Battlerage!!!. Starter side 4.

Started by Stoffen, 06 December, 2009, 02:08:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Stoffen

Efter 8 år på 40k vognen med spacemarine-flip og min store kærlighed for guards er tiden kommet til warhammer.

Jeg spiller ingen "onde" hære fra noget system. Og der har evig og altid kun været en "ond" hær der har appeleret til mig: Tomb Kings.

MEN, da jeg hører hist og hær at Tomb Kings er outdated osv osv, kunne kun blive Bretonnians.

Jeg har aldrig spillet warhammer før. Men i forbindelse med at min kammerat har anskaffet sig et spillerum, hvori der kun spilles warhammer, måtte jeg jo med på vognen.
Jeg er også ny på powerfist, så hvem jeg tænkte at starte en blog om mine oplevelser med warhammer kunne være en god måde at introducere mig selv på.

Planen er som følger:
Hæren skal være ca 1500pts.
det gennemgående tema er inspireret fra korsfarre i jerusalem omkring 1100.
Hvad det præcist indebærer vil der forhåbentlig komme billeder af snarest, men tør da godt røbe at det omhandler Teutoniske og St. Johns farver.

Tanken er at lave blandede bolcher i form af forskellige units.

Mht. netop units er planen at hæren skal fokuserer på fluff ikke buff.
Derfor skal den være bondetung, dvs. minimum 3 units af pesants.
Et par untis archers (som jeg egentlig gerne ville converte til at bære crossbows)
Grail Ralique (eller hvad den nu hedder). Min umiddelbare tanke er at gøre det til et kors på hjul.

Knights (selvfølgelig).De hardcore crusaders.

Trebuchet. Ville egentlig gerne have mere end 1 med, men så skal der flere pts til.

Heroes, Lords, Damsels og alt det gøjl skal jeg lige have mere styr på.

Spilmæssigt ligger der høvl i horisonten, men for at lappe nogle af hullerne skal jeg lægge hjernen i blød.
Det første der springer i øjnene er den lave ld. Jeg ved ikke lige helt hvordan jeg fixer det, men jeg overvejer gudhjælpe mig at lade generalen være til fods.

Den rødetråd med hele prjoektet er at kombinere med noget terrænskabelse. Korsfarrer uden ørkenlandskaber dur bare ikke.
Derfor planlægger jeg et Ørken battlerealm sæt, OG noget med en borg, sidste er langt ude i fremtiden.
Projektet bliver et nytårsforsæt.

Hvis i har forslag eller lignende så kom endelig med det :)

Gider dog ikke høre på kommentaren "nedern med korstogstema, det er totalt ikke-warhammer"

Jeg poster billeder så snart jeg har noget relevant!

VonPanne

Velkommen til Powerfist og velkommen til Fantasy verdenen.

Det lyder spændende, og jeg vil da følge lidt med på sidelinjen, da den måde du påtænker at lave hæren med bønder, også er sådan jeg ville lave den hvis jeg skulle kaste mig over Bretonnia :) God idé med at lave temabaseret terræn sammen med.

Rygtet siger i øvrigt at Tomb Kings skulle have en ny bog på vej inden for en ikke-så-fjern fremtid.

AndersN

Lyder fedt!

Husk at bønder kan bruge ld fra alle riddere inden for 6" mener jeg det er (dvs ld8). Så det hjælper noget.
Garm glammer ved Gnipahulen!

Mairzy doats and dozy doats and liddle lamzy divey. A kiddley divey too, wooden shoe.

Overhamsteren

Det hjælper ikke noget at sætte en lord til fods rent leadership-mæssigt, alle kan allerede bruge hans leadership indenfor 12".

Men det er meget smart at have en paladin med virtue of empathy udover lorden, tricket er så at paladinen får muligheden for at gå til fods men du kan også vælge at beholde ham på en hest og stadig give hans leadership til bønder indenfor 12", og han er en del bedre til hest.

Med en lord, en paladin med virtue of empathy og som Anders siger riddere der giver deres leadership indenfor 6" er det rimeligt simpelt at holde orden på bønderne.

Og vil sige pegasus knights næsten er et must, så det vil hjælpe dig en del hvis de passer ind i temaet. :)
Bortgives:
Mennesketusindben. Stort set ubrugeligt. Larmer. Savler. Kræver mad konstant.
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=56662.0

Stoffen

Jeg syntes pegasus knights er lidt prettyboy agtige.
"Se mig, jeg er for cool til en normal hest. Derfor: HEST MED VINGER!"

Stoffen

Så er der sgu dømt liste! ;D
Husk nu at den egentlig ikke skal vinde noget!

2000pts Bretonnia:

Lords:

Lord: 110; Grail Vow 28; Hippogryph 200; Virtue of Ideal 35; Holy Icon 40;
      Curiass of Fortune 20; Lance 6; shield 3. Total: 442

Heroes:

Paladin: 60; Grail Vow 21; Armour of Agilulf 25; Morning Star of Fracasse 25;
         Barded Warhorse 14. Total: 145

Paladin (BSB): 60; Questing Vow 8; Virtue of Emphathy 10; Insignia of the Quest 30;
               Enchanted Shield 10; Morning Star 2; Barded Warhorse 14.
               Total: 134

Damsel: 70; Level2 35; 2 Dispel Scrolls 50. Total: 155

Damsel: 70; Level2 35; The Verdant Heart 40; Potion Sacre 10; Barded Warhorse 14. Total: 169

Characters Total: 1045

Core:

6x Knights of the realm 144; Musician 8; Standard 16;Banner of Châlons 10. Total: 178

9x Knights of the realm 216; Musician 8; Standard 16; Twilight Banner 25. Total: 265

9x Knights of the realm 216; Musician 8; Standard 16; War Banner 25. Total: 265

30 Men-at-arms
with spears 150; Musician 5; Standard 10. Total: 165

30 Men-at-arms
with spears 150; Musician 5; Standard 10. Total: 165

16 Peasant Bowmen 96; braziers 5. Total 101

Core Total: 1075

Special:

Grail Reliquae with 12 extra pilgrims 226. Total: 226

Special Total: 226

Rare:

Field Trebuchet. Total: 90

Field Trebuchet. Total: 90

Rare Toal: 180

Grand Total: 2502pts

En af de primære grunde til at hæren skal se netop sådan ud, er at det kan betale sig prismæssigt (bortset fra grail raliquae)!
Prisen på alle elementer fra hæren, bortset fra Grail Ralique, er 2720kr.
Nogen der kan spotte hvilke boxes der er brugt ;) ?

Lasse

Fint tema.

Empire plast flagelanter vil passe godt ind med et grail relique
Som pegasus knights kan du bruge engle (ærke engle). Heresy har lavet en fed figur jeg selv bruger.
Husk også et par løver og andre store kattedyr til at følge dine knight units (så ranker de også bedre :))
Pledges 2009-2014: +153/+33/+19/-28/+61/-30
Kommentarer ved køb og salg

Kragh

Hvis det skal være billigt er brugt en rigtig god idé. Se evt. her http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=31649.0 (ikke mit eget)
Thomas Kragh
Se min blog

Stoffen

Takker, det kan bruges snildt!
I hvert fald nogle af tingene.

Stoffen

Tro det dem der vil, projektet kører stadig. Jeg opdaterer med billeder i denne uge. **EDIT_: Det skete ikke, kameraet døde til en fest**

jeg har haft travl med rejser og alt muligt andet gejl.

Desuden har jeg brugt en del tid på at lave noget spillebord, så desværre er det ikke blevet til meget malesjov.
MEN, jeg har da fået malet min Lord og 16 archers.

Rom blev ikke bygget på en dag!  ;)

Stoffen

Det tog sin tid, men mit kamera var gået ned. Nu har jeg et nyt, så her følger nogle længe lovede billeder (er en idiot så kval er ikke i toppen):

Min konge skal lede hele baduljen. Når der spilles er det en pegasus og han har standard heroic killingblow-setup.

Prøvede med lidt green-stuff fordi hæren har korstogs-tema. Det gik nogenlunde ;) Her menes at der er lavet kors hvor der før var sværd.

Mine questing knights, so far. Der kommer til at være 12 af dem i sidste ende.

Knights of the realm, der kommer til at være 15. De bliver malet på samlebånd så det her er kun dem der er længst:

Det hele er lidt WIP, så ikke slå for hårdt ;) Jeg har en del mere jeg ikke lige har fået taget billeder af endnu, men hvis der er stemning for det kan det ske. Undskyld igen for overdue billeder ;)

zacret

Det ser sku rigtigt godt ud. Thumps up herfra. Fantastiske figure!

Jamand

Ser super fedt ud :) Virkelig flotte farver.

Der går jo næsten lidt grey knigths i den med nogle af dem :)

Stoffen

The Crusade Grows!

