News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Projekt IG (Tallarn)

Started by Belial, 31 July, 2011, 10:11:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Frede

Det er sjovt det liv som brugte figurer lever. Jeg har en gang oplevet at købe nogle brugte figurer som jeg selv i tidernes morgen har malet. Sælgeren var dog ikke den samme som jeg i sin tid solgte mine gamle figurer til.

- F -

JoeSmokem

Jeg tror faktisk jeg solgte 2-3 stykker af dem der til JP engang for et stykke tid siden. Hvis du mangler flere så tag lige fat i ham.

JanusHedemann

Tror faktisk også jeg har en liggende.

/J

Belial

Jeg har ikke helt styr over hvad der skal være med i hæren, men siden jeg også håber at bruge den til Apocalypse, så er det jo "jo mere, jo bedre" metoden jeg ar´bejder ud fra.  ;D

Jeg har stadig skyderne fra dine Sentinels Joe, men de kan desværre ikke bruges mere (medmindre man kan overbevise folk om at de ligner multilasers).

Hvem husker så "ægget"? Den rigtig gamle Sentinel.

MVH

Belial

Ryback

Quote from: Belial on 20 September, 2011, 20:54:47
Hvem husker så "ægget"? Den rigtig gamle Sentinel.
Den kan jeg godt huske, en spøjs figur, og så var den jo bevæbnet med en Assault Cannon - lidt underligt når kanonen ellers var forbeholdt Terminators og kunne smadre mere eller mindre alt i spillet.
Ancient Battle Brother
Emperor's Pride

JP

QuoteHvem husker så "ægget"? Den rigtig gamle Sentinel.
Husker? Jeg har dem skam stadig liggende i mine gemmer. De holder stadig en million.

- JP -

Sadomator

Jeg tror jeg har 3-4 stk af dem, som venter på at blive malet til mine Genestealer Cult.

Belial

Jeppe "hjælper" farmand med at tælle Tallarn-soldater:

"Vi" nåede frem til:

Officerer/characters:
1 Captain Al'rahem
3 officerer m. boltgun
6 sergeants m. plasma pistol og sværd
1 FW Tank Commander som skal plagiere Pask
1 Astropath
1 Priest m. motorsav (han er dog ustrolig ringe til en uhyrlig point cost, så han bliver nok solgt videre).

Weapon Teams:
1 Heavy Bolter
1 Lascannon
3 Mortar
3 Missile Launcher
8 Autocannon

Guardsmen:
2 m. plasma gun
2 m. grenade launcher
13 m. meltagun
63 m. lasgun

2 Sentinels (bevæbning bliver enten AC eller Heavy Flamer)

1 Leman Russ (JP har givet mig et ekstra tårn med Exterminator kanoner, så jeg kan bytte lidt rundt).
1 Manticore
3 Chimeras
1 Valkyrie (m. FW Vendetta upgrade kit).
3 Hydras (FW tårne)
1 Shadow Sword (til Apocalypse)

Så må vi se hvornår jeg får lejlighed til at gøre noget videre ved det. Vil i det mindste prøve at samle tanks og mænner, så jeg kan afprøve dem lidt i klubben.

MVH

Belial

Belial

For variationens skyld mangler jeg faktisk denne fyr:

Man kan købe ham via Games Workshop, men kun sammen med en squad, som jeg ikke behøver. Så hvis nogen har sådan en fyr liggende... PM mig. :)

Håber lidt på at få tid til at samle et par tanks og strippe lidt maling af nogle mænner... engang... snart... måske...

MVH

Belial

Frede

Jeg syntes i stedet at vi bør have et malekapløb i gang for at se hvem af Belial og Mørk, som først bliver færdige med deres Tallarns.

- F -

Belial

Næh nej. Jeg skal ikke nyde noget af stress, jag og konkurrencer lige pt.  :)

Jeg laver lidt her og der når jeg får lyst. Det andet virker åbenbart ikke for mig.

MVH

Belial

Frede

Hehe, jeg tror heller ikke der bliver meget konkurrence. Det var nu også ment som en spydig kommentar til begge projekter, som går så langsomt at de mere har karakter af hensigtserklæringer snarre end egentlige projekter. Sådan lige som mine egne 40k orker, eller min fantasy hær, eller mine Keltere, eller mine Titaner....

