News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Big Mek Nuglug's Raidas

Started by Frede, 15 March, 2010, 21:30:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Frede

Så skulle man pludselig til AFOD og så må man jo til at strikke en hærliste sammen. Jeg aner ikke hvor god en hær det er, men det betyder egentlig heller ikke så meget for mig. Det er dog mit indtryk at det ikke kan gå helt galt med orkhæren.

Sådan her ser den ud. Med mindre der er nogen som udpeger helt åbenlyst tåbelige ting eller den ikke er lovlig, så bliver det nok sådan. Men jeg vil da gerne høre folks mening om hæren.

HQ
Big Mek: Power claw, 'eavy armour, Kustom force field = 115

Troop
12x Boyz: 1x big shoota, Nob, power claw = 112
Trukk: Red paint, stikbomb chukka = 45

19x Boyz: 1x big shoota, Nob, power claw = 154

10x Grots: Runtherd, grot prod = 45

Deff Dread: Skorcha, dreadnought ccw, armour plates = 105

Elite
8x Burna boyz: 2 meks, 1x Rokkit launcha = 125

10x Nobs: Stikkbombs, 'eavy armour, 1x Power claw, 2x rokkit/shoota, 2x big choppa
2x ammorunts, =311
Trukk: Red paint, armour plates, rokkit launcha = 55
Fast
3x Warbuggies: red paint =105

5x Deff koptas: Twin linked rokkits = 225

Heavy
Battlewagon: Deff rolla, 4x Big shootas, red paint, grot riggers, armour plates = 150

Looted Wagon: Skorcha, red paint, armour plates = 55

3x Killa kans: 1x Grotzooka, 1x rokkit launcha, 1x big shoota = 135

Total = 1737

- F -
Edit: stavebøf

Taoregorn

5 koptas?! Damn! Det tror jeg at jeg synes er 5 for mange.. haha. Nej nu skal jeg nok være ordentligt.
Jeg stoler ikke på det flyvebras og vil hellere være med hjul på jorden.

2 x big shoppa? Hahahhaa! Det må være din indkøbsnob.

Jeg tror det er en OK blanding af awesome og failure. Modelbegrænsningen får mig lyst til at lave trukk boyz circus, men sådan er vi jo forskellige. Du er nok også begrænset af virkelighedsfaktorer som modelsamling.

Frede

Er koptas dårlige??

Men ja hærlisten er da stærkt inspireret af tilgængelige modeller.

- F -

Taoregorn

Quote from: Frede on 09 April, 2010, 11:12:39
Er koptas dårlige??

Men ja hærlisten er da stærkt inspireret af tilgængelige modeller.

- F -

Dør de ikke som fluer? og til 45 pts stykket! og et priori mål for fjenden hvis de har rokkits.

Det er ren teorihammer fra mig.. jeg har ikke spillet med eller mod det nye ork dex. Bare sammenlignet buggies og koptas til min egen brug.

Frede

Tjoe, de har T4(5) og 2 wounds. Og så længe fjenden skyder på dem, så skyder han ikke på mine biler.

Er koptas ikke også sådan nogen som er sår'n "sneaky like" og turbo booster rund bag cover indtil de kan skyde noget vigtigt, eller nappe et objektiv? Hvad ved jeg i grunden?

Jeg ved at jeg kan lide ideen om orker der kommer susende i helikoptere mens de sprøjter raketter til højre og venstre. Det bringer ligesom tonerne fra valkyrien frem i mit hovede.

"What the hell do you know about surfing, Major? You're from god damned New Jersey"

- F -

Kaime

Jeg elsker også at bruge mine koptas til sjov og ballade. De er faktisk ret hårde når man får sit turbo boost cover save, så tager det næsten en hel hærs skydning at fjerne alle 5 (i mine erfaringer).

De er ganskevist dyre, svage i nærkamp og har dårlig leadership, men de giver noget som ork hæren ellers ikke kan få med deres scouting ability (tur 1 charges mod udvalgte bløde mål f.eks.). Sådan en gang long fangs med 6 mand i kan altså ikke lide at få 5 koptas i fjæset i tur 1 :)

Kaime

Hehe hvis man ikke ser at de har scout så er normale warbikers helt klart federe ;) Men med scout så er deffkoptas rigtigt meget humor på bordet.

JoeSmokem

Og når de kan scoute, kan de også outflanke :)

Jeg kan se at du har lidt points i overskud. Dem syntes jeg helt klart du skal investere i et flag og en boss pole eller 2 til dine nobs, så de ikke løber alt for nemt væk.

