News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Warhammer 40.000 ETC Hold Udvælgelsen

Started by Patrick Glikmann, 16 November, 2010, 01:53:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hvordan skal udvælgelsen af holdet 2011 foregå?

Vindere af Kval turneringer og den siddende Kaptajn udtager de sidste spillere
11 (57.9%)
Vindere af Kval turneringerne udtager de sidste spillere
8 (42.1%)
Vindere af Kval turneringerne samt det bedste snit fra kval turneringerne udtager de sidste spillere
0 (0%)
Andet: Uddybes i tråden
0 (0%)

Total Members Voted: 19

Patrick Glikmann

Som den eksisterende Kaptajn på det danske 40k landshold vil jeg prøve at sætte fokus på dannelsen af holdet til næste års turnering da det helst skal ligge på plads inden Februar 2011 så holdet kan sammenføres ordentligt og planlægningen bliver optimalt hvad angår alt det praktiske og hvad er vigtigere, den træning der skal til for at tage derned og slæbe guld og hæder med tilbage til Danmark så fantasy drengene også kan klappe af os når vi er dernede  ;D

Sidst blev der foreslået at vi skulle lave 3 kvalifikations turneringer, 1 i Jylland, 1 på Sjælland og 1 på Fyn for at afgøre 3 af spillerne på holdet samt at den siddende Kaptajn skulle kvalificere automatisk. De 3 spillere der kvalificerede samt kaptajnen vil så udvælge de sidste 4 spillere.

Denne process vil gøre det hurtigt og effektivt at finde de nødvendige kræfter på holdet da de bedste spillere vil komme med og der altid vil være 1 person med en masse værdifuld erfaring (den siddende kaptajn) til at hjælpe med at få det hele hurtigere op og stå.

Hvis folk er enige i denne model fortsætter vi den til 2011 holdet så vi kan komme hurtigt igang med at gøre det hele parat.

Hvis der er andre gode forslag til at vælge spillerne så skriv gerne herinde.

For at gøre processen med udvælgelsen mere effektiv laver jeg en afstemning om hvordan udvælgelsen skal foregå og sætter følgende deadlines: Afstemningen slutter Mandag d. 22 November og samme dag vil jeg poste hvordan udvælgelses forløbet bliver så vi kan komme igang ASAP med at få stablet holdet på benene.

VIGTIGT. For at optimere træningen til landsholdet 2011 skal alle de mulige interesserede i at deltage på landsholdet indstille sig på følgende:
-Det kræver at man efter udtagelsen til holdet kan spille mindst 1 træningskamp om ugen
-Det kræver at man deltager aktivt i alle diskussioner og debatter der bevirker beslutninger som kan påvirke landsholdets performance (army valg, liste opbygning, trænings metoder osv)
-Det kræver at man 200% ved man kan deltage på den udvalgte periode hvor ETC bliver afholdt! At være usikker omkring hvorvidt man kan deltage eller ej pga kalender problemer er ikke godt nok til et træningsforløb der arbejdes på over flere måneder og hvor slut resultatet afhænger af de deltagenes totale engagement og entusiasme!  8)

Mvh Paddy
Warhammer 40.000 2010 ETC Kaptajn  :-*
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.

Stephan

For at være helt ærlig Patrick, så synes jeg kaptajn jobbet mere har været en formel sag der har skulle samle stemmer sammen, så jeg synes ikke det skal give autovalg til næste ETC... Vi er nødt til at være "tidsløse" og vælge det bedste hold år for år, og ikke ligge os i hvem der fandt hotellet sidste år...

Jeg stemmer for at det er kval turneringer og så må de 3 spillere finde de resterende 5 spillere... Derudover ville jeg helst have at man kun spiller i den kval turnering som tilhører ens landsdel, således at man igen kan finde de bedste spillere fra hele landet, og ikke så meget hvem der råber højest...
Se good trader ved at trykke på jordkloden <----

Synes godt om alt hvad Asger skriver omkring tonen herinde:)

gertinc

Hej.

Ifht. sikker deltagelse: hvornår foregår ETC 2011?

mvh
Jens

nevermind, fandt det:

Switzerland (Montreux) - 2011
Dates: 17 Aug 2011 to 21 Aug 2011

Jeg skulle ikke have scoutet...

Rune Hilbert

Quote from: Stephan on 16 November, 2010, 09:22:20
For at være helt ærlig Patrick, så synes jeg kaptajn jobbet mere har været en formel sag der har skulle samle stemmer sammen, så jeg synes ikke det skal give autovalg til næste ETC... Vi er nødt til at være "tidsløse" og vælge det bedste hold år for år, og ikke ligge os i hvem der fandt hotellet sidste år...

Kaptajn jobbet er mere end blot at være stik-i-rend dreng for de andre, Stephan. Det er samlingspunktet, ansvaret, aktiviteten på etc-forummet, pairrings, kontakt med arrangørerne, de andre kaptajner osv.
Der ligger utroligt meget arbejde i at være kaptajn og med dette følger utrolig mange erfaringer, dette er vigtigt på et landshold, mener jeg.Pointen med dette er at kaptajnen er det faste bindeled mellem det ene års landshold til det andets.

Det falder mig sgu i øvrigt en lille smule for brystet at du nedvurderer Simons og sidste år Simon/Patricks frivillige ulønnede arbejde på den måde at du kalder det en formel sag om bare at samle stemmer, men lad det nu ligge.

Jeg stemmer for at det er kval turneringer og så må de 3 spillere finde de resterende 5 spillere...

Ja, det er også en måde at gøre det på som vi sagtens kunne gøre, også med min opbakning, men jeg synes nu at det ville være fint med kaptajnen fra sidste år med på holdet, balast og erfaring er en god ting.

Derudover ville jeg helst have at man kun spiller i den kval turnering som tilhører ens landsdel, således at man igen kan finde de bedste spillere fra hele landet, og ikke så meget hvem der råber højest...

Her er jeg så virkelig lodret uenig, af flere grunde, og jeg kan ydermere slet ikke følge din logik. Som du selv siger det handler om at finde de bedste spillere fra hele landet, ikke den bedste fra hver egnsdel. Hvis de bedste er at finde i Aalborg, så er det sgu da dem der skal med, og ikke 6 derfra plus to random gutter fra henholdsvis København og Odense. Det er netop LANDETS bedste.

Derudover er det et fantastisk samlingspunkt, og egentlig det eneste rigtige sted at 'vise sig på scenen', hvilket absolut ikke er uvigtigt. Det at vinde en turnering handler rigtig meget om hærvalg, hærliste og spillerevner, men det handler satme også om lige at være det nødvendige af heldig på dagen. Derfor er en god deltagelse, ikke nødvendigvis at vinde, men en god deltagelse, meget vigtig.
Derfor vil jeg opfordre ALLE der kan til at deltage i ALLE kval-turneringerne, på samme måde som vi var nogen der gjorde sidste år. På den måde kan dem der senere sidder med det svære valg at vælge resten af holdet, bruge disse turneringer til at få en fornemmelse af hvem der er på scenen, som man altså ikke lige kender hjemmefra. Derfor er det faktisk bedre for 'fairheden' at så mange som muligt deltager i så mange kvalturneringer som muligt.

Det er sgu ikke for at spille RasmusNegativ, men jeg er bare grundlæggende ret uenig i din post. Mest med det sidste dog, det med Kaptajnen er sgu mere bare en god idé synes jeg, og så er det satme ikke bare en formel sag om at samle stemmer!

Mvh
Rune

El Rey

Derudover ville jeg helst have at man kun spiller i den kval turnering som tilhører ens landsdel, således at man igen kan finde de bedste spillere fra hele landet, og ikke så meget hvem der råber højest...
Nu ved jeg ikke så meget om hvordan fordeling af 40K folk er. Men hvis det var fantasy, så kender jeg ingen top spiller der kommer fra Fyn. Så det ville være en meget unfair måde at gøre det på hvis kun dem der boede der måtte stille op.

Excommunicate

Meget enig med Rune - i næsten det hele :)

Det med at kaptajnen er "auto-valgt", synes jeg er uvigtigt i denne sammenhæng. Det er selvfølgelig rart for den, der bliver udvalgt kaptajn, at have noget erfaring med opgaven, men så er den heller ikke længere. Man bør ikke automatisk have en plads fordi man var kaptajn sidste år. Jeg frasagde mig selv den ret, hvorfor jeg, naturligvis, stadig synes man enten skal vinde en turnering eller udvælges af dem, der har vundet.

Det er mest fair efter min opfattelse.

