News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Projekt DW (Angels of Redemption)

Started by Belial, 16 July, 2011, 11:41:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Frede

Godt ord igen.

Men blot til inspiration, så har en af mine kammerater i tyskland lavet denne her.
http://www.youtube.com/watch?v=JBwFlAJiyBw

- F -

Belial

Belial

Ved en nærmere gennemgang af kælderen, fandt jeg en del stumper og sager, som kunne give lidt mere fart til mine Angels of Redemption:

Lidt bikes, attack bikes og en drop pod. Pod'en er måske øremærket til Novas, men nu må vi se. Ligeledes havde jeg en del DA veterans, en banner bearer og Azrael med tilhørende hjelmbærer.

MVH

Belial

Belial

Fik læst "Deathwing", hvori der er en samling af historier, men kun en af dem omhandler Deathwing. Det er historien om, hvordan Deathwing navnet opstår og hvorfor deres rustninger er "hvide". Jeg må indrømme, at jeg synes idéen om indianere der bliver til krigermunke er lidt bob-bob og selve historien er også lidt... well kedelig.

Heldigvis er mine Angels of Redemption og ifølge fluff endnu mere fanatiske end Dark Angels, hvilket passer mig fint.

Det inspirerede mig til at male lidt videre på min seneste 5 mands squad:

Et par timer mere i aften og så burde de være klar til at booste min styrke til omkring 1750 points.

Tillod mig også lige at sakse mine tanker om DW hæren fra min gamle NifCon-tråd:

Quote from: Belial on 07 September, 2011, 11:52:22
Jeg har testet forskellige versioner af hæren mod lidt forskellige modstandere og har lært en del af det.

Ingen tvivl om at jeg låser mig selv ret kraftigt ved "kun" at bruge Deathwing.

Jeg har følgende at vælge fra:

Belial
Librarian in terminator armour
Interrogator-chaplain in terminator armour
Venerable Dreadnought
Deathwing terminator squad (herunder en squad med upgrades via Belial)
Land Raider
Land Raider Crusader

Belial er selvskreven. Ellers kan hæren ikke laves.
Jeg har valgt Thunder Hammer og Storm Shield, hvilket nogle gange er fint og andre gange ville et par Lightning Claws være bedre. Han er fin til absorbere lidt small arms hits, som ellers ville have klippet en Terminator. Storm Bolter og Sword of Silence er meget fluffy, men urgh hvor det stinker på en i forvejen middelmådig character.

Librarian har jeg forsøgt mig med, men han er altså et voldsomt point sink og udretter ikke det store. Hans evne til at bruge psychic hood over hele bordet er ikke speciel god med hans Ld9 når praktisk taget alle andre Psykers har Ld10.
Force Barrier svarer ca. til et 2+ inv save, men kun mod 1 skud og modstanderen kan fjerne det med psychic defence eller nerfe hans Ld, så det pludselig bliver noget farligere.
Hellfire er ret random. Kan være helt vild, men også lidt ligegyldig. Ok på et long range attack, men ikke noget der skal floppe når man er indenfor flamer range.
Alt i alt overhovedet ikke sine massive 140 points værd.
Man kan dog smide et kombi-våben på ham for 5 points, hvilket er ok smart, men alligevel...

Interrogator-Chaplain
Igen en ret dyr herre. Hans evne til at gøre enheder Fearless (Honour of the Chapter) er totalt spildt i en DW hær. De er alligevel allesammen Fearless. Litanies of Hate...Tjah. Synes godt nok det er sjældent at man får lov til at Charge som DW og gør man, så virker det lidt som overkill. Han koster tilmed det samme som 3 Terminators og hans Crozius Arcanum med 3 angreb gør typisk hverken fra eller til i kamp. Igen mulighed for et kombi-våben, men meh...

Venerable Dreadnought
Jeg har typisk brugt den til at trisse lidt rundt bag en Crusader eller i cover, hvilket ikke har været videre effektivt. God til at låse nogle (for DW) ret trælse enheder i kamp (f.eks. Banshees og Bloodcrushers) og forholdsvis holdbar med Venerable-reglen. Dog er AV12 lige i underkanten når størstedelen af hæren ikke er AV-modeller.
Kan enten bruges i en support-rolle med Lascannon og missile launcher eller som shock element med MM og Heavy Flamer i en drop pod. Her kan det faktisk nogle gange være en fodel, at man kan vente med sit drop i forhold til andre Chapters' drop pods. Men prisen er så også derefter med 50 points for en pod. Support Dread'en bliver dog hysterisk dyr, så bum-bum. En lille bonus ved Dread'en er, at man kan sweepe fjenden i nærkamp, hvilket resten af Deathwing ikke kan.