Kreon

Helt enig med Joe! En bosspole kunne også være rar på både dine boyz og dine trukk boyz.

Endelig synes jeg du skal overveje om ikke din big mek skulle have en burna i stedet for en klo? (hvis ikke modellen er færdig selvfølgelig). Mek'en er simpelthen for blød til at slå sidst, men med en burna og furious assault, kan han nå at lave lidt sjov plus en ekstra flamer skader aldrig.

Kreon

Frede

Ja nogle Boss pinde skal jeg nok lige få delt ud, det er egentlig bare en forglemmelse.

Det kan godt være at en burna ville være bedre til min Big mek, men Nuglug har nu en gang en power klaw og den er han egentlig ret glad for. (læs: modellen er færdig, han kan ses tidligere i tråden.)

- F -

Flashgit

Quote from: Frede on 09 April, 2010, 11:31:25

Er koptas ikke også sådan nogen som er sår'n "sneaky like" og turbo booster rund bag cover indtil de kan skyde noget vigtigt, eller nappe et objektiv? Hvad ved jeg i grunden?

De kan desværre ikke tage objektives, da de jo ikke er troops, men hvad de godt kan er Outflanking med 3 S7 attacks hver i røven på modbydelige IG tanks der lurker bagest i fjendens deployment zone. Det kan godt gøre ondt på sådan en squadron basser der ikke har kørt i deres sidste tur, hehe.

Hilsen

Kenneth
Waterboarding at Guantanamo Bay sounds super rad, if you don't know what either of those things are.

Frede

Så har jeg flyttet lidt rundt, er det bedre?

HQ
Big Mek: Power claw, 'eavy armour, Kustom force field, Boss pole, Cybork body = 130

Troop
12x Boyz: 1x big shoota, Nob, power claw, boss pole = 117
Trukk: Red paint, stikbomb chukka = 45

19x Boyz: 1x big shoota, Nob, power claw, boss pole = 159

10x Grots: Runtherd, grot prod = 45

Deff Dread: Skorcha, dreadnought ccw, armour plates = 105

Elite
8x Burna boyz: 2 meks, 1x Rokkit launcha = 125

10x Nobs: Stikkbombs, 'eavy armour, 1x Power claw, 2x rokkit/shoota, 2x big shoppa
3x ammorunts, 2x boss pole, 1x Waagh banner, 1x TL. shoota =344
Trukk: Red paint, armour plates, rokkit launcha = 55

Fast
3x Warbuggies: red paint =105

4x Deff koptas: Twin linked rokkits = 180

Heavy
Battlewagon: Deff rolla, 4x Big shootas, red paint, grot riggers, armour plates = 150

Looted Wagon: Skorcha, red paint, armour plates = 55

3x Killa kans: 1x Grotzooka, 1x rokkit launcha, 1x big shoota = 135

Total = 1750

- F -

Flashgit

Et lille tip ang. dine Killa Kans.
Giv dem allesammen Grotzookas.
Jeg havde sådan 3 med i mit sidste spil, og de myrdede marines i vildskab. Det er 6 små templates med BS 3, det er faktisk rigtig godt. Især med S6.

Nå ja nu hjalp det også en del at jeg slog over gennemsnittet af hits på mine scatterrul 8)

Hilsen

Kenneth
Waterboarding at Guantanamo Bay sounds super rad, if you don't know what either of those things are.

Frede

Ja det ville jeg egentlig også gerne, men jeg har kun den ene grotzooka.

Og jeg er egentlig heller ikke ude efter at lave en super optimeret liste. Men mere en sjov varieret tema hær. Med nogle af de valg man ikke ser så ofte.

- F -

Frede

Nu skal det jo ikke gå op i fin tunede armylister det hele. Der er jo ikke nogen som gider læse en blog uden billeder. Så her kommer lige et par "work in progress" billeder af en Trukk og Battlewagon.
Som altid enormt overbelyste og i det hele taget ret ringe, men om ikke andet så er de bevis for at der sker noget.

Trukk

Battlewagon

- F -

Frede

Nå nu kommer jeg alligevel med noget liste nas igen.

Jeg har siddet og fiflet lidt med mine point. Hvad siger i til om jeg skærer lidt i mine Nobs(så der kun er 6 og med lidt mindre gear), dropper en deff kopta og så i stedet køber endnu en Trukk boy mob og en ekstra enhed på 10 grots?

