News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

EC XII - The begining & The End

Started by Martin Iversen, 25 January, 2012, 09:56:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Martin Iversen

Nå, et lille feedback fra mine spil.

Jeg var sat i pulje med Jens, Michael og Morten. Så det var dejligt forudseeligt hvem man skulle møde de første 3 spil, hvilket jeg synes er en lækker ting, da det så også udelukker at skulle møde marines, marines, marines.

Spil 1 var imod Jens der havde taget GK med. Jeg er stadig ikke så velbevandret i GK, har godtnok mødt dem et par gange - men der er stadig nye regler der kommer boblende op fra deres codex.

Opsummeret er de jo djævelsk farlige også når de er få. Der er sjældent noget der kommer under S5, jeg satte dog min lid til mine flikflakkende tøser som vistnok lavde +1S i deres drugs.

Jens laver planer.

Jeg fik tur 1 og Jens kunne ikke seize - pfeew!

Så op med skimmer, ud med suiside haemonculi - og småkage med webway.

Jeg fik ryddet godt ud i nogle GK der stod klar med Psycannons - men ellers ikke noget særligt i shooting.

Jens den snu ræv - kunne med sine superhoppende dudes lave en shunt-move (mener jeg det hed) hvilket er  et 30" move - kombineret med indholdet fra en rhino lukkede han min portal ned - så mine reserves måtte komme fra baglinien - Øøøv.

Min skimmer blev blæst ned, der døde heldigvis ikke så mange wyches da de havde en efterladt paintoken fra Haemonculi.

Jeg kaster mig efterfølgende ud i nogle sats. Asdrubael Vect som jeg meget gerne ville have i CC måtte mellemlande på noget terræn, hoppe ud - fleete og håbe på at slå 4+ for at komme i nærkamp, hvilket mirakuløst lykkedes

Vect fik visnok kun 2 terminators med sig, da Jens savede 3 x 5+ saves, Inden hans field kollapsede hvilket også dræbte ham pga. den høje strength.

Efterfølgende stod tøserne blottede, dog i terræn - hvilket dog var ret ligegyldigt da de blev udsat for super GK flamers der fuldstændig ristede mine tøser.

Der var ryddet op i mine Wyches - i live var dog stadig 8 stk. med Haywire der havde en længere kamp med en dread inden den endelig bukkede under. Min Talos var også kommet med i kampen, og langsommelig kommet op til kampen - hvor den dog var for langsom til at lave noget der gav mening andet en lige at skulle holde et objektiv.

Endelig kom der forstærkninger fra Beastmasters der kunne dele håndmadder ud til GK Terminators - en Grandmaster stod tilsidst omringet af frygtelig mange razorflocks, en kamp han måtte tabe.

Jens fik sene forstærkninger - som ankom ved et objektiv der lå uden for min rækkevidde - da mine Raiders enten var døde eller immobile - Venoms var heller ingen option.

Jens og de grå riddere havde dog stadig nogle esser i ærmet. En møgirreterende Rhino havde gjort et superb job med at skræmme mine warriors ud over bordkanten, og den havde ikke udspillet sin rolle.

Kampen stod om midten - Jeg prøvede at smide max units afsted. Mine Scourges failede totalt da 3 ud af 4 døde da de skulle hoppe ud af terrænnet  :P
En enklet GK med super hop 30" hoppe op og satte eftertrykkelig ild i mine beasts. Da styrken var oppe på 6 ryddede det voldsomt op i beastmaster-enheden, der efterfølgende skulle slås med GK der var kommet op til kampen. Den djævelse Rhino, lavde en snu manøvre og skubbede warriors væk fra objektivet - og min scourge blev skudt. Med hiv, sving og held havde jeg beastmasters ½ ind over objektivet - som blev contestet.

Vi endte 10-10. I en spændende kamp der sagtens kunne have været tabt, selvom jeg syntes at DE dominerede i starten, Jens er dog en dygtig spiller som formåede at udnytte hans lille men hårde hær så de slog godt fra sig.

Puha.

Waaaaay behind .....

Martin Iversen

Spil 2 var Breaking Morale - der gik ud på at skulle nakke 3 dyreste models.

Jeg skulle møde Morten, som havde lånt orks af Lottrup. Det var ret flinke Orks, når man tager i betragtning af hvordan Orks ellers plejer at være skruet sammen.

For mit vedkommende handlede det om at dræbe Warboss, Jump-Nob, og en looted wagon.

Morten skulle dræbe Vect, Talos og min Ravager.

