News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Hvad er og hvordan virker et Army Selection System?

Started by AND, 30 August, 2004, 20:28:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

AND

Jah, som overskriften siger: hva går det ud på?

mvh anders

ul

Formålet med army selection er at straffe de spillere der på den ene eller den anden måde har stillet en virkeligt trist hær.

Så kort kan det siges, en lidt længere forklaring på "trist" er dog nok nødvendig, med trist mener jeg f.eks. hære der er meget ensidige, kun bruger alt det der er åbentlyst godt i hæren eller bare er direkte kedelig at spille imod.

Et eksempel på det første kan være en ren cav. hær, et eksempel på nr. to kan være mange af de bedre spilleres skaven hære, et eksempel på nr. 3 kan være en WE hær med 50 achers og 10 lvls magi.

På den ene eller den anden måde straffer army selection disse typer hære, f.eks. ved at de efter hvert spil afgiver et antal point itl modstanderen.

Der er dog mange forskellige metoder systemerne kan bruge til at straffe på. Hivs du vil se et eksempel på army selection kan du tage et kig på Robin hood systemet af kent som du kan finde i den øverste tråd.
Better to be silent and have people think you're stupid, than to open your mouth and prove them right.

Jan D'Souza

Man kunne jo også mene at Army Selection regler gør de hære som GW har lavet bedst, dårligere, hvilket er fint.
Derimod kunne man samtidig mene at AS gør andre hære ubrugelige i turneringer, hvilket er synd!

Miguel

Quote from: Master J on 30 August, 2004, 21:48:56
Man kunne jo også mene at Army Selection regler gør de hære som GW har lavet bedst, dårligere, hvilket er fint.
Derimod kunne man samtidig mene at AS gør andre hære ubrugelige i turneringer, hvilket er synd!

nah, det vil jeg ikke sige... restrictions gør hære dårligere, det gør et AS system nødvendig vis ikke... AS systemer "straffer" ubalancerethære... det gør dem ikke ubruglige... f.eks. kan det altid betale sig at bryde robin hood systemet et par steder... hvorimod hvis der var en restriction imod for mange power dices, kunne man slet ikke tage dem med...

AS frem for restrictions!!  ;)

SilverFlame

Yo And!

Armyselection eller restrictions er et eller andet sted det samme.

Det går som sagt ud på at turneringens dommer finder på nogen regler, som skal være med til at udligne styrke-uligheder imellem hære og tilsikre at ingen laver en meget sej/kedelig hær.

Eksemplet med WE med 50+ archers er lidt dårligt, fordi det kun i nogen tilfælde er kedeligt OG sejt, og at jeg aldrig har set et system der straffede det.

Rune

P.S. Det taber i øvrigt for vildt til 1+save kavaleri.
P.P.S. Jeg burde vide det.  ;)
Sergents never die, they just go to hell and regroup...

Jan D'Souza

Jeg synes altid at Khemri bliver straffet for hårdt til turneringer.
Måske er det bare mig, men dem der deltager med hærene får generelt en lav placering. Ret mig hvis jeg tager fejl.

Amin

Tjah det kan vel måske være at det for det meste er de nye spillere som er kommet til warhammer, der bruger khemri og måske ikke lige kender så godt til modstanderne osv eller en helt anden grund, men det kan vel godt være rigtigt at khemri hærene bliver straffet lidt for hårdt ved de fleste turneringer  ::). Army selection balancerer de hære som nok er lidt sejere sammenlignet med andre, det kan mange gange være til god nytte for at gøre spillet sjovere og mere fair

El Rey

Det jeg synes straffer TK mest er at man kun spiller 2000 pts. I spil på 2250 eller 2500 synes jeg de virker fint. Det så de fleste af dem der spillede mod stand in hæren til BAF.  ;D

Glory of Altdorf

Quote from: Master J on 31 August, 2004, 14:45:32
Jeg synes altid at Khemri bliver straffet for hårdt til turneringer.
Måske er det bare mig, men dem der deltager med hærene får generelt en lav placering. Ret mig hvis jeg tager fejl.