- F -

Belial

Ak ja. Det har du nok ret i, men jeg har i det mindste fået samlet nogle weapon teams:

Det er da altid noget. :)

MVH

Belial

Belial

Fik samlet min Manticore og undervognen på min Leman Russ.

Da jeg så ville sætte mit gamle Exterminator tårn på, finder jeg så ud af, at de ikke passer sammen. De nye tårne og undervogne er markant mindre i samlingen...

Nå ja, så kan jeg da bare lave et Exterminator tårn, men havde håbet på et ekstra tårn at skifte til...

MVH

Belial

PS: De nye bælter til IG biler er til gengæld meget bedre end de gamle.

JoeSmokem

Forhåbentlig! De gamle var da også pænt trælse at samle.

Belial

Man skal stadig klippe, skære og rense en masse, men de er meget lettere at lime på.

Nå men siden det gamle tårn ikke kunne bruges, så måtte jeg samle et nyt. Ses her sammen med Manticoren:

MVH

Belial

Belial

Så fik folket en Chimera at køre i.

Så mangler jeg bare at samle to til og en flyver.

MVH

Belial

Belial

Arh pis. Havde jo helt glemt mine Hydras.

Nå men så samlede jeg jo en af dem (helv... og pat... hvor er de trælse at samle...):

Jeg overvejer stadig hull weapons, men mon ikke det bliver heavy flamers.

MVH

Belial

Belial

Mht. FW Hydra. Har du problemer med at samle den, så kig lige på denne guide:

http://excommunicatetratoris.blogspot.com/2011/05/forge-world-hydra-build-guide.html

Det er bare et lorte kit. Jeg troede vitterligt, at jeg havde samlet det forkert før jeg fandt guiden.

Jeg valgte simpelthen at bruge den korte bund i stedet og så er der et gap under vognen. Men det er imo bare ærgeligt.

MVH

Belial

Belial

I dag fik jeg renset lidt fodfolk og mine Sentinels. En gang lak- og maling-fjerner og lidt neglelakfjerner og vupti:

Jeg lurer stadig på, hvilke skydere mine Sentinels skal have.

MVH

Belial

Fimbulvetr

Hvad med Lascannons? Jeg har selv 3 sentinels med heavy flamer, men de er ALT for skrøbelige til at det er noget der kan anbefales. Hellere et våben hvor de kan stå og gemme sig langt fra frontlinjen.

Belial

Tjah. Synes de bliver en anelse for dyre.

Jeg havde planlagt heavy flamers og så out-flank, hvilket jo ville være ganske Tallarn-agtigt, men synes måske ikke der er så mange hære man kan true på den måde.

Det ender vel nok med autocannons. Billigt og alsidigt.

Har samlet alle mine Chimeras nu, så nu er jeg igang med min Vendetta og til sidst de 2 FW Hydras (dem glæder jeg mig ikke til...).

MVH

Belial

Belial

Så fik jeg endelig bikset min Vendetta sammen (minus cockpit-glas, da indholdet skal males).

Jeg er til stadighed forundret over, at GW insisterer på at luger skal kunne åbnes, når de tydeligvis ikke kan holde sig selv i lukket tilstand. Meh og lim på det. Jeg har dog holdt sidedørene åbne, så man kan svinge Heavy Bolters ud. Ved ikke om jeg vil benytte mig af det, men umiddelbart virker 10 points billigt for 2 heavy bolters og gør at maskinen også kan hjælpe lidt mod f.eks. en ork horde hær.

Bruger folk bare superlim til at sætte flyvepinden fast på basen forøvrigt?

Nu mangler blot den triste opgave, at samle de sidste to Hydraer. Så jeg vil sætte lidt vand over til at koge autocannons (faktisk skal næsten hele kit'et rettes op). Vendetta upgrade kit'et var til gengæld ret godt og det var minimalt, hvad der skulle gøres ved det.

MVH

Belial

zacret

Quote from: Belial on 29 November, 2011, 12:41:25
Bruger folk bare superlim til at sætte flyvepinden fast på basen forøvrigt?

Det gjorde jeg og det har virket fint.

borset fra det så ser det sku lækkert ud Morten. Glæder mig at se flere billeder af den malet hær.