News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Epic:A turnering 4. februar 2012

Started by JacobFrandsen, 16 January, 2012, 09:25:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

JacobFrandsen

Hej,

4. februar 2012 afholdes der en Epic-turnering i EP.

3 spil, ingen forplejning, ingen betaling (andet end hvad der måtte følge af EP's normale besøgsregler), NetEA lists, 3000 point, max. 6 spillere, kun malede og baserede figurer. Samme liste skal bruges i alle tre spil.

Tidsplan:

09:30-10:00  Ankomst og udpakning:
10:00-12:30  1. spil
12:30-13:30  Regruppering/frokost til dem der behøver
13:30-16:00  2. spil
16:00-16:30  Regruppering
16:30-19:00  3. spil
19:00-20:00  Afslutning og oprydning

Tilmelding: først til mølle.
Hvis der bliver flere tilmeldte end seks, så har EP'ere tilmeldt senest søndag 22. januar forrang.

Turneringen bliver afholdt, hvis der er mindst fire tilmeldte.

Adressen er: Kirkebjerg Allé 42, Vanløse.

NEDE I KÆLDEREN!! Der er et stort skilt som alle med kendskab til 40K universet vil kunne genkende.

/Jacob

Deltagerliste:

V2 - T1 Speaker to Machines - Eldar
V0 - T3 Dark Angel - Marines
V0 - T3 Jonz - Eldar
V0 - T2 Simoxer - orker
V3 - T0 Elrik - Eldar
V3 - T0 Jacob - Imperial Guard

simoxer

Jeg melder klar. Har orker og Space marines:)

Speaker to Machines

Jeg er med - med Biel-Tan, eller Codex Marines, eller AMTL, eller AdMech PDF, eller Iyanden, eller Fir Iolarion (afhængigt af hvad der menes med "NetEA approved")
Stephan Dahl

JacobFrandsen

Fantastisk! Så skal vi bare have en tilmelding mere for at rulle.

Quote from: Speaker to Machines on 16 January, 2012, 17:06:27
Jeg er med - med Biel-Tan, eller Codex Marines, eller AMTL, eller AdMech PDF, eller Iyanden, eller Fir Iolarion (afhængigt af hvad der menes med "NetEA approved")

Nu skrev jeg bare NetEA-lister, og jeg tænkte egentlig både på "Approved" og "Developmental".

"Experimental" bør vi nok springe over, når vi ikke ved om alle er helt trygge i reglerne. Af samme årsag, vil jeg også foreslå, at vi som udgangspunkt går uden om titan og Gargant-listerne, jf. vores diskussioner omkring GF. Vokser der et brølende og enstemmigt krav fra folkedybet om inkludering af titanlister eller andet, så er det ok med mig.

Det samme, hvis der er specielle ønsker om en eller anden speciel liste, så kan vi nok godt finde ud af det.

I kan finde en oversigt over forskellige lister her:

http://www.tacticalwargames.net/taccmd/viewtopic.php?f=69&t=22113

Beware of typos...

/Jacob

Speaker to Machines

Hm, så kunne jeg jo tage mine Adeptus Mechanicus med og lade dem få deres ilddåb... Men at tage first-painted-game jinx til en turnering, det er måske lige friskt nok...  Eller jeg kunne febermale nogle flere wraithguard og tage Iyanden "Dead Elves Walking" med...  Ah, decisions...  Anyway, jeg glæder mig!
Stephan Dahl

Kaime

Typisk, første gang jeg skal arbejde på en lørdag i 2+ år og så er det den her lørdag hvor der er epic turnering  :'(

JacobFrandsen

Quote from: Kaime on 17 January, 2012, 06:32:41
Typisk, første gang jeg skal arbejde på en lørdag i 2+ år og så er det den her lørdag hvor der er epic turnering  :'(

Ja, det var da ærgeligt. Især hvis det er et arbejde, som du er glad for. I længden vil de forstå, at du selvfølgelig ikke kan gå glip af det her.

Nå, men vi er stadig one nerd short of a epic event, så forhåbentlig er der andre, der føler trangen.

/Jacob

DarkAngel

Hmm desværre mangler jeg stadig at prøve spillet.
Har heller ikke fået malet mine chaos tropper endnu eller for den sags skyld mine titaner.

Speaker to Machines

Quote from: DarkAngel on 17 January, 2012, 22:29:35
Hmm desværre mangler jeg stadig at prøve spillet.
Har heller ikke fået malet mine chaos tropper endnu eller for den sags skyld mine titaner.

Man må gerne låne :)  Jeg har en plain grey Codex Marines hær jeg godt kan tage med hvis der er en hærløs general der gerne vil være med.
Stephan Dahl

JacobFrandsen

God ide. Du kan også låne IG'ere af mig.

