News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Udvælgelse af holdet til 2013

Started by Asger, 03 November, 2011, 15:29:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

El Rey

Vi slap da for Jan i år.  :-*

You know I love cholate rain. :)

Stefan

Forslag 3. 2011.

Det bedst placerede danske hold ved ETC Warm Up vinder retten til at deltage ved ETC turneringen samme år.

For at 'gælde' som et dansk hold skal hovedparten (mindst 5 spillere) være danske. Holdet kan efterfølgende frit udtage manglende spillere.

Rammerne for hvordan det hold som sendes afsted i 2012 er fastlagt ikke sandt? Derfor går mit forslag på hvordan vi udtager det hold, som skal afsted i 2013. (Hvilket så afgøres ved ETC Warm Up i 2013. Hvis rammerne for udtagelsen af holdet der skal afsted i 2012 ikke er sat i sten retter mit forslag sig naturligvis imod dette)

Den store aben

Quote from: Stefan on 05 November, 2011, 09:41:27
Forslag 3. 2011.

Det bedst placerede danske hold ved ETC Warm Up vinder retten til at deltage ved ETC turneringen.

For at 'gælde' som et dansk hold skal hovedparten (mindst 5 spillere) være danske. Holdet kan efterfølgende frit udtage manglende spillere.

Så skal i bare ændre turnerings navnet til DTC så sidder den lige i skabet.
Funhammerist af alfaderens nåde.

Må den gentagende Konge af Lethian Kong Skrammelborg hvile i Fred.

Asger

Stefan du skal lige præcisere forslagets tidsramme :) Skal turneringen i 2012 give adgang til ETC to måneder efter eller 14?

Asger

Stefan

Det er nu præciseret.

Det står de aspirerende hold frit for at påbegynde arbejdet frem imod ETC turneringen i god tid. Det er nok en ret essentiel ting i virkeligheden - det er næppe optimalt at påbegynde forberedelsen med kun 2 mdr. til turneringens afvikling.

Det er min 'våde' drøm at turneringen (Warm Up) bliver rammen om et drama hvor alt er på et bræt.

Hvordan de hold som stiller op udvælger deres mandskab blander jeg mig ikke i - de kan jo bruge ranglister, NWL og andet godt.

Troels C

Jeg synes din ide er rigtig god Stefan! Tanken om et højspændt drama hvor hvert et terning øje er udslagsgivende er noget der kan vække de følelser jeg jager som spiller.

Dog er jeg super bange for at det enkelte individ kommer til at stå svagt. Jeg tror at der kommer et tonser hold som bare består af de gamle rotter. De vil sikkert vinde uden at skænke det en tanke at der måske er enkelte personer som ville gøre holdet bedre.

Jeg tror jeg prøver at sige at jeg er bange for at det bliver en endnu mere lukket klub end det allerede er. Det er ærgerligt for ETC og landsholdet skulle jo helst være hele Danmarks :)

Stefan

Jeg tror alle de på nuværende præsenterede forslag ender med meget få afvigelser i persongalleriet.

Der kan laves ihvertfald 2 gode hold i DK (måske endda 3 hvis man bruger muligheden for at have et par udendanske gæstestjerner) - og med udsigten til en reel chance for deltagelse ved ETC tror jeg vi kunne få holdene til at trække hinanden med op. Igennem indbyrdes stræben efter at være bedst muligt forberedt når Warm Up skal afvikles.

Det sagt, så er det jo ingen hemmelighed overhovedet, at jeg er ude i et ærinde som handler om at gøre Warm Up mere interessant. Mere interessant at deltage i, mere interessant at følge fra sidelinjen og mere interessant at arrangere.

Asger

Stefan, jeg er klar over du sikkert ikke mener det sådan, men det ville være skønt hvis vi ikke brugte ETC udtagelsen til at promovere egne turneringer. Det er et rigtig skidt motiv du skriver der :(
England har allerede skrevet at det nærmest er et krav for deres hold deltagere at de er villige til at tage til Warm Up. Tyskerne og Russerne bliver nok ved med at sende et hold. Jeg tror turneringen er på vej op af internationalt, og tror det er der du skal satse, ikke på nationale gimmicks.

Det er ingen hemmelighed at jeg foretrækker det forslag jeg selv er kommet med. Jeg kunne leve med dit forslag, hvis du havde valgt 14 måneders løsningen. To måneders løsningen har potentialet til at smadre landsholdets chancer for at klare sig godt, uanset hvem der vinder. Ligesom i år hvor der er folk der (forståeligt!) ikke vil gøre en indsats for landsholdet, fordi de har alliancer til deres Warm Up hold, vil dette kunne resultere i en situation hvor DK som helhed ikke trækker I samme retning før 3 uger inden listerne skal afleveres. Og det er utopi at tro at 8 mand alligevel kan finde sammen om hvem der skal være med hvor. Der er uenigheder nok med 3 mands udvælgelse, men 8 mand ville næsten aldrig blive rigtig godt, og det ville skabe splid.
Som sagt, hvis det var 14 måneder kunne jeg se ideen som plausibel, omend jeg ikke foretrækker den. Flere lande bruger en lignende, omend ikke identisk, model. Hvis det er to måneder synes jeg oprigtigt talt at det er en af de dårligste ideer der har været foreslået. Jeg ville seriøst overveje at boykotte eventen under de forudsætninger. Hvis det er 14 måneder, så har man massere af tid til at opbygge en holdånd, finpudse taktik osv.

Ja sorry, det er ikke for at lyde, som den sure gamle mand jeg inderst inde er :) Men jeg tror virkelig at forskellen på de 2 og de 14 går fra noget der kan virke, til noget der er decideret dårligt for holdet.

Asger

Bom

Jeg synes meget lidt om løsning 3, i de første 2 løsningen kan man i det mindste håbe på at kæmpe sig op af ranglisten og en dag blive udtaget, i løsning 3 virker det blot til at være den samme lille lukkede klub der udvælger hinanden.
Desuden skulle det også være underligt om det lige var de 8 bedste spillere i DK som også samtidig var bedste venner og dermed fandt på at danne hold til warm-up - chancen er nok større for at talenterne er spredt ud over de forskellige hold.

Daniel

Quote from: Asger on 03 November, 2011, 15:29:01
Er der et lige antal fra et år der gider, og de ikke kan blive enige, går man tilbage som ovenfor og finder en tredje udvælger startende fra de højest placerede fra de år.

Kan du ikke lige uddybe hvad du mener med dette Asger?

Skal det forstås sådan, at de tre løser konkret uenighed ved at spørge sidste års vinder? - eller sådan, at den pågældende bliver fuldgyldigt medlem af gruppen i alle beslutninger?

Mvh
Daniel
Daniel Hedegaard
Jeg er jo den ikke-tilstedeværende, den helst usynlige, den man ikke henvender noget ord til, og hvis eksistens man forsøger at fortrænge.  -  Kaptajn Brunøje
Min blog om at eje alle hære (8/15 done): http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=62775.0

Asger

Jeg har opdateret mit forslag med en ny formulering, som gerne skulle svare på dit spørgsmål Daniel :)

Asger

Stefan

Quote from: Asger on 06 November, 2011, 12:07:53
Stefan, jeg er klar over du sikkert ikke mener det sådan, men det ville være skønt hvis vi ikke brugte ETC udtagelsen til at promovere egne turneringer. Det er et rigtig skidt motiv du skriver der :(
England har allerede skrevet at det nærmest er et krav for deres hold deltagere at de er villige til at tage til Warm Up. Tyskerne og Russerne bliver nok ved med at sende et hold. Jeg tror turneringen er på vej op af internationalt, og tror det er der du skal satse, ikke på nationale gimmicks.
Det er da muligt du synes motivet er skidt, men det er på ingen måde skjult. Alle kan frit stemme som de lyster. At kalde udtagelsen af landsholdet for en gimmick, såfremt det ikke foregår efter dine præmisser, er at stramme den.

Quote from: Asger on 06 November, 2011, 12:07:53
Det er ingen hemmelighed at jeg foretrækker det forslag jeg selv er kommet med.
Touche - stem som du lyster  ;)

Asger

Stefan jeg ville bare synes det var dejligt hvis vi fokuserede "udvælgelsen af landsholdet" (tråden formål) til at handle om hvordan vi bedst... udvælger landsholdet. Jeg synes ikke pointen er mærkelig er urimelig.

Du ligger derimod op til at bruge udvælgelsen til at promovere en turnering du arrangerer. Jeg synes sådan set godt dit forslag kan stå fornuftigt for sig selv (hvis du ikke holder fast i de to måneder?), det er den motivation du skriver jeg synes er problematisk :(

Jeg tror ikke på at dit forslag vinder, slet, slet ikke hvis du holder fast i først at ville sætte holdet tre-fire uger inden liste deadline, så lad det da endelige stå hvis du ønsker. Jeg kommenterer ikke for at modarbejde dig, men fordi jeg synes man kan ændre det nemt, til rent faktisk teknisk at kunne bruges til at udtage et godt landshold. Om du kan bruge det til at skabe opmærksomhed om din turnering burde aldrig nogensinde være det afgørende :(

Gimmick kommentaren har jeg ikke forklaret godt nok, eller også misforstår du den. Det handler ikke om landsholds udtagelsen værende end gimmick. Det handler om at du bruger landsholdsudtagelsen som promovering for din turnering. En gimmick.
Jeg ville ønske at motivet i første række var at landet som helhed sendte deres bedste hold af sted, og det er desværre ikke det du skriver er dit motiv. Du vil gøre Warm Up sjovere at deltage i, følge med i og arrangere. Hvis det vitterligt er dit primære motiv (hvilket jeg sagtens kan have misforstået!), synes jeg det er en skam. Som sekundært motiv er det super fint, men lad os i første række fokusere på at få det bedst mulige hold af sted.