Derudover slår det mig selvfølgelig at netop sidste års kaptajn foreslår denne løsning ;)

Mvh
Simon

Excommunicate

Og Patrick, lad lige være med at lade din afstemning bestemme, hvorvidt det bliver den ene eller den anden løsning :)

Simon

Patrick Glikmann

@Stephan og Simon: Jeg siger jo selv at folk kan komme med andre forslag og det foreslag jeg kommer med er netop et forslag som du selv og resten af holdet foreslog sidste gang vi snakkede om hvordan udtagelsen skulle være fremover. Jeg mener ikke at det er dårligt at den sidste Kaptajn kommer med automatisk (selvom jeg ikke altid har været for ideen), især nu hvor både du og jeg har 2 ETCer på ryggen (i mit tilfælde, begge 2 som Kaptajn) med alt hvad den erfaring kan betyde for landsholdet.

Det her er desuden ikke "min" afstemning men bare et forsøg på at få gang i den process der skal gøre det mere effektivt at sætte holdet til næste gang. Hvor meget mere skal vi vente før der sker noget? Til sidste ETC led vi netop af at holdet blev samlet sent og at vi bagefter stort set ingen koordination havde på holdet i forhold til de ting der skulle planlægges op til ETC og det gjorde det hele til en meget stresset oplevelse hvor jeg til sidst nærmest tog mig af alt selvom jeg ikke var den ansvarlige for det. Netop den problematik vil jeg gerne undgå for landsholdets skyld ved at sætte skub på tingene på en god måde så der kommer en hurtig og effektiv process til dannelsen af holdet og holdet får de bedste vilkår til at klare sig godt næste år!

med venlige hilsener, Paddy  

Excommunicate

Hold nu op med at tage det hele så personligt, Patrick.

Du har sat gang i tingene og du har fået feedback. Nu brokker du dig over den feedback du har fået fordi den ikke lige passer til dine forventninger. Jeg synes du skulle tage at fortsætte med at ordne de her ting, hvis det er noget du har lyst til. Jeg holder dog skarpt fast ved det er dårlig stil at lade sig selv auto-inkludere - du skal jo nok komme på holdet alligevel, så jeg forstår sket ikke, hvorfor du vil holde på det.

Mvh
Simon

Choker

Var der ikke tale om efter sidste års ETC, at prøve at få en med, som ikke var spiller, men som stod for alt det en kaptajn egentlig står for - altså backup og support til holdet, så de kan koncentrere sig om spillet? Eller er det bare mig?

Udover det, så kan jeg tilslutte mig stemningen for de 3 vindere af turneringerne og så 5 andre valgt af dem.
Et andet forslag kunne være at vælge top 6 og så udvælge de 2 sidste. Det ser i mine øjne lidt mere fair ud.

Mvh Bjarke
Quote from: Stephan on 09 October, 2008, 08:25:32
Har hentet en busfuld kællinger, der står i kø for at blive kneppet!

El Rey

Har I overvejet at bruge ranglisten, fx bare for år 2010, ligesom man gør i fantasy delen af ETC?

Patrick Glikmann

@Choker: Jo du har ret, vi snakkede meget om at bruge en ekstra mand da Polen (som vandt) og andre tophold også havde en ekstra mand med som gav en masse input og ordnede en masse praktiske ting for holdet mens de andre spillede. Jeg er bestemt for ideen, og faktisk snakkede Simon (Darre) om at han gerne ville have den rolle på næste års hold, hvilket jeg krydser fingre for han stadig vil, da han uden tvivl er en af de mest kompetente kræfter i Danmark (hvis ikke Skandinavien) når det kommer til de ting den rolle ville påkræve!  ;D

@Simon: Jeg tager det ikke personligt, bare tjek mine mange smileys og mit altid gode humør til at svare tilbage  ;D :-* Men jeg gør ikke dette for at autopostulere mig selv bare fordi jeg er bange for ikke at være med. Jeg foreslår det ovenstående fordi jeg har enormt meget erfaring med ETC efter at have med 2 år i træk, begge som Kaptajn, og derfor gerne vil give landsholdet de absolut bedste vilkår når det næste år tager derned og får tyskere, franskmænd, svenskere og polakker til at bukke i støvet for os!  ;D

@El Rey (Kent  ;D):  40k Ranglisten er ikke nær så opdateret som fantasy listen (har jeg fået af vide at top miljøet i københavn) så derfor er den ikke så effektiv til udtagelsen som jeres er.

