News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Udvælgense af 40k holdet 2013

Started by Kaltenberg, 20 November, 2011, 13:16:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

EFA

Synes først og fremmest skal vi lige have komplette forslag og ikke grovskitser. Jeg foreslår at folk der har stillet forslag eller vil stille forslag har til torsdag d. 1/12 til at skrive komplet og færdige forslag til ETC-kval 2013.

gertinc

Jeg skulle ikke have scoutet...

EFA

gertinc

Asger

Hvilket vel inkluderer at man specificere hvilken type rangliste man vil bruge, og faldbyder sig selv til at stå for det?

Eller hvem der står for kval turneringer.

Det nytter ikke meget at stemme for et forslag der ikke er nogen der reelt vil virkeliggøre...

Asger

EFA

Helt rigtigt Asger, komplette forslag tak.

Mit eget skal også lige laves "færdigt".

gertinc

Ok, lad os prøve at få denne her lukket inden jul?

Skal vi sige at den 15/12 skal alle forslag være formuleret, og vi stemmer så om det i en uge?

edit: afstemningsteknisk forslag:
Vi stemmer om alle forslag, indtil ét forslag har mindt 50% af stemmerne. Får ingen forslag mindst 50%, stemmer vi igen. For hver runde fjernes det forslag med færrest stemmer, indtil der kun er to tilbage. Alle runder efter den første varer 3 dage.

mvh
Jens

gertinc

Forslag til 40k etc udtagelse 2013

Der afholdes senest i januar 2013 holdkvalifikationsturnering som til udtagelsen i 2012, dvs. 4 mandshold, vinderholdet sætter alle otte pladser.

Alle interesserede arrangører er velkomne til at byde ind på arrangementet, er der flere der gerne vil, afholdes der en afstemning senest 1/9 2012.

Særlige forhold som fx malekrav afgøres af turneringsarrangøren (og indgår dermed som parametre i en evt. afstemning).

mvh
Jens

Unforgiven

Chaplain
"Stand up for what you believe in, even if it means standing alone." - Unknown
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=51782.0 Læs og hjælp til så bliver det sjovere at lave turneringer.
EP på PF: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=271.0

gertinc

Ligger I alle sammen i glögg lage allerede? .-)

Kom nu, skriv jeres forslag (der var jo en hel håndfuld), og lad os få formaliseret denne proces og fundet en solid metode til 2013.

mvh
jens

EFA

Jeg vil lade andre om at stille forslag ;)

Kaltenberg

Skal jeg gentage mit?
I så fald går der lige et par dage før jeg får skrevet det op. :D
Quote from: Thraundil on 18 June, 2019, 15:34:19
Vindicaren siger bare fuck af. Og somme skyder han et nyt pishul i en knight - det føles dejligt, og kan ikke ignoreres.

gertinc

Ja, lad os få alle detaljer og ansvarsfordelinger med .-))

Mvh
Jens

gammelpot

Jeg vil gerne sige at mit forslag er oppe for grabs... Har som nævnt tidligere ikke mulighed for at være arrangør eller bruge tid på det da jeg i forvejen ikke har for meget af den slags.
Mvh

gertinc

Så det vil sige at vi allesammen er 100% enige om udtagelsen til 2013? .-))

Quote from: gertinc on 06 December, 2011, 14:50:09
Forslag til 40k etc udtagelse 2013

Der afholdes senest i januar 2013 holdkvalifikationsturnering som til udtagelsen i 2012, dvs. 4 mandshold, vinderholdet sætter alle otte pladser.

Alle interesserede arrangører er velkomne til at byde ind på arrangementet, er der flere der gerne vil, afholdes der en afstemning senest 1/9 2012.

Særlige forhold som fx malekrav afgøres af turneringsarrangøren (og indgår dermed som parametre i en evt. afstemning).

Mvh
Jens

EFA

Jeg tror ikke der er nogen indsigelser

Kaltenberg

Fint fint.

jeg er for langsom med mit forslag. :D

og jeg kan fint forliges med Gertinc's forslag. 
Vindicaren siger bare fuck af. Og somme skyder han et nyt pishul i en knight - det føles dejligt, og kan ikke ignoreres.

gertinc

Jeg synes sagtens vi kan vente hvis du har noget i ærmet. Hellere få det frem nu så alle er glade .-))

Mvh
Jens

Kaltenberg

Kiggede lige på det igen, og det ligner nok det samme som i allerede har set:

Forslag:
QuoteTurneringsrangliste til udvælgelse af ETC holdet 2013
• Formål: At belønne de spille som gennem en hel sæson kan vise at de kan vinde turneringer eller i det midste kan placeres sig højt på listen gang på gang. Ideen er at jo oftere hen over året man kan vise dette, jo bedre spiller bør man være.

• Hvordan: Spillerer som opnår placeringerne 1-3 i en given turnering for point på en ETC rangliste. Pointgivningen uddybes længere nede.
Efter 1 sæson  udtages de 4 spillere med flest pint på ranglisten automatisk til ETC holdet. Disse 4 udpeger så de sidste 4 deltagere. Sæson regnes fra januar 2012 til og med december 2012. (Minus ETC kval Århus som ikke har noget at gøre med ETC 2013.)

• Ansvar jeg vil gerne tage ansvaret for at holde rede i ranglisten og for at søge for så mange turneringer som muligt bliver inddraget.

• Pointgivning:  Dette er mit foreslag. Hvis der er indvendinger imod de specifikke antal point som gives vil jeg meget gerne diskutere dem. Det er ikke fastlagt. Formål med pointgivningen er at belønne vindere som kan spille 40k på de betingelser som spilles til ETC mere end de spillere som vinder en turnering med en hårdt AS, og evt hvor malescore/quiz indgår i kriterierne  for at vinde den givne turnering.

-Først: Alle turneringer som giver point til ranglisten skal sige god for det. Hvis en enkelt turnering ikke har lyst til at anspore et konkurrence element som jeg forstiller mig det vil give at der var point på spil, så skal de have lov til at lade være.

-Et krav for turneringerne kan tælle på ranglisten er at de er 2-dages events med min 4 spil, og min. 12 deltagere og 20 udbudte pladser. (Fantasy ranglisten kræver også 12 deltagere.)

-De turneringer som vil være med i ranglisten, skal vægtes efter
A: Størrelse (jo større jo svære er de at vinde.)
B: AS, jo tættere på ETC "AS'et" jo flere point.
C: Træning af matchupdelen. Dvs. en hold turnering kunne give flere point end en singleturnering.
Der uddeles så point efter sejr, andenplads og tredjeplads, f.esk 10/6/3
Jeg tænker pointsatserne kunne se således ud:

Enhver turnering giver følgende point 3/2/1 til henholdsvis vinder, nummer 2 og nummer 3.
Er det så en turnering som med samme AS som ETC (lige nu ingen AS) så lægges der point overni: +3/2/1
Er det en stor turnering (over 20 deltagere) lægges der point overni +1/1/1
Er det en meget stor turnering (over 35 deltagere) lægges der yderligere +1/1/1
Er det en holdturnering ligesom ETC lægges der point oveni +1/1/1
Er det en turnering hvor malevurdering, fluffquiz eller lign tæller over 40% af pointene trækkes der point fra. -3/2/1

gertinc

Super. Skal vi pga. julen lade afstemning køre til 1/1 ?

Mvh
Jens

gertinc

Hej allesammen - jeg har sat en afsteming op:

http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=53598.0

Gå ind og stem, og skriv på at I har gjort det .-)

mvh
Jens