Hvis det er battlefield ålborg du tænker på så var det bare mig der fuckede up :) ( kom op og spille mod daniel hedegård og BB .....auuu det gjorde ondt )

mvh Aske Pedersen
What didnt came from below,  came in a chariot

alpharius

HIJAK ;D
nu hvor vi igen er inde på army selection
vil jeg give min mening
kan ikke forstå hvorfor folk piver over at jeg spiller
en necrah hær med
167 zombier og mange spøgelser
og 12 power dice
ps får -1200 i robinhood systemet
for hver gang jeg møder en god general får jeg sgu tæsk
men er som man kan se imod armyselction
for jeg vil spille den hær jeg kan lide ;D
evil canot exist whitout good, so iy must be good to be evil somtimes

Jan D'Souza

hehe, nej det var ikke BFA jeg tænkte på. Jeg mener generelt...
Jeg har aldrig set eller hørt om en Khemrihær der klarede sig ok, men det kan jo være jeg tager fejl.

MirkcuTT

Vi snakkede lidt om det på vej hjem fra Ålborg, og jeg skulle da gerne mene at Ask har klaret sig ok med dem, man skal bare lave en hurtig hær, med uden deres elendige infanteri, så går det ok. De bør ikke spilles som VC...

Og tilbage til topic, Jeg syntes et sådant system som det til BFA er noget nær det optimale, jeg syntes dog godt at det kunne være lidt løsere, med core kavaleri, jeg mener det er en del af spillet, og her blev fx khemri ramt ret hårdt, da de normalt har mindst 3 regimenter chariots med.
- Loke Daugbjerg Andersen

mcpolle

Hej Kent,

gider du på et eller andet tidspunkt sætte din TK list op.

Vil gerne se det.

polle
If the word of the day is "Legs", then hey, spread the word

Paul "Polle" Bridge

El Rey

Polle den hær jeg spillede med som stand in var ikke en jeg selv have lavet, men en Chr. T have lavet. Den virkede ok, men ikke helt sådan jeg selv ville have lavet den.

mcpolle

ok, kom ikke til at se hvad du havde med, men hvad vil du synes er en god TK hær ?????

Polle

Paul "Polle" Bridge

El Rey

Polle den hær jeg spillede med som stand in var ikke en jeg selv have lavet, men en Chr. T have lavet. Den virkede ok, men ikke helt sådan jeg selv ville have lavet den.

mcpolle

lidt De sja vu der tror jeg, har du ikke sagt det før?????

Polle

Paul "Polle" Bridge

El Rey

Quote from: mcpolle on 31 August, 2004, 21:24:06
lidt De sja vu der tror jeg, har du ikke sagt det før?????

Polle

Jo måske fordi du spurgte mig til turneringen også.  :o ;)

MirkcuTT

Quote from: El Rey on 31 August, 2004, 21:02:13

Quote from: El Rey on 31 August, 2004, 21:08:45

Eller også har du posted den samme post to gange.... både på side 1 + 2.... kan det evt være pga "service unavailable"??
- Loke Daugbjerg Andersen

mcpolle

jo Kent det er rigtigt nok, men fik lige så meget svar som jeg gøre nu, men det er fint nok.

Polle

Paul "Polle" Bridge

El Rey

Quote from: MirkcuTT on 31 August, 2004, 21:59:45
Eller også har du posted den samme post to gange.... både på side 1 + 2.... kan det evt være pga "service unavailable"??

Ah ja. Finder lige nogle af mine gamle TK hære.

Det er nogle gamle hære og jeg ville nok lave lidt om på dem nu.

Offensiv hær.
1 * Tomb King  271 Pts
    Casting Order (x2); General; Light Armour; Shield
    Destroyer of Eternities [70]
    Collar of Shapesh [25]

1 * Tomb Prince  123 Pts
    Casting Order (x1); Great Weapon; Light Armour; Shield
    Vambraces of the Sun [15]

1 Liche Priest 165 Pts
    Casting Order (x3); Hierophant
    Dispel Scroll [25]
    Hieratic Jar [25]