Fik rullet 4 på drugs (nok en af de bedste drugs imo: Reroll to wound)
Mener at Morten startede og Vect det strategiske mesterværk ikke formåede at seize.

Det foresagde at Vects flyver gik ned - og Vect måtte ud og løbe.

Ud fra portalen kom der i tur 2 - Beastmasters. Dem satte jeg til at dræbe killakans - hvilket skulle blive en tæskelang kamp da mine pipfugle bare ikke ville rulle de ønskede 6ére - mener at jeg rullede 1 6ér efter 30 angreb - yeeha . Og sådan fortsatte kampen.

Vect skimmer sprang som sagt i luften - og eksplosionen ristede et par tøser, en ordenlig volley fra bikers reducerede enheden til 2 tøser og vect. De var dog ikke bange for at slåes med rocker-orks (efter at de var blevet skudt med 2x12 Splintercannons-skud) Needless to say rev Vect Warbossen fra hinanden uden problemer.

Ravager holdt sig på god afstand 24"+ af buggies med rokkits - og lansede 1 buggi ned.

Mortens tur - var der payback (troede han) burna-boys linede op med multi-flaming, - Wyches forsvandt naturligvis. Vect klarede alle hans shadow-saves  :D og var efterfølgende VRED. Og CC myrdede løs i burna boys - der stak af fra kampen, Vect løb efter og fik fjernet de sidste turen efter.

Den lootde wagon - gik ned på lanser.

Mortens stormboys blandede sig i kampen med Beasts, Talos og Wyches - Talos gik ned, heldigvis døde stormboy nob også. Så herfra gik spillet på at holde min Ravager og Vect i live.

Boys kæmper med girls - primært med favør til pigerne.

De reducerede beasts får i tur 5 ENDELIG dræbt den sidste killakan - jeg havde et utroligt fravær af de ønskede 6ére - på trods af MANGE angreb.

Selvom det ikke så godt ud for Morten - kæmpede han ihærdigt til sidste ork for at få Vect eller Ravager skudt ned. Men da Vect i sidste tur søgte tilflugt i en tom Venom så det sort ud, - Ravageren havde søgt tilflugt bag cover.

Spillede endt i en total annihilation af orks.

Og 15-5 Til Commorragh.

M.
Waaaaay behind .....

Honsou

Rart at se du endelig fik fingeren ud, hvad er der blevet af det sædvanlige Iversen-lyntempo hvad angår nørderi? Nu er vi jo blevet vandt til at 6 detaljerede rapporter med billeder, ligger uploadet inden det sidste terræn er pakket i kasser efter turneringen. ;)
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!

Papa Groth

Hey Martin, ikke for highjacke din ret så spændende EC tråd - men kunne du ikke lige svare dine PM's?

Janus
It's always funny until someone gets hurt, and then it's just hilarious.

Martin Iversen

Janus@ Skal nok  ;)

Erik@ Der har bare ikke været tid til det - sorry.

Og så må jeg vist videre i mit ork mord.

M.
Waaaaay behind .....

Martin Iversen

Nuvel .. Spil 3 - Riggers light.

Vs. Michael og hans flotte (flotteste - jeg stemte også på den  ;)) SM-hær.

Flotte white scars - Jeg håbede på 1. turn, da skydningen sikkert ville lægge mine Raiders ned i first turn. Heldigvis fik jeg turen, og intet seize. Combat drugs blev 4 Igen  :D.

Michael - klar til kamp.

Planen var klar - ned til dem - dræb dem.

Og planen virkede - Venomskydning var ekstrem giftig for bikers der ingen glæde havde af deres T5, - Michael slog så også usædvanligt skidt på saves.
Lanser fik taget predatoren ud af spillet midlertidigt med et stunned resultat.

Beastmasters ud i tur 2. og i fjæset på White scars.

Vect kunne komme frem og i CC med assaultmarines, ligeledes i tur 2 - hvor han sammen med tøserne nedlagde hele enheden.

Michael holdt sig defensiv nede i hjørnet og havde ikke gode odds på nærkampen. Vect fik fat i nogle bikes der var on the run fra et fejlet Ld.

Jeg fik hurtigt på alle objektiver - og Michaels chancer for at vende kampen svandt hurtigt.

En meget heroisk Captain - springer med i en ulige kamp, som han var dømt til at tabe.

20-0 Til Vect & Co.

M.

Waaaaay behind .....

Martin Iversen

Spil 4. Seize ground Vs. Westborg og hans IG.

Det blev lige til at par billeder af Søren - han ville ikke stå stille.