Deathwing Terminator Squad
Hærens "sovs og kartofler". Fearless Terminators som troops lyder umiddelbart "to good to be true" og det er det typisk også. Den store hurdle er sammensætningen af squad'en og den manglende evne til at sweepe modstanderen i cc. Sammensætningen er faktisk vanskelig pga. de mange valg man står overfor. Thunder Hammer og Storm Shield virker som et must mod fjendens AP våben, men helt at satse på det kan hurtigt give dig problemer mod horde hære som orks og nidder, hvor du så ikke har tyndet lidt ud i fjenden inden de når i nærkamp. Ligeledes kan en Chainfist virkelig være nyttig. Både mod fjendens Land Raiders, men også generelt mod at blive tank shocked væk fra et objective. Her er  det også vigtigt at huske, at DA Thunder Hammers er ret gode mod Tank Shock forudsat, at fjenden ikke har extra armour eller lignende.
Heavy Weapons. Våbene er blevet ændret, men priserne er ikke. En assault cannon er et ganske udmærket våben, men når det sættes overfor en Cyclone Launcher, som koster 10 points mindre, er det imo ikke et særlig cost effective valg. Cyclone Launcheren er ren guf til at åbne de transports som Terminatorne ikke kan fange. Med 2 frag skud, kan man også flæske en del orker og mindre nidder i gulvet. Jeg har dog været monumental uheldig med mine Cyclones indtil videre, men det gør det selvfølgelig ikke til et dårligt våben. ;)
Heavy Flamer skal på en CC squad i en Raider. Selvfølgelig kan man satse på et heldigt deep-strike, meeeen lidt for risky for min smag. Den er virkelig god mod horder og dårligt pansrede elite tropper som Banshees, hvos man meget gerne vil have tyndet ud i dem inden nærkamp. Dog skal man passe på ikke at dræbe for mange, så man strander udenfor charge range. En Heavy Flamer til fods virker mest som spild af et sted, hvor man kunne have endnu en Cyclone Launcher.
Skydevåben på terminators... skal jeg løbe eller skal jeg skyde. Har mange gange ønsket jeg kunne begge (men det er jeg nok ikke alene om ;) ).
First turn deep-strike... Jeg har store vanskeligheder ved at se det smarte ved dette. Jo det kan fungere godt med Rawenwing, men nu har jeg så begrænset mig lidt på den front. Jo flere squads man vil have ned, jo flere skal vente i reserve og uden nogen form for reserve kontrol (+/-) eller forsvar mod reserve kontrol (IG) kan det hurtigt blive træls for de squads, som nu står midt i fjendens hær. Man kan selvfølgelig tage en enkelt squad og gå efter et frit objective eller true en stationær IG bilpark, meeen... det er meget situationsafhængigt.
Sergenten i en DW squad kan bytte sit håbløse power weapon ud med noget andet, hvilket er et stort plus.
Belials squad. Banneret er super godt når man typisk ikke får lov til at charge, så gør det rigtig avs. Godt til at udrydde squads som ellers ville smutte pga. manglende sweep. Aphotecary er selvfølgelig dejlig fordi det halverer antallet af casualties mod small arms fire, men det skal også være godt til 30 points når det kun dækker 5 modeller. FnP styrkes selvfølgelig når man føjer Characters til squad'en.

Land Raider
Fin long range AT mod AV 13 og nedaf. Kan bruges som delivery system for terminators (og beskytte dem mod small arms fire), men det hæmmer dens AT rolle når man skal frem over banen. Man kan ikke gemme Belial og squad i den, hvilket også trækker lidt ned. Kan ikke få Dozer blade = minus.

