News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Epic:A turnering 4. februar 2012

Started by JacobFrandsen, 16 January, 2012, 09:25:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Elrik

Jag tar gärna den sista platsen om den fortfarande finns kvar. Jag spelar Eldar (om jag inte hinner måla en helt ny armé...)

/Erik

JacobFrandsen

Fornemt. Så er vi seks, der er meldt til.

Der er andre, der har vist interesse for arrangementet, så hvis I bliver forhindret, så sig til i god tid.

Vi har tidligere afholdt epic-arrangementer, hvor folk enten er blevet væk eller meldt fra med kort varsel. Der kan altid være en god forklaring, men det kan også bare lugte af fantastisk dårlig stil.

Det må I rigtig, rigtig gerne forsøge at undgå.

Det er derfor selvfølgelig forbundet med evig straf og fortabelse, hvis man bare undlader at dukke op eller forlader arrangementet før det er slut.

/Jacob

DarkAngel

Hej hvis der er nogen der vil overtage min plads er det ok med mig. Jeg har kun lige haft et prøvespil så reglerne sidder ikke helt på plads - men jeg kommer gerne ud og kigger :)

JacobFrandsen

Quote from: DarkAngel on 25 January, 2012, 12:14:47
Hej hvis der er nogen der vil overtage min plads er det ok med mig. Jeg har kun lige haft et prøvespil så reglerne sidder ikke helt på plads - men jeg kommer gerne ud og kigger :)

Du er meget velkommen, selvom du ikke har 100 års erfaring med spillet. Der er flere i samme situation.

Jeg forstår dig i øvrigt således, at såfremt der ikke er en anden, der overtager din plads, så er du fortsat meldt til. Er det rigtigt forstået?

/Jacob

DarkAngel

TF Riley

Så er der lidt nyt terræn klar til turneringen. Træer i en lidt nemmere skala :)

Det kan være, at limen stadig klistrer, men det er en særlig lim, der klistrer konstant, så der kan I smide lidt mere flock på, hvis det er for irriterende. Enjoy!

Speaker to Machines

Stephan Dahl

JacobFrandsen

De er godt nok fine. Glæder mig til at prøve dem.

/Jacob

Frede

Det ser fedt ud, er nogle af træerne hjemmelavede?

Er denne tråd ved at være for langt off-topic, skal en venlig mod flytte skov snakken over i en anden tråd, eller klarer vi os?

- F -

JacobFrandsen

Vi klarer os. Det vigtige i tråden bliver opdateret i første post. Så giv den bare gas!

elThyge

Det ser rigtig godt ud. De gamle træer virkede, men i skala så holder de. Glæder mig til at spille, næste gang jeg kigger forbi :)
- You mean, I'm trapped here?
- Oh yes, we all are.

Let Me Warn You (1936)Horisont

JacobFrandsen

Et bøgetræ på 35 m svarer til ca. 10 cm. i højden på brættet, så jeg er ikke sikker på, at de gamle træer var ude af skala. Men de nye træer er flottere og kommer formentlig til at se mere rigtige ud.

/jacob

JacobFrandsen

Quote from: JacobFrandsen on 16 January, 2012, 09:25:22
Hej,

4. februar 2012 afholdes der en Epic-turnering i EP.

3 spil, ingen forplejning, ingen betaling (andet end hvad der måtte følge af EP's normale besøgsregler), NetEA lists, 3000 point, max. 6 spillere, kun malede og baserede figurer. Samme liste skal bruges i alle tre spil.

Tidsplan:

09:30-10:00  Ankomst og udpakning:
10:00-12:30  1. spil
12:30-13:30  Regruppering/frokost til dem der behøver
13:30-16:00  2. spil
16:00-16:30  Regruppering
16:30-19:00  3. spil
19:00-20:00  Afslutning og oprydning

Tilmelding: først til mølle.
Hvis der bliver flere tilmeldte end seks, så har EP'ere tilmeldt senest søndag 22. januar forrang.

Turneringen bliver afholdt, hvis der er mindst fire tilmeldte.

/Jacob

Deltagerliste:

Speaker to Machines - noget
Dark Angel - Marines
Jonz - Eldar
Simoxer - orker eller marines
Elrik - Eldar
Jacob - Imperial Guard

Husk at sige til, hvis I ikke kan komme.

Ellers ses vi på lørdag kl. 09:30!

Adressen er: Kirkebjerg Allé 42, Vanløse.