Det var en mørk og stormfuld aften .. Fødderne var ømme, fordi det havde været alt for spændende til at jeg huskede at sidde ned i løbet af dagen  :P

Hæren så slem ud - alt for mange skydevåben, nuvel - det er IG så de skal være der.

Vandt ikke first turn - så jeg satsede på Vect (det taktiske geni) - han fejlede IGEN.

First turn var dog ikke så slem som det kunne have gået. Vects Skimmer blev stunned - og ellers blev tabene ikke alt for slemme. Var vist heldig på mine coversaves.

Turen efter blev Vects skimmer immobillised og våbenløs. Tøserne turde ikke hoppe ud - Men, det gjorde Vect. Herostyle - løb han hen over brættet i en sand regn af ild fra de desperate IGére. Shadowfielded holdt  8)

Vect når faktisk frem til noget nærkamp - hvor IG var easy bait, og Søren var vist nervøs (med god grund) for at Vect solo skulle æde sig ned igennem hæren. Skydningen efter fejlede shadowfield desværre på et meltaskud - og puff var han væk ...  :'(

I den anden ende af brættet - var webway-planen sat i værk. Jeg blev heldig med nogle warriors der formåede at stunne en hellhound. Venoms forsøgte at dræbe troops og psyker-choirs.

Mine reserves var ikke gode - 1 omgang wyches kom med. Planen: Dræb troopchoices! (som var eneste unit der kunne claime) Wyches fra portal skimmeren nåede frem til en CC - der helt klart var i tøse fravør - og at det forgik i terræn var heller ikke skidt.

Portal-tøserne var desværre 1" for langsomme i deres Charge (dobbelt 2ér) til at nå i CC. Turen efter kom en Hellhound rullende og dræbte dem alle sammen en et velplaceret "Flouum"

Nærkamp var lækkert - fra at være overbevist om et annihilation i tur 3. Begyndte håb at spire, ikke på et win - men måske en draw.

Det var ligefør og næsten at en Haemonculi nåede frem med hans krops-vædske-flamer. Tænk! Så ville han faktisk måske have dræbt noget .. Men, nay.

Mine blasters i warrior-enhederne havde held med sig til at ødelægge vehicles - utroligt.

Beastmasters når endelig frem efter frokosten i Commorragh - de suser ned og gaber over en stor mundfuld (claiming units) som dør som fluer for de vilde dyr.

Wyches - der på trods af de daler i antal - tygger sig ned igennem enhederne - og lader faktisk til at kunne holde en objektiv.

Søren har mistet en god del troop-units. Og det står 1-1 på objektiver. Søren har en god mulighed for at tage en til ...

en tricksy hobbit manøvre - suser min (utroligt-nok-stadig-levende) Ravager ned og laver et area denial til objektivet - Beast fylder op for resten.

Og et spændende spil ender 10-10

M.

Waaaaay behind .....

Martin Iversen

Søndag. Kunne vist godt have sovet "lidt" mere - panik-agtigt ankommer vi for sent til quiz, som bliver udfyldt skødesløst og med et minimum af kontakt til cerebrum.

Mad - bliver hurtigt klappet sammen og taget med ned til bordet, hvor jeg med brødkrummer i mundvigen får hilst pænt på Alex Wagner som jeg jo kender her fra PF, men ikke har mødt før nu. Rar mand med Tyranidder - gulp! Hordenidder - det bliver ikke let tænker jeg. Missionen er ellers god til mig: Frontal Surge. - Alex har dog også gode kort på hånden da alle hans units er claiming.

Combat drugs - 4 - reroll to wound (utroligt)

Mener at jeg fik turen  :-\ . En mulig plan tog til ... Dræb synapsen! Dem var der dog en del af - 2x3 Zoantropes, Tyranid prime, 2x Tervigons.

Holder mig på god afstand af den grønne bølge, som er i ansigtet på mig på nul komma dut.

Begynder at rydde ud i synapsen venstre mod højre. Hvilket går udemærket, da lanserne instantkiller zoantropes, og splintercannons tager wounds på høj T.

Portalen smækkes på - i et forsigtigt move fremad - den skulle jo helst ikke lukkes af en lille swarm  ;).

Wagner får dræbt min portal-skimmer og deepstriker en Trygon ned i min baghave. Frygløse wyches går løs på dyret, splinterpistols der ellers er ret flimpsy - er lækre med deres gift imod dyret - og nærkampen med agonizer med reroll to wound tæsker dyret ihjel.

Beastmasters forsøger at holde horden tilbage - for en stund lykkedes det også og de får lavet et godt indhug i nidderne - især synapsen.

