News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Tex: All blog (1-3/2011) ATM Imperial guard/orcs

Started by Tex Averick, 08 December, 2009, 21:07:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tex Averick

Igen goddag til alle.

Igen mit navn her på forummet er Tex Averick. Jeg har tidligere forsögt mig med blogs om andre ambitiöse projekter (Tex´s tipsntriks og Tex´s bane at male en...) Disse blogs har jeg haft svärt ved at fölge op på da min interesse er on and off.. there i said it.

Nu vil jeg dog pröve at rette op på det hele og starte en ny blog med mit helt nye og igen meget ambitiöse projekt. At male en hel skaven här og lave magnetic movementtrays til den. Jeg er tyvstartet lidt og viser her nedenfor hvad jeg har nået... På 1 uge. More to come
-----------------------------------------

UPDATE: 10-03-2010

Ok godt så. Jeg kunne ikke overholde disse punkter da jeg forvildede mig ud i high elfs og terrain. Derfor har jeg nu besluttet at samle alt mit WHFB i denne tråd så jeg kan opdatere mindst 1 gang per måned

Tex Averick

1st regiment. movementtray er ikke malet og detaljer og highlights mangler på visse skavens...og baser. Våben skal ogse males med badab black og highlightes med metal.

fra siden:

og magnet effekten:

magnetteknikken:

Tex Averick

2n reply.. bliver lige chokeret over et kameras detalje knepperi. jeg kan ikke selv se umalede rester af greenstuff men kameraet afslöre alle små umalede detaljer. det ser bedre ud IRL men det ved alle der selv lägger billeder ind. Anyways her er lidt nyt:

mangler stadig våben öjne og gräs på visse baser... og 6 skavens

Grimesh

Quote from: Tex Averick on 10 December, 2009, 21:09:51
.. bliver lige chokeret over et kameras detalje knepperi. ...
QFT

Heh.  Banner of the Swarm, I presume ?

De ser da fint grumme ud, lad os endelig se mere.
Hilsner fra Max
BloodBowl: Skaven, Lizardmen, Amazons, Orcs, Chaos & Tyranids ; Mordheim: Skaven & Possesed
Join the horde: "Rambling Rodents. Break opponents. Face it, fools. RATZ RULE" http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=27681.0

Tex Averick

yup. samler inspiration mange steder på nettet. og da jeg så denne side :http://underempire.net/ar/t25814.htm
var den förste banner i hus. Er igang med näste regiment med spears, og en armylist jeg först vil offentligöre når TommyJ har fået en gang seriöse skaven prygl

TommyJ

Fedt projekt du har gang i der glæder mig til at se resultatet på spillebordet ;)
I am an outcast on the path of no return.
Punisher and swordsman,
I was born to burn.
Black wind always follows,
Where my black horse rides.
Fire's in my soul,
Steel is on my side.

Tex Averick

Nu updatet med en sø jeg oprindeligt havde postet i male tråden:

leahciM

Knightofni

Hvis jeg skal sige noget, så synes jeg det er noget voldsomt oprørt vand af en lille skovsø. Ellers ser det godt ud

Tex Averick

hehe straks tänker jeg. "hrheeem actually sir.. we couldent get sharks. what we did get was...sea brasses" Dr Evil: "Riiight" Nr two: " erh..they are mutated sea brasses" Dr Evil: "are they ill tempered??"

så der har du den.. der er ill tempered mutated sea brasses i söen... altså impassable terrain (så er den sö redet) hehe. er i gang med at köbe airbrush udstyr og en IG army over ebay så om föje tid vil jeg kaste mig ud i airbrushing (og opdatere bloggen med enten lovprisninger til udstyret eller eder og forbandelser)

Tex Averick

Så kommer der gang i den igen. Er ved at forberede en lille 1500P Dwarf army mod TommyJ. Mens jeg venter på en masse IG bits (som jeg har köbt en passende airbrush til).

Temaet til IG armyen bliver: http://www.youtube.com/watch?v=WehoPJtnH30&feature=related
Så mon ikke der bliver plads til en russ (trods kritik) når nu det endelig skal väre.

Mens jeg venter på bits er her en converted dwarf og pgr kommende battle vil jeg ikke afslöre hvad han er (beklager elendig billed kvalitet. Skal nok opdatere når jeg maler ham)

Tex Averick

Datteren kom til börnefödselsdag og vupti:

så skal han bare op på sin base

Sadomator

Han ser rigtigt fin ud... skal han være en del af en unit eller en character?

merlin

Finishen på søen er lækker, med åkander og dunhammerne, dem er jeg vilde med. ;)

Tex Averick

Han bliver sat sammen med en warmachine som engineer... skal bare lige finde noget der får ham til at ligne en engineer fra et af sättene

Tex Averick

og mens vi fortsat venter på IG bits er her en WIP giant:

TommyJ

Synes det ser godt ud. Det er en fed grønlig farve huden har fået. Dog skal du være meget opmærksom på at din spraygun den sprutter lidt ser det ud til hvis man går tæt på bukserne. Tænker lidt at det helt sikkert forsvinder så snart du har fået lidt mere erfaringer
med gøbben :)
oplever du det samme når du maler de langt mindre figurer som infantry units?
I am an outcast on the path of no return.
Punisher and swordsman,
I was born to burn.
Black wind always follows,
Where my black horse rides.
Fire's in my soul,
Steel is on my side.

Tex Averick

nops. Fejlen ved spröjtet på bukserne er at jeg på et tidspunkt har haft en delvist stoppet dysse. Der har jeg blot malet videre istedet for at lave den obligatoriske rens som ville have forhindret spröjt.

Når jeg maler små figure går det så stärkt at malingen ikke når at sätte sig i dyssen

Tex Averick

så kom der lidt IG fra england. Delene var samlet og umalet i skidt stand. Har repereret dem lidt og gevet dem en gang maling med airbrushen.
ideen er at de 10 veteran guardsmen skal have rank og slange navn på basen. (tog billedet dåligt så man ser det ikke rigtigt

Tex Averick

fik lige tid til at smide WIP billeder ind af en tank til min IG army som nu har fået et navn "The 181´th Catachan cavalry"

Der mangler nogle sponsons på siderne og diverse cammo nets men her er ihvertfald cammo themet:

jeg er ikke helt skarp til transfer sheets hvilket tydeligt ses på nederste billede. må lige rette den til ved lejlighed

Tex Averick

Endu et WIP. Mangler mange ting som jetmotore (overvejer en anden farve... sider fast. alle ideer modtages) piloter frontglass etc etc.
Men jeg er så glad for figuren at jeg smider et sneak peak ind. Den kom fra england som et trash objekt erhvervet for billige penge. Grunden til at der er en havfrue som pinup, er at min datter elsker havfruer og jeg har döbt den efter hende..

*Edit:
hmm.. på de näste vendettas jeg laver sätter jeg staferingerne höjere og anderledes på vingerne så de ligner drage vinger

Tex Averick

Så har her været dødt i en god periode. Har tænkt og tænkt for i og med 8th edition er på trapperne har jeg været meget fokuseret på regler og rygter frem for malerarbejde.

En lille ide slog dog til sidst igennem og er under udførelse. Her ses et par W.I.P af en skaven plague claw catapult under opførelse. Tanken bag de to igangværende trædemøller er at jeg skal modellere en masse rotter som er dopet af de to warpstone globes der hænger ude foran (yes skal også male dem grønne evt med flammer og røg), de skal så fungere som katapultens "engine". i toppen skal også være en gang røg og hvem ved... masser af pigge.

Selve kastearmen er ikke tæt på færdig,, hvis noget da er.. der kommer hele tiden nye ideer.
Evt bidrag med ris og ros modtages gerne

Daxtor

Lækker blog du har dig, den har jeg overset til nu :)

Thumbs up for din Giant, superlækre farver han har fået! Er du nået længere med han siden da? Er da ret nysgerrig på at se det endelige resultat, han ser meget lovende ud.

Teksten 'Catachan' på tanken skiller sig dog lige lovlig meget ud til min smag. Til en anden gang kunne du overveje at gøre det en anelse slidt? Og måske bruge en mere dæmpet tone, måske bare bruge en lys grå, eller opveje det ved at male flere steder på den :)

Og din Ratapult er et stykke solidt arbejde, solid ser den i hvert fald ud ;)
Hvis du skal bruge inspiration til røg, har du så set den røg Atoom har lavet i maleudfordringen 'My other car is a...' ? Den er klart værd at tjekke ud :)
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=37925.msg445989#msg445989
Men nu skriver du den er work in progress, og du ser ud til at være godt på vej med den. Hvis jeg skulle anbefale noget lige nu, så er det nok at gøre træværket en anelse mere ujævnt. Et par rifter, flossede ender, revner, måske et par knaster - i den dur! Det vil give den en løft op. Søm og nitter hist og her vil også klæde den :) (Hobbykælderen i København har en pose små søm til 20 kr.)

(Oh, og dine kattehaler og åkander på din sø pynter godt! Hvordan er de lavet?)

Tex Averick

Hej Dax.

Gianten ligger lidt stille lige nu. Har dog fået en føreplads i min todo montre.
mine IG er lidt længere bag i køen men der skal dog arbejdes på begge.

Åkanderne er meget simple. rul en klump greenstuff, mas den flad og skær et hak.
sivene kunne godt have været bedre (det er penselhår) limede dem med en lyn lim og det er en stor fejl da limen trækker hårene sammen i en klump.

Er stadig igang med min ratapult. Er ikke tilfreds med vægten og den vil blive udskiftet (døm selv) og jeg mangler stadig at sætte mange rustne beslag og søm på som forhåbentligt vil pynte på modellen overall. Rotterne er kun grundet og skal washes og highlightes. de er dårligt modeleret men det gør ikke det store da jeg vil sætte flere bræder på trædemøllen.

Kastehånden skal også males en gang til.
Har besluttet at lave en base til den som skal gøre 2 ting. A: gøre den nemmere at spille med (base 2 base) og B: jeg er sikker på at en fed base med godt terrain vil hjælpe til at få arbejdet til at stå bedre frem. Anyways pics:

*** det er med vilje kæderne er lidt sjat brune. syntes det giver dem et "rustent" udseende

***EDIT glæder mig enormt til at få flammer og røg på. Der vil blive airbrushet OSL grønt på ratapulten. Jeg føler mig overbevist om at det bliver et gigantisk pift. Har chekket den tråd du anbefalede og det er noget dejligt lækkert røg. Vil jeg kraftigt overveje

Honsou

Quote from: Knightofni on 17 March, 2010, 18:47:53
Hvis jeg skal sige noget, så synes jeg det er noget voldsomt oprørt vand af en lille skovsø. Ellers ser det godt ud
Du tror da ikke selv på der findes stille vand i warhammerverdenen, gør du? :D
Der er enten muterede piratifisk, søuhyrer, 2-hovedet hajer eller noget meget værre dernede.
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!