News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Taktik

Started by Ib, 24 January, 2011, 13:50:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ib

Nu er der ikke nogen der har sagt noget om dette et stykke tid, så jeg tænkte det ville være rart at få klar gjort hvad vi gør. Eftersom vi jo skal give besked på onsdag.

Forstår jeg det ret at vi vælg at satse på en alliance med hvid og derfor siger det på onsdag?

Med hensyn til moves ved jeg ikke helt om vi er nået frem til noget, men det virker som om de fleste synes det er smartest at smide grøn ud af vores bagland og evt. blive og forsvar det(len 9). Er selvfølgelig også hvad vi bør gøre med den baggrundshistorie, udmærket arbejde Gokstar.  ;)
We didn't underestimate them, they were just a lot better than we thought!

Pf Trader: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=46952.0

Gokstar

Mange tak.

Jeg har kontaktet hvids leder kong skrammelborg, og han forsikrer mig at hvid er friske på en alliance, så det syntes jeg så bestemt lyder som en god ide.

Jesper.

Ib

Hvid har ikke sagt noget om hvordan de har tænkt sig at rykke går jeg ud fra?
Hvis planen er drive grøn ud kan vi stille en hær i len 7(går til 8 ) og en i len 18(går til 9 ), det er vist den hurtigst måde at nå frem på. Evt kan vi stille en hær til i len 18(går til 28) for kun at have et land at beskytte på øst fronten.
Hvis alliance med hvid så holder kan vi presse mod nord(altså helt ude vest på) og med minimal hære beskytte vores resterede fronter.
Ved godt det ikke er det mest indspirende arbejde at beskytte, men hvis vi skiftes når det er mulig skal det nok blive godt. I øvrigt skal de hære som beskytter når få lov at slås, og det er jo en af grunde til vi har meldt os til ;)
Jeg selv har ikke noget imod at starte med at beskytte, hvis det ikke er noget andre har lyst til. Men hvad synes I?
We didn't underestimate them, they were just a lot better than we thought!

Pf Trader: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=46952.0

Pejk

Jeg syntes det er vigtig at vi høre hvid hvad de tænker og eventuelt lægger en plan med dem.
Jeg syntes også det er rigtig vigtigt at vi får grøn ud og jeg syntes at vi skal bruge 3 hære til dette formål, så vi optimere vores chancer.
Det efterlader os med 2 hære, der kan være i standby for at se hvor der kunne være brug for dem.

7->8
16 og 18 ->9 hvis vi vinder her kan en af disse hære drage videre til 8.

17 og 6 kan forsvare eller forskyde til andre len efter behov.

Men dette kræver at vi tror på vi ikke får kniven i ryggen af hvid.

Gokstar

Jeg er helt enig med Pejk, vores bedste fordel over grøn er at vi kan angribe hære ind i 9 og hvis vi angriber i len 8 skal de trække hære gennem  portalen for at forsvarer deres len på en ordentlig måde. jegtænker også at hæren i len 17 skal gå ned og forsvarer len 18 fra angreb mod rød, som faktisk er dem jeg er mest bange for. Hvis de går sammen med grøn får vi nok at se til.

Hvis vi laver en rigtig alliance med hvid kan de ikke bare bryde den med det samme uden at påkalde sig gudernes vrede.
Det burde købe os nok tid til at smide orkerne ud og få nogle grænser der er til at forsvarer. Desuden tror jeg at hvid får rigeligt at se til med grænser op til alle hold.

Pejk

Det ville være rigtig godt med en Alliance, så de ikke får andre tanker :)
Jeg har tænkt på en ting, hvis vi får len 9, kan være vi ikke bare skal holde 9 men gå igennem portalen til 19.
grunden til det er at det kun tager 5 min at tage portalen så, vi har ingen response til hvis de slå igen, men hvis vi holder 19 har vi godt tid.

Zaradar

Quote from: Pejk on 25 January, 2011, 10:20:57
Det ville være rigtig godt med en Alliance, så de ikke får andre tanker :)
Jeg har tænkt på en ting, hvis vi får len 9, kan være vi ikke bare skal holde 9 men gå igennem portalen til 19.
grunden til det er at det kun tager 5 min at tage portalen så, vi har ingen response til hvis de slå igen, men hvis vi holder 19 har vi godt tid.