cherrio, Paddy

sigge

Man kun også gøre lige som NHL teams. tage alle de beste fra hele dk, samle dem en weekend hvor i spiller mod  hinanden og så kan træneren, kaptajnen eller hvem det nu er,  samle sit hold ud fra der  

Patrick Glikmann

@Sigge: Det er ikke en dårlig ide  ;D men vi skal lige have en del mere organisation på plads for at kunne håndtere det på landsplan, jeg håber personligt at vi om ikke så lang tid får en liga op og køre på landsplan som kan bruges til at vælge landsholdet også men det kigger vi nærmere på når der er noget konkret

Mvh Paddy  8)

Stephan

El Rey@

I 40k miljøet er der gode spillere fordelt over hele Danmark (med undtagelse af Bornholm), men der er desværre en tendens til at folk kun deltager til turneringer i området, så derfor synes jeg det er vigtig at dem der er kvalificeret er spredt ud i landet. En anden ting man forebygger er at det ikke er de enkeltes bedste ven, men de 8 bedste.

Patrick @

Jeg respektere fuldstændigt at du har brugt energi sidste år til at finde hotel, organisere osv.. Jeg har aldrig mødt dig, og derfor heller aldrig spillet imod dig, så det kan jeg ikke udtale mig om. Så dette er en mere generel ting. Jeg synes at man skal finde de 8 bedste spillere, og en der er god til at finde hotel, match-ups osv. er ikke nødvendigvis i blandt disse, men vil være en fremragende coach. Jeg kan godt lide at erfaring går videre år til år, men tror det sker automatisk, da jeg tvivler at der er 8 der er blevet bedre end de 8 der var med sidste år.

Stephan

Choker

Jeg må sige mig enig med Stephan i, at der skal søges efter de bedste 8 spillere uden nogen forbehold for, hvem som var med sidste år.

Dertil må jeg tilføje, at jeg er en lille smule uenig i, at 3 mennesker skal vælge alle de andre 5. Det lan jeg ikke se, hvordan skal resultere i de 8 bedste, men derimod i de 3 bedste og dem de lige kender. Jeg kan ikke helt se, hvordan 3 individer skal kunne have overblik over hele Danmarks 40k-miljø.

Mit forslag er, at top 6 vælger de sidste 2. Via afstemning el.lign.
Quote from: Stephan on 09 October, 2008, 08:25:32
Har hentet en busfuld kællinger, der står i kø for at blive kneppet!

Asger

Quote from: Stephan on 18 November, 2010, 21:06:23
El Rey@

I 40k miljøet er der gode spillere fordelt over hele Danmark (med undtagelse af Bornholm), men der er desværre en tendens til at folk kun deltager til turneringer i området, så derfor synes jeg det er vigtig at dem der er kvalificeret er spredt ud i landet. En anden ting man forebygger er at det ikke er de enkeltes bedste ven, men de 8 bedste.

Det hedder vist en selvmodsigelse... :D

Du kan ikke insisterer på at få de bedste 8 samtidig med at du vil insistere på at der skal vælges X fra landsdel Y. Eller jo, det kan du godt, det er bare noget vrøvl ;)

Asger

Stephan

Asger det kan jeg godt som Danmark ser ud i dag...

Derudover så er måden der spilles på i de forskellige landsdele vidt forskelligt, så det er en nødvendighed for at finde de 8 bedste... Jeg synes bare det er forkert hvis 3 fra Bornholm (dette er et eksempel) overraskende skulle vinde alle 3 kvalturneringer, disse 3 kender ingen fra KBH, Odense eller Jylland, så de vælger deres venner fra Bornholm. Wupti Wupti Danmarks landshold er blevet til Bornholms landshold.

Asger

Helt rimelig pointe. Omend den er lidt paranoid/s?gt.

Det har dog intet med min at g?re...

Jeg siger bare at hvis der er noget der overhovedet hedder "8 bedste spillere" (tvivlsomt), og de s? ikke er fordelt s? pr?cist geografisk, som den inddeling du/I laver, s? vil jeres geografiske inddeling v?re en hindrende faktor for at f? de bedste med... L?ngere er den egentlig ikke.

Asger

Stephan

Jeg ved godt det er en lille hindring, men det er en forudsætning for at finde de 8 bedste, at dem der skal vælge kender alle. Og det kan ikke lade sig gøre, hvis de ikke har spillet imod vedkommende...

Det er en teoretisk debat, men jeg synes bare at det er vigtigt at komme problemer i forskud.

