News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Projekt IG (Tallarn)

Started by Belial, 31 July, 2011, 10:11:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Belial

Ja, ja. Så skal i få billeder.... af andres figurer.  ;D

Jeg er nemlig ved at kigge lidt på et paint scheme til mine Tallarns. Jeg har fundet et par stykker jeg synes om, men vil gerne høre folkets mening:

Personligt synes jeg nemlig at køretøjerne bliver en lille smule kedelige, hvis de blot er ørkenfarvede og efter min tur til Sinai, er jeg blevet klar over at en ørken ikke bare er en ørken.

MVH

Belial

Taoregorn

Jeg synes du skal male dem som engelske WWII køretøjer.

Tjek flames of war for reference.

Belial

Taoregorn

Njaeh synes nogen af FOW tingene (som sikkert er malet forkert) ser bedre ud. Den sorte bliver for skarp kontrast synes jeg.

JP

Normalt ville jeg straks sige at du skulle male dem i den røde, men da jeg selv maler mine IG'ere i den syntes jeg du skal tage den første.
Jeg prøver lige at finde det gamle IG codex frem. Der er der en del forskellige schemes. Så kan du låne den og få inspiration fra.

Men det ser godt ud med khaki og rød.

- JP -

Nanayaah

For dit eget mentale helbreds skyld, så vælg en god grundfarve på Tallarn gutternes tøj, som du kan washe med god effekt. Der er trods alt mange der skal males.

Jordfarver med en devlan er jo altid en klassiker, men måske lidt kedeligt.

Hvis du vil have sådan en Tuareg blå kan du bruge en lys blå grundfarve på hvid undercoat, og så washe deres tøj med en Asurmen blue, det tror jeg du kunne få noget ret fedt ud af.

Mvh.
Christian

Belial

Pu-ha. Er igang med 100+ Cadians med Khaki og Devlan mud, så det gider jeg i hvertfald ikke.

Jeg er også på mystisk vis tiltrukket af dem på det første billede, men så er der tanks....

Det miderste billede er fedt imo og man kunne overføre camo-mønsteret til tanks. Men om camo er så fedt på 100 små mænner eller bare lidt rodet... tjah...

Det sidste billede er egentlig også ok.

Men god grundfarve.... jeps. Takket være Nanayaah har jeg ikke utrolig mange mænner, men latterligt mange mænner. Tror det bliver en awesome Apocalypse hær på sigt. Med lidt held er der også snart nogle rough riders i posten.

MVH

Belial

Wizz

Bare rolig, camo på små mænner holder også, bare vælg nogle farver der dækker nemt og find den "rigtige" rækkefølge. Det har jeg gjort og det er rimelig overskueligt. http://fragged.nu/2010/11/colouring-guide-for-imperial-guard/

/Simon-som-lurker-med-fra-sidelinjen-på-dette-fede-projekt
Wizz aka. Simon Juul Larsen

Belial

Takker. :)

Hvilken farve ville i sige bukserne er på billede 2? (helst citadel farver).

MVH

Belial

Wizz

Wizz aka. Simon Juul Larsen

Belial

Jeg takker for farvekortet. :)

Jeg finder pt. inspiration ved at bladre igennem IA3 The Taros Campaign. Masser af fede billeder og endda lidt paint schemes. Det meste er godt nok ret ensfarvet, men der er da et par stykker med lidt camo på.

At det så er en ret trist bog for en Tallarn spiller er en anden sag (næste Tau spiller jeg møder skal dælme få kærligheden at føle  ;D ).

Men i det mindste spiller man ikke Elysians. De bliver squ altid udryddet i IA bøgerne (Kastorel-Novem).

MVH

Belial

VSH

Elysians har et hårdt liv  :'(

Men IA3 er en fantastisk bog!

/VSH
Rogue Trader IRL - Nicolai Arvedsen
Medlem af WarZone Horsens
blog

Belial

Jeg er i det hele taget glad for IA bøgerne.

Kritikere skælder dem ud som farvebøger og dårligt skrevet. Tjah måske, men jeg er typen som finder det sjovt at bladre gennem en Jane's Arms bog og kigge stats og andre ligegyldige trivia igennem, så det er totalt guld for mig. :)

Det eneste der lige gik mig på, var da Angels of Absolution blev beskrevet som at have Stern Guards (IA 7), hvilket enhver DA spiller selvfølgelig ved ikke kan lade sig gøre. 1st Company er Terminator only. Tsk, tsk.

