News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Taktikken

Started by Lasse, 09 January, 2011, 20:50:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

andse

En modig plan.... Den kan potentielt gøres os RIGTIGT stærke, eller give os store problemer.

-Hvis det virker, erobrer vi nogle len, der er nemme at forsvare.
-Hvis det ikke virker mister vi let 2 len.

Lad os gå efter guldet!

Og lad os MED DET SAMME VI KAN hyre de heavy knights.  Det er en fed enhed, der virkelig vil kunne styrke os! Og det er et corechoice!

Lasse

Vi har desværre ikke noget start guld, men ellers havde vi helt klart hyret fra 1. runde.
Hvis lilla vælger at angribe os, så bliver det farligt at angribe Len 4, da forsyningerne risikere at blive klippet. Måske vi bare skal angribe Len 2 i stedet .... hm...
Pledges 2009-2014: +153/+33/+19/-28/+61/-30
Kommentarer ved køb og salg

andse

Det forstår jeg, men Når vi har guld bør det brændes af med det vuns. Og ja len 2 er bedre. Men vi bør være forberdte på et modangreb fra rød. De kan sætte 3 hære ind mod vores 2! Rød består af orcer og chaos. Jeg tror godt at jeg kan holde mod 2 Orchære, men jeg kan IKKE  holde to Chaos.

Når det er sagt, er det umuligt at forudse, hvad der sker i starten, men det er fornuftigt at få givet rød nogle tæv.

(Hvorfor tror jeg, at jeg kan holde 2 Orchære??? Fordi jeg har min screaming skull catapult og fear, og de højst har 8 i ld. Så med mindre de spiller Savageorcer og squigs bør de bløde på fear og panictest. Og orcernes bedste våben, magi er tonet meget ned)

Og så ringer jeg til Hvids holdkaptajn, og får en snak... vi er gamle venner.

Pille

Sjovt nok, så har jeg også to spillekammerater på hold hvid. Så en alliance med dem ville være fint nok og kan koordineres ret godt. Hvor længe den holder, er jo så en helt anden sag. Det er jo Lethian  :D

Lasse

Jeg have sjovt nok også en god alliance med Dennis sidst år, da vi var generaler for 2 andre hold. Det endte dog med, at jeg dolkede ham  ::)

andse

Vi bør nok holde godt øje med grøn. Det len der støder op til dem (10), skal bare vogtes for enhver pris. Len 14 kan få problemer med lilla, men det er lidt mindre logisk for dem netop at angriber der.

andse

En lille pudsig detalje. I min TK hær vil jeg aldrig kunne bruge hverken en special eller en rare bonus!!! Så skulle det ske, at jeg erobrer et len med sådanne, kan jeg vel overdrage lenkortet til en anden fra holdet...eller hvad?

Forklaring: mine specials er scorpion- det HAR jeg, garden-det HAR jeg, ushabties- de er for dyre og carrions-de er for dårlige. Mine rare er catapult- det HAR jeg og Giant- den er for dyr!!!

Lasse

Ja, man kan frit bytte rundt på len inden for holdet, men det er stadig +100 pts. som man vel altid kan få brug for :)

I øvrigt har jeg tilladt mig at bytte om på andse og min rolle, da angrebet på len 1 er vigtigst og jeg nok render forvirret rundt det meste af tiden  ::)

hulla

og var taktikken at jeg prøver at virke stor og skræmmende i len 14 for at fraholde lilla at angribe?

Pille

Quote from: Lasse on 21 January, 2011, 21:02:42
Ja, man kan frit bytte rundt på len inden for holdet, men det er stadig +100 pts. som man vel altid kan få brug for :)

I øvrigt har jeg tilladt mig at bytte om på andse og min rolle, da angrebet på len 1 er vigtigst og jeg nok render forvirret rundt det meste af tiden  ::)

Måske er det bedst at en af os andre starter angrebet i stedet for dig, så du lige kan danne dig overblikket i starten.

Lasse

Hvis nogen har lyst til at angribe rød, så tager jeg gerne én af de andre (vagt) tjanser.
Evt. skulle jeg stille mig i Len 10, da der er risiko for, at det bliver den mest passive opgave i starten..

Quote from: hulla on 21 January, 2011, 21:36:10
og var taktikken at jeg prøver at virke stor og skræmmende i len 14 for at fraholde lilla at angribe?
Ja, i hvert fald indtil der kommer noget støtte i len 5. Hvis du angriber lilla uden støtte i len 5 risikere du hurtigt at rød eller lilla tager først len 5 og så len 14 bag dig.

Lasse

Jeg har i øvrigt lagt lidt ekstra forvirring ud i form af en DoW unit som til dels har hjemmelavede regler. Det er en hybrid mellem en Iron Gut unit og DoW ogres med den detalje, at de ikke koster monster points. Så må vi se, om "guderne" lader os spille med dem eller ej  :-*. Ellers er det bare en ekstra baggrundshistorie.

Pille

Quote from: Lasse on 21 January, 2011, 22:05:37
Hvis nogen har lyst til at angribe rød, så tager jeg gerne én af de andre (vagt) tjanser.
Evt. skulle jeg stille mig i Len 10, da der er risiko for, at det bliver den mest passive opgave i starten..

Quote from: hulla on 21 January, 2011, 21:36:10
Ja, i hvert fald indtil der kommer noget støtte i len 5. Hvis du angriber lilla uden støtte i len 5 risikere du hurtigt at rød eller lilla tager først len 5 og så len 14 bag dig.

Da jeg nu selv foreslog, at du eventuelt skulle afvente i første omgang, så melder jeg mig selvfølgelig til at starte med at angribe.

Lasse

Super. Jeg har opdateret vores strategi.

Pille

Har vi nogen fornemmelse for, om hold grøn kunne finde på at angribe os i len 10? Ellers var det måske en ide at blive stående i len 10, når vi starter, og så ellers rykke hvis det skulle blive nødvendigt.

Lasse

Quote from: Pille on 23 January, 2011, 18:41:37
Har vi nogen fornemmelse for, om hold grøn kunne finde på at angribe os i len 10? Ellers var det måske en ide at blive stående i len 10, når vi starter, og så ellers rykke hvis det skulle blive nødvendigt.

Ja, min plan er også at blive stående i len 10 lidt indtil grøn er optaget andet sted. Hvis de angriber med 2 hære fra start, så kan Fredo nå at rejse tilbage og hjælpe mig.
Hvis ikke de angriber, men bare står og venter, så gør jeg også det samme - og så kan vi jo snakke lidt :)

Lasse

På vejne af TK spillerne har jeg spurgt, om man må bruge Urgency til at charge i 1. runde, og det må man godt. Man behøver ikke slå 3+ for at se, om man må.
Tilsvarende med Righteous Smiting. Ingen 3+ for at skyde (igen) i første runde.

Så effektivt kan en unit chariots eller heavy horsemen charge i første runde 1.
Specielt, hvis de får Banner of Swiftness...

Lasse

Et godt forslag her fra morgenstunden: Tag en brun bluse på, så vi er let genkendelige (og skaber frygt :P)