/Jacob

Speaker to Machines

Quote from: JacobFrandsen on 30 January, 2012, 11:51:33
Et bøgetræ på 35 m svarer til ca. 10 cm. i højden på brættet, så jeg er ikke sikker på, at de gamle træer var ude af skala. Men de nye træer er flottere og kommer formentlig til at se mere rigtige ud.

Husk sliding scale!  Hvis det er længere væk skal det være mindre! (argh, me 'ead 'urts).

Vi ses på lørdag.
Stephan Dahl

Frede

Nu husker i lige at tage nogle billeder, ikke?

Så vi som lever i mere spil fattige egne kan leve lidt igennem jer.

- F -

JacobFrandsen

Quote from: Speaker to Machines on 30 January, 2012, 13:38:23
Quote from: JacobFrandsen on 30 January, 2012, 11:51:33

Husk sliding scale!  Hvis det er længere væk skal det være mindre! (argh, me 'ead 'urts).

Vi ses på lørdag.

Ja, det er optisk set en fantastisk verden uden perspektiv. Et træ, der er 30 km. væk er 1 km. højt, men når du så kommer helt tæt på er det kun 35 m højt. Det gør at objekter, der er langt væk bliver meget store og derfor vil modvirke eller måske endda ophæve eller omvende det optiske perspektiv. Og hvilken størrelse har træet, hvis der er flere der kigger på det? Vil det automatisk splitte universet i to versioner. hvor træet har forskellig størrelse?

Eller: jo længere væk du er fra dit udgangspunkt desto hurtigere bevæger du dig? Da alle har forskellige udgangspunkter vil du aldrig være synkroniseret med dine omgivelser mht. til tid og fart. Planlægning bliver svært.

Tzeentch har kronede dage i epic.

/Jacob

JacobFrandsen

Vigtig opdatering i første post:

"Adressen er: Kirkebjerg Allé 42, Vanløse.

NEDE I KÆLDEREN!! Der er et stort skilt som alle med kendskab til 40K universet vil kunne genkende. "

Vel mødt på lørdag. Jeg glæder mig som en lille glad gris, og har siddet i de mørke aftentimer og kæmpet med listerne for at få alt med.

@Erik fra Sverige: er lidt usikker på din sidste post. Vi har reserveret en plads til dig. Er det korrekt forstået at du deltager?

/Jacob

Jonz

Skal jeg tage noget terrain med? Klubben må ikke få det, men når nu der skal laves hele tre borde på lørdag....

Jeg har nogle ruiner:

Og nogle veje, kratere og en flod med bro/vej (Howling Banshees for scale, i midten):

Det bliver stort! Glæder mig, og har malet og bygget på hæren, været i tvivl, lavet den om, bestil nye figurer - og nu er jeg ved at være der.
/Jonz

- Rigtige mænd leger med 6mm soldater

JacobFrandsen

Quote from: Jonz on 02 February, 2012, 20:09:59
Det bliver stort! Glæder mig, og har malet og bygget på hæren, været i tvivl, lavet den om, bestil nye figurer - og nu er jeg ved at være der.

Det var da et fornemt tilbud! Jeg tror, at vi har nok grej til tre borde, men hvis det ikke er besværligt, må du gerne tage det med, så vi er på den sikre side. Men gør det kun, hvis ikke det er til stort besvær. Jeg har også selv tænkt mig at tage lidt back-up terræn med, men dit er pænere!

Quote from: Jonz on 02 February, 2012, 20:09:59

Det lyder rigtig godt!

/Jacob

Elrik

Finns det något bra ställe att köpa frokost på i närheten?
När jag tittade på krak.dk såg jag att det fanns någon "stjernes pizza & grillbar" över gatan. Är den att anbefalle?

DarkAngel

JacobFrandsen

Quote from: Elrik on 02 February, 2012, 23:16:23
Finns det något bra ställe att köpa frokost på i närheten?
När jag tittade på krak.dk såg jag att det fanns någon "stjernes pizza & grillbar" över gatan. Är den att anbefalle?

Der er et sted, hvor du kan købe lunch - om de har åbent om morgenen ved jeg ikke. Hvis det er dansk frokost (app. kl. 12:00), du tænker på, så er svaret JA.

"stjernes pizza & grillbar" er det sted, som vi normalt køber mad hos, og ja, det er muligt at købe hovedsagligt organisk materiale med visse lighedstræk med mad hos stjernens pizza og grillbar.

Det kan klart anbefales da, der vist ikke er mange andre muligheder, men forvent ikke en stor gourmet-oplevelse. Jeg er dog aldrig blevet syg af deres mad og priserne er lave.

/Jacob