News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Holdudv?lgelsen 2011

Started by Asger, 26 October, 2009, 14:59:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Asger

Hej gutter.

Her har i chancen for at komme med forslag til hvordan holdet skal udtages til 2011.

Hvis I har forslag s? skriv dem her i tr?den. Ved udgangen af November laver vi en afstemning om hvilken udv?lgelsesform der skal bruges fra 2011 og frem.

Vi k?rer afstemningen efter "Fransk" model, s? det forslag der vinder skal have mindst 50% af de afgivne stemmer. Opn?s dette ikke i f?rste stemmerunde, k?rer vi en ekstra runde hvor man kun kan stemme p? de to forslag der fik flest stemmer i f?rste omgang.

Asger

Asger

Jeg har lige skrevet om i den f?rste post, s? genl?s den lige hvis du allerede havde l?st den (26/10-09).

Forslag 1:
Det isolerede kalender?r inden ETC turneringen p? ranglisten afg?r hvem der automatisk er kvalificeret til holdet. Top 3 p? den liste er sikret en plads, og vil ogs? samtidig v?re dem der udv?lger de resterende pladser p? holdet. Hvis der er nogen i top 3 der ikke vil deltage i selve turneringen ryger pladsen ikke videre til nr. 4 osv, men der er s? flere pladser der skal udv?lges.

Inden udgangen af januar efter top 3 er fundet, skal de 3 have fundet resten af holdet.

(Uanset om de deltager eller ej, kan de stadig udv?lge holdet. Er der ingen af de tre der gider, g?r man tilbage og bruger udv?lgerne fra ?ret f?r, og bliver ved med at g? et ?r tilbage indtil der er ?n der gider.)

Asger

Troels C

Quote from: Asger on 26 October, 2009, 16:34:51
Jeg har lige skrevet om i den første post, så genlæs den lige hvis du allerede havde læst den (26/10-09).

Forslag 1:
Det isolerede kalenderår inden ETC turneringen på ranglisten afgør hvem der automatisk er kvalificeret til holdet. Top 3 på den liste er sikret en plads, og vil også samtidig være dem der udvælger de resterende pladser på holdet. Hvis der er nogen i top 3 der ikke vil deltage i selve turneringen ryger pladsen ikke videre til nr. 4 osv, men der er så flere pladser der skal udvælges.

Inden udgangen af januar efter top 3 er fundet, skal de 3 have fundet resten af holdet.

Asger

Hvad hvis ingen af de tre øverste ønsker at deltage?

Ikke for at mundhugge - bare for at gøre den mere sikker.

Desuden! Den er jeg helt med på.

Asger

De tre ?verste udv?lger jo stadig holdet, uanset om de selv deltager eller ej. Jeg tror det er meget uasandsynligt at der ikke er mindst en af de tre der gider v?lge resten af holdet, men i den situation kunne man bede dem v?lge tre andre der valgte holdet, eller hvis alt andet fejler sp?rger man dem der valgte ?ret f?r (og f?r, og f?r...). G?r det stadig i kluddermor, m? vi improvisere :)

Asger

El Rey

Et forslag til hvordan man kunne vælge holdet til 2011, kunne være alle der gerne ville med meldte sig til og betale fx 500 kr. Som så senere vil blive brugt til fx hotel. Denne gruppe skulle så bestemme, hvem der skulle med på selve ETC holdet og hvem der bare skulle spille i side eventen. Fx ved at stemme på personer man synes skulle være på holdet. Når ETC så kom, kunne vi alle tage af sted som en stor samlet gruppe.

Til Asgers forslag. Så synes jeg kun de skal have love at vælge hvis de selv deltager, ellers kan de jo for sådan være helt lige glade.

Asger

Quote from: El Rey on 26 October, 2009, 23:29:19Til Asgers forslag. Så synes jeg kun de skal have love at vælge hvis de selv deltager, ellers kan de jo for sådan være helt lige glade.

Du skal være velkommen til at kopiere mit forslag og så komme med denne ændring i det :)

Til dit eget forslag, udpensler du det ikke lidt, så du skriver hvordan du helt konkret kunne forestille dig det skulle gøres?