Land Raider Crusader
Hjælper ikke på DWs manglende AT-egenskaber, men er til gengæld ok til at klippe lidt infateri i horde-hære uden dog at være spektakulær. Belial og squad kan være i denne bil. Faktisk er der plads til et par paller øl, et te-køkken og en mindre samling M-blade også (medmindre man klemmer en anden character ind og selv der er der plads til overs). Kan ikke få Dozer blade = minus.

Fearless
Hele hæren er Fearless, hvilket både er godt og skidt. Det er godt fordi man ikke flygter fra objectives. Man er ikke så sårbar overfor tank shock og Fear of the Darkness/Weaken resolve dutter ikke mod mine mænner. I nærkamp er det selvfølgelig rigtig rart at man ikke kan løbe, men man kan være lidt jaloux på stubborn enheder til tider (jeg er ret god til at rulle 1'ere på de wounds man tager for tabt nærkamp).

Dette var mine umiddelbare tanker om DW. Mange ting kunne forbedres ved at vælge anden support fra DA listen, men nu har jeg valgt at satse på "ren" DW og det sætter sine begrænsninger. So be it. :)

MVH

Belial

Belial

Og her er min oprindelige hær (tiltænkt NifCon og ligeledes sakset fra den gamle tråd):

Belial [130]
Thunder Hammer + Storm Shield

Venerable Dreadnought [145]
Assault Cannon + Dreadnought CCW + Storm Bolter

Deathwing Terminator Squad [250]
Standard Bearer w. Thunder Hammer + Storm Shield
Chain Fist + Heavy Flamer
2 x Lightning Claws

Deathwing Terminator Squad [240]
Chain Fist + Storm Bolter + Cyclone Missile Launcher
Lightning Claws
3 x Thunder Hammer + Storm Shield

Deathwing Terminator Squad [235]
Power Sword + Storm Bolter
Storm Bolter + Powerfist
Cyclone Missile Launcher + Storm Bolter + Powerfist
2 x Thunder Hammer + Storm Shield

Chain Fist + Storm Bolter
Storm Bolter + Powerfist
Assault Cannon + Powerfist
2 x Thunder Hammer Storm Shield

Land Raider Crusader [250]

Total: 1500

Den nye squad bliver:

Storm Bolter + Powerfist

Total 1740 points.

Regner med at bringe den i nærheden af 1850 points med en Drop Pod til min Dreadnought, extra armour til min Crusader og tjah... måske en Apothecary til min Command Squad.

Hæren er som sagt ikke beregnet til NAS, men rettere grundstenen til min første malede Apocalypse hær (forhåbentlig skarpt forfulgt at mine Tallarns).

MVH

Belial

JoeSmokem

What? Ingen navngivning af individuelle squads og sergeants? Fluff, schmuff :P

Belial

Jo, jo. :)

Jeg mangler faktisk også chapter markings på deres skuldre, men det skal vist være frihånd, sååå.... det venter jeg lidt med.

MVH

Belial

Belial

Lidt maling på baserne og så er de færdige (indenfor standarden):

MVH

Belial

JoeSmokem

Belial

Tak, tak. :)

Her er de så med færdige baser (hele styrken skal have flock, har bare ikke bestemt mig til hvilken):

På billedet er en bike, jeg vil male i Angels of Redemption scheme og et par orcs til Player1's "Mal en orc" projekt, men det er en anden historie.

MVH

Belial

Belial

Fik smidt lidt maling på min bike og renset, baset og klargjort 10 Terminators mere:

MVH

Belial

Uther

Trist at du ikke kom med til Nifcon, ville gerne have set dine engle på den anden side af bordet :). De er blevet rigtigt flotte.
Thomas Paulsen

Belial

Ja det var ærgeligt, men i det mindst fik jeg en malet hær ud af det.

Og den har jeg fortsat en smule på:

Er alene med junior i dag, så det går lidt langsomt. :)

MVH

Belial

carstone

Belial

Fixed. Kom til at skrive linket inden jeg havde uploaded billedet.  ;D

MVH

Belial

carstone

Great!

Det ser godt ud :)

Hvad med et overall gruppebillede af hele chapteret?

Belial

Quote from: carstone on 28 January, 2012, 15:38:49
Hvad med et overall gruppebillede af hele chapteret?

Nu er det godt nok "kun" 1st Company jeg vil lave. Bikes og lignende er krydderi til daglige spil.