/Jacob

DarkAngel

Ok, men jeg kender stadig ikke spillet men meget interesseret i at lære det.

Vil gerne låne IG eller Chaos (Black Legion er jeg selv ved at skaffe figurer til).

/Christian

JacobFrandsen

OK. Du må gerne låne mine IG'ere. Jeg tager bare marines med i stedet.

Jeg vil dog foreslå, at du læser reglerne grundigt igennem. Husk at unitstats for IG'erne skal findes i det kompendium, som jeg linkede til ovenfor.

Derudover vil det være rigtig godt, hvis du også fik et spil eller to inden.

Sig til, hvis du skal have hjælp til at lave en liste.

/Jacob

soerenov

Quote from: JacobFrandsen on 18 January, 2012, 12:36:59
Derudover vil det være rigtig godt, hvis du også fik et spil eller to inden.

Nå Christian, det lyder til, at vi skal til at gøre alvor af snakken om at få rigtigt gang i EPIC spillene. :)

DarkAngel

@JacobFrandsen - jeg kan også låne dine marines, tag du bare det du helst vil spille. Vil gerne have hjælp til en liste også.

Jeg får i alt fald et spil inden med Soerenov. Så jeg vil gerne deltage. Er det 50kr for ikke-medlemmer?

Mvh Christian

JacobFrandsen

Quote from: DarkAngel on 18 January, 2012, 18:49:50
@JacobFrandsen - jeg kan også låne dine marines, tag du bare det du helst vil spille. Vil gerne have hjælp til en liste også.

Jeg får i alt fald et spil inden med Soerenov. Så jeg vil gerne deltage. Er det 50kr for ikke-medlemmer?

Mvh Christian

@christian: Så laver jeg en god robust no-nonsens marineliste til dig, som ikke er super svær at spille.

Mht. prisen, så har man, hvis ikke jeg husker galt, lov til at besøge EP 2 gange gratis uden at melde sig ind. Der er dog særlige regler for folk, der bor langt pokker i vold.

/Jacob

Jonz

Jeg er også klar! Må have mine første spil med nogle herfra.

Vil nok dukke op med Eldar (efter standart-listen). Noget er nymalet, noget fra de tidlige 1990'ere. Må se hvor meget jeg kan nå inden den 4. :o)

Inden jeg læser hele internettet, er der så nogen der kan svare: Når det er NetEA, betyder det så at det er GW's regler (har downloadet og printet den seneste udgave i det samlet kompendium) og så de fan-armylists der er skriver under NetEA som glæder? Eller er reglerne anderledes end GW´s Epic Armageddon? Synes der er lidt mange versioner i spil...

Die, followers of the corpse-God......

/Jonz

- Rigtige mænd leger med 6mm soldater

JacobFrandsen

Hvis du tager reglerne exclusive armylists fra GW og armylists fra det kompendium, som jeg henviste til ovenfor, så er du på den grønne gren. Det er alene de to PDF-filer, som du skal forholde dig til.

...og velkommen det skal nok blive fint!!

/Jacob

Kaime

Jeg er misundelig, jeg skal på arbejde den lørdag :(

JacobFrandsen

Vi kunne ellers godt bruge en spiller mere. Pt. er vi fem, hvilket reducerer min rolle til at hygge om gæsterne, hælde kaffe op og trøste, dem der måtte have brug for det.

Da der er en del nye spillere kan det være, at der bliver brug for lidt regelassistance hist og pist, så det er nok ok...men fedest ville det jo være, hvis der var rutineret Epic-spiller mere, der meldte sig på banen.

/Jacob

Jonz

Arbejder på at få min kammerat Lars med, jeg har også Marines han kan bruge. Watch this space.
/Jonz

Elrik

Var ligger EP? Jag skulle gärna vara med, om det inte ligger för långt bort från Sverige :)

/Erik

JacobFrandsen

Det ligger i københavn ikke langt fra broen.

/jacob

JacobFrandsen

Der er stadig en ledig plads.

Hep!
/Jacob

Jonz

For god ordens skyld (har ikke spillet hos jer før):
Turnering betyder her, at der er samme hær i alle tre kampe, ingen justeriger og omprioriteringer, korrekt?

Glæder mig! Var lige i GW for at bestille en figur jeg mangler, jeg når vist lige at få den (med 1,5 dags malevindue).

/Jonz

JacobFrandsen

Quote from: Jonz on 23 January, 2012, 16:39:35
Turnering betyder her, at der er samme hær i alle tre kampe, ingen justeriger og omprioriteringer, korrekt?

Jeps. Samme hær hele vejen igennem og skiftende modstandere.

Medmindre jeg kommer på noget meget klogt inden (og det er der bestemt ikke noget der tyder på), så spiller vi med standardscenariet fra GW's regelbog.

Terrænet vil være sat op og skal ikke ændres.

/Jacob