Asger

El Rey

Det vil jeg så gøre. Kommer også med lidt andet og ikke så demokratis forslag i stedet for det andet, dog lidt i samme stil. men må lige vente til i morgen.

Men en ting har vi droppet landstræner igen? For ville mene en del at være det også må at være med til at udtage holdet.

Asger

Intet er droppet, alt er på bordet. Du kan jo foreslå noget hvor landstræneren er med ind over, og så kan vi jo stjæle med arme og ben fra hinanden.

Husk lige at skriv klart hvad der er det ene, og hvad der er det andet forslag så det nemt kan copy pastes ind i en tråd når der engang skal stemmes.

Asger

El Rey

Forslag 2: ETC gruppen

Det isolerede kalenderår inden ETC turneringen på ranglisten afgør hvem der automatisk er kvalificeret til holdet. Top 3 på den liste er sikret en plads, det samme er vinderen af NWL. De vil også samtidig være dem der udvælger de resterende pladser på holdet. Hvis der er nogen i top 3 der ikke vil deltage i selve turneringen ryger pladsen ikke videre til nr. 4 osv, men der er så flere pladser der skal udvælges.

Inden udgangen af marts(eller når AS er klar) efter top 3 og NWL vinderen er fundet, skal de 4 have fundet resten af holdet.

Resten af holdet vælges imellem de der har sagt de vil med til ETC, kaldt ETC gruppen. Alle der har sagt de vil med, forpligter sig til at tage med, udanset om de kommer på holdet eller ej. Her vil jeg forslå alle der siger de vil med betaler 500 kr. Som så senere bruges til fx hotel værelser, deltager gebyr eller transport. Hvis man dropper ud er ens penge tabte og går til ETC gruppen. Når holdet er sat, vælges en landstræner, fra ETC gruppen, af holdet. Folk fra ETC gruppen må meget gerne opstille dem selv.

Ideen med dette er at gøre ETC til mere end bare dem på holdet, men en hel gruppe af folk der kommer med og oplever ETC stemningen. I år var der 4 personer som ikke var en del af holdet, med som stadigvæk var en del af gruppen og det sjov vi have sammen. Det vil jeg gerne give flere mulighed for, samt med at hvis man siger man gerne vil på holdet skal man også mene det.

Forslag 3: Hold udfordringen.

Her ses ikke på ranglisten. Alle kan stille et hold med 8 personer. Det hold der er bedst af dem der er tilmeldt bliver ETC holdet. Lad os siger der bliver 2 hold. Så mødes de på ETC maner. Der spilles først en omgang hvor hold 1 starter med at sætte en spiller frem, derefter spilles en omgange mere hvor det andet hold sætter en spiller frem. Dette forudsætter at ETC bruger samme parrings model som i år. Ellers bruges den nye metode der kommer frem.

Asger

Jeg forstår ikke helt forslag 3, vil du ikke uddybe det lidt?

Havde du nogen tanker om landstræneren?

Asger

DaBossakaHånden

Er forslag 3 metoden ikke noget lig det franskmændene bruger?
We are the Troels Cederholm fanclub
We praise Troels for his excellent warhammer play style
Lay down your hope and faith
For when you play against Troels, there's only one outcome.

Your defeat..

JOIN TROELS CEDERHOLM'S FANCLUB TODAY...

mcpolle

Kent: Synes ikke at forslag 3 er noget værd, fordi hvad så hvis i stille med 3 holde, osv, osv.

Og du kan ikke sige at folk skal melde sig til måske kommer på holdet, betale 500 kr og stadig kom med, selvom man er ikke på holdet, hvad sker det så med deres 500 kr??

Synes godt om ideen at melde sig til, og siger at man vil gerne på holdet, og man vælger også en træner derfra.  Men vil stadig mene, at holdet burde betale rejsen for landstræner, lige som i år, fordi han kommer med, og kommer ikke til at spil på holdet, så det mindste holdet kan, er hjælpe ham med at kom afsted, han skal selvfølgelig betale selv resten, se overnatning osv.

