News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Rancors - ældre - maleblog

Started by Frederik, 22 September, 2010, 18:46:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Frederik

Hæj-hæj...

Jeg har 1-års jubilæum på Powerfist. Stort tillykke med mig selv ;D

Og så er jeg nødt til nærmest at hviske resten...
Jeg ejer nu en Airbrush.
Og jeg har prøvet den.

Hvis den bliver opdaget, kan jeg ligeså godt købe en hel blomsterbiks, nogle knæpuder og gå i gang med at angre. For helvede hvor kommer jeg til at skulle indrømme mange ting. Og erkende.
Indrømme og erkende over for den bedre halvdel, kan være særdeles opslidende. Værre end Bilka kl. 11:41 på en lørdag...

Gjorde noget i stil med Atoom, og pustede løs på -først- en masse papir, og siden på noget plastic.
Sikken succes.
Der er muligheder i skidtet :)

Nå, men jeg har også sværtet på "Fast Food" projektet. Maden er startet op:

Hans fjæs, hat og underhat..? er færdige.
Jeg køber en underhat til mig selv en dag. I en frisk farve. Ikke mønstret, bare ensfarvet.

Nu hvor dette er min "Jubilæumspost", og jeg åbenbart føler behov for at fejre mig selv, vil jeg lige runde af med, en storstilet tak til alle de nørder der læser, skriver, betragter og svarer på denne blog.
Jeg har udelukkende haft positive oplevelser ved at deltage på dette forum.
Jeg håber alle - og gerne flere til - bliver ved i samme stil.

Det er et fedt forum :)

Edit: Bæltet ej highlightet, blot vådt og med dertil indbygget genskin...

Miffer

Tillykke med 1 årsdagen så mester

Som altid er dine modeller super flot malet!

Jeg er en smule misundelige på alle dem der køber airbrush for tiden.. det er hårdt at være studerende :(

Men men men super cool diarama med trolden :D
Ravneborg - Figur- og brætspil samt Pen&paper
Islev skole Tirsdag 18-23, Onsdag 18-22 og Torsdag 18-23
Warlord Supreme - 2015
Sorcerer Supreme - 2016

Nordmannen

Flotte figurer. Nå sproglektion.

Quote from: Rancor on 13 February, 2011, 00:43:56
og underhat..?

Dengang vi fortsat løb omkring med sådane nogle på hovedet i norden, kallede vi det en kveiv(i) eller kofri. Af middelalderfransk coif som mest direkte oversat bliver "hodetøy". Den overlevede som kvindehætte (hyllik, fra en anden terminologiretning) nesten frem til vore dage og småbarnshætte (kyse) til i dag.

Funktionen var som en slags undertøj til hodet. Visse versjoner som eget hodeplag.

Lost in the Immaterium
Rogue Trader
Emperor's Pride

Dexo

Jeg syntes at din ide med broen er super, den understriger noget der generalt skinnner igennem i din blog nemlig din sans for "storytelling".

Du har de helt centrale ting i din scene på plads (Trolden, broen og "madden") men der mangle efter min mening nogle små ekstra ting til at binde tingerne mere sammen så det ikke virker så "i scenesat"

Her vil Jones råd om nogle flerer ting på broen kunne hjælpe, dette kunne f.eks være noget den løbende mand havde i hænderne da han fik øje på trolden (en kurv med frugter osv.) men det kunne også bare være en tønde eller noget tov.

En lille smule vand i kanten af basen ville også hjælpe med at understrige formålet med broen i det heletaget.

Håber det giver mening ellers vil jeg gerne uddybe.

PS. Jeg har fuldt med i din blog fra starten og det eneste jeg har fortrudt er at jeg ikke har kommenteret på den noget før da dit arbejder generalt er af meget høj kvalitet :)

Keep up the great work ;D

Frederik

Vand... Ak og ve...

Forslagene er gode, folkens. Men det må blive en anden gang. Det kræver eksperimenter som jeg jeg ikke har tid og tålmodighed til lige nu :P
Det burde også kunne gå uden, jeg mener, en bro skal jo starte et sted.

Jones' og Dexos forslag om flere features (redskaber og andet pynt) er med i "planen".
Det var i første omgang meningen, at mad-manden skulle have smidt en høtyv. Den fra Zombie regimentet, men jeg kan ikke blive enig med mig selv om det dur. Den ser ud som om den er lavet til større skala end manden. Lidt ærgeligt, men mon ikke det løser sig. Det kan være jeg kan finde ud af at lave skaftet lidt mere klejnt.

@ Nordmannen: Tak for sproglektionen. Det var der ikke nogen der blev dummere af  ;)

Rockstar

En høtyv.. Tjaa, det kunne man da godt? hvad med en fiskestang?

Hvis ikke du vil lave vand kunne du lave lidt tang? eller noget højt græs/siv.

