News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

En bitter mand lufter ud..... igen

Started by Honsou, 19 October, 2009, 14:25:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

popper

nej nej, incl. kan jeg skam godt overleve, jeg tænker selv mere i engelsk end dansk til dagligt alligevel.

Det er mere det, at unge næsten er stolte af at de fik 03 i reststavning, og er stolte af at vise deres manglende evner frem.

Jacob

Det er faktisk også ret imponerende at få 03 nu om dage :)

Choker

Det er faktisk ofte et problem for mig, at tyde mange af de sætningsstrukturer, der bliver fremstillet her på Powerfist. Første gang i hvert fald, og jeg anser da mig selv for en rimelig habil læser.
Og om mange eller få siger det, vil det stadig være forkert indtil Dansk Sprognævn har godkendt det. Ligesom 'mayonnaise' blev til 'majonæse'...

Mvh Bjarke
Quote from: Stephan on 09 October, 2008, 08:25:32
Har hentet en busfuld kællinger, der står i kø for at blive kneppet!

Malorn

Jeg vil mene man skal stave tilgiveligt (med plads til ordblinde) og have noglelunde ordenlige opbygninger i sine sætninger, sådan at flest muligt kan forstå alt/mest muligt.

MHT sprogudvikling, så synes jeg vi alle burde høre noget mere Malk De Koijn  ;D

Andreas 2.0

Når vi nu er igang, vil jeg da lige tage fat i SYNES igen...

Jeg ser stadig folk, der skriver syntes eller (helt galt) syndes i nutid... Stop det, jeg får kvalme ;D
Læs mere på min blog Bitter Old Painters

zajcodad

Blot fordi flertallet gør noget forkert, er det ikke ensbetydende med at det er rigtigt. Det betyder bare at flertallet er nogle ignorante fæ  :)

Hilsen

En yngre (31) bitter mand, som glæder sig til at blive en gammel (70+) bitter mand.

Bitterheden skal sikre at jeg bliver 100, for så længe man har noget at være bitter over, så har man en grund til at leve.

Honsou

QuotePS: Erik har din mormor en myspace side? Hun lyder spændende.
Jeg har ikke læst noget om min døde mormor, mener du Gregersens mormor?  :)
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!

rubber

Quote from: Noktar on 20 October, 2009, 11:30:46
Jeg ser stadig folk, der skriver syntes eller (helt galt) syndes i nutid... Stop det, jeg får kvalme ;D

Det er der vel ikke noget galt med:I går var jeg i godt humør og så syntes jeg at der skulle syndes.

Og fra nu af skriver jeg konsekvent icnl.

Mvh.

Ps. Skønt er det at vi har et forum, hvor vi kan komme af med den indestængte vrede som ophober sig i kroppen når man ser stavefejl, kommafejl, folk der smider skodder på gaden, cyklister der ikke viser korrekt af og andre af den slags ting, der gør det at bo på denne planet til et sandt helvede.

Jeppe Sejer

Quote from: Honsou on 20 October, 2009, 12:54:09
QuotePS: Erik har din mormor en myspace side? Hun lyder spændende.
Jeg har ikke læst noget om min døde mormor, mener du Gregersens mormor?  :)

Ja for pokker da ARRRG :D 

Men fuck it, bare kom med begge.
Quote from: Player1 on 28 October, 2010, 15:47:36
Da jeg fandt de videoer var jeg inde i en periode hvor bumser på brysterne var det nye analt!
- Regelrytteri er ligesom at prutte. Hvis du presser for hårdt, lukker du bare lort ud.

VonPanne

Quote from: rubber on 20 October, 2009, 13:02:04
... andre af den slags ting, der gør det at bo på denne planet til et sandt helvede.

Som verdens lykkeligste folk er vi da nødt til at have et eller andet vi kan brokke os over, ellers har de andre jo ikke en chance for at være med i kapløbet.

Stephan

Dem der har problemer med incl. vs inkl., er folk der staver sig i gennem ordet. Menneskets hjerne er bygget således at den sagtens kan læse et ord, ved blot at læse første og sidste bogstav, dog ved længere ord, skal der være nogle støtte-ord.