MVH

Belial

PS: Hector Rex er den vildeste motherf..... der findes.  ;D

Belial

Lidt udvidelser til hæren:

Hvem kan undvære et par dejlig basser, som står og brummer under et Apocalypse spil. :)

I baggrunden set Hr. Thraka og 20 "nye" boyz, som skal forstærke mine orks (kan se jeg ikke har lavet en seppereat entry i til dem - det må rettes).

MVH

Belial

Belial

Som led i operation "ryd op i værkstedet" har jeg endelig fået et overblik over mine Tallarns:

Jeg er ligeledes begyndt den langsommelige proces kaldet paint-stripping:

En sending mere er i "bøtten".

MVH

Belial

Belial

Så blev det endelig vaskedag for 2nd sending:

Glæder mig faktisk lidt til at male rough riders. :)

MVH

Belial

Belial

Oh joy.

Takket være den gode Hr. Warden har jeg nu erhvervet mig en undervogn til mit Exterminator tårn:

Jeg ville egentlig have en commander i tårnet, men synes ikke rigtig, at jeg kan finde en Tallarn gut som passer (og jeg har allerede et tårn med FW commanderen), så måske skal det bare lukkes.

MVH

Belial

Taoregorn

Nu skal der vist være en figur du selv har malet for nylig på det næste billede du poster.  ;D 8)

Belial

Efterhånden er 6th edition ved at synke ind hos den gamle og planer begynder at tage form.

Jeg er dog ramt ind i endnu en hurdle.

Mine 3 Hydras er well... imo ubrugelige (medmindre man er sikker på at møde en flok fly).

I min visdom ville jeg lave en af dem om til en Manticore. Eneste der kræves er, at bytte Autocannons ud med Storm Eagle Rockets.

Men (fra FW Q&A):

Q2. Can I order parts of Forge World kits separately? eg. a Baneblade Turret.
A2. Sorry, no. At the moment we can only supply complete kits.

Så man kan altså ikke bestille dem sepperat.

Nogen som har en idé til et alternativ, der ligner?

MVH

Belial

Deadman

Mit deathstrike missile blev lavet ud af 2 forskellige størrelses reagensglas rør. Det ser faktisk helt godt ud...

I små versioner kan det være brugbart?
<(indsæt ligegyldige teen-kommentar her)(tilføj gerne tegn/Ikoner eller links,som kan fremhæve din sørgelige tilværelse)>
"People laugh at me because i'm different. I laugh at them because they're all the same"

Thejs

Jeg har købt plastic Manticore raketter ved en bitsforhandler på ebay, det er både billigere og nemmere end forgeworld.
Quote from: SonnyNu er det jo heller ikke fordi jeg render og stripper koedet af babyer jeg har fanget i nabolaget.

Belial

Ahh super. Det vil jeg holde øje med.

Tak for de gode svar.

Skal også have konverteret en Bassilisk om til en Colossus (havde egentlig fået lov af overkommandoen til at bestille en fra FW, men 57 pund... avs  :-\ ).

MVH

Belial

Belial

Jeg roder lidt med nogle bisse-lister og er nået frem til denne lille rædselsfuldhed:

CCS
-Lascannon, 2 meltaguns, Chimera

CCS
-Lascannon, 2 meltaguns, Chimera

IG Platoon I
-PCS
--AC, 2 meltaguns
-IG squad 1
--AC, meltagun, Commisar
-IG squad 2
--AC, meltagun
-IG squad 3
--AC, meltagun
-IG squad 4
--AC, meltagun
-IG squad 5
--AC, meltagun

IG Platoon II
-PCS
--AC, 2 meltaguns
-IG squad 1
--AC, meltagun, Commisar
-IG squad 2
--AC, meltagun
-IG squad 3
--AC, meltagun
-IG squad 4
--AC, meltagun
-IG squad 5
--AC, meltagun

Vendetta

Vendetta

Vendetta

Colossus

Manticore

Hæren er en del mere alsidig end min Necroissant hær, men selvfølgelig stadig dræbende kedelig.

Skal nok have plantet et par powerweapons i diverse squads og overvejer pt. hvad der skal skrottes i stedet.

Hærens validitet afhænger dog af om Flyers kan "Flat Out" move ud af bordet samme tur, som de kommer ind fra reserve. Det er der åbenbart delte meninger om.

MVH

Belial