Nå, fred være med det, jeg kender dig så jeg er sikker på jeg har misforstået et eller andet. Så må vi se om jeg skal til at boykotte Warm Up ;)

Asger

Stefan

Copy pastede du lige din forrige post?

Asger

Du er en dejlig og flabet gavtyv, min ven :)

Asger

The rasmus

Godt hvis der er nogen aktivt arbejder på et forslag så skal de melde ud nu ellers synes jeg at vi skal lave tråden om til en afstemning mellem de tre forslag der kommet.
Rasmus Budde

Daniel

Enig med Budde.

En lille ting der skal på plads, og det kan være jeg bare har overset det, og det allerede findes; afstemningsregler. Kan du opstille noget Asger? Du plejer at have en fransk model af en art som du vist engang (næsten) fik mig overtalt om fungerer.  ;)

Mvh
Daniel
Daniel Hedegaard
Jeg er jo den ikke-tilstedeværende, den helst usynlige, den man ikke henvender noget ord til, og hvis eksistens man forsøger at fortrænge.  -  Kaptajn Brunøje
Min blog om at eje alle hære (8/15 done): http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=62775.0

Asger

Jan, havde du et forslag du ville stille? Ellers lukker vi den altså nu.

Daniel, vi har umiddelbart tre forslag så jeg vil foreslå at vi stemmer som sidst. Der skal 50% af stemmerne til for at vinde afstemningen, er der ingen forslag der får det i første runde, stemmes der helt forfra hvor den mulighed der fik færrest stemmer i første omgang fjernes. Sådan bliver vi ved indtil der er en løsning med 50,001% af stemmerne.

Asger

Daniel

Daniel Hedegaard

Daniel

Er vi alle ved at glemme og stemme?

Var det ikke meningen afstemningen skulle køre nu?

Mvh
Daniel
Daniel Hedegaard

Asger

Jeg er kun lige ved telefonen, men enhver ved en PC kan starte afstemningen med de tre forslag hvis de vil :)

Lad den køre en uge og slutte ved midnat!

Asger

Asger

Personligt kommer jeg med endnu en advarsel mod at stemme for Stefans forslag i det format han har valgt. Min klare vurdering er at det i praksis vil besværliggøre (umuliggøre?) den intensive forberedelse der reelt har sikret vores succes de sidste tre år.

Det skal selvfølgelig stå jer frit for at ignorere og være uenige i min advarsel, men nu er den givet :)

Asger

The rasmus

EDIT: Fandt selv svaret. Kan se at dette forslag vandt:

Forslag 2:

Det isolerede kalenderår inden ETC turneringen på ranglisten afgør hvem der automatisk er kvalificeret til holdet. Top 3 på den liste er sikret en plads, og vil også samtidig være udvælgerne af de resterende pladser på holdet. Hvis der er nogen i top 3 der ikke vil deltage i selve turneringen ryger pladsen ikke videre til nr. 4 osv, men der er så flere pladser der skal udvælges.
Vinderen af forrige års NWL er desuden automatisk kvalificeret til holdet. Denne vil ikke som udgangspunkt deltage i udvælgelsesprocessen, men kan naturligvis vejlede udvælgerne, skulle de ønske det.

Inden udgangen af januar efter top 3 er fundet, skal de 3 have fundet resten af holdet. Hvis muligt skal de forsøge at sætte holdet inden nytår. Alle holdets udvalgte indbetaler 1000kr i depositum der ikke kan refunderes ved frafald, for at sikre at man mener sin deltagelse alvorligt.

Hvis ikke holdet kan komme til enighed om de hvilke hære der skal spilles af hvem, beslutter udvælgerne hvilken strategi der skal ligges og hvem der spiller hvad.

Uanset om udvælgerne deltager eller ej, kan de stadig udvælge holdet. Er der nogen af de tre der ikke gider udvælge, går man tilbage og bruger udvælgerne fra året før, og bliver ved med at gå et år tilbage indtil der er tre der gider.

Sker der frafald på holdet er det dem der udvalgte det oprindelige hold, der træder til og vælger erstatningsspilleren.
Rasmus Budde