Det kunne imidlertid også være en bro over en kløft, altså uden vand. Derfor vil buskads eller klippe også fungere tænker jeg.
Der er mange muligheder.

Tillykke med jubilæet forresten :)

Og find så en god måde at bekende på ;)
Stavefejl i signaturen er noget rod.

Jones

Hvad med æg? En kurv med knuste æg?
Tjek min blog: Jones' Cauldron of Blogs

Tex Averick

QuoteHvis den bliver opdaget, kan jeg ligeså godt købe en hel blomsterbiks, nogle knæpuder og gå i gang med at angre. For helvede hvor kommer jeg til at skulle indrømme mange ting. Og erkende.
Indrømme og erkende over for den bedre halvdel, kan være særdeles opslidende. Værre end Bilka kl. 11:41 på en lørdag...

Puha hvor jeg kender det  ;D

Frederik

I dag har jeg fået foræret en trillebør af "Rosenaa"  :)

Jeg er svært lykkelig. Jeg er helt sikker på det er noget der dutter. Især når den er kryster-sluppet/væltet, og en flok kartofler er raslet ud af.

Jeg mener herlighedsværdien på fast-food projektet er steget minimum 12%. Minimum.

rosenaa

Vand... du behøver ikke at lave så meget, for at virkningen er der...

1. kan laves af en smule vita-vrap... i små stykker kan det lægges i lag og få en vandeffekt i stand, det "samles" med lidt lak i mellem stykkerne...

2. lak og atter lak, på denne måde kan vand bygge op, uden at de løber for meget ud over kanten, det kan understøttes af ganske almindeligt tape, der sættet op over kanten som stopklods.. i lakken kan der lægges visne blade (brugt thepose indhold) og små grene...

3. hvid trælim - der findes flere udgaver, og en del af dem bliver 100% gennemsigtige, også disse skal understøttes med tape...

4. kasse... lyder lidt underlidt, men jeg har set, dog uden at prøve selv, at en overflade - nu da du har ståret resten af verden væk - af et stykke gennemsigtigt plastpalde puttes ind hvor vandoverflade skal være, og male alt det der er under, i vandfarve - altså grøn og blå agtige toner...

---------

Og evt:

et skelet iunder broen, måske med en goblin eller edderbasse (har et lille en liggende) der gnasker...

måske en gammel kiste med skellettet der holder fast i det, mens resten af ham der forsvundet under vandoverfladen eller blot væk...

en rotte eller ligende... (sjovt, sådan en har jeg sgu også  ;D  )
Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Daxtor

Fedt projekt du har gang i, ser allerede nu ud til at blive knaldgodt :) Jeg må også sige at lidt søvand kunne se enormt godt ud derpå, især i kombination med en effekt på træværket efter vandets hærgen. Do it, do it!

Måske en mindre detalje, men hvad med nogle sømhoveder langs broens planker? :)

Men rigtig godt arbejde, glæder mig til at følge med i de kommende updates.

Frederik

Quote from: Daxtor on 18 February, 2011, 22:57:51

Måske en mindre detalje, men hvad med nogle sømhoveder langs broens planker? :)

Du har da et modbydeligt, velspottende øje for mine manglende detaljer... ;) (Manglende detaljer = Åbenlyse mangler)
Jeg har prøvet på alskens aflagte ispinde, kobbertråd, ståltråd, svejsetråd... You name it...
Udfordringen ligger i, at få "sømhovedet" til at se undersænket ud. Det ser mærkeligt ud, hvis det rager ud fra træværket, og det ser mærkeligt ud hvis jeg undersænker det... Altså, jeg har prøvet at sætte et "sømhovede" midt i en kørnerprik... Deeeet ser sgu altså bare mærkeligt ud...

Men, jeg giver dig ret. Der mangler en form for søm, nagler eller bolte... Måske tovværk kan hjælpe? (Ikke at det bliver nemmere at lave, men jeg er jo heller ikk' på akkord)

Frederik

Og så lige til den dér med vand...
Aint gonna happen...

Den ligger lige til højrebenet i det her tilfælde, meeeen...

Masser af forsøg. Masser af skuffelser...

Har ikke knækket "koden"
Jeg har set det veludført få gange andre steder, og har lavet alle de fejl mange andre har begået... Det er virkeligt svært at få det lavet ordentligt fra alle vinkler.

Frederik

Rancor anbefaler på det groveste...

http://www.myspace.com/video/dimmuborgir/dimmu-borgir-gateways/106552814
Ved 3:47 findes teksten til Grimgors skilt... ;)
og... Jøpper, det er Agneta Kjølrud fra "Djærv"
Kender til gengæld så ikke lige hende i badekarret, der kaster med hjertet...? Men det er da fedt på sin vis ;D
http://www.myspace.com/video/dimmuborgir/dimmu-borgir-dimmu-borgir/107301307

Det er da lækkerier ;D

Rockstar

Store nagler må vel gerne stikke ud af planken?
Stavefejl i signaturen er noget rod.

TrueRonin

Den simpleste løsning jeg endnu har set, hvad angår nagler og lignende i 28mm størrelse er noget så simpelt som knappenåle. Klip af efter behov og drøn naglen i bund...  :-X ;D
- Nørd med Aspergers Syndrom, er du i tvivl så spørg Google.

Min trader tråd.

Beelzebub

Du er en sindsygt dygtig maler, at det samtidig er til Dimmu Borgir at du maler gør bare det hele meget bedre!
Corruption is our armor. Infection is our weapon. Immortality is our reward.

Se, jeg har lavet en Ogreblog: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=81158.msg1080219#msg1080219

Kapersfingeren

Det ligner balsa træ du arbejder i, så det er jo rimeligt blødt, så jeg ville prøve at stikke huller i balsa træet og så plante f.eks små stykker klippet ståltråd og putte i de små huller så det ligner søm...bare et forslag =)

Frederik

Quote from: TrueRonin on 19 February, 2011, 03:49:34
Den simpleste løsning jeg endnu har set, drøn naglen i bund...  :-X ;D

Ovenstående kunne være redigeret. Bare for sjov. Værs'go og grin. Ja.

Jeg er gået grusomt i stå.
...grundet arbejdspres, tiltagende vinterdepression, stadigt større krav om alt muligt nonsens fra fruen og mange andre ting fra "Den Store Bog Med Undskyldninger"

Til gengæld har jeg begået nogle lækre sokler til figurer, mellem opgaverne på arbejdet. De ryger muligvis på salgsboardet. Nogle af dem i hvertfald.

Jeg knokler stadig løs med "Fast Food" projektet, og (åbenbart) en masse andet. Billeder må der til. Om en dags tid eller to.

Tak for alle inputs om søm/nagler. Jeg må da ku' hitte på noget, som følge af alle ideerne. Tak :)

Jones

Quote from: Rancor on 23 February, 2011, 21:16:34

Til gengæld har jeg begået nogle lækre sokler til figurer, mellem opgaverne på arbejdet. De ryger muligvis på salgsboardet. Nogle af dem i hvertfald.

a-ahhh! Dem ser vi da gerne lige her også! ;)

Kender udmærket godt din tilstand... det går over. (Vinteren gør...ved ikke med konen...)
Tjek min blog: Jones' Cauldron of Blogs

merlin

Din tilstand nu, holdt op imod dit 1 års jubilæum, samt det du har malet en mand der løber skrigende bort er lidt funny :D
Keep up the good work.

Frederik

Quote from: Jones on 23 February, 2011, 21:45:17
(Vinteren gør...ved ikke med konen...)

Ha-ha-ha... Konen går sgu' nok aldrig væk. Nok godt det samme... (Skrev bloggeren. Meget stille.) Eller noget ::)

Nå. Soklerne er puttet ind i min salgstråd http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=42130.0
De kan evt. fremstilles på andre mål.

Der er ingen købetvang.

Frederik

Et nyt projekt? Her? Aarrh...? Ka' det nu oss' passe?

Ja. Det passer. Næsten.
Min airbrush er blevet godt og grundigt prøvet af i dag, på en Dark Eldar Hellion, der alligevel har stået og kedet sig i vindueskarmen.

Det er svært, frustrerende og irriterende, at male med airbrush. Men det er fandeme også sjovt. Og så går det altså bare lidt stærkere, end med pensel. Ikke at jeg er på akkord, men man kommer let over ting der normalt ville tage laaang tid.

Det er første "rigtige" forsøg.

Selve malearbejdet på både flyver og base har taget - mast sammen mellem andres "vigtige" ting - omkring 3 timer.
Det er jeg sådan cirka pavestolt af ;D Alene at lægge basefarve på sådan en fætter, ville normalt tage mig meget længere tid.  
Der er selvfølgelig en masse penselarbejde tilbage.

Farveforskellen på billederne, må skyldes de er taget udendørs i skygge, og ikke med kunstlys som jeg ellers plejer.
Der har ligefrem været lidt forår at spore i luften i Herfølge i dag :)

Jones får absolut ret. Vinteren går over  ;D ;D ;D

leahciM

Cool, ser meget blæret ud indtil videre  :)

Meen, skal du ikke også snart afslutte nogle af de andre projekter?  :P
Ærgeligt hvis de bare står og samler støv..

Frederik

Quote from: leahciM on 27 February, 2011, 15:04:50
Meen, skal du ikke også snart afslutte nogle af de andre projekter?  :P

Jo... :-[

Ingen undskyldninger, bare for dårlig til at holde fokus...