News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Dette og andre fora!!

Started by Claus Staal, 18 June, 2003, 21:24:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Claus Staal

Ja, så skete det (som forventet  :-[ )! Forsøgene på at informere om indeværende forums eksistens, er blevet "fortolket" som et angreb på det allerede eksisterende Goblins Lair (og i nogen grad, for en kort bemærkning, Ravensgate).

Lad mig allerførst slå fast, at "informationstrådene" på andre fora, bl.a. Goblins Lair og Ravensgate, er på ingen måde startet på Powerfists opfordring (og denne tråd står også alene for egen regning  :o ). Men here goes nothing:

Da jeg oprindeligt modtog en mail fra Powerfist indeholdt denne et link til en side hvor der (citat): "...  på siden er lagt et debat forum til diverse tabletop debatter og lir ...". Tjah det var beskeden og "trofast" (  8) ) som jeg er daskede jeg på linket og havnede efterfølgende på en forside, der annoncerede at hjemmesiden var beregnet/dedikeret på/til (citat): "... den kræsne maler og tabletopspiller ..." -> En sådan er jeg! Ualmindeligt kræsen, ualmindeligt krævende og ualmindeligt utaknemmelig!  :-X

Hvorvidt hjemmesiden havde "overlevelseevne" kunne jeg dårligt nok vide noget om, men som netop tilbagevendt hobbyist ville jeg om ikke andet give den en vis mulighed for det - ved selv at bidrage og samtidig opfordre andre til samme adfærd! Nu, blot en uge efter, er jeg ganske overbevist om, at siden ikke blot har potentiale, men også en god skare af entusiaster, der er villig til at støtte det fremragende projekt (som altid kommer støtte i "doser"; der er "opture" og der er "nedture"!!).

Hvorfor foretrækker jeg Powerfist.dk?

a). Det gør jeg fordi jeg ikke er i tvivl om den indsats, der lægges i projektet fra Thomas og Miguels side. Der er sgu' en ordentlig gang gå-på-mod i de herrer!!

b). Det gør jeg fordi "tonen" er god (dvs. mængden af ligegyldigheder er minimal ... hvilket efterhånden har været et problem for andre fora).

c). Det gør jeg fordi forummet er overskueligt ... dets opbygning, omend standard, meget brugervenligt (der vil meget naturligt komme nogle justeringer, men jeg finder det faktisk ualmindeligt tilfredsstillende).

d). Det gør jeg fordi, der til størstedelen af spørgsmål kommer fornuftige svar, både i forhold til hobbydelen og spilledelen (synes det er et fornuftigt træk, at have forskellige moderators til forskellige rum - de færreste er vel i tvivl om El Reys kyndighed indenfor WFB  ::) ??? ).

e). Så er der naturligvis alle de personlige grunde, der er diskussionen ret ligegyldig (som f.eks at jeg finder Powerfist himself en sympatisk person, etc. - men som sagt er det LIGEGYLDIGT!  ;) ).

Derudover vil jeg dog gerne opfordre folk til ikke at kommentere mere på debatten om "...hvorfor dette forum og ikke et andet...", fordi de har en tendens til at blive grimme (altså diskussionerne  :P ). Det er formodentligt det mindst ønskelige i denne situation ... Mon ikke budskabet efterhånden er kommet ud til de fleste afkroge - nemlig, at der er et nyt forum in town!

Jeg er at finde på Powerfist i lang tid (i det mindste indtil jeg bliver træt af GW, igen!)

Hep!
BING!

Simonp

Tja Softwaren er i hvert fald bedre end det på fanatic.dk :-) En skam de ikke kører noget bedre da det ser ud til at være stedet med fleste besøgende. Hvem administrerer egentlig fanatic.dk?

Claus Staal

Quote from: Simonp on 18 June, 2003, 22:08:04
...Hvem administrerer egentlig fanatic.dk? ...

Det gør Claus E. Jørgensen, der iøvrigt er alletiders flinke fyr, og som samtidig er medarrangør af GF!

BING!

quota

jeg ka ik love at jeg ik vil kommentere powerfist på goblin's lair. du har ret i at nole folk blir meget fornærmede, når man nævner andre fora. det må stå for deres regning.

jeg mener, det står brugerne frit for at skrive hva de vil på et forum, sålænge det er indenfor de retningslinier der er sat op. hvis omtale af andre fora ikke er indenfor disse retningslinier må admin'en fjerne indlæget.

hvis der i fremtiden blir postet noget om fora på goblin's lair vil jeg ik tøve med at udtale mig.

Doowa

Jeg har bl.a. kommenteret Powerfist på GL af den grund at en person foreslog/undrede sig over at folk benyttede GL i stedet for Powerfist (og Ravensgate).

Grunden til dette, som jeg også skrev på GL, er at jeg er under den opfattelse at det vil være mere til skade end gavn for det danske rollespilsmiljø at diskutere på flere fora.

Jeg er heller ikke super vild med opsætningen af GL, men traditionen tro er det der at det danske rollespilsmiljø diskuterer gennerelle ting, til hvilket jeg mener det fungere fint. Hvis du vil spørge hvordan du nakker en drage, så er det ikke GL, men nærmere Ravensgate du skal besøge, og hvis du vil diskutere emner om Gammeljords BB turnering, så er det på Gammeljord.net osv. osv..

Som konklusion ser jeg ingen grund til at foreslå at folk går væk fra GL, hvilket i mine øjne kun vil skabe splid og delte meninger (idet generelle emner som AS mv. vil blive diskuteret forskellige steder). Benyt endelig Powerfist m.fl., jeg må også sige at det ser virkelig godt ud, og jeg vil da også blive ved med at benytte Misfire!, gammeljord og GL.

;)
"Don't think of it as being outnumbered, think of it as a wide target selection!"

Kasper P

Nu hvor Powerfist.dk er kommet frem er ravensgate jo også blevet ret forladt men jeg håber det ændrer sig efter sommerferien ;)

Jeg syntes også at Powerfist er et godt forum (men jeg går da også ind på utallige andre foraer) netop fordi lissom Lazverinus også siger at det er noget gå-på-mod der er i de to. Jeg kender dem ik personligt men eftersom de har fået det her forum op at køre kan de da kun være Majet flinkere!  ;D
Kasper Holm Pedersen

Mester-Dværg