Resten af 1st Company er ikke baset og renset for maling, så det er ikke rigtig værd at fotografere pt.

MVH

Belial

Belial

Og det skrider stille og roligt fremad med min Bike Squad:

MVH

Belial

Belial

Endnu et lille sideprojekt er forøvrigt Azrael m. Command squad. Jeg fik nemlig købt mig Azrael, en standard bearer og en del kutteklædte metal-marines for et stykke tid siden. Enheden bliver håbløs dyr, men meget karismatisk og rimelig farlig i nærkamp.

Azrael og hans lille ven er pt. i lak- og maling-fjerner bad. :)

Jeg har malet Belial's kutte mørk rød og det regner jeg med at de andres også skal være. Bone white kutter duer ikke når halvdelen af modellen er bone og ditto med Dark Angel Green.

MVH

Belial

Gabriel

Flotte engle! Er vildt imponeret over så sikker en hånd du har til den skarpe overgang mellem grøn og hvid!

Gabriel
Battle Brother
Lord Inquisitor of Ordo Ritus, Lord Castellan
Emperor's Pride

Emperor's Pride FAQ

Belial

Tusinde tak. Det var faktisk det der tiltalte mig ved Angels of Redemption. De todelte farver er sådan lidt liv/død eller lys/mørke agtige og passer meget godt til min forestillig om, hvordan DA er. Kejserens trofaste marines, som dog har en dyster hemmelighed.

Jeg er lige blevet færdig med "Angels of Darkness" skrevet af Gav Thorpe. Havde ikke de store forventinger til den efter Deathwing, men synes faktisk jeg var godt underholdt og jebuzz da for en rystende slutning.

Det har givet mig lyst til at udvidde mit chapter med en del andet end 1st Company (hvilket jeg jo allerede var godt igang med) og forhåbentligt er rygterne om DA resurrection sande, så de kan stå lidt bedre (eller mere varieret) mod rum-pudler, emo-engle og lignende fortrædeligheder. Det er trods alt kejserens 1st Legion vi snakker om. :)

Først og fremmest skal jeg dog liiige have bisset mine Deathwing noget op, da jeg afholder en NAS turnering og selv deltager.

Jeg gør mig ingen specielle illusioner om placeringer, men jeg vil squ heller ikke bare blive fejet af banen... sådan helt da.  ;D

Da turneringen er "fuldt malet", så har jeg ikke de store valgmuligheder, men mon ikke lidt flere tordenhamre og cyclone missiles kan gøre lidt forskel. Vi får se.

MVH

Belial

Belial

Som led i at bisse min styrke lidt op, er jeg igang med en TH/SS sergeant og en Cyclone mere:

Har ligeledes grundet min almindelige Land Raider. Har egentlig en Predator (som kan laves til AC/Las) og 1 Typhoon Speeder, men tjah... Skulle nok have nogle flere for at det batter alligevel.

MVH

Belial

Belial

En "måske"-liste ud fra hvad jeg lige kan stille:

Belial [130]

Standard Bearer w. Thunder Hammer + Storm Shield
Chain Fist + Heavy Flamer
2 x Lightning Claws

Lightning Claws

Chain Fist + Storm Bolter
Cyclone Missile Launcher + Storm Bolter + Powerfist

Storm Bolter + Powerfist
Storm Bolter + Powerfist
2 x Thunder Hammer Storm Shield

Storm Bolter + Powerfist

Land Raider Crusader [255]
Pintle-mounted Storm Bolter

Land Raider [255]
Pintle-mounted Storm Bolter

Total: 1850 points

Skulle nok have en apothecary, skulle nok have haft extra armour på min Crusader, skulle nok have haft ene TH/SS.... men wtf.

Jeg er lidt ked af, at min fine Dread ikke er med, men den er ikke rigtig NAS-kompatibel.

MVH

Belial

Belial

Jeg maler lystigt videre på mine to termies.

I mellemtiden har jeg fået taget et par bedre billeder af min Crusader:

Mangler stadig lidt touch ups og high lights, men rimelig klar...

MVH

Belial

Excelxor

Ser godt ud  :)
Håber at rende ind i dig til Crux, nu hvor det ikke kunne ske til Nifcon, så kommer vi nok til at se døde engle ud over det hele :P