Men for mig, synes at de top 3 fra rangelisten, kan se hvem er intereseret fra listen, og kan de vælge selv.og vi skal bare stole på at de vælge hvad er bedste for holdet:-)

Polle
If the word of the day is "Legs", then hey, spread the word

Paul "Polle" Bridge

El Rey

Jo Benny og hvis også Italienerne.

Quote from: mcpolle on 31 October, 2009, 12:35:22
Kent: Synes ikke at forslag 3 er noget værd, fordi hvad så hvis i stille med 3 holde, osv, osv.

Polle hvis der er 3 hold spiller alle holde da bare mod hinanden. Det hold der klare sig bedst har vundet, ligesom en normal hold turneringen.
Og du kan ikke sige at folk skal melde sig til måske kommer på holdet, betale 500 kr og stadig kom med, selvom man er ikke på holdet, hvad sker det så med deres 500 kr??

Det er jo mening at alle dem der melder sig til, skal tage med til ETC, dem der så ikke er på selve holdet, skal spille i side event. Pengene er bare en form for forskyd lige som vi i år betalte nogle penge ind på en konto, der så blev brugt til fx at betale hotel værelser med. Pengene er kun tabte hvis man ikke har været helt seriøs og ikke tager med alligevel.

Asger

Hej Polle.

Hvis du ikke synes om Kents forslag kan du jo lade være med at stemme på dem, men tråden her var ikke tænkt til diskussion af forslagene, men bare til at dem der havde forslag kunne komme med dem, og så ville vi stemme om det.

Asger

mcpolle

Hvorfor i alverden må man ikke diskutere forslagerne??

Jeg vil helt klart mene, at man skal i hverfald diskutere nogle forslag, før man sætter den op til at eller andet afstemning, og hvem endelig vælger hvad for nogen forslag skal til afstemning??

Vi mangler en slags overordnet, hvem kan tage sig af sådan ting og sager.

Polle

Paul "Polle" Bridge

Kragh

Brainstorm løs. Så kan vi diskutere, så kan vi stemme.
Thomas Kragh
Se min blog

Asger

Quote from: mcpolle on 31 October, 2009, 18:40:15Jeg vil helt klart mene, at man skal i hverfald diskutere nogle forslag, før man sætter den op til at eller andet afstemning, og hvem endelig vælger hvad for nogen forslag skal til afstemning??

Vi mangler en slags overordnet, hvem kan tage sig af sådan ting og sager.

Der er ikke nogen der skal tage sig af de ting og sager. Alle forslag, absolut alle, kommer med i afstemningen. Det er dog kun det der får flest stemmer der vinder...

Pointen med at køre afstemninger er jo sådan set også at skære lidt ind til benet og sige "nu finder vi en løsning", netop fordi vi jo ikke kan finde et kompromis ved at snakke om det. Det er da den tydelige erfaring fra de foregående mange år.

Hvis du synes Kents eller mit forslag er dårlige, så skal du, istedet for at diskutere det, komme med dit eget forslag hvor du frit kan forklare hvorfor du synes dit er bedre. Er du uenig i noget, så kom med det forslag du helst ville have vandt.

Asger

mcpolle

Jamen Asger, jeg er mere til at diskutere det, og det er fordi hvis det kommer an på et afstemning, så kan man få en flok af sine venner til at stemme på det, så er der ikke meget ved det.

Med mindre når der kommer til afstemning, så skal man ligge navne til,

Polle

Paul "Polle" Bridge

Asger

Vi kan sagtens sige at man kun kan stemme ved at skrive en post hvor man også skriver sit fulde navn. Det er fint med mig.

Asger

Troels C

At finde holdet eller udtagelsesformen gennem diskussion er vel også et forslag?..

Kan du ik bare kalde det et sådan Polle?

corky

Her er mit forslag til udvælgelsen af et ETC-hold

Formålet med denne udvælgelse af holdet er, at man skal sikre en klar retning for hvilken taktik holdet skal bruge og hvilken taktik de skal arbejde fælles hen imod at opfylde. Ligeledes skal den sikre at den mest kompetente person udvælges til at spille en given hær.

1.Ved slutningen af et år(burde måske være efter en bestemt turnering) vælges top 3 fra ranglisten til at repræsentere Danmark(disse pladser går videre indtil man har 3 interesserede).