Derudover kan man jo godt komme ud i en situation hvor vinderen fra Kval KBH og Kval Fyn deltager i Kval Jylland, og kommer på 1. og 2. plads, således at det er 3. pladsen der kommer med, er han så en af de 8 bedste?

Derudover så en spiller der deltager til alle 3 kvalturneringer har større chance for at ramme dagen, gør det ham til en af de 8 bedste?

gertinc

Det gør ham (eller hende) i det mindste dedikeret, hvilket set udefra er en lige så stor del af ETC som at være "god".

mvh
Jens
Jeg skulle ikke have scoutet...

Asger

Mit første råd er at I kommer ud over hele den der ide med at der findes en objektiv sandhed om hvem der præcis er de 8 bedste...

Fordelen ved at lade nogen vælge, er at de kan lave de kvalitative vurderinger der samlet kan gøre et hold bedre. Vælger i de 8 "bedste" kan der meget vel være dubletter af f.eks. tyranid spillere, og det er ikke sikkert de er bedre uden den hær. Eller så kan det være de er 98% gode, men så kommer vi pludselig udover hvad der var de 8 "bedste" alligevel...

At forsøge at komme teoretiske, tænkte, problemer i forskuddet er ikke ubetinget en fordel.

Asger

Rune Hilbert

Stephan, det er jo netop derfor jeg skrev at så mange så mulig skal deltage i så mange kval'ler som muligt. Så dem der senere skal vælge kan danne sig et overblik over hjem der er på scenen, netop således at man kan kommme med hvis man gør en god figur på dagen, snarere end at skulle vinde en turnering. Det er jo NETOP det vi skal bruge kval'lerne til! At lære hinanden at kende, på trods af at vi normalt ikke spiller sammen.

Altså, det virker næsten som om du slet ikke har læst mit første svar til din post...

Sidste år deltog den der vandt kvallen i kbh også i kvallen i Odense, hvilket han synes var en stor hjælp til den senere udvælgelse. Både fordi han fik set folk spille, men også fordi han fik snakket med de folk der findes i sfæren omkring 40k ETC holdet, i forsøget på at danne sig et overblik...

Mvh
Rune

Stephan

Rune@

Jeg læser skam hvad du siger :)

Hvis alle skulle deltage i alle turneringer, kunne vi ligeså godt nøjes med at lave et arrangement? Ligesom de gør i Frankrig....

Jeg er helt med på at du (Du må gerne skrive jeg i stedet for vinderen af KBH-kvalifikation :P ) brugte arrangementet i Odense til at se hvordan folk de spillede og lærer andre at kende. Men hvad var der sket hvis du havde vundet dernede også? Fordi du kan jo ikke danne et ordentlig overblik af din modstander, hvis du ikke gør alt for at vinde?

Derudover kan du jo heller ikke benægte, uanset hvad, at hvem der vinder de forskellige kval-turneringer, at det får en indvirkning på hvem der kommer med, og når der er 2-3 personer der er i samme omgangskreds vil den indvirkning være større.

Det svare jo til at Morten Olsen kun var inde og se Brøndby og FCK kampe, han vil jo aldrig vide hvordan Esbjerg spillere spiller. Det vil jo også give en indvirkning på landsholdet. :)

Bare for at komme med et eksempel, så er der jo DM WM/H den første omgang, hvor vindere også kunne deltage flere omgange. Da de sidste kvalifikationer blev afholdt, skulle man næsten bare deltage for at komme med...

Det er kun for at forhindre at 3-4 personer (hvis kaptajnen er auto med) kommer fra samme geografisk område, og vælger 4 mere fra samme område, fordi det er dem de kender.

Man kan også deltage til andre turneringer for at lære hinanden at kende, det behøves ikke at være ETC kval ;). For i øvrigt mega fedt at flere og flere sjællændere (deriblandt dig og Andy) kommer til Jylland og leger med i de jyske turneringer :D

ButterBoy

Rune jeg elsker at du er blevet så stor et stjerne at du taler om dig selv i 3. person.
Nok om det så er det underordnet for mig om kaptajnen er autovalgt (mener det er en god idé dog). Derimod mener jeg det er meget vigtigt at alle kan deltage i alle kval tourneringer. Mest fordi vi så til de 2 kval tourneringer sidste år at der var stor forskel på hvor mange der mødte op, og jo færre der møder op desto svære er det at udvælge holdet bagefter.

Thor