News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Visionært 40K

Started by Belial, 11 April, 2010, 00:55:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Belial

Jeg kan ikke blive 100% tilfreds med den Eldar liste, så jeg vil lade jer gøre et forsøg med følgende i mente; i hæren skal der indgå følgende:

(1500 points)

Autarch
Striking Scorpions
Howling Banshees
Dire Avengers
Guardians
Warp Spiders
Swooping Hawks eller 1-2 Vypers
Max. 1 Wave Serpent
Dark Reapers
Enten 1 Falcon eller 1 Fire Prism

Der er selvfølgelig tale om en Biel-Tan hær med fokus på Aspect Warriors. Den hær jeg synes bedst om kommer med i puljen.

MVH

Belial

Mouse

Jeg erkender lige først at ikke have nærlæst hele tråden, men kun OP.

Hvad med at man sætter turneringen således op at 2 bestemte hære spillede på et bord designet til en bestemt mission. Spillerne roterede så rundt imellem bordene og spillede det slag som var klargjort. Det betyder i hvert fald at matchup og mission altid er balanceret ift. hærene og at man som deltager skal kunne spille lidt af hvert for at klare sig.
Irl: Søren Husum, Tlf: 4056 5752

Hare

Quote from: Sicarius on 13 April, 2010, 12:16:41
En lille (faktisk ret lille) detalje til den chaos liste, nu hvor den er baseret på BL hvorfor er der så ingen possessed med? (hvis det er pga. pts er det helt iorden, men synes at possessed er et "varemærke" for BL... ud fra det fluff jeg har læst anyway) :D ellers en liste der ser sjov ud :)

tjek tjek, super fede figurer med et "twist". De bliver også nævnt et eller andet sted at BL har mange possessed, at det i starten gik helt galt og de blev til spawns men at deres sorcerers nu har fået styr på  ;D

Belial

Opsatte kampe synes jeg fjerner lidt af magien (man kan jo dybest set spille kampene igennem derhjemme 20 gange i forvejen). Synes der er et eller andet cool ved at skulle spille en liste man lige har vundet over.

Måske på et senere tidspunkt.

I mellemtiden har jeg fået lidt hjælp fra Ask til at sætte en imo fornuftig og cool IG liste sammen:

Company command squad 50

Plasma gun, Flamer,  Regimental standard. 35

Commander: Bolt pistol, Power sword 12

Chimera, HB 55

Ogryn squad, additional ogryns 170

Storm trooper Squad, 2 additional ST, Plasma gun   132

Platoon command squad 30

Mortar, Grenade launcher, Commander: bolt pistol   12

Infantry squad, Mortar, flamer   60

Infantry squad, Mortar, flamer   60

20 Conscripts 80

Platoon command squad 30

Heavy bolter, Grenade launcher, Commander: bolt pistol 12

Infantry squad, Missile launcher 65

Infantry squad, Missile launcher 65

Heavy weapon squad, Autocannons 75

Special weapon squad, 2 melta guns, flamer 60

Valkyrie Assult carrier, Multiple rocket pods 130

Armoured sentinals   55

Leman Russ battle tank, lascannon, HB sponsons   185

Basilisk   125

1498

MVH

Belial

Torben Kastbjerg

Jeg synes iøvrigt også at det lyder som et fedt koncept!

Selvom jeg nu er mest til at spille med min Rogue Trader liste, lige p.t. (entusiasme and all) så ser jeg bestemt muligheder når man tænker lidt udenfor boxen i 40k regi.

Ergo - jeg støtter op om det, så må vi se om jeg kan følge det til døren med en hær der passer til min beskedne samling :)

P.s. Jeg vil gerne reservere soveplads allerede nu ;D
Terninger & Tinsoldater, Pladder & Penselstrøg samt Blog for the Blog God - de hippeste nye blogs på Powerfist!

Belial

Hæ. Jeg skal da vist også selv ud og investere.

Indtil videre har jeg skaffet mig en assault cannon arm til min AOBR dread og så mangler jeg sørme også en plasma cannon.

Jeg har indtil videre fået dette forslag (også fra Ask) til en Eldar liste:

Autarch, Power weapon, fusion gun                        90

10 Howling banshees, Excarch, Executioner, war shout, Acrobatic                        192
Wave serpent, spirit stone                        110

10 Dire avengers, Excarch, bladestorm, 2 Avenger SC                        152

15 Guardian storm squad, fusion gun, flamer                        132

15 Defender guardian, scatter laser                        135

6 Warpspiders, Excarch, Powerblades + 2x deathspinner                        159

2 Vypers, Scatter laser, 1 Shurikan cannon, 1 Shurikan catapult                        130

4 Dark reapers                        140

1 Fire prism, spirit stone, holo-field                        160

2 Vibro cannons                        100

Listen indeholder ikke alle de enheder jeg eftersøgte, men ved nærmere eftertanke var det nok også lidt for optimistisk for en 1500 point liste (som gerne skulle kunne begå sig mod de andre lister).

