News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Gratis lydbøger (Lovligt denne gang...)

Started by Player1, 22 November, 2011, 18:40:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Player1

Jeg har lige opdaget at der for nogle dage siden blev postet en tråd (-og slettet igen) med links til lydbøger.

Jeg vil lige slå et slag for denne side. Den har masser af danske lydbøger, og det er helt lovligt. (Det kræver biblioteks-login)
Lydbøger er en nem måde at få "læst" en masse, og det kan gøres imens man laver alt muligt andet. Prøv dét! :)

Erikjust

Der er et par gode her og der, men diverse torrent sider har stadigvæk et større udvalg.

Søgte efter nogle af Victor Hugo´s bøger Les Misérables og Klokkeren fra Notre Dame, dem havde de ikke.
Okay hvad så med Dresden Files nej dem har de heller ikke.

Med andre ord igen af de lydbøger jeg normalt høre har de så jeg tror jeg holder mig til torrent siderne indtil udvalget bliver noget større.   
"While the difficult takes time, the impossible just takes a little longer."  -  Art Berg

Ablabab

Allerede i første indlæg bliver ideen bunket til fordel for ulovlige downloads. Imponerende.

Jeg har selv fine erfaringer med netlydbog.dk - den kan anbefales.
Du er nu holdt op med at trække vejret uden at tænke over det.

Kreon

Quote from: Erikjust on 23 November, 2011, 05:02:46
Der er et par gode her og der, men diverse torrent sider har stadigvæk et større udvalg.

Søgte efter nogle af Victor Hugo´s bøger Les Misérables og Klokkeren fra Notre Dame, dem havde de ikke.

Med andre ord igen af de lydbøger jeg normalt høre har de så jeg tror jeg holder mig til torrent siderne indtil udvalget bliver noget større.   

Jeg har det på samme måde, når jeg skal købe bil. Bilforhandlerne har aldrig det udvalg jeg skal bruge, så jeg går ned på den nærmeste parkeringsplads, og snupper en bil i stedet  :P

Kreon

Christian Nielsen

Jeg er absolut ikke hellig på det her punkt, men det er værd at huske at sålænge folk ikke smider penge efter dem der skal lave flere lydbøger, så bliver der nok hellerikke udgivet vildt mange nye  ::)

Personligt er jeg totalt sucker for GW's lydbøger. Jeg har endnu til gode at høre en der skuffer.
Christian Ingemann Nielsen
Castellan
Emperors Pride

rosenaa

Så en eller anden sidder og læser en bog op - derefter smider hin den ind på en side, hvor det ikke er udgiveren der har udgivet den - altså en U-lovlig oplæsning til downloadning ??

Hvorfor dog ?? - Er den der læser bedre end andre ?? - Er det en der i forvejen er betalt oplæser ??

Eller - Er dette en måde at forfatteren kan få sine værker ud til andre - Uden at skulle betale en eller anden afgift til Kodan ??

For hvis det er det sidste, s¨har det 110% min støtte...
Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Skummelkrat

Ophavsretsloven sikrer, at man ikke bare kan læse en bog op til sin båndoptager og derefter lægge den online. Hvis en tilfældig gut læser op af sine indkøbte bøger uden at have clearet det med rettighedshaver, kan han blive dømt for det. Det er da også kun fair.

Hvis I er til e-bøger, kan I prøve eReolen.dk, som er bibliotekernes nye e-bogs-service. Det er vist planen, at der skal være omtrent 3000 titler, når vi rammer jul, men tallet vil stige konstant.

Husk også filmstriben.dk. Det fungerer fint.

Martin
Bibliotekaren siger: Search and destroy!

Nordmannen

www.audible.com
www.booksonboard.com

Lybøger fra 50-100 kr. per, i god kvalitet og (og Audible pleier å ha et "gratis bok, no strings attached-åbningstilbud). Om du ikke er til DRM er Audials (http://audials.com/en/start/) din venn. Når det er såpas billig og tilgjengelig kjøper jeg gjerne.