Min mission er at ramme 3500 points malet. Det der mangler er command til errants, tog sin tid at støve de originale command-modeller op. En trebuchet mere skal der til, har modellen grundet og det hele, skal bare males. Der skal lige laves så men at arms rammer 50. Der er 31 nu, igen modeller er der, de skal bare lige primes og males. bare. Der skal laves en del movement-trays.

Plus løse characters. MEN, jeg skal også lave en BSB. Jeg har lavet modellen, den bruger et grail-knight flag fra nyeste edition som flaget. Men jeg skal virkelig lave noget spektakulært på selve flaget for at få det til at stikke tilpas ud - og jeg er lidt gået ned med hvad det kunne være... Forslag modtages helhjertet!

Tak til dem der følger med i bloggen, det er sgu ret motiverende med et mindre publikum ;) - ps. husk at alt bortset fra kongen og det ene unit archers (faktisk mangler de stadig deres stakes) stadig er WIP!

mr.schnakenburg

det ser jo super godt ud, er lidt i tvivl om de farver jeg kan ane på din generals sværd, tror det ville fungere bedre hvis du havde fundet en flot sølv farve, men det er nok bare mig
Proud member of Loftet Production

verden er i øjeblikket styret af økonomi, alt andet er sekundært

Stoffen

Hehe, jeg er faktisk tilbøjelig til at være enig.. Det var den første figur jeg malede i hæren, så var ikke så sikker i penslen. Først skulle det være grønt highlight'et op i til hvid, det lignede lort. Så gik den fra grøn op i rød, det endte: mjae. Men der endte det og det tager sig egentlig udemærket ud, men bestemt ikke optimalt desværre  :-\

Jamand

Ser rigtig godt ud :)

Skal der ikke en basse på treben?

Og så synes jeg det ser lidt mærkeligt ud, at alle dine archers må deles om én brazier :) Jeg kan kun forestille mig at det må være noget af et rod når de maser rundt mellem hinanden med brændende pile for at komme til.

Overhamsteren

Man kan vel tænde den næste pil med en pil og så videre derhen af. :D

Totalt lækre figurer, især de forskellige guldtråds-mønstre.
Bortgives:
Mennesketusindben. Stort set ubrugeligt. Larmer. Savler. Kræver mad konstant.
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=56662.0

Stoffen

Quote from: Jamand on 31 May, 2011, 08:33:39
Ser rigtig godt ud :)

Skal der ikke en basse på treben?

Og så synes jeg det ser lidt mærkeligt ud, at alle dine archers må deles om én brazier :) Jeg kan kun forestille mig at det må være noget af et rod når de maser rundt mellem hinanden med brændende pile for at komme til.

Thanks, treben skal helt bestemt have en base. Jeg tænker sådan en 25 mands movement-tray med en plade i kan gøre tricket?

Mht. archers det var ikke mig der lavede de stakes i sin tid, så jeg fraskriver mig ethvert ansvar!  ;D Desuden, det er jo ikke fordi at de har en fagforening til hvis de brænder nallerne!! Think like a knight, act like a knight, dont give a fuck about pesants.  8)

Men som hamsteren påpeger så må de tænde og lade gå videre og hvis der er brok får de ingen aftensmad.

Guldtrådsmønstret er det der bærer hæren, hvilket jeg syntes den gør rigtig fint - ikke sindsygt avanceret freehand, men lige tilpas så man kan få malet et nogle stykker om ugen :)

frej

Ser rigtig fedt ud ;D

Jegkan speciel godt lide din questing knight champ :)

Er han en konvertering eller købt ???
Hvis købt så hvor :P
I was here

SUIT UP!!

Stoffen

Takker :)

Mht. champen, så er han den limited edition general der fulgte med 5th edition, converted til at have et great weapon. Skjoldet aner jeg ikke hvor kommer fra, tror ikke det fulgte med ham originalt.

Jeg har købt ham brugt, hvor kun skjoldet var limet på ham. Great weapon'et kommer fra Empire militia boksen, og kom med i den bitzboks jeg fik med i samme handel.. Så selve den kreative del af udformningen af ham, stod jeg ikke for.

Paintjobbet er helt mit eget though  ;D

koergod

Well hello Mister Fancypants. Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things, right now: Jack and shit... and Jack left town.

Alliancen står stærkt

mr.schnakenburg

det er nogle meget flotte farve du har brugt på dem
Proud member of Loftet Production

verden er i øjeblikket styret af økonomi, alt andet er sekundært