Venstre flanke - er Vect kommet i spil - deres fleet var ikke langt nok til at komme i CC - så de skulle skydes lidt før det skete - så Vect og 2 piger stod tilbage, de gik så løs på Tyranid prime og hiveguards - vandt kampen og da synapsen var væk løb de hiveguards ned.

Venstre flanke - var claiming med 1 Wych - der blev beskytte at Vect. Hvilket han gjorde fint, Wwychen var også pænt heldig med saves.

Andetsteds er Wyches dominerende i nærkamp, hvor de med deres paintoken føler sig uovervindelige i nærkamp.

De nulevende Venoms - og wyches er en killer blandt nidderne. Og med den skrumpende synapse dør de højre venstre. Wyches har held med at dræbe Tervigons med gift og pistoler. og deres død tager critters med sig.

Totalt uforudseeligt lykkedes det de onde dark eldars at dominere hele brættet. Vect har med hans ene dyrebare wych spænet hele vejen ned til baglinien hvor et hold critters uden synapse er en smal sag at få tævet ned.

20-0 til Splinterweapons.

Et spændende spil, gjorde beslag på frokost - hvilket var et acceptabelt byt. "Can´t eat now - must kill bugs"

Waaaaay behind .....

Martin Iversen

Det var så nidderne ... Tilbage er der kampen med den mest frygtede hær til EC. Tænkte fra start "bare jeg ikke møder den .." Skæbnen ville naturligvis at den skulle jeg møde. Jeg fik til gengæld mulighed for at møde O´Malley - som jeg jo ellers kun kender fra hans lumre hjørne her på PF.

M.
Waaaaay behind .....

Martin Iversen

Sidste spil. Decoy.

Jeg skulle som nævnt møde O´malley - Thomas? (kan ikke huske fornavnet?) og en Necron hær der havde set hullerne i AS. Jeg havde for start i oplægget undret mig over at især Scarabs ikke havde en penalty. Og Thomas havde 2 x scarabs med, samt Imotek the stormlord (der har nogle stygge tricks med).

Jeg blev attacker. Havde jeg været lidt mere vågen og oplagt (det var jeg ikke, følte mig godt drænet af dagen før - og det spændende spil imod Wagner) - så havde jeg nok valgt den sneaky plan og udnytte min hurtighed.

Det gjorde jeg ikke  :P Min sats var at smide det hele i en stor nærkamp, og håbe at jeg var bedre til nærkamp end Necrons.

Planen havde huller skulle det vise sig  ;).

Min prioritering i targets er Scarabs, Wraiths og Tombspyders (sjovt at de første 2 slet ikke er stygge i det ellers ganske hårde AS)

Jeg skulle ikke alt for langt med min portal, da den let kunne blive swarmed af scarabs.

Reserves - var tynde, de meget ønskede beastmasters udeblev (måske de slet ikke skulle have være i reserve?) en langsom Talos slæber sig op imod kampen.

Vect og piger susede op og krammede objektivet (det rigtige objektiv) en tosset plan om at shadowfield ville kunne holde til alt blev formet. Oh my ..

Thomas saver alt for godt på hans Wraiths - som jeg udemærket er klar over er backbone i hans CC.

Thomas først omgang lyn med Imotek - er blide - Men, 2 omgang - oh crap! Min Ravager, Raider og Scourges bliver ramt af d6 S8 lyn - needless to say er mine skimmers TOAST!

Thomas holder en del af hæren standby - da han ikke helt ved om jeg er (som han selv benævner det) en Tricksy hobbit - om jeg her skal være fornærmet eller beæret over at være en Hobbit, er stadig i tænketanken - men, fair nok - hvis han er Gollum, så vil jeg godt vre en hobbit  ;D.

Desværre er jeg ikke "Tricksy".

Wraiths, bakket op med en destroyer lord ankommer talstærkt og med coils går de løs på Vect, - der mirakuløst overlever 1 runde og en masse saves der instantkiller ham.

Da reserves endelig ankommer, kollapser planen - idet der simpelthen ikke er plads til at bevæge sig, og jeg lukker af for mine egne enheder.

Beast kommer med i kampen - Talos ser på. De kan desværre ikke redde Vect, da han igen skal saves MANGE saves - og 1 er døbt til at fejle  :'( Objektet gives videre til 3 Wyches der bravt forsøger at holde en kamp imod scarabs der ikke dør hurtigt nok, og slet ikke i takt med at der fødes 3 nye hver runde i baggrunden.

Det ser sku´ ikke godt ...

But - it ain't over till the fat lady sings - Så der kæmpes videre .. Jeg får med held dræbt de sidste Tombspyders med min Talos og wyches - Thomