News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

First Blood: Escalating Encounter Scenario for EA

Started by TF Riley, 09 September, 2010, 09:57:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TF Riley

Jeg har læst de gamle epic bøger igennem for at finde scenarier og specifikke objective-regler og er ved at brygge et "Escalating Engagement"-scenarie sammen.

En imperiel feral-planet er blevet invaderet af forskellige xenos-hære og evt. traitors, da man har fundet et uvurderligt mineral i undergrunden efter et alvorligt jordskævl. Imperiet har sendt deres egne expeditionary forces for at modangribe, men også for at hvad al palaveren skal til for.

Nogle stykker af dette mineral er dukket op på overfladen efter skælvet, og de forskellige commanders har nu sendt rekogniseringsgrupper ud for at undersøge sagen nærmere.

Recon-grupper fra to hære mødes og tilkalder forstærkninger. Hver hær starter spillet med 1 enhed, den billigste inf/lv/av enhed i hæren, resten er i reserve til tur 2 og 3. Spillet varer maksimalt 5 ture.

Der er fire objectives: 2 mineraler placeret omkring midten af bordet og 2 beacon-stationer placeret i hver deploymentzone. Mineraler kan captures og flyttes af AV og WE, dog kun med 15cm per tur efter capture. Beacons-stationen i modstanderens ende kan destrueres ved at holde objectivet uden fjenden contester i slutningen af turen. Derefter er victory conditionen opnået for det objective.

Man vinder i slutningen af tur 4 ved at opnå 2 ud af 3 victory conditions. Enten holde 1 mineral objective af de to; ødelægge modstanderens beacon eller udslette modstanderens dyreste enhed. Er der ingen vinder i tur 4, fortsætter spillet til tur 5, hvorpå en uafgjort afsluttes som i tournament games.

Vi har prøvet at dele reserverne op i to lige store dele og slå en d6 for hvilken én der kommer ind først. Reserverne bliver placeret i deployment zone efter strategy rating, før man slår om, hvem der starter turen. Spilleren med den laveste strategy rating sætter første reserve på bordet.

Forslag er stadig velkomne. Læs gerne nedenstående battle report.

MVh
Thomas

Frede

Kunne vi måske flytte den her tråd til Epic boardet? Der får den måske en smule mere opmærksomhed end her i EP kælderen.

Jeg syntes generelt at reserves er en lidt problematisk ting i et spil som oftest kun varer 4 ture.

- F -

TF Riley

Gerne for min skyld, men jeg har ikke rettigheder til at flytte tråden.

Mht. reserver og ture har jeg valgt, at spillet ender i tur 4 og 5 i stedet for 3 og 4 som normalt.

TF Riley

I dag spiltestede Michael (Presbytos) og jeg scenariet, hvor Michael løb med sejren i tur 4 i form af et styks captured objective og et styks brændende Colossus (min dyreste formation). Michael med Space Marines og jeg med mine GF Squats.

Havde jeg skrevet i scenarie-beskrivelsen, at man godt må conteste captured objectives (ze minerals), var vi gået i tur 5, og der er det ikke sikkert, Michael havde overlevet en tur mere, men fred være med det :)

Tur 1 var hurtigt overståer med de to billigste formations på hver side, der avancerede frem imod det ene midter objective. Michael vandt initiativet og måtte indkasserer first blood, da mine gyrocoptere dræbte to af hans assault squad.

Tur 2 kom første omgang reserver ind. Vi havde delt reserverne op i to næsten lige store dele og slog om hvilken én halvdel kom ind.
Jeg bragte al min artilleri-støtte i spil og min Colossus, mens Michael fik besøg af sine terminators og en Reaver Titan.
Artilleriet tog straks affære og fik sat sig i respekt overfor terminatorsne, der blev halveret og ikke kom til at spille nogen stor rolle resten af spillet, og colossusen fik også vist lidt, da den fremadstormede assault squad blev revet midt over.
Til gengæld breakede mine gyrocoptere, da de tog lidt ild. De var min eneste reelle mulighed for at fat i en af det midterste objectiver.

Tur 3 fik vi resten af reserverne ind - dvs. alle mine lækre motorcykler :) Michael fik dog lige kål på mine exo armour bikes med sine warhounds, før jeg fik dem aktiveret. De kom aldrig tilbage.
Til gengæld skulle warhoundsne bittert fortryde, at de var drønet frem til midten af bordet. De blev skudt til plukfisk af en vred master gunner i Colossussen og firefightet tilbage af mine guild bikers.
10 trikes med mw5+ hver viste sig også at kunne rive lidt rundt selv med deres begrænsede 15cm range.
Michael havde kørt aggressivt frem for at stjæle det ene objective, mens jeg primært koncentrerede mig om at smadre hans styrker fuldstændigt.

Tur 4 lykkedes det Michael at hente et objective og stikke af med det. I kampens hede glemte vi, at man kun må køre 15cm med et obejctive hver tur, så hans vindicators var over alle bjerge, før mine bikers fik sat efter dem.
Reaver Titanen, der ikke havde gjort meget væsen af sig, tog sig endelig sammen og fik skudt min Colossus i sænk (jeg havde kørt den lidt for langt frem), mens mit artilleri bombede de sørgelige rester af Michaels space marines sønder og sammen.
Tur 4 endte med Michael havde et objective og havde nakket min dyreste formation, og selv om jeg contestede det ene objective blev vi enige om, at sejren var hans.

Havde jeg skrevet i scenarie-beskrivelsen, at man godt må conteste captured objectives (ze minerals), var vi gået i tur 5, og der er det ikke sikkert, Michael havde overlevet en tur mere, men fred være med det :)

På baggrund af dagens spil laver jeg lidt om i beskrivelsen, men placeringen af de to midterste objectives giver noget at kæmpe om, især fordi man kan rulle afsted med dem.

Jeg havde kamera med, men glemte at tage billeder. Så I går desværre også glip af Daniel, der rent faktisk maler - dog ikke epic, men alligevel :)

Mvh
Thomas