Jeg har selv overvejet denne ide. Men jeg er bange for det kan få verdens politiet op i det røde felt fordi folk vil se os stå for "stærkt" på kortet. Derfor mener jeg ikke vi skal gå igennem portalen.

Herudover kan jeg også være bange for vi kommer til at sprede os selv for tyndt for hurtigt og hermed give de andre mulighed for at angribe vores andre flanker på et tidlig tidspunkt hvor deres hærer er klar til at koordinere deres angreb og vores vil være fokuseret på en stor konfrontation med hold grøn.

Sidst, men ikke mindst, skal vi huske på at det er korrekt de kan komme hurtigt igennem portalen. Denne fordel er dog  bedre jo flere hærer de vil have i spil og skulle det ske at grøn marchere alle deres hærer imod portalen har vi jo nok tid til at koordinere et forsvar.

Gokstar

ok, her er mit forslag til hvor folk starter og hvem der starter med at gøre hvad:

Zaradar starter i len 16 med march order mod len 9

Carstone starter i len 18 med march order mod len 9

Disse 2 hære vil støtte hinanden fint med masser af ranged i carstones hær og masser af elite h2h i Zaradars hær.

Ib starter i len 7 med march order mod len 8.

Ib har store enheder med masser af h2h, godt til at angribe med og hvis man vil have en hurtig sejr. Store enheder med elvere causer også fear i gobliner.

Pejk starter i len 6 og forsvarer len 6 og 7

Gokstar starter i len 17 og forsvarer len 16, 17 og 18.

Tror endda at jeg fra starten kan begynde med en march order in i len 18 hvis jeg har forstået suply reglerne rigtigt.
Det er selvfølgelig forudsat at vores alliance med hvid er holdbar, men tror den er i vinkel:

Højt ærede elverprins

Orkerne (Hold grøn) og Orgres'ne (hold brun) lægger onde planer. planer om at få os til at føre krig mod hinanden og så falde os i ryggen. Hvad siger de min højt ærede elverprins til at slå båndende sammen og bekæmpe denne ondskab?

Mvh

Kong Skrammelborg
(Hold Hvid)

og:

Min gode Lord Elias Eldarath

Vi vil i sandhed kæmpe for at lyset og forståelsen skal komme til hver en krog af Lethian.
Du kan stole på Kong Skrammelborg.

Din ven
Kong Skrammelborg

carstone

Quote from: Gokstar on 26 January, 2011, 00:29:25
Carstone starter i len 18 med march order mod len 9

Huh?

Hvis jeg starter i len 18 og ikke 16, som jeg troede... Så skal jeg til at lave min liste om... For jeg gik udfra at jeg havde 300 points til rare.... og kapper til mine vagter...

Lad mig lige hører hvad den endelige plan er så jeg kan lave en liste efter det.

:)

Gokstar

Man skal ikke nødvendigvis starte i det len man får bonus fra.
Man kan  altså godt have len bonus fra len 18 og starte i len 16.

Men jeg tænker at vi ikke skal starte med mere end 1-2 march orders fra starten, så vi kan se hvordan rød og brun arter sig.
Hvis de feks. starter med en alliance og går efter vores len 6 fra starten er vi lidt fucked hvis vi har rykket alle vores hære i stilling mod grøn.
Jeg syntes vi skal starte kun med en march fra len 7 mod len 8 (altså ib der angriber hold grøn) og vente med det store angreb ind i len 9 indtil vi er mere sikre på at vi har tiden til det.

carstone

Quote from: Gokstar on 26 January, 2011, 14:52:31
Man skal ikke nødvendigvis starte i det len man får bonus fra.
Man kan  altså godt have len bonus fra len 18 og starte i len 16.

Puha - det var godt - så virker listen stadig :)

Gokstar

Zaradar starter i len 16

Carstone starter i len 18

Ib starter i len 7 med

Pejk starter i len 6

Gokstar starter i len 17

Har jeg sendt til vonpanne, har ikke sendt nogle march orders.

Pejk

Har Vi en Alliance ? og ved vi hvad hvid laver, eller afventer de også bare ?
Er andgreb det bedste forsvar?
Hvad ved Vonpanne?
Hvem vinder og Hvorfor?
Alle disse spørgsmål og mange flere, vil blive besvaret i den næsgte episode at Skum! :o

carstone

Okai - havde en snak med "en" i går, med det resultat at vi kom frem til følgende:..
Tag det med et gran salt.