I føgle en uerndsøeglse på Cmabrigde Uinvertisy, bteyedr det ikke noget i hivklen rkækefløge bgotsavrene såtr i et ord, det esente vgitgie er at det frøtse og sdiste bgosatv i odret er på de rtete padlser.
Rseten kan lngie vloaypk men du vil stadig vræe i snatd til at lsæe det. Det er frodi den mnenesekilge hejrne ikke lesær hevr bgotsav, men ordret som en hleehd.

Fundet på http://www.bentbay.dk/avis_fejl.htm, en udemærket hjemmeside, for sure gamle mænd
Se good trader ved at trykke på jordkloden <----

Synes godt om alt hvad Asger skriver omkring tonen herinde:)

Reaper XIV

Quote from: Stephan on 20 October, 2009, 15:29:04
Dem der har problemer med incl. vs inkl., er folk der staver sig i gennem ordet. Menneskets hjerne er bygget således at den sagtens kan læse et ord, ved blot at læse første og sidste bogstav, dog ved længere ord, skal der være nogle støtte-ord.

I føgle en uerndsøeglse på Cmabrigde Uinvertisy, bteyedr det ikke noget i hivklen rkækefløge bgotsavrene såtr i et ord, det esente vgitgie er at det frøtse og sdiste bgosatv i odret er på de rtete padlser.
Rseten kan lngie vloaypk men du vil stadig vræe i snatd til at lsæe det. Det er frodi den mnenesekilge hejrne ikke lesær hevr bgotsav, men ordret som en hleehd.

Fundet på http://www.bentbay.dk/avis_fejl.htm, en udemærket hjemmeside, for sure gamle mænd

LoL  ;D Det er sådan det ser ud hvis jeg ikke bruger mine ordblinde programmer.
"When the traitor's hand strikes, it strikes with the strength of a Legion." Horus

"You are my unbroken blades. You are the Death Guard." Mortarion

Honsou

Quote from: Stephan on 20 October, 2009, 15:29:04

Men det er stadig mere belastende at læse, end hvis folk gider stave rigtigt.
Jeg lavede en god sætning, på ovenstående måde, som ingen kunne læse, uden at bruge bizare ord eller noget (lige efter undersøgelsen kom frem), en skam jeg ikke gemte den. :)

Taoregorn

Quote from: zajcodad on 20 October, 2009, 12:17:20
Blot fordi flertallet gør noget forkert, er det ikke ensbetydende med at det er rigtigt. Det betyder bare at flertallet er nogle ignorante fæ  :)

Ja ideelt set. Men nu forholder det sig sådan, at vi optager ting i vores sprog, når det er blevet hverdagstale/hvermandseje.

Jeg synes osse det er temmelig underligt, at vi har den mængde stumme bogstaver vi har. (H)vilken fordel er der ved det? Ting har det med at findes i en kontekst, som gør det let at analysere (h)vad der menes.

Stephan

Jeg mener at have læst en undersøgelse om at dansk skulle være det sprog i verdenen hvor det skriftlige afviger mest fra det mundtlige..
Se good trader ved at trykke på jordkloden <----

Synes godt om alt hvad Asger skriver omkring tonen herinde:)

Honsou

Ej, det må kinesisk eller arabisk, det skriftlige giver jo SLET ikke mening. ;)

Reaper XIV

Det er sq fordi du læser det i den forkerte rækkefølge.  ;)
Arabisk skal læses fra venstre og Kinesisk oppe fra og ned. ;D
"When the traitor's hand strikes, it strikes with the strength of a Legion." Horus

Reaper XIV

hrJuhl

Jeg har overvejet at lave en tråd hvor mudderkastning er det eneste der er tilladt!
En mudderkastningsarena - hvor man kan henvise dem der ikke kan opføre sig ordentligt i andre tråde til at fortsætte deres "argumentation"
der skulle selvfølgelig være regler:
1. Man må ikke opfører sig ordentligt!
2. Der må gåes efter personen.
3. Alt hvad der sker i denne tråd bør forblive i tråden (ikke tages med ud på forummet).
Det er ikke meningen at det skal være en skammekrog - men mere et sted hvor man kan pive, provokerer, rase ud og være primitiv (killout room)
-et følelsernes toilet.

