News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Feedback

Started by Hammer, 31 January, 2011, 22:35:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Hammer

Okay så er det nok med alt den snak om sjat pisseri, opkast og dybt ulykkelige skæbner.

Igen i år en fantastisk god turnering, gode rammer, enormt god service og rigtig gode mennesker!

Dertil kommer selvfølgelig et par betragtninger. Det nye system med puljer var nyt og spændende, samt gav mulighed for, at de mindre hardcore hold kunne dyste om losers cup. En ting jeg gerne så var at de point man scorede i den indledende pulje blev båret med videre til et mellemgruppespil af en art. Systemet gjorde at der ikke rigtig var nogen straf for at ændre sine lister utallige gange for de rigtig stærke hold, fordi de var rimelig sikre på at gå videre fra sin pulje. Havde man skulle bruge disse point til senere at komme videre fra en mellemgruppe så ville det være noget mindre attraktivt.

superSkip

"I have the time of my life" som Henrik så smukt sang i sin bagstivhed, under vores kamp Lørdag morgen ;D

nej pisse fedt Brande i år, nok det bedste ud af tre jeg har været til 5 gode kampe, en mindre god, date med Kent på hosen :-*, og en god stemning over det hele. enste punkt som kunne gøre brande endnu bedrer næste år ville være to kampe fredag, og så droppe kampen søndag.

/Thor 
"når, er det sådan vi spiller"

Mini Munchkin

Alt var super som det plejer at være  ;D Det bedste må stadig være de unge mennesker med Rasmus i spidsen, der står for det :) Thumps up for toast kl 05.30 efter Hosen :)

Enig omkring betragtningerne om systemet som Rasmus nævner. Selve ideen med en finale var sådan set rigtig sjov :) Måske skulle man lave yderligere seedning på en eller anden måde.

Brande er og bliver stadig min ynglings turnering og har været det lige siden første gang, hvor Henrik stadig stod ved roret ;)

Ironhill

Quote from: superSkip on 01 February, 2011, 19:10:39
"I have the time of my life" som Henrik så smukt sang i sin bagstivhed, under vores kamp Lørdag morgen ;D

nej pisse fedt Brande i år, nok det bedste ud af tre jeg har været til 5 gode kampe, en mindre god, date med Kent på hosen :-*, og en god stemning over det hele. enste punkt som kunne gøre brande endnu bedrer næste år ville være to kampe fredag, og så droppe kampen søndag.

/Thor 

er en ting vi har overvejet, men folk vil bare gerne på Hoseren om fredagen.... men nu for vi at se hva det ender med næste år....
Chaos will rule the World one day....
And you all know it....

Belerophon709

To kampe fredag ville nok også betyde en væsentlig mindre delegation fra København og omegn, hvis det betyder en tidligere start på turneringen - bare så den er med i overvejelserne...

Marcus

El Rey

Ja synes også det vil være en dum ide. Synes en kamp søndag er helt fint, så dog gerne der var en mindre lørdag, da det er lidt presset med 4 kampe der.

Mini Munchkin

Synes det er fint, som det er. Hvis jeg er til en turnering, så vil jeg gerne have så meget Hammer som muligt, og så stadig nå hjem i rimelig tid søndag, som det er tilfældet her.  :)

Så kan folkene fra København også nå hjem.

::)

superSkip

Quote from: Belerophon709 on 02 February, 2011, 10:40:30
To kampe fredag ville nok også betyde en væsentlig mindre delegation fra København og omegn, hvis det betyder en tidligere start på turneringen - bare så den er med i overvejelserne...

ikke helt rigtig. for hvis du starter til nomal tid dvs 18,30, og næste runde starter 22-22,30, så lægger du jo ikke kampene tidliger, og det er min erfaring at man er klar på mere hammer den første dag. hvilke samtdig betyder at man kan slutte tidliger om Lørdagen.  

/Thor
"når, er det sådan vi spiller"

Frezzwar

Vi lukker jo ikke bordene om aftenen. Du er da helt velkommen til at spille hele natten hvis du vil :)

le hraller

Jeg kommer også til turneringer for at få spillet så meget hammer som næsten muligt, så tror ikke jeg ville komme næste hvis der kun er 5 spil. Ikke god idé.

-Mads

P.S. Sygt fed turnering! Tak for alle nogle super fede spil! Specielt til Sean. Der var virkelig spænding til det sidste i kaptainkampen, men endte med at mit hold tabte med 2 points. Øv.

Jan D'Souza

Tak for en voldsomt fed turnering! Det var sindsygt fedt - lige som det plejer!

Udover at i må have regnet mine bp forkert ud, så har jeg ingen indveninger!  :) Jeg må have ifølge mine egne beregninger omkring 90 bp.

Vh. Jan

Belerophon709

Quote from: superSkip on 02 February, 2011, 12:25:24
Quote from: Belerophon709 on 02 February, 2011, 10:40:30

ikke helt rigtig. for hvis du starter til nomal tid dvs 18,30, og næste runde starter 22-22,30, så lægger du jo ikke kampene tidliger, og det er min erfaring at man er klar på mere hammer den første dag. hvilke samtdig betyder at man kan slutte tidliger om Lørdagen.  