Rød og brun laver en alliance og går hårdt efter hvid i midten.
Lilla og hvid laver alliance (sjovt nok).. og prøver at gå efter grøn i starten (er det ikke korrekt, i hvert fald i hjørnet, så vi får ryggen fri?)
grøn står uden alliance - men skulle være forberedt på det.. De satser på at holde een af portalerne, da rød og brun står godt til at angribe dem i nord, og vi til at angribe dem i syd.

Umildbart er min tanke at vi skal gøre noget helt seriøst ved brun og rød - for hvis de har de alliance og går efter midten, mens vi har ryggen til, så får vi nok prygl.

Bare lige mine tanker  ;)

Pejk

Det giver jo bare os flere muligheder, vi kan støtte hvid ved at sende hære op og forsvare deres Len, eller vi kan støtte dem ved at angribe ind i Rød og bruns len. Brun og røds Len kan enten været forsvaret eller tomme, men ligegyldigt hvilke vil vi jo på et tidspunkt afskære deres forsynings linjer og derved fremtvinge bottle test. Så hvis vi kan få grøn ud enten ved at tæske dem ud eller bede dem trække deres tropper ud og så måske lave en ikke angrebspagt med dem. så kan vi måske alle 3, hvid lilla og grøn fokusere på Brun og rød, men det er måske for optimistisk  ;D
Men vi får mere ud af at tage tomme len, og samtidig hjælper vi hvid, altså 2 fluer med et smæk.

Jeg mener stadig at vi burde havde 3 hære på vej allerede mod vores baghave om ikke at for at sende et klar signal om vi ikke kan lide gæster i den del af verden. Med lidt held kan det også betyde at de ser fornuften i at trække deres hære og bruge dem imod brun og rød. 

Gokstar

Tror så afgjort vi har en alliance med hvid, ingen ide om hvordan de rykker thu.
Vonpanne ved at vi gerne vil have en alliance med hvid, hvor vi starter og og at ib marcher mod len 8 fra starten.

Hvis rød og brun går sammen og vi går i flæsket på grøn kan vi hurtigt ende op i en situation hvor det er 3 hold mod vores 2.
Det er også derfor at vi lige venter lidt med march orders mod len 9 og kun begynder med det lille angreb mod len 8.
Det er dog gode nyheder hvis brun+rød går efter hvid, for hvis vi bare kan få 1-2 timer kan vi snildt knække grøn i bunden og være klar til at rykke nord på og hjælpe hvid.
Mht om vi går mod rød direkte eller sender hære op og støtte hvid syntes jeg meget kommer an på verdensbilledet.

carstone

Jeg synes det lyder fint.

Ville dog være fedt med en klarmelding på om det er en alliance eller hvordan :)

Pejk

Det er nu officiel at Hvid og Brun er allieret.  :o

Så Det er + points til Jesper for at holde vores hære i ro.  :P

Så nu skal vi til at lægge nye planer. Det sjove er at hvis og brun for start af er omringet, af alle andre, så hvis vi kan finde ud af at arbejde sammen med de 2 andre, er de rimelige presset fra start af. Men derved ikke sagt at jeg pludselig syntes at det er sjovt at have grøn i vores baghave, og der var vist noget grønt fluff.

Så hvad gør vi nu, jeg har prøvet at kigge på hvad jeg ville gøre hvis jeg var på hvid eller brunt hold, og lige meget hvilket farve man angriber i en rimelig grad efterlader mig sig, svækket fordi man er omringet. Vil de vente og se om de andre går i krig mod hinanden, for derefter at slå til hvor der er åbninger? Hvis jeg var dem ville jeg håbe på at de andre bliver uvenner, så stå de stærkest.

Status er vel at vi ikke er på god fod med grøn, da vi jo er på vej i hovedet på dem 1 sted, men mon ikke den kunne redes, hvis vi vil det.
Alliance med Rød? Den har jeg jo syntes ligger lige for, men måske er Rød og Grøn allieret ? eller ville det havde været meldt ud? vi behøver måske ikke en alliance men bare en ikke angrebspagt. 

Vi kan selvfølgelig også bare lurepasse som vi havde planlagt, og se hvad der sker.  :o

Mange muligheder, hvilken der tjener os bedst er jeg i tvil om  ???

carstone

Jeg synes sådan set bare vi skal smadre hvid - for at have holdt os sådan for nar!

carstone

Alliance med grøn måske?

Synes vi skal handle hurtigt, så vi ikke får super smadder i de første timer.