MVH

Belial

Belial

Så fik Thorbjørn og jeg skam testet Space Marine vs. Black Legion.

Listerne virker som et godt match. Spawns er desværre rimelig ringe og løb lige i armene på Terminator'ne og døde (Den ene nåede dog at klippe Termie sergenten, så helt håbløse var de ikke). Tror Chaos listen trods alt er lidt sjovere med Possessed Marines i stedet.

Det var en episk kamp med masser af action. Hero vs. hero showdown. Min dreadnought som med nød og næppe undslap meltabomb døden (to 1ere) og gjorde en stor forskel i at slagte Chaos Marines som klamrede sig til den med granater over det hele.
Mine terminators som angreb Defileren, immobilizede den og stak af. Krabben trak virkelig meget ild og døde til sidst fordi den løb tør for våben jeg kunne skyde af den. Det var faktisk en meltabomb fra min assault marine sergeant som gjorde det af med den.

Thorbjørn lagde hårdt ud med at blaste en hel flok marines med sin Vindicator og dernæst overfalde dem med berzerkers (hvilket de døde ret så alvorligt af). jeg havde en combat squad som passerede chaos rhino'en i deres egen Rhino (ved ikke om de vinkede) for at ræse ned og til sidst sprænge Vindicatoren i luften med krak-grenater.
Kampen havde deep-strike, out-flank i små afmålte mængder. Det var dælme sjovt.

MVH

Belial

Taoregorn

Ja tak for spil! Jeg levede jo fuldt op til min druide ed og fejlede på vitale tidspunkter. ;D

Jeg imponeret over hvor lidt jeg udrettede mod dine vehicles... og det HELE var pga. terninger. Suk!

Men det var god sjov og listerne var helt sikkert ikke fjernt fra hinanden i niveau. Demons fik nok engang rollen som objective huggers... oh my, what will Lord Khorne say.

Tulsa Doom

Quote from: Belial on 17 April, 2010, 00:06:52
jeg havde en combat squad som passerede chaos rhino'en i deres egen Rhino (ved ikke om de vinkede) for at ræse ned og til sidst sprænge Vindicatoren i luften med krak-grenater.

Ha ha, fantastisk. Det lyder til det har været en fantastisk omgang.
Any technology distinguishable from magic is insufficiently advanced.

Belial

Det var det bestemt.

Fedeste kommentar går forøvrigt til Thorbjørn:

"Hvad? Hvem fan' sætter sig ind i en Rhino igen?"

Jeg føler mig voldsomt inspireret, så jeg er i fuld gang med at klatte maling på mine Novamarines.  :)

Jeg tror forresten jeg vil indsætte lidt valgmuligheder i listerne. Lidt ala alternativ bevæbning på Iron Warrior Dread'en. Bare så man kan give hærene en smule personligt præg, hvis man har lyst.

MVH

Belial

Hare

Personligt synes jeg Eldar listen mangler en Wraithlord. Ved godt den er meget brugt, men det er SÅ fed en figur og det virker helt forkert (?) at se en Eldar hær uden...

Hare

Derudover synes jeg det lyder som et kanont koncept. Og med dette i mente.

QuoteVed at rydde plads i kælderen er der faktisk plads til overnættende gæster (med sovepose og liggeunderlag naturligvis). Det vil sige at turneringen kan holdes over 2 dage, hvis det har interesse og der vil blive plads til 1-2 spil mere.

Så kan folk også dukke op langvejs fra uden hast og jag

kunne man jo fristes til at tage den lange tur fra djævleøen  :D

Morten Stensgaard

Quote from: Hare on 21 April, 2010, 10:08:39
Derudover synes jeg det lyder som et kanont koncept. Og med dette i mente

QuoteVed at rydde plads i kælderen er der faktisk plads til overnættende gæster (med sovepose og liggeunderlag naturligvis). Det vil sige at turneringen kan holdes over 2 dage, hvis det har interesse og der vil blive plads til 1-2 spil mere.

Så kan folk også dukke op langvejs fra uden hast og jag

Kunne man jo fristes til at tage den lange tur fra djævleøen :-)

I så fald kommer du ikke at tage turen solo!

Fed blog forresten :)

Morten Stensgaard
He bonds of blood transcend all others.
But no blood runs stronger than that of Sanguinius.

Hare

LOL læste det i første omgang som

QuoteI så fald kommer du til at tage turen solo!

Lyder godt morten (begge to!)

Belial

Jamen en Wraith lord er skam en fed figur og bestemt et mægtigt eldar icon.

Jeg ved dog ikke om den bør rende på "walk about" uden en farseer til at give mulighed for at styre wraith sight.

Jeg er stadig ved at lure lidt på en passende dato. Skal jo helst styre uden om andre arrangmenter.

MVH

Belial

Abemad

Hvad med at følgende eldar liste istedet?

