News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Mandehammer d. 30. marts

Started by Johan B., 16 February, 2012, 13:38:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nicolai Nygaard

Quote from: Malmby on 20 February, 2012, 11:36:58
Mandehammer er må være det bedste tidspunkt at vågne fra mit 40K helårs vinterhi. Så jeg er frisk med...... nogle dukker?
-Malmby

IronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHands

;D
Emperor's Pride
Battle Brother
"If I am guilty of anything, it is the pursuit of knowledge"

Johan B.

Vi er nede på 1 ledig plads!

/Johan B.
Johan B.

Malmby

Quote from: Nicolai Nygaard on 20 February, 2012, 21:47:11
IronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHandsIronHands

;D

Ja..eller nej....eller ja...eller nej....eller måske - der er vist ingen grund til at forsøge at beslutte mig endnu, for det bliver alligevel lavet om en masse gange inden den tid kommer :)
Sith Lord
Emperors Pride

Riflemen

Jeg har to spørgsmål: Hvordan har i det med Quantum Shield med Necrons?
Hvad er ordenance og bis?

Hvis jeg må, vil jeg gerne være med til Mandehammer med mine Necrons, jeg skulle have 500 points malet til den 30. Marts.
(Jeg har indmeld mig til EP i sidste uge)

Mvh
David
Their number is legion, their name is death

gertinc

Jeg vil gerne på venteliste så .-)

Med et eller andet tilpas dårligt......Tau tror jeg.....

mvh
Jens
Jeg skulle ikke have scoutet...

Bismark

^^^ Tau er ikke dårlige! Undertegnedes Grey Knights har lige fået massive klø af Hr. Wagners tau!

Ordenance er en regel som nogen våben der sidder på køretøjer har. Tænk på en leman russ der spytter en stor pizza ud hver tur.

Bis kommer af ordet bisse. Personligt bliver jeg kaldt bisse hver gang jeg er nede i lokalerne. Rasmus gav mig endda titlen BisMark. Det er når man bruger noget OP. F.eks. Woundallocation nobbikers, massive mængder transports, Lash of Submission og andet skrammel. Det er ikke noget definerbart. Folk kaster efterhånden navnet rundt som det lyster dem.
Gammel bitter mand i EP, og det tabte medlem af wu-tang clan

Quote from: RiccardoAnger is a human feeling... so it's alot like love.

gertinc

apropos Tau:
Shas'o/el er 1+, men har mere end to wounds?

mvh
Jens

Unforgiven

@Gentric:

Du behøver ikke at tage et HQ med. ;)

Mvh.
Chaplain
"Stand up for what you believe in, even if it means standing alone." - Unknown
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=51782.0 Læs og hjælp til så bliver det sjovere at lave turneringer.
EP på PF: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=271.0

gertinc

Bismark

Ja ellers kunne man heller ikke spille GK  ;)

Tun

Kunne da bare tage en inquisitor med :)

Johan B.

Necrons og quantum shield synes jeg er lidt bis, jeg ved ikke helt om det bryder restriktionerne ;) Men prøv at post din liste her inde David, så skal vi nok få det til at passe ;)

Quote from: Tun on 22 February, 2012, 02:12:27
Kunne da bare tage en inquisitor med :)

Ah, han har lidt mange wounds har han ikk? ;)

/Johan B.
Johan B.

GuitaRasmus

Quote from: Snackbar on 21 February, 2012, 19:49:55
^^^ Tau er ikke dårlige! Undertegnedes Grey Knights har lige fået massive klø af Hr. Wagners tau!

Ordenance er en regel som nogen våben der sidder på køretøjer har. Tænk på en leman russ der spytter en stor pizza ud hver tur.

Bis kommer af ordet bisse. Personligt bliver jeg kaldt bisse hver gang jeg er nede i lokalerne. Rasmus gav mig endda titlen BisMark. Det er når man bruger noget OP. F.eks. Woundallocation nobbikers, massive mængder transports, Lash of Submission og andet skrammel. Det er ikke noget definerbart. Folk kaster efterhånden navnet rundt som det lyster dem.

Det er nu ikke så svært definerbart - det behøver ikke være bisset fordi det er godt. Det er bisset hvis det er godt, og ikke er fluffet. F.eks. 3 mands chaos termicide squads med combimeltas; når man tænker på at terminator armour er beskrevet som værende ekstremt sjælden, giver det ingen mening at 3 stks går til grunde i et selvmord. Akkurat ligesom Lash prins - det er ikke noget problem, hvis man spiller en slaanesh liste. Det er bisset hvis du spiller en liste, hvor prinsen kun er med fordi det er godt.

