Dybdals Grey Knights! Update: 3/12 banner og apothecary!

Started by Dybdal, 08 June, 2011, 21:39:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

merlin

... og den kappe kan du være stolt af, godt du arbejdede lidt videre med den ;)

Sean

Quote from: Andreas 2.0 on 25 August, 2011, 01:53:52
Der sker alt for meget på skjoldet, og når det kommer til heraldik, så er det godt at huske på - Less is more.

Prøv at google "heraldic shields". Der er intet, less is more, over de billeder.

Master Ciaphas

Hejsa

Det ser megagodt ud. Hvordan maler du den sølvgrå rustning?!

Opskrift, bitteschön :-D

Mvh
Master Ciaphas

Andreas 2.0

Quote from: Sean on 25 August, 2011, 08:37:54
Quote from: Andreas 2.0 on 25 August, 2011, 01:53:52
Der sker alt for meget på skjoldet, og når det kommer til heraldik, så er det godt at huske på - Less is more.

Prøv at google "heraldic shields". Der er intet, less is more, over de billeder.

Faktisk jo.... De er simple i farverne 2-3 (4 farver at best) og pointen var ligeså meget at farverne er noget gennemgående for hele dragten og ikke bare skjoldet, så hvis man bruger gul og rød på sit tøj, gør man det også på skjoldet :)

Ikke at vi skal hijacke din tråd til den debat, men det er ganske spændende at kigge på ;D
Læs mere på min blog Bitter Old Painters

Dybdal

Mange tak for alle svarene. Alle kommentarer er velkommen og det er kritik bestemt også! Ellers bliver jeg jo aldrig bedre  ;D
QuoteJeg var dog lidt mistroisk, og syntes egentligt at det så lidt "klunky" ud, da det kun var GS og plastik.
Jeg var heller ikke sikker på hvor smooth kappen var før den fik sin undercoat på. Den viste hvor der er var ujævnheder som blev rettet da.
QuoteSynes dog ikke det sorte passer til det røde.
Quotefedt med det sorte mønster på rød baggrund.
Sjovt sådan synes mine kammerater jeg spillede med igår også. Alle er jo forskellige.
QuoteOg så vil jeg gerne vide, hvordan du har malet dit sølv
Boltgun Metal som base coat. Asurmen blue wash efterfulgt(den ska være tør først) af en fortynedet Badab Black. Layer Chainmail på så kun armor joints og sådan er den washet farve. Highlight med Mithril Silver.

Og tilsidst med hensyn til skjoldet så ville jeg ikke male hans heraldry på fordi jeg mente at det ville blive FOR meget det samme. Ja der skal være sammenhæng i hele figuren, men mente at skjoldet ville være en tand for meget. Freehanden på den er også 3 eller 4 forsøg på noget jeg faktisk var tilfreds med af motiv og udførelse.
Det med "heraldic shields" på google. Ja der er nogle simple og nogle knap så simple så kan se hva i begge mener.

Dybdal

First off: Kameraet er fuldstændig utilgiveligt! Hans hood ser MEGET værre ud på billederne end i real life! Generelt synes jeg vinklen tilsyneladende har været skidt for figurens udseende. Måske ændre det sig når han er malet.

Anyway i vil vel se billeder?
Der mangler at blive fillet lidt hist og pist(nogle steder noget mere) men basicly så han done.

Close up af hovedet:

Hvad synes i?

Dybdal2

Ser en del specielt ud. Tror man skal se den malet før man rigtig kan se hvor godt det er blevet. Men et godt stykke arbejde bro ;)

leahciM

Ja enig. Godt du har fået kåben/klædet med.

Denne gang ser kvaliteten af dit Greenstuff endnu værre ud, hehe  :P
Men den skal nok blive flot alligevel.

Skal han males anderledes for at stå mere ud fra mængden?

Dybdal

Tak for svarene. Ja green stuffet ser ikke helt godt ud. Det måtte også files en del efter han var sprayet.
han bliver malet som en alm grey knight med den ene undtagelse at kåben bliver malet blå.

leahciM

Dybdal

Så er han sku færdig.. Jeg er blevet ret glad for resultatet. Og synes han skiller sig ret meget ud.

