News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Stünkes Mälêblög (med Heavy Metal umlaut)

Started by Stunke, 27 July, 2008, 16:21:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

IS THIS AWESOME???

Yes!
78 (40.6%)
Helt bestemt
44 (22.9%)
Mjjjjaaarh, jeg forstår ikke din humor
70 (36.5%)

Total Members Voted: 192

Troels C

Teenage mutant zombie dragon... Den ville se sejere ud med pirathat.

Stunke

"...og så var jeg bare sådan hvaaad mand, fejlcitater er bare totalt for noller altså."
- Adolf Hitler

Penisjokes, wäshmaleri, øl og dreadball --> mäleblög.

Sp0n

Jeg synes du er win... Derudover synes jeg at den røde kappefrans på zombiedragen fungerer pissegodt.
"Naval tradition? Monstrous. Nothing but rum, sodomy, prayers, and the lash." Winston Churchill
Fuck dukker!

Fah Uhl

"The mind is like a parachute - it doesn't work if it's not open - Frank Zappa

Medlem af bevægelsen for et gladere Powerfist!

Stunke

"...og så var jeg bare sådan hvaaad mand, fejlcitater er bare totalt for noller altså."
- Adolf Hitler

Grobut

Syntes det er rockersejt!

Mal noget mere, post flere pix!

kthxbi
Se mine mini's på: christianbech.dk

Quote from: Daniel aka FatherNurgle d. 28 august 2007
Jeg er simpelhen for ordinær

Nixon

Er vild med det du laver, den perfekte kombination af hurtighed og resultater der er værd at kigge på, jeg er misundelig og ynkelig.

Bliv ved, mer mer mer....

Stunke

Hej igen allesammen.

Jeg maler ikke så meget for tiden, og det hænger egentligt nok sammen med at min vampirehær stort set er helt færdig.
Det er kun de ting jeg ikke spiller med så tit der mangler maling, og dem kan jeg af ret gode grunde ikke finde meget incitament til at gøre færdige.
Nu forholder det sig til gengæld sådan at der just er udkommet en splinterny skavenbog, og rotterne var nu engang den første hær jeg faldt over da jeg trådte mine første spæde WHFB-skridt tilbage i 4th Ed. så nu skal den denondelyneme have en på masken igen med de små sataner.

Når man er vant til at spille vampyrer, så må man ikke skyde med noget som helst, og man irriterer mest af alt bare sin modstander ihjel ved aldrig nogensinde at flygte nogenvegne, og i det hele taget mest af alt præsentere folk for et kedeligt spil hammer, så nu skal piben have en anden lyd.

Jeg er notorisk nærig, så hvis jeg kan strikke en hær sammen af eksiterende dukker så har jeg helt klart tænkt mig at gøre det, og hvis jeg kan lave nogen rigtigt irriterende lamme conversions undervejs, så har jeg helt sikkert også tænkt mig at gøre lige netop det, så derfor without much further ado har jeg tænkt mig at starte en 2250 liste op og se hvor sjovt det  er at spille med rotter når man er vant til de døde.

Jeg vil starte med at bruge nogen af de sygeligt mange ghouls jeg har som slaver så den ged er barberet. (jeg gider virkligt ikke have 120 ghouls, 120 slaver og 120 clanrats liggende hvis jeg kan slippe for det).
Mine jezzails bliver brettonian bowmen på rytterbaser, med en enkelt packmaster klemt ind hist og hér, så de ligner et regiment slavebueskytter, fremfor rottefinskytter som de plejer.
Min warplightning cannon bliver en leadbelcher ogre der holder en empirial great cannon under den ene arm. Så får kanonen super mange snedige ledninger og andre iffy ting stikkende ud alle vegne samt lidt panserplader og lidt pigge, så skal den forbindes til noget sten-værk der ligner warpstone, og bag ogren skal der stå endnu en packmaster og piske ham til at fyre kanonen som han får besked på.
vupti, slavetryllekanon!