På den måde får jeg flere scoring enhedder og lidt mere mobilitet og har ikke så mange point bundet op i en dyr enhed som mine Nobs er lige nu.

- F -

Kreon

Quote from: Frede on 18 April, 2010, 21:36:53
Nå nu kommer jeg alligevel med noget liste nas igen.

Jeg har siddet og fiflet lidt med mine point. Hvad siger i til om jeg skærer lidt i mine Nobs(så der kun er 6 og med lidt mindre gear), dropper en deff kopta og så i stedet køber endnu en Trukk boy mob og en ekstra enhed på 10 grots?

På den måde får jeg flere scoring enhedder og lidt mere mobilitet og har ikke så mange point bundet op i en dyr enhed som mine Nobs er lige nu.

- F -

Jeg tror du skal spilteste det - jeg er ikke sikker på, om det giver ret meget til listen. Dels gør du dig mere sårbar i missionen, hvor der spilles med killpoints - her er grots et let killpoint, der ovenikøbet bliver recyclet. Desuden bliver nobs mere sårbare, og med deres trukk er de 4 killpoints værd.

Derudover er jeg ikke sikker på, om dine nobs kan klare sig med kun seks mand. Min erfaring med dem er, at de får tæv, når de ikke er flere, så de er nødt til at have en supportenhed med, for at kunne klare sig.

Men det ville selvfølgelig være en god hjælp i objektivmissionerne, hvor dine scoring units er lidt lette i det lige nu.

Kreon

Frede

Ja men grots er også bare sådan en lille lousy enhed, som er så dårlig at den næsten ikke er værd at gå efter. Og selv hvis man gør, så betyder det en enhed som ikke angriber mine noget farligere Orker. Eller er det bare mig som er helt galt på den?

Det kan godt være at nobs bliver for svage hvis der kun er 6, det er også lidt min bekymring. Men på den anden side, så syntes jeg alligevel altid at de kun får en enkelt nærkamp pr. spil og 6 Nobs som charger er nok til at tage det meste. Og de ekstra mål i form af endnu en Trukk fyldt med boys skulle hjælpe dem lidt.

Eller i hvert tilfælde tvinge modstanderen til nogle svære valg, vil han helst overfaldes af 6 Nobs eller 12 Boys. Det vil selvfølgelig også gøre mit malearbejde lidt større, hvis jeg skal male en ekstra trukk mob, men mon ikke det går?

- F -

Kreon

Quote from: Frede on 19 April, 2010, 12:17:32
Ja men grots er også bare sådan en lille lousy enhed, som er så dårlig at den næsten ikke er værd at gå efter. Og selv hvis man gør, så betyder det en enhed som ikke angriber mine noget farligere Orker. Eller er det bare mig som er helt galt på den?

Jo men i lige præcis killpoint missionen, spiller man med "War without ending", hvor enhederne genbruges. Der kommer de farlige orker altså ind igen under alle omstændigheder, så man kan lige så godt tage de lette point ved grots. I alle de øvrige missioner, er jeg enig i at grots'ne har en stor fordel i at være weedy, så det kan godt være, atdet samlet set er et bedre valg.

Kreon

Aqwe

Quote from: Kreon on 19 April, 2010, 13:36:03

Jo men i lige præcis killpoint missionen, spiller man med "War without ending", hvor enhederne genbruges. Der kommer de farlige orker altså ind igen under alle omstændigheder, så man kan lige så godt tage de lette point ved grots. I alle de øvrige missioner, er jeg enig i at grots'ne har en stor fordel i at være weedy, så det kan godt være, atdet samlet set er et bedre valg.

Kreon

Men du er jo ikke tvunget til at tege enheder tilbage i spillet hvis du ikke vil. Så der behøver kun at dø en gang, og så kan de stå resten af spillet på sidelinjen uden at lave flere KP til modstanderen.
I don't suffer from insanity...
I enjoy every minute of it.

Kreon

Quote from: Aqwe on 27 April, 2010, 09:59:56
Quote from: Kreon on 19 April, 2010, 13:36:03

Kreon

Men du er jo ikke tvunget til at tege enheder tilbage i spillet hvis du ikke vil. Så der behøver kun at dø en gang, og så kan de stå resten af spillet på sidelinjen uden at lave flere KP til modstanderen.

Se det havde jeg ikke lige fanget. Det betyder selvfølgelig at de ikke er et oplagt mål i KP missionen alligevel.

Kreon

Surko

Hvis jeg var dig, ville jeg tilføje en pain boy til dine nobs, han gør dem sygt holdbare.