Han er lidt shiny men det er pga jeg nok var lidt for hurtig med at tage billeder efter han var blevet sprayet med sit beskyttende lag.

En ting jeg har fundet ud af med Grey KNights er at de er lidt svære at få characters til at skille sig ud(og elite tropper for den sags skyld) da deres paint scheme er meget det samme så man må finde på conversion der er tydlige men samtidigt holder sig inde fra Grey Knights tema. I modsætning til alimindelige space marines kan man jo bare male lidt hvid eller lige proppe noget ekstra bling på. Det er ikke helt så nemt med GK..

Medusa

Jeg synes sgu den er blevet flot, men blå er lige lidt for lyst til mig.

Kan godt li at du har malet jorden i bogen :D
Det normale er for amatørerne

Marc's Maleblog

merlin

;) kanon, den er flot.
jeg syntes kappen er blevet rigtig god.

Dybdal2

Looking good ;). Men kunne godt tænke mig at se et backshot ;)

merlin

Dybdal

Den blå farve blev også lidt lysere end jeg havde regnet med men synes dog den er fin som den er.
Tak igen for de rosende ord.
Så det bare igang med de næste units!

carstone

Jeg synes den er blevet god, specielt kan jeg rigtig godt lide den farve du har fået frem på ørnen :)

Kappen synes jeg måske er lidt for lys, men det er jo smag og behag - det gør i hvert fald at han skiller sig ud.

Kapersfingeren

Han er da blevet fin, med hensyn til din blå farve kan du kan give den en wash eller 2 med noget brun eller sort for at dæmpe farven lidt.

Dybdal

Den blå farve på front kappen er med vilje malet lys. Mest for det ikke skulle være den samme farve så på de forskellige våben. Og er egentlig tilfreds med den som den er. Men der udover kan jeg godt se hvorfor folk synes den er for lys. Syntes jeg også den var lidt i starten så man ska måske bare venne(vende?(vænde?))) sig til den..
Jeg kan ikke stave :P haha

tegneged

Heldigvis så er det jo smag og behag, der er ikke nogle der kan sige at den definitivt er for lys eller for mørk da det kommer an på personlig smag.
Jeg kan godt lide at den netop skiller sig ud fra mængden og selve malearbejdet med den lyse blå farve synes jeg er flot. Jeg tror din librarian kommer til at stå ud i mængden af Knights og det tror jeg kommer til at virke rigtigt godt. Glæder mig til at se mere. :)

MagnusA

Den blev rigtig god, den Librarian. Jeg var ikke helt sikker på det ville blive godt, da jeg lige havde set dine GS-billeder, men dit GS arbejde er rigtig clean.

Dybdal

QuoteJeg kan godt lide at den netop skiller sig ud fra mængden og selve malearbejdet med den lyse blå farve synes jeg er flot. Jeg tror din librarian kommer til at stå ud i mængden af Knights og det tror jeg kommer til at virke rigtigt godt.
Det var også pointen :D Glad for du kan lide den.

Nå men det er er da efterhånden noget tid siden jeg har fået updateret denne blog så må hellere vise jer lidt mere arbejde.
Først en Paladin mere. Psycannon for the win :P Gotta love em.

ved ikke lige hva der er sket for det billede :P

Også lige den næste dreadknight. Jeg synes sku det er en fed figur som mange snakker dårligt om. Det er ikke GW flotteste figur dog. Men stadig en super fed en hvis i spørger mig. Specielt fordi den er så pose-able :P

Lad mig hører hva folket siger :D

leahciM

Cool nok. Men da ikke den vildeste pose du har givet den alligevel?  ::)

Alle de Dreadknights jeg har set har haft samme ben-stand. Gaab.. Ingen udnytter, som du siger, dens pose-ability til at løfte et ben op på noget eller lade den løbe el. lign. Og de der gør "glemmer" at få Terminator marinens ben med også  ;)

Dybdal

Billedet giver heller ikke helt den opfattelse af posen som jeg havde håbet.
Det med benene er fordi at den som standard kun kan sættes sådan med benene. Armene er der meget mere frihed over.
Mine to andre DK har jeg dog skåret lidt hist og her for at få en bedre pose men syntes ikke at det var nødvendigt her.
Man kan hverken dreje eller bøje benene som de er. Det kræver noget skære arbejde.