Mine giant rats bliver nok en sær uskøn blanding af giant rats og de gamle rippers fra ripper swarms. Giant rats har en regel der siger at de altid må slås i to rækker, men de dér rotter ligner ikke noget der kan hopper over hinanden, så de noget mere dynamiske rippers må helt sikkert kunne gøre det. Hvem siger også at Clan Moulder ikke kan hoste op med nogen underjordiske dyr der har præcis samme statline som en stor rotte, selvom de ligner bittesmå tyranids?

Mit doomwheel bliver en dark eldar talos jeg har liggende, med et par fede go-cart hjul under og så ellers bare lystigt monteret på en stor base, så skulle den prut også været slået. Måske pynter jeg med lidt rotter hist og hér hvis folk er heldige.

Jeg ved stadigvæk ikke helt hvad jeg skal bruge som weapon crews. Det virker til at alle bliver helt tossede med warpfire throwers, men de springer i luften så snart man ruller en misfire, så jeg hælder betydeligt mere til plague wind mortars, der både er et move and fire våben, men som også er tordnende ligeglad med både armour og toughness på det man skyder på, så det er lige i skabet.
Tror jeg fifler lidt med nogen poison wind globadiers og en empire mortér hvis jeg kan få tiltusket mig én, ellers laver jeg nok en morter(eller 5!) af plasticardrør.

Min lord, BsB og sådan lidt blandet unit champions og andet gøgl bliver nok lavet af stormvermin. De er billlige for en kasse, ligner characters, og med lidt ekstra bling samt lidt våben og det rigtige paint scheme skal de nok komme til at ligne noget der er meget vigtigt for en skavenhærs fortsatte korrekte virke.
Alle løsgængere fra boksen bliver nok brugt som modificerede packmasters til jezzails og warplightning cannons.

Som Verminlors/Hell Pit DOOM motherfucker bruger jeg Dark Age figurer.
Frostbite som abomination og en Death's device som vermin lord.

Frostbite stående på en 50mm base.
Ja, den er fårking stor ond og grim. Og megabillig, skulle man få lyst til at købe sådan én i nogen af de ganske fremragende danske internetbutikker vi har til rådighed.

Death's device ligner frostbite, men har et kæmpesværd som den holder foran sig i en snedig samurailignende parérstilling.

Og nu mine damer og herrer, et lille eksempel på hvor platte conversion man kan forvente at finde i min hær:

Der står en ogre til venstre i billedet og den figur der kommer til at være én af mine plague priests står til højre.
Hele idéen er så at når folk ser figuren så skal følgende samtale udspille sig:

- Hvad er det?
- Det er min plague priest
- Hvorfor er han så lille?
- Det er fordi han har været meget syg
(hér er det så jeg skal prøve at holde masken hver gang jeg siger det)

edit: Mine rat ogres skal ikke lave andet end at være unit fillers i mine clanrat/munke enheder så de kommer på en 3*3 base og så ellers bare frem i bussen.

Desuden bygger jeg en plagueclaw catapult af en Menoth something something katapult. Den får et par munke, nogen skulls + spikes og så kører den lige så fint som resten af hæren.

Så på nuværende tidspunkt har jeg brugt 100 kroner på skaven og kan indtil videre stille:
1952 point! (can I get an AAAAAMEN!)
Jeg skal lige ud og shoppe clanrats, vermin, packmasters, munke og måske et furnace, så er jeg klar til t belejre verden endnu en gang.
- Adolf Hitler

Anaxagorax

Ih, jeg får lidt ondt af ham den lille, det ser ud til han godt kunne bruge en krammer og den store bølle ved siden af er helt ligeglad. Godt han har sit krammeskull.

Er du sikker på han har fået det bedre?
QuoteWe all fail. In the end we all fail. Often sooner.

Blög - Relicblade, Hell Dorado, Kingdom Death og navlepilleri.