Autarch, Powerweapon, Shuriken Catapult, Mandiblaster                      92

9 Dire Avengers, Exarch, Powerweapon & Shimmershield, Defend                  150

8 Howling Banshees, Exarch, Warshout, Acrobatic, Executioner                  160

Waveserpent, TL Brightlance, Spirit Stones                        145

10 Guardians, Scatter Laser                                     95

10 Guardians, Scatter Laser                                     95

8 Striking Scorpions, Exarch, Scorpions Claw, Shadowstrike, Stalker               180

6 Warpspiders, Exarch, Additional Death spinner,    Powerblades                  159

6 Swooping Hawks, Exarch, Sunrifle, Intercept                           158

4 Dark Reapers                                             140

Fire Prism, Spirit Stones                                       125

En avatar ville gøre underværker, og ville passe fint ind i en biel tan hær istedet for autarchen. Som det er nu kan autarchen gå sammen med dire avengers, for at få lidt "court of the young king" stil fra codex: craftworld eldar...

Belial

Jeg synes det er en voldsomt blæret Biel-tan liste. Den har det helt rigtige feel imo. Jeg vil teste den lidt, så jeg bedre kan vurdere dens chancer. Umiddelbart er den lidt underbemandet i anti-tank afdeling.

Jeg kan til gengæld rigtig godt lide at Autarch'en afspejler de aspects som findes i hæren. Smukt. Simpelthen smukt.

Jeg har kforøvrigt konfereret med overkommandoen og følgende datoer er afsat til turneringen:

Crux Terminatus II bliver lørdag d. 7 og søndag d. 8 august.

Så er det med at rydde kalenderen.

MVH

Belial

PS: Jeg har godt nok ikke konsulteret med turneringskalenderen, så....

PPS: Jeg leger også med små wargear options i de forskellige lister. Et eksempel kunne være Chaos Lord (plasma pistol og power weapon) kan byttes ud med Chaos Lord (terminator armour). Noget i den dur.

Belial

Vi skal da også have lidt billeder. Jeg har efterhånden fået samlet og grundet det hele. Jeg mangler blot en melta bomb til min Assault Marine sergeant, men den er på vej.

Og her er så fyren som startede det hele:

MVH

Belial

Aqwe

QuoteAutarch, Powerweapon, Shuriken Catapult, Mandiblaster                      92

QuoteJeg kan til gengæld rigtig godt lide at Autarch'en afspejler de aspects som findes i hæren. Smukt. Simpelthen smukt.

Så skulle han vil også have en Warpspiderpack/vinger eller en Reaper gun, hvis han skulle nå hele vejen rundt. Det enset han ikke burde have er vel så en jetbike eller en F-gun. ;)

QuoteCrux Terminatus II bliver lørdag d. 7 og søndag d. 8 august.

Hvor bestiler man plads? Så vidt jeg kan se så skal Sebastian ikke spille de dage  :-X
I don't suffer from insanity...
I enjoy every minute of it.

Abemad

Anti-tank i hæren er holdt op imod antallet af tanks i IG hæren, tror ikke det ville blive et problem, hvis man bare passer lidt på, både scorpions og spiders kan tage en tank ud i rear, og så er der jo det dedikerede antitank, hawks og prism, med lidt hjælp fra wave serpent og guardians.

Hare

QuoteCrux Terminatus II bliver lørdag d. 7 og søndag d. 8 august

Ja, der skal jeg godt nok til jylland men det er i anden glædelig anledning (bryllup). God fornøjelse.

Belial

@Aqwe: Jeg mener at han ikke er spækket med wargear, som ikke findes ellers i hæren. F.eks. en fusion gun. Et par Hawk vinger ville faktisk også være ok til ham.

@Abemad: Jeps. Glæder mig til at teste hæren.

MVH

Belial

Abemad

Quote from: Belial on 27 April, 2010, 12:28:24
@Aqwe: Jeg mener at han ikke er spækket med wargear, som ikke findes ellers i hæren. F.eks. en fusion gun. Et par Hawk vinger ville faktisk også være ok til ham.

MVH

Belial

Jeg må nok indrømme at jeg ikke lige tænkte i aspects da jeg gav autarchen gear, men mere i hvordan han blev bare lidt brugbar... Det bedste havde jo nok været en bike med laserlance, men det ville ikke have passet særlig godt ind. Så det blev sammen med dire avengers :) Med 5 powerweapon angreb, og en masse 5+ inv saves, kan de tackle selv små terminator units, indtil enten banshees eller scorpions redder deres røv :P

Belial

Quote from: Belial on 26 April, 2010, 23:08:38
Jeg har forøvrigt konfereret med overkommandoen og følgende datoer er afsat til turneringen:

Crux Terminatus II bliver lørdag d. 7 og søndag d. 8 august.

Jeg synes feedback døde, da jeg skrev datoerne. Er de helt hen i skoven eller?

MVH

Belial

Hesse

Teknisk set, måske - det er samtidig med Smukkeste Festival i SKB, i bøgeskoven (høhø).