News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Restriktioner til de 4 kampe lørdag

Started by The rasmus, 05 April, 2011, 13:24:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Val

Med 2 ørne. Men der er også meget langt fra de her restriktioner til 2MD.
Jeg kan godt lide restriktionerne her, men de gør det, som de fleste restriktioner gør, at de bare dropper power niveau ned, de ændrer ikke mærkbart på hærernes interne balance mod hinanden. Så Deamons, Dark Elves og VC virker på mig, som de sikre valg i denne turnering.
Empire er dømt ude med en max på 3 warmachines (hvoraf alteret og stanken begge tæller) er de fuldstændigt chanceløse overfor deamons og Vc, Orcs ser gode ude fordi de har 200 pts mere end de fleste andre, DE bliver dog ramt på magien, så jeg forestiller mig at Vampires eller Demons klart er favoritter.

Desuden er jeg desideret imod den regel der hedder "no repeat rares", een af de vigtige og gode ting ved 8th er jo netop at der er åbnet for muligheden for f.eks at købe 2 ørne som WE spiller, mens "the good stuff" såsom 2 træmænd er låst i mindre spil pga 25% grænsen. De få ting der fåes som rares som man generelt ikke vil se dubletter af bør til enhver tid være nævnt i army specific restrictions, såsom ikke 2 tanks, eller ikke 2 HPA'er eller Hydraer.

Jeg synes bare restriktionen er flad på det område, det tager meget kort tid at sætte sig ned og sige dem, dem og dem gider vi ikke se to af i en liste (også fordi det er de færreste powerdyr man kan få to af til 25%) i stedet for en bred restriction der bare gør en hær mindre konkurrencedygtig.
Check min warhammer blog på http://stephangarmark.blogspot.com/

Keen

Du har ikke overvejet at daemonerne og VC er ramt hårdt med kun 20 modeller i en enhed, samt ingen BS eller raise?
\\ Kjartan, manden uden efternavn aka.
Commander Keen, altid klar til at smadre DOS aliens!

The rasmus

Alt kritik vil blive taget til efterretning og dette er blot første udkast. Fyr endelig løs.

Min gut feeling siger mig ligenu at HE virker ret stærke. Derudover synes jeg umiddelbart empire er ganske ok. Der hvor de i min bog bliver hårdest ramt er på unit size, men synes at der er fine veje udenom dette. Hvis du ikke tror mig Stephan skal jeg gerne spille Empire til turneringen hvis der er en som stiller en hær til rådighed.

Vampyrerne er ramt ganske fint, tror jeg. Der skal måske lægges lidt låg på bussen.

Dæmonerne er svære, da hele deres bog er lavet af ost. Skal lige have ostet dem igennem selv.

DE synes jeg ser ok. Ligenu overvejer jeg dog kraftigt en restriktion der hedder Max 14 black guards i hæren.

Men ellers dejligt med feedback. Test endelig restriktionerne og fyr løs!  :)
Rasmus Budde

Val

Quote from: The rasmus on 07 April, 2011, 23:57:02

DE synes jeg ser ok. Ligenu overvejer jeg dog kraftigt en restriktion der hedder Max 14 black guards i hæren.

Yes please :)

Val

Quote from: Keen on 07 April, 2011, 23:51:56
Du har ikke overvejet at daemonerne og VC er ramt hårdt med kun 20 modeller i en enhed, samt ingen BS eller raise?

Jo, men nej jeg synes ikke de er specielt hårdt ramt.

og for at illustrerer den pointe vil jeg gerne stille min Empire hær til rådighed for Budde, hvis jeg, in turn, kan låne hans vampyrer ;)

The rasmus

Det er en aftale! Vil dog selv have lov til at lave hæren.  ;)

Hver dog opmærksom på at der kan komme flere restriktioner undervejs.  :)

Men er skam frisk på aftalen!
Rasmus Budde

koergod

nooo... Så er jeg doomed til We'er :)
Well hello Mister Fancypants. Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things, right now: Jack and shit... and Jack left town.

Alliancen står stærkt

Keen

Måske man skulle se på en restriktion som:

Unit size of Fiends are 0-4.
Måske den er gået over hovedet på mig, men 4 er da vist en lækker strøelse for den enhed?
Måske at sætte den ned til 3 eller 2, er mere fair?

Units of Furies are 0-2.
I forhold til, at DE må have 2 enheder harpies med, så er det vel fair nok. Men man kunne godt skærer ned til 0-1.
Dog mener jeg også, at 2 enheder harpies til DE er for meget i forhold til resten af de hårde restriktioner.

Lige nu har DoC hæren det problem, at efter den har købt chars, 20BL's og 20PB's, 4 Flamers, X fiends, samt furies, så står den en spand points, der ikke er meget sjovt at bruge på.

Videre er det volsomt, at de ingen BS har. Ikke fordi de breaker og forsvinder, men hvis de møder en hær, der kaste units frem, der flygter, så kan daemonerne ikke finde udad at redirect'e sine charges.

corky

Cry me a river kjartan !

Dæmonerne løber også i dette system lige imod sejren !!
Alliancen står stærk!!!

Master of the Blue Zombie Crocodiles -> der er ALTID plads til en Necrosphinx i min racerbil!

Keen

Tuder altid på kommando!

Men hære som HE, DE, Skaven og WoC har det da også nemt.

Særligt WoC og HE syntes jeg ser stærke ud, da loftet på enheder er markant til deres fordel, 200 points ekstra i forhold til de andre stærke hære, og næsten ingen restriktioner.