Hvad synes I om ideen?
Kompmallen til Danske turneringer? for mere variation i hærene

Player1

Quote from: Reaper XIV on 20 October, 2009, 16:48:51
Quote from: Player1 on 20 October, 2009, 16:39:42
Quote from: Reaper XIV on 20 October, 2009, 16:32:22Kinesisk oppe fra og ned. ;D
Omvendt
Er det så japansk der er oppe fra og ned.
Nej, dét er dansk og engelsk og tysk og, og, og...
Du mener nok nedefra og op, ikke?

Quote from: hrJuhl on 20 October, 2009, 16:51:03Jeg har overvejet at lave en tråd hvor mudderkastning er det eneste der er tilladt!
Hvad synes I om ideen?
Jeg synes du skal prøve usenet, der er allerede et sådan board, hvis du har brug for at rase ud.

Reaper XIV

D
e
t

e
r

s
å
d
a
n

h
e
r

j
e
g

m
e
n
e
r

Når jeg siger oppe fra og ned

rubber

Tænk, er det ikke sværere at læse kinesisk? Stort.

Mvh.

tangopop

Quote from: Player1 on 20 October, 2009, 16:39:42
Quote from: Reaper XIV on 20 October, 2009, 16:32:22Kinesisk oppe fra og ned. ;D
Omvendt

Nej Kinesiske læses på sammme måde som vi læser....
Eller dvs når det er kinesisk fra Folkerepublikken.
Uden for Kina - altså kinesisk i Singapore, Taiwan, diverse Chinatowns (kineserbyer -- undskyld Erik ;)), Macao og Hong Kong (Ja ja jeg ved godt Macao og HKG nu er en del af folkerepublikken) benytter man stadig den traditionelle læsemåde, hvor man læser oppe fra og ned fra højre mod venstre. Så Reaper har helt ret.
Og for at gøre det hele endnu mere forvirrende, så kan man alle steder finde på, når det drejer om en sætning på én linie, finde på at skrive den enten fra venstre mod højre eller omvendt :(

Sean

Quote from: popper on 20 October, 2009, 07:57:41
Quote from: Sean on 20 October, 2009, 03:19:56
Quote from: Thorbjørn Nielsen on 19 October, 2009, 23:21:55
Mage til ligegyldigt fnidderfnadder at slå på tromme over skal man da lede længe efter.

Sproget tilhører masserne, og specielt ungdommen. Det er så de gamle idioters sure pligt, at forsøge at holde det i hanke og skælde ud på alle nye INPUT.

Den eneste regel der er værd at huske når det gælder sprog er, at hvis blot størstedelen af populationen udtaler det "forkert", bli'r det rigtigt.

Majonæse, osse, bjørnetjeneste. Osv.

Det vigtige er om man FORSTÅR hvad der skrives. Brug af majuskler er vist også en nymodens internetinspireret ting, hvor det nogen gange kaldes for at "råbe".

Smukt!!!

Det er lige præcis det der er problemet. Fejl i sætningsstruktur, stavefejl, forkert orddeling osv. bryder læse rytmen og læseren er derfor nød til at stoppe, og vende tilbage til de retarderede fejl for at afkode hvad det er der menes. Det er lige præcis IKKE til at forstå for hjernen og den skal derfor starte forfra med at tyde teksten.

Så du mener du er så god til grammatik at du kan belære os, men alligevel ikke intelligent nok til at finde fornuft i Thorbjørn´s indlæg??
Det må give dig ikke så få problemer i dagligdagen sammenlignet med os, andre der bare hopper let og elegant over folks næsten betydningsløse fejl og alligevel formår at finde mening i deres indlæg.