Igen, der er 3 måder at være i den her hobby - dem der spiller, dem der maler og dem der læser fluff, samt alle midt i mellem. Jeg kan sagtens forstå at nogen tænder på at spille, og sammensætte en hård liste - når der bliver kastet omkring med ordet bis i EP, er det fordi de fleste af os befinder os mere i male/fluff området, og derfor går mere op i at hæren er "rigtig", end om hvorvidt den er hård.

Fuzze

Du skriver det alt for langt Rasmus. det kan gøres kort og nemt.

Bis =  hvis dine dukker kan gøre noget mod mine. BUM!  8)

Morten Pedersen

Combat Servitor'en har skrevet det meget præcist her
Warlord Supreme 2016
No matter how bad life gets, you can always watch a Star Wars marathon!
Click here for Bacon!

Riflemen

Nu er jeg lidt kloger, tak for svaret, men "bis" forstår jeg stadigvæk ikke....

Jeg har tænkt mig, til at spille en af de to lister her:

***************  1 Troops  *************** 

10 Immortals
- Tesla-Carbine
- - - > 170 Points

***************  1 Fast Attack  *************** 

5 Destroyer
- 2 x Upgrade to Heavy Destroyer
- - - > 240 Points

***************  1 Support  *************** 

Annihilation-Barge
- Tesla-Cannon eller Gauss-Cannon
- - - > 90 Points

Total Points Necrons : 500

Eller

***************  1 Troop  *************** 

10 Immortals
- Tesla-Carbine
- - - > 170 Points

***************  1 Fast Attack  *************** 

6 Canoptek-Wraiths
- 3 x Whip Coils
- - - > 240 Points

***************  1 Support *************** 

Annihilation-Barge
- Tesla-Cannon eller Gauss-Cannon
- - - > 90 Points

Total Points Necrons : 500

Jeg har kun ikke besluttet endnu, hvilken Cannon jeg skal sætte under den Barge, men måske skriver jeg også en nye liste, hvis jeg ikke må bruge den.

Their number is legion, their name is death

Nanayaah

Bis = modstanderens hær

Retfærdighed =  Din egen hær

Unforgiven

@Riflemen: BIS er noget vi siger om hære der udnytter systemet, du skal ikke bekymre dig om det.

Mvh.
Chaplain
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=51782.0 Læs og hjælp til så bliver det sjovere at lave turneringer.

Mr. Burns

Nogen ville endda mene at det er en EP hilsen. Sådan en slags hilsen til brødre, som så helst skal kunne svare rigtigt. ;D

Men som Martin Unforgiven siger, så bare roligt, tror ikke der er nogen videre grund til bekymring.
Battle Brother
Castellan
Emperor's Pride

Unforgiven

Nu sidder jeg og leger med forskellige lister.

Hvad gør vi med Ravenwing?  Kan jeg tage bikes som troops, de kan selvfølgelig ikke opgraderes til apoc og/eller banner.

Mvh.
Chaplain

Morten Pedersen

Quote from: Unforgiven on 22 February, 2012, 20:46:03Hvad gør vi med Ravenwing?  Kan jeg tage bikes som troops, de kan selvfølgelig ikke opgraderes til apoc og/eller banner.

Sammael har 3 wounds og er ikke lovlig.
Warlord Supreme 2016
No matter how bad life gets, you can always watch a Star Wars marathon!
Click here for Bacon!

Bismark

Bliver nødt til at ændre min hær fra GK til IG. Kommer med noget Mass Infantry goegl.

Unforgiven

Quote from: Morten Pedersen on 22 February, 2012, 20:54:22
Quote from: Unforgiven on 22 February, 2012, 20:46:03Hvad gør vi med Ravenwing?  Kan jeg tage bikes som troops, de kan selvfølgelig ikke opgraderes til apoc og/eller banner.

Sammael har 3 wounds og er ikke lovlig.

Derfor problemet.

Så Tau er helt udelukket?
De skal jo tage en 3W IC med som HQ.

Jeg tænker bare at gøre det samme for RW som vi har gjort med Tau. Vi siger bare at HQ'en er lige uden for bordet.

Mvh.
Chaplain

Wagner

Jeg har to svar:

Den første er at tau ikke behøver tage et HQ.

Det andet er "Breaking the system" reglen, til begge hære.
Orks don't ride on bikes, they ride on scootas!

Johan B.

Har tilføjet at man skal ignorerer hvis der er noget der er 1+. Også kan man jo netop, som Wagner siger smide ravenwing igennem breaking the system! ;)
Johan B.