Stunke

Han bliver udstyret med plejl samt order to kill, så må vi se hvor sur han stadig er, og om det måske er noget der enten skal pensles eller pennicillinbehandles. Jeg kan godt frygte at clan pestilens skal have med en ret bredspektret omgang.
- Adolf Hitler

Sp0n

Jeg har lige taget 2½ times aftenmorfar og kan ikke helt overskue din store post, men umiddelbart lyder det som om at du strikker noget forfærdeligt rod sammen og ender med en spilbar hær til billige penge. Jeg håber inderligt at du i processen får krænket nogle dukkepuritanere og lavet noget alá kabeldryaderne eller 8 bit necrons. Hold kursen støt, du store rorgænger...
"Naval tradition? Monstrous. Nothing but rum, sodomy, prayers, and the lash." Winston Churchill
Fuck dukker!

Takoda

Interessant sted du har placeret det kranie ... godt øjnehullerne vender ind mod hans skridt  :o
[color=darkred]Jesper[/color]
WHFB - Vampire Counts
W40K - Craftworld Eldar
Warmachine - Protectorate of Menoth

Stunke

Placeret...?

jamen...

Nææ nej du, det er en lillebitte rotte der er del af et sprue som jeg helt ublu har renset for støbelinjer og limet på en base og helt utérligt bruger som en ildelugtende voldspsykopattrylleklovn.

- Adolf Hitler

Stunke

Til Sp0n.

Frede bygger lolrottehær fordi han ikke gider betale penge for at købe dukker som han ikke gider hverken samle eller male selv.
Desto mere tid jeg bruger på at spille dukker, desto mindre tid bruger jeg på at studere bolle drikke mig fuld sove. Og det er jo snedigt.

Hér er lige et par oversigtsbilleder over aftenens arbejde.

Forrest er 3*12 giant rats med en packmaster hver. Så er der to generiske unit fillers bestående af en rat ogre på en 3*3 base. Bagerst står en masse brettonian bueskytter på rytterbaser. På 6 af baserne er der kun 1 bueskytte fordi jeg klistrer en stormvermin ind på dem så det ser ud som om jeg har fanger med ranged weapons (meget snedigt nemlig!) der bliver bevogtet af storm vermin.

Igen, han er simpelthen så nuser at jeg tror han skal hedde Piotr (Ilich Tchaikovskij?).

Hvis du var en høj stridshammerkombatant (selv i warhammerverdenens heroic scale målestok) ville min abomination se sådan hér ud, sekundet før den giver dig nogen på masken.

Man kan næsten høre rottearnoldstemmen skrige:
I VILL FÅÅRK YUUU AAARP!!
- Adolf Hitler

Honsou

QuoteJeg vil starte med at bruge nogen af de sygeligt mange ghouls jeg har som slaver så den ged er barberet. (jeg gider virkligt ikke have 120 ghouls, 120 slaver og 120 clanrats liggende hvis jeg kan slippe for det).
Det er MENINGEN man skal det! :)
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!

Der Alte

Jeg ser hvor det bærer hen, det her. Det lugter langt væk af multiplayer-slag mod de fede pirater. Og måske Anders og hans små onde gnomer?

Og hvis der stadig skulle gemme sig nogle tvivlere, der ikke stoler på at Stunkes metoder virker, så er her en sammenligning med mit eget rotte-projekt: Jeg startede min egen Skaven-hær da den røde bog udkom, det var i 1993. Hurtig hovedregning - bum, bum - jeg har været i gang i 16 år. Min hær? Den er snart færdig, meget snart, jeg lover det!  ;D

Der Alte
Steven Seagal is a calm human face glued to a gorilla that's swallowed a condom full of bees.

Sp0n

Quote from: Stunke on 13 November, 2009, 00:25:56
Til Sp0n.