2.Disse 3 personer vælger i samarbejde en person der skal være landstræner, ud fra de personer der har ytret ønske om dette,(landstræneren bør være indforstået med sin rolle, og ikke se det som en "consolidation" prize).

3.Disse 4 personer vælger nu inden et givet tidspunkt de 8(9) hære som skal repræsentere Danmark, og hvilken taktik der skal bruges, de kan evt. sende flere forslag til afstemning.

4.Efter dette kan alle der er interesserede byde ind på at spille en given hær som de mener de kan spille.

5.Herefter udtager de 4 personer der vælger det stærkest mulige hold ud fra hvem der har vist interesse.

Et eksempel på ovenstående proces kunne være at Kent, Asger og Vedel vinder ranglisten, Vedel gider ikke det der hammer og pladsen går til næste mand, de finder så sammen en af de personer som gerne vil være landstræner og udvælger ham. Sammen laver disse 4 nu forslag til hære der skal med og deres rolle, eks:

WE – point denial
EM – Walter og Stank
TK – Anti – gunline
Skaven – Monsterhær
LM – Monsterhær
HE – Point denial
Daemons og Woc – Flyver hær

Herefter tager de hver en hær og resten er up for grabs, Indbygget er et krav om hvilken hær man skal spille og hvad hovedessensen i taktikken for hæren skal være, dog kan man sagtens selv sætte sit præg på hæren( Troels må godt spille med Warhawks osv.)

Dette er et udkast håber det giver mening
Alliancen står stærk!!!

Master of the Blue Zombie Crocodiles -> der er ALTID plads til en Necrosphinx i min racerbil!

Jan D'Souza

Mit forslag. Det er ikke færdigtænkt endnu!

Sidste års landstræner går sammen med dette års landstræner og den bedst placeret på den årlige rangliste (konstitueret kaptajn) om at danne holdet. De udtager hærene og efterfølgende spillerne. Dvs. reglerne skal ligge fast, før spillerne kan udtages - dette bliver selvfølgelig problematisk, hvis restriktionerne trækkes igennem forhandlinger osv.

Hvordan udtages landstræneren så? Hvem kan stille op:
Man skal have et indgående kendskab til warhammer, hærene, reglerne og de danske topspillere.
Hvorfor gider nogle stille op til dette, da de så ikke kan komme på holdet? Fordi at landstræneren dermed er garanteret en plads på holdet det efterfølgende år.

Thunderlegs

QuoteMan skal have et indgående kendskab til warhammer, hærene, reglerne og de danske topspillere.
Hvorfor gider nogle stille op til dette, da de så ikke kan komme på holdet? Fordi at landstræneren dermed er garanteret en plads på holdet det efterfølgende år.

Sorry Jan kom bare til at tænke på om automatisk deltagelse på holdet måske kunne erstates med at man får betalt turen?? Der er selvf. en masse nye problmer i det..... Men tænker at så er man da i hvert fald ikke med som landstræner med en bagtanke, men fordi man virkelig brænder for det??

Søren

El Rey

Nyt forslag fra mig jeg lige kom på mens jeg stod og lavede mad.

Holdet fra sidste år har hver 3 stemmer som de kan sætte på 3 forskellige personer der ligger i top10 for året. De 3 personer der har fået flest stemmer, er dem der sætter holdet. Er der stemmelighed, så er det ham der ligger øverste på listen der vinder.

Derefter sættes holdet af disse. Det kan så ske på en række af de forskellige forslået metoder.

Asger

Hej gutter.

Nu udløber tidsfristen snart. Jeg får ikke tid til at samle op på dette grundet det frygtede (og forhadte!) "virkelige liv".

Derfor ville det være fedt hvis der var én der gad at samle alle de skrevne forslag sammen og starte en tråd d. 1/12 hvor vi så kan stemme om dem. Giv forslagene et nummer/bogstav, og så stemmer man ved at skrive en besked i tråden.

Bed evt. også moderatorene om at sætte en besked om at afstemningen kører op i "news streameren" med et direkte link.

Asger