/Thor

Jeg skriver jo netop også, at det ville have betydning hvis det betyder en tidligere start på turneringen... ;)

Marcus

Hammer

Jeg synes fordelingen er god. 1 spil fredag giver tid til hosen, 4 spil lørdag, hvor du alligevel ikke gider i byen og så 1 spil søndag til at slutte af på.

Keen

Vil også bakke op om, at tidsplanen ikke kan blive bedre! :-*
\\ Kjartan, manden uden efternavn aka.
Commander Keen, altid klar til at smadre DOS aliens!

Norx

Tak for endnu en fantastisk og underholdende Brande tunnering, selvom jeg må erklære mig for slemt skuffet over min egen musical hær. Den skulle nok være playtestet.
Dog sker der nu noget uhørt, ja nærmest utilstedeligt... For jeg har faktisk et klagepunkt hvad årets Brande angår.

(Fornærmet tøseteenager mine på)
Når man melder ud fra arrangørenes side at alle figurerne i en hær skal være ensartet/følge samme tema for at komme i Winners cup, så synes jeg faktisk der skal følges op på det.  Jeg har ikke det mindste imod hvis der  bliver meldt ud at her spiller vi mandehammer. Og at, man derfor må sammensætte fra 12forskellige menneskers WoC hære. Ikke det mindste. Hvad jeg har noget imod er at bruge en stak dukatter på ekstra trolde jeg aldrig får brugt igen. Og at måtte skippe min nattesøvn torsdag for at nå at male hæren færdig og base den ensartet, bare for at finde ud af at flere af hærene i Winners Cup har været ligeglade men er med alligevel.... Hvis man ikke vil lege bussemand så meld ud fra starten at mangfoldighed hvad baser og maling angår er fedt :)
(Fornærmet tøseteenager mine af)

Ps. Det kan ikke understreges nok ellers hvor fed en tunnering Brande er. Helt klart på top 3 listen hver gang :-*
Basballen's private gulvklud

Stefan

Tak for en rigtig god turnering. Alle mine spil var sjove og jeg elsker turneringsformatet!

Arrangørene gjorde en super indsats og kan ikke roses nok.

Terrænet var ikke ok. Det var desværre 7ed. terræn.

Jeg har mange gange ytret min mening omkring turneringer + druk. Jeg ser intet problem i at nyde et par øl til kampene, men jeg skal ærligt indrømme at jeg synes det har taget vildt overhånd! For mit vedkommende betyder det, at jeg har kontaktet Henrik og meldt ud, at jeg ikke skal være med til at arrangere ETCwarmup med mindre der bliver lagt en markant anderledes linje. Jeg kan på ingen måde forsvare overfor de resterende spillere eller de mennesker der udlåner lokaler, at der drikkes på den måde som det var tilfældet sidste weekend. Det er igennem flere år bevist at folk ikke kan styre det, og at det kommer til at gå ud over andre deltagere og lokaler.

Derfor melder jeg nu klart ud, at man som deltager på ETCwarmup (såfremt jeg får min vilje og er arrangør) ikke skal påregne, at drikke på samme måde som det skete sidste weekend. Fulde mennesker, mennesker der grundet druk ødelægger andres nattesøvn, mennesker der pisser og brækker sig på gulve og i gardiner - alle til hobe vil de blive bedt om at forlade turneringen prompte!

Nu kender i min holdning - så kan i blive væk hvis det ødelægger jeres lyst til at deltage.

Vh
Stefan

Jan D'Souza

Jeg synes du har ret i dine ytringer langt hen ad vejen Stefan. Det er urimeligt for de deltagere, der ikke ønsker sig en vild bytur at skulle være offer for resterne af selvsamme sent/tidligt om natten/morgenen.
At der tilmed vandaliseres i de lånte lokaler er helt godnat og selvfølgelig noget der aldrig må ske igen. Ja - for 2 år siden troede jeg aldrig jeg skulle se nogle urinere til en turnering igen, men det er sket de to efterfølgende år til Brande - noget kunne tyde på at vi er en stor stak der virkelig giver den gas den weekend.
Jeg er ked af at det har udviklet sig som det har og det derfor har fået dig til at trække linen så skarpt op! Jeg kan som tidligere skrevet dog godt forstå dig.
Endeligt håber jeg at warhammer spillere der ynder en lille én og de der ikke gør stadig kan more sig sammen.

Vh. Jan

Stefan

Quote from: Jan D´Souza on 03 February, 2011, 19:29:25

Endeligt håber jeg at warhammer spillere der ynder en lille én og de der ikke gør stadig kan more sig sammen.

Ja, sku da!  :)

Mini Munchkin

Quote from: Stefan on 03 February, 2011, 21:39:24
Quote from: Jan D´Souza on 03 February, 2011, 19:29:25

Ja, sku da!  :)

Problemet er jo igen folk der absolut ikke kan styre det og opkast og skade på det ene og det andet. Hvilket selvfølgelig ikke skal finde sted. Så er helt enig, selvom jeg stadig også mener, at der skal være plads til at gå i byen og komme hjem sent.

Ironhill

Vi vil tage jeres bemærkninger op, og diskuterer dem ved det kommende bestyrelse møde....

Vi selv gerne sige at jeg synes at druk efter hånden har taget for meget overhånd til Brand, hvilket i væreste tilfælde kan resulter i ingen alkohol, men vil ikke tro at vi køre over i den krøft endnu....
And you all know it....

Frezzwar

Jeg må vel også hellere skrive en tanke eller to. Måske en "teaser" om hvad i kan forvente vi vil forsøge at gøre bedre til næste år.
Som der er blevet snakket meget om, var der problemer med alkohol. Igen. Igen. Igen...
Vi snakkede om vi overhovedet skulle tillade alkohol til turneringen. Vi blev dog enige om at vi håbede folk kunne styre sig, så vi tillod det. Der er nu et års tid til brand, men vi kommer til at overveje om vi vil tillade alkohol. Det ender nok med at vi tillader det, men dem der ikke kan styre det, bliver smidt ud. Uden advarsel.
Der er også snakket om terræn. Vi troede at vi manglede meget, så vi sparede da vi satte op. Der skulle gerne være blevet sat noget mere op efter spil 2 eller 3, men der var stadig ikke nok.
Kiosken var en smule kaotisk. Folkene der stod i den gjorde et godt stykke arbejde, men vi skulle pludselig stille et stand-in hold, og der var derfor ikke så meget bemanding. Det vil vi forsøge at have styr til næste gang.

Ud over det, så tror jeg ikke jeg har så meget at sige. Selvfølgelig er der ting der kan gøres bedre, og det vil vi prøve på til næste gang. Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre ALT hvad vi gjorde godt og ALT hvad vi gjorde skidt. Også selvom det måske bare er småting, så er det dem der gør hele forskellen.

Endnu engang tak for en super fantastisk weekend og en super god turnering. Selvom Henrik bakker ud, lover jeg at vi vil gøre vores for at brand bliver bedre år for år.

Ablabab

Bare lige fordi jeg er nysgerrig:

Var der mindreårige deltagere, og havde disse mulighed for at drikke alkohol?
Du er nu holdt op med at trække vejret uden at tænke over det.

The rasmus

+Først og fremmest tak til alle deltagere og arrangøre for en kanon turnering. Rammerne var gode, med god plads om bordene, og god belysning. Kiosken var god, savnede dog lidt frugt og gulerødder. Sandwicherne var dog gode.

+Turneringsformattet er rigtig fedt, dog skal man overveje hvordan man vil gøre ifht ændring af lister fremover. For de fleste fik det ikke nogen indflydelse at man ændrede lister efter de var postet.

-Terrænet var meget sparsom og håber der kommer næsten dobbelt så meget på til næste år. Uden terræn giver det IMO nogle kedeligere og mindre taktiske spil.

-Druk. Jeg var selv en glad deltager i det, og elsker at fulde mig og tage i byen med de andre. Der er dog ingen tvivl om at det er gået over gevind når folk pisser indenfor, slåsser, genere andre deltager osv. Jeg håber at I tillader druk næste år, men så med klare retningslinjer og regler. På den måde kan man måske sende dem hjem som er gået over stregen. Alt dette gælder også mig selv og jeg skal nok også overveje at skrue en smule ned for charmen næste år.
Rasmus Budde

Ironhill

Quote from: Ablabab on 04 February, 2011, 13:08:25
Bare lige fordi jeg er nysgerrig:

Var der mindreårige deltagere, og havde disse mulighed for at drikke alkohol?

ikk med mindre det blev givet af ældre spiller, da kiosken til Brand ikk sælger alkohol... så medmindre de sakffede det andre steder fra så nej... og siden vi kun have en spiller som var mindreårig (altså under 16) så var problemet ikk stor der, og meget nemt at holde styr på...
And you all know it....

El Rey

Jeg kan godt følge dig Norx. Jeg havde det ligesådan et år hvor jeg have siddet oppe hele natten og ombases jeg ved ikke hvor mange 100 skaven modeller.

Vores hære i år levede ikke op til den standard, vil jeg selv mene. Dog synes jeg lidt vores hold have en god grund, men 2 nye mænd på holdet indenfor den sidste uge og en tysker der ikke kendte til reglen. Alternativt ville nok være at holdet ikke stille op og det ville jo være lidt noget rod med de puljer.

Der var god plads om borderne, men kunne godt have brugt et hul i mellem linjen på den ene side, så man ikke skulle gå hele vejen udenom alle borderne når man skulle over på den anden sige og flytte nogle modeller.

Druk, jeg synes det er helt fint og det ville ikke være det samme uden. Man burde dog lave en sove sal/rum for folk der ikke vil drikke, så de så kan sove i fred. Lyd til at det var et problem, selvom jeg ikke har hørt eller lagt mærke til det. Ellers synes jeg de små "uheld" er en del af charmen ved Brande.