Frede bygger lolrottehær fordi han ikke gider betale penge for at købe dukker som han ikke gider hverken samle eller male selv.
Desto mere tid jeg bruger på at spille dukker, desto mindre tid bruger jeg på at studere bolle drikke mig fuld sove. Og det er jo snedigt.

Det var også det jeg forsøgte at udtrykke glæde over. Jeg håber så bare derudover at der er nogen der gider skabe sig over at du bruger fjollede dukker til det...
Fuck dukker!

Stunke

Quote from: Der Alte on 13 November, 2009, 18:44:24
Jeg ser hvor det bærer hen, det her. Det lugter langt væk af multiplayer-slag mod de fede pirater. Og måske Anders og hans små onde gnomer?

Og hvis der stadig skulle gemme sig nogle tvivlere, der ikke stoler på at Stunkes metoder virker, så er her en sammenligning med mit eget rotte-projekt: Jeg startede min egen Skaven-hær da den røde bog udkom, det var i 1993. Hurtig hovedregning - bum, bum - jeg har været i gang i 16 år. Min hær? Den er snart færdig, meget snart, jeg lover det!  ;D

Der Alte

Jeg tror desværre ikke helt jeg forstår hvad det har at gøre med mine metoder?
Jeg er taget helt ud hér!

Multiplayerslag lyder bestemt som en mulighed. Det ku' i hvert fald være hyggeligt.
- Adolf Hitler

Der Alte

Quote from: Stunke on 13 November, 2009, 19:03:35
Jeg tror desværre ikke helt jeg forstår hvad det har at gøre med mine metoder?
Jeg er taget helt ud hér!

Jeg mente såmænd bare at du finder på et projekt, sætter det i værk med det samme, og et par måneder efter sidder du med en færdig-malet hær klar til kamp.

Jeg ser det som en god egenskab at kunne arbejde så fokuseret med et projekt.
Steven Seagal is a calm human face glued to a gorilla that's swallowed a condom full of bees.

Stunke

Tak for de pæne ord. Jeg har skænket dig en tanke her i weekenden med henblik på  om vi skulle male lidt dukker, men instruktøren og jeg har nok begge dyreinluenza så gæster er lidt off-limits.
Jeg har dog store planer om at male/spille som en gal ind over vinteren, så jeg vil prøve at rive dig lidt med i slipstrømmen.

On a whole unrelated note(eller det vil sige, det er relevant for bloggen, og det jeg gerne vil med min blog):
Jeg har nu brugt 450 kroner alt i alt på at købe skavendukker og min hær er nu oppe på:

Warlord
Screaming bell +Seer
Grey seer til fods
Vermin Lord
plague priest

2 generiske fillers der er 9 mand store hver
100 slaves
60 giant rats
7 packmasters
2 swarms (snart flere når jeg får flyttet et par rotter over på 40*40 baser)

18 jezzails

1 Abomination
2 Warplightning cannons
1 Plagueclaw catapult
1 Doomwheel.

Der mangler lige et par kasser med clanrats nogen hjemmebyggede weaponteams samt plague monks (hvoraf nogen bliver konverteret til censerbearers), så ser det ud til jeg er kørende.
Alt i alt ser sådan en skavenhær ud til at løbe op i 1200 kroner. Ikke dårligt skulle jeg mene.

Den som kan rose mig, mit udseende og mine fantastiske kreative evner allermest får lov til at bestemme hvad der skal laves/bygges/males først i hæren.
Så poster jeg nogen billeder så snart det er gjort.
- Adolf Hitler

Player1

Quote from: Stunke on 14 November, 2009, 21:21:22Der mangler lige et par kasser med clanrats(...)Alt i alt ser sådan en skavenhær ud til at løbe op i 1200 kroner. Ikke dårligt skulle jeg mene.
Ærgeligt du ikke lige var lidt hurtigere og fik de 61 Clan Rats jeg havde liggende til 2Kr. stykket.

Det bliver sjovt at se hvordan det hele hænger sammen når det bliver konverteret og malet, lige nu ser det hele lidt rodet ud.

merlin

spændende projekt, jeg helt klart vil følge med i, hvad er tids perspektivet?

Stunke

Quote from: Player1 on 14 November, 2009, 22:13:42
Quote from: Stunke on 14 November, 2009, 21:21:22Der mangler lige et par kasser med clanrats(...)Alt i alt ser sådan en skavenhær ud til at løbe op i 1200 kroner. Ikke dårligt skulle jeg mene.
Ærgeligt du ikke lige var lidt hurtigere og fik de 61 Clan Rats jeg havde liggende til 2Kr. stykket.

Det bliver sjovt at se hvordan det hele hænger sammen når det bliver konverteret og malet, lige nu ser det hele lidt rodet ud.

Det kommer til at være noget med at den hvide grunder med devlanmudder på og de røde farver binder hæren sammen i hvad White Dwarf ville betegne som et stærkt farvetema.
Jeg vil helst ikke eje de gamle clanrats. De ligner aber, og jeg har brug for noget der helt tydeligt er moderne skaven nu hvor jeg har så afsindigt mange substitutter i min hær. Det kommer til at være rigtigt rodet tror jeg, men jeg håber på at flittig brug af farvetema og vild spikes+ledninger konvertering vil give det hele et ensartet rodet udseende.

Merlin: Bum, det var alligevel et godt spørgsmål. Min umiddelbare målsætning er at bruge ca. 8 timer om ugen på at male, så må jeg se hvor hurtigt det så går med at stable sådan en hær på benene.
Jeg prøver at lukke kvindemennesket til at hjælpe med så meget af det hun orker som muligt. I det lykkelige tilfælde at hun rent faktisk synes det er hyggeligt kunne det jo hjælpe gevaldigt på tempoet.
20 uger tror jeg, hvis jeg holder mig til 8 timer om ugen. Sandsynligheden er lav dog, men hvis bare jeg passer mine studier og dropper for meget internet, så er det bestemt ladsiggørligt.
- Adolf Hitler

Nordmannen

Hvem skulle tro, at Bretonnian Bowmen kun behøvde litt motivasjon i form av små rottemenn med pisk for å doble styrken på sine Longbows? Dette burde være en tankekors for alle Bretonniageneraler. Tenk, S 6 for kun 6 poeng stykket? Win.

Jeg synes som alltid din tilgang til hærbygging er underholdende (Warpfirethrower slave-Ogre = Win, Meget syk Plague Priest = Dübbel Win), men akkurat Bowmen-ideen blir mer tåpelig enn kul. Den faller liksom litt av den linjen du pleier å balansere ret godt på mht morsomme proxies, og faller ned i hullet "Jeg vil spille det siste ost fra GW uten å gidde å kjøpe nye figurer". Det er sådan set også ok (Frostbiten faller også ned i det hullet, selv om den hadde vært en flot Rat Ogre). Det er bare ikke så morsomt som det andre du gjør.

Hilsen fra en høj, flot og veluddannet mand.
Lost in the Immaterium
Rogue Trader
Emperor's Pride

Stunke

Jeg er noedt til at skuffe dig.
Jeg proever ikke at balancere paa noget som helst, jeg vil bare tilbage til mine gamle WHFB roedder og spille med rotter igen, uden at det slaar bunden ud af budgettet.

Tanken om at skulle konvertere 18 jezzails fra clanrats ud af smaa plasticard roer og andet hejs betyder bare endnu mere arbejde til en haer der i forvejen er gigantisk stor.
Det kommer desvaerre bare ikke til at ske.

Hvis der er nogen der enten har nogen fantastiske ideer eller andet jeg kunne bruge, saa sig til, men indtil videre kommer mine brettonians til at skyde med warpstonepile der goer styrke 6 ondt naar de rammer.
- Adolf Hitler