Man omgår også de hjernedøde europeiske lisensordninger, der gør at e-materiale bliver 3-400% dyrere når det lisenseres her i The Old World.
Lost in the Immaterium
Rogue Trader
Emperor's Pride

Erikjust

Quote from: Kreon on 23 November, 2011, 08:16:14

Jeg har det på samme måde, når jeg skal købe bil. Bilforhandlerne har aldrig det udvalg jeg skal bruge, så jeg går ned på den nærmeste parkeringsplads, og snupper en bil i stedet  :P

Kreon

Men i modsætning til siden kan de fleste biler nok blive bestilt hjem hvis de ikke er der, det kan man ikke her :P

Anyways hvis man er til lidt alternative lydbøger er der altid disse her:
http://www.graphicaudio.net/ mener også man kan købe dem her i landet har hørt et par af dem og de er GANSKE glimrende det er nærmest som en slags radio spil på CD
Så er der selvfølgelig også http://www.bigfinish.com/ hvis nogen af de stemmer Big finish bruger lyder bekendt, så er det fordi de også laver en del af audio dramaerne for Black Library.
"While the difficult takes time, the impossible just takes a little longer."  -  Art Berg

Tulsa Doom

Audiobooks for free (www.audiobooksforfree.com) er også ganske okay. Lydkvaliteten er godt nok pænt ringe, så hvis man har lyst kan man smide dem en håndfuld dollars, og upti vupti, så leverer de i en bedre kvalitet.
Any technology distinguishable from magic is insufficiently advanced.

Erikjust

Det er alligevel mærkeligt at når man trykker på Adult skal det altid være fordi der er sex/erotik med i den. Så hvis det er sex er det adult men hvis en nu skrev en historie om skyttegravs krigen i sin fulde grufulde udstrækning hvor en soldat beskrev og se sine venner nedslagtet foran hans øjne og ligge og råde i skyttegraven er det højst en pg-13 og ikke andet.

Oh well det er som man siger børn kan tåle selv det mest blodige og hårdkogte rædsler, men lige så snart du viser dem et par bare bryster er de traumatiseret for livet....amerikansk logik er noget mærkelig noget. 

Player1

Quote from: rosenaa on 23 November, 2011, 08:42:53Så en eller anden sidder og læser en bog op
Nej.

De bøger du kan hente på torrent sider er lovlige oplæsninger men udbudt på en "ulovlig" måde. Det er ikke sådan så lille Mikkel på 12, har siddet og læst Ringenes Herre op hjemme på værelset og optaget det på bånd. Derimod har man taget en kopi af eks. en Black Library lydbog, og så lagt den op.
Altså, de præcis samme lydbøger du ville kunne købe i butikkerne, bare lagt ud til "ulovlig" download.

Alien Hunter

Du kan også finde gratis lydbøger på siden http://librivox.org/

Her er det private folk der indlæser lydbøgerne og uploader dem
Der er tale om ældre bøger som derfor ikke længere er beskyttede af ophavsrettigheder

For mere informationer kan man se http://www.dr.dk/Nyheder/Kultur/2011/02/14/151645.htm

Skal lige tilføje at jeg ikke selv har prøvet den.

Dan

wormheart

[Lang, vred rant]

Whops -  :-[

Alt i orden, intet at se her.  :)

Jeg ringede til mit forlag, som forklarede mig, at det kun er en kort promoveringsperiode, hvor der er åbent for adgangen. Derefter er det kun de ordblinde / synshandicappede der kan komme til.

Morale : At undersøge sagen før man kaster sig ud i det store forum-rage  :P

WormHeart
"Blood is really warm, it's like drinking hot chocolate but with more screaming."

Hesse

Som sagt, den står på min ønskeliste - jeg håber nogen i familien er barmhjertige overfor dig!

wormheart

Quote from: Hesse on 24 November, 2011, 09:31:54
Som sagt, den står på min ønskeliste - jeg håber nogen i familien er barmhjertige overfor dig!

Du bør i så fald give dem linket til Tellerup - den står i over 350,- ude hos boghandlerne.  :)

WormHeart
"Blood is really warm, it's like drinking hot chocolate but with more screaming."

Fimbulvetr

Quote from: Alien Hunter on 23 November, 2011, 15:22:03
Du kan også finde gratis lydbøger på siden http://librivox.org/

Her er det private folk der indlæser lydbøgerne og uploader dem
Der er tale om ældre bøger som derfor ikke længere er beskyttede af ophavsrettigheder

Jeg har hørt nogen bøger fra Librivox, blandt andet Gullivers rejser og Don Quijote. Ideen er sådan set mega god, problemmet er bare at nogen af dem der læser op er mega ringe. Desuden er det som regel en ny der læser op i hvert kapitel, så hver gang skal man lige vænne sig til den nye stemme og deres måde at læse op på. Hvert eneste kapitel indledes også med at de siger hvem de er, hvor oplæseren bor henne i verden, samt kapiteltitel og bogtitel.

Det ødelægger meget af det syntes jeg. Især fordi der er langt i mellem de fede oplæsere der lever sig ind i fortællingen, de fleste lyser lidt som pensionister fra Californien ... Ikke fordi der er noget galt med pensionister fra Californien (ej ok, det er der faktisk). :o