,jeg mener at du kan ikke nøjes med at tage to minimum choices for at fylde dit FC (som 2 x 5 scouts uden upgrades). At presse en sejr ud af sine warriors er mildest talt en udfordring, selv om immortals og destroyers er virkelig gode. Jeg tror dog på at det er dem der  er nøglen til sejren.

Det er dog bare min ide om necrons. Der er sikkert (forhåbentligt) nogen der har et andet syn på den sag.

Held og lykke. Mvh.

Belial

Så fik jeg testet mine Necrons.

Ilddåben var mod Jaspars grumme nidder, så det var jo en udfordring der ville noget.

Vi spillede en slags minimeret Daemon World med 4 statuer som skulle skades via skydning og/eller nærkamp (AV12).

Kenneth havde 1 Tyrant med venom cannon (og en anden mindre skyder) og guards. 2 små enheder skyde guards med S6 blast (re-roll ditten og datten), 2 store enheder genestealers, 2 enheder små fyre, 1 enhed gargoyles og 2 T7, 5W, Sv 2+ Fexes med pizza guns.

Selv havde jeg den føromtalte Necron liste.

Deployment:

Til at starte med bombarderede Kenneths shooters mine tropper. Jeg havde dog sørget for at holde alle Necron squads indenfor 6" af min Lord så jeg stadig havde we'll be back.

Jeg har set Kenneth hær i action før, så jeg gik bevidst efter at skyde Warriors og Genestealers, hvilket jeg havde rimelig succes med.

Kenneth fik et charge ind med en genestealer enhed og en enhed gaunts på en af mine warrior squads. Nærkamp gik ok da ikke ret mange stealers kunne nå ind. Kenneth fællede 3 necrons og mistede 2 Gaunts. Så rullede jeg desværre 10 for Ld og blev løbet ned. Rigtig surt når min Lord faktisk stod til at kunne teleportere enheden væk.

Hævnen kom dog promte i form af Immortals og Destroyers som udslettede begge enheder.

Egentlig gik alt helt fremragende. Kenneth ild blev alvorligt hæmmet af we'll be back. En enhed destroyers på 4 blev reduceret til 3 og 2 rejste sig (bare en mere død og de havde alle været tabt).

Jeg lavede imo en graverende fejl. Mine Heavy Destroyers blev fanget af gargoyles som kom ind fra reserve. Jeg glemmer squ altid at man må komme ind fra hele langsiden selvom man har quarter deployment. Det kostede mine Heavy Destroyers som ellers var lige ved at fælde en Monster Fex.

Det gjorde dog heldigvis kampen MEGET spændende lige pludseligt. Til sidst skiftede statuerne side i rasende tempo (vi spillede med random game length og night fight fra og med tur 5).

Jeg teleporterede min lord og Immortals ned til Kenneths quarter for at snuppe den statue. kenneth nød dog godt af at hans Monstre kunne baske statuerne i nærkamp i min tur, så det ødelagde lidt fordelen af at have sidste tur.

Kenneth rykkede sine 4 sidste stealers og 2 skyde warriors ned mod hans statuen jeg nu næsten havde med mit teleport attack. Jeg skød og chargede warriors med min lord og Immortals fik med nød og næppe skudt de 4 stealers. Spillet sluttede i tur 6 med en draw, hvilket jeg var ok tilfreds med efter min lille blunder.

Jeg lærte meget om Necrons, men det gjorde Kenneth desværre også, så næste gang bliver nok også med kamp til stregen. :)

MVH

Belial

Taoregorn

Quote from: Belial on 05 September, 2009, 19:13:29
Egentlig gik alt helt fremragende. Kenneth ild blev alvorligt hæmmet af we'll be back. En enhed destroyers på 4 blev reduceret til 3 og 2 rejste sig (bare en mere død og de havde alle været tabt).

Det må siges at være meget effektivt. ;-)

Belial

Som Kenneth og jeg talte om er det faktisk den psykologiske effekt der er størst.

Man kan groft sidestille we'll be back med feel no pain, men siden de "dør" og rejser sig op igen (i stedet for 2 saves) virker det på en eller anden måde ENDNU mere frustrerende for modstanderen. :)

Jeg regner med at male min Monolith færdig i dag, så den er klar til næste gang.

Efter kampen er jeg virkelig kommet i tvivl mht. mine Heavy Destroyers. De er virkelig svære at holde i live, men de var det eneste som havde en realistisk chance for at skade Kenneths Monster Fex'es. Selvfølgelig har de fleste hære problemer med at håndtere T7, W5, Sv 2+ Monstre, men manglen på AP2 våben i necron hæren gør dem ekstra træls at lege med.

MVH

Belial

Tulsa Doom

Quote from: Thorbjørn Nielsen on 06 September, 2009, 01:54:06
Quote from: Belial on 05 September, 2009, 19:13:29

Det må siges at være meget effektivt. ;-)

Jeg studsede også lidt over det - men jeg tror der er tale om et "til" der burde have været et "med". Ellers er Necrons dælme nogle badass gutter.
Any technology distinguishable from magic is insufficiently advanced.

Belial

Hæ. Ja de blev selvfølgelig reduceret med 3 (til 1). :)

MVH

Belial

Belial

Så har far her en rumborg med maling.  ;D

Som det kan ses valgte jeg at male de grønne plastikdele over (jeg synes ikke de er voldsomt smarte at se på).

Jeg har købt min Mono brugt og den er desværre ikke specielt godt samlet, så jeg har også været lidt sjusket med malearbejdet.

Men den er imo blevet ok og nu kan mine metal-fætre teleportere vildt omkring. :)

MVH

Belial