The rasmus

Dæmonernes restriktioner kommer kun til at gå en vej. Desuden kan du købe nurglings, flesh hounds, deamonettes, mounted deamonettes, blood crushers osv.

HE får muligvis en lille ekstra stramning

WoC skal jeg lige have set på lige så snart jeg får deres bog i hånden. Forstiller mig at de er ramt af max 350 p, men det er muligt at de skal have flere restriktioner.
Rasmus Budde

Jamand

Som udeforstående har jeg følgende kommentar: WoC's 20 mands warrior blokke (som måske blive til 19 pga max 350 point) bliver utroligt hårde for folk at gøre noget ved når de heller ikke kan stille mere end 20 af deres bedste. Jeg har spillet en del turneringer hvor det hed max 20 for alle enheder over 12, og da WoC kan bygge nogle af de tungeste blokke i den skala, så var det også meget svært for modstanderen at matche dem ligeligt.

Val

Quote from: The rasmus on 08 April, 2011, 00:26:18
Det er en aftale! Vil dog selv have lov til at lave hæren.  ;)

Hver dog opmærksom på at der kan komme flere restriktioner undervejs.  :)

Men er skam frisk på aftalen!

Udemærket. Lad os se på det når restriktionerne er fastlagt.

The rasmus

Jamand - Jeg tror du har ret. Ville det hjælpe hvis man satte max unit size for modeller der koster 10 eller mere ned til 15 hos WoC?  :)
Rasmus Budde

Hammer

Jeg kan simpelthen ikke forstå hvorfor jeg ikke må have 2 hydraer med i min DE hær?? Når jeg har købt min lvl 4 shadow mager ja så er der jo ikke andet sjovt at bruge pengene på i rare! Det må helt sikkert være en fejl!

For sjov!

Randomiser

Jeg synes alle hærene skal rammes hårdere! og hårdere!

Empire synes jeg er ramt ganske fint. så må man lade tanken og alteret være hjemme, hvis man gerne vil have sin warmachines med, de er ikke nødvendige for at hæren kan fungere.

WE er helt fint straffet, en ørn er helt fint når de andre er så hårdt straffet, 35 buer er måske lidt hårdt men så må man skifte ud med nogle dryads :D

Hvorfor spiller vi ikke flere point? det virker som om der er god tid :D

Manny er min Sugar Daddy!

fallen pony

jeg kan ikke se hvorfor det er så slemt med max 3 WS og at alter / Stank er WM`s jeg overvejer at tage mine DE og jeg ser empire som vildt gode. fordi med max 4 dice på en spell så bliver det rigtig svært at gøre noget som helst ved tanken når de kan tage 2x srolls med, og dernest gøre BG til max 14, så kan de jo intet imod den.

Mht WoC så kan jeg heller ikke se hvordan man kan gøre noget ved deres bloke når de må være op til 20, hell 6 MoK knigts tager jo 10-11 BG ned per CC round.
>>" I just wish you diden`t spend all our money on it">>
<<"You have to spend money to make money"<<
>>" But you haven`t made any money...!">>
<<" Then by that logic i didn`t spend any"<<

Jamand

Quote from: The rasmus on 08 April, 2011, 11:29:01
Jamand - Jeg tror du har ret. Ville det hjælpe hvis man satte max unit size for modeller der koster 10 eller mere ned til 15 hos WoC?  :)

Hvad med at differentiere mere over model-cost, og sige modeller der coster fx 15+ må max være 15 i en enhed? På den måde undgår man at den hær med de næstdyreste modeller får en fordel istedet (HE comes to mind).

Tubz

For mig virker HE som vejen frem, under de her restriktioner.

Men der er jo heller ingen ide i at lave s? stramme restriktioner, at hver h?r kun har en enkelt m?de at strikke en liste sammen p?.

Janus (Fallen Pony) og jeg spiltester restriktionerne her i weekenden, med et par kammerater. S? kan vi komme med noget forh?bentligt konstruktivt feedback, hvis det har interesse  :-*
Tucked in between two legs, right next to an asshole, with nowhere nice to sit. They're a strange appendix. That's why I don't believe in intelligent design.

The rasmus

Det har bestemt interesse. Bare kommenter løs på restriktionerne. Jeg skal nok si det fra jeg kan bruge.  :)

Indtil videre forvent følgende ændringer:

DE:
Max 14 BG i hæren

WoC:
Max 15 model in a unit with models costing 10p or more.
Infernal puppet cost 2 dispel dice

Måske ændringer:
Ekstra klask til steam tanken
Begrænsning på VC bussen
Flere point til hærene
Flere klask til HE
Rasmus Budde

Keen

Hvis du giver nogle af hærene flere points(jeg går udfra, at det er nogle hære der er i kategori A), vil jeg foreslå at lave en "AB" kategori, der får 2100 points.

Evt. også sætte HE og WoC i denne.

The rasmus

BTW hvis der er nogen hære som I mener er pure cheese, så fremvis army list or it didn´t happen!  ;)
Rasmus Budde

Keen

Tja, jeg har set del på DoC(mest fordi jeg vil spille dem i det store slag!), og alt hvad jeg syntes, der kører for dem er Brian med armour og reroll. Men han er vel også tosset nok.

Val

Quote from: The rasmus on 08 April, 2011, 13:32:41

Ekstra klask til steam tanken

Arh Rasmus, nu stopper festen. Den koster 300 pts, at gøre den ubrugelig er sgu ikke helt fair

Keen

Ubrugelig? sidste gang jeg checkede var den autowin hvis modstanderen ikke havde pit eller sol?

Hvilket er endnu svære at trumfe når man kun må bruge 4 terninger til at kaste med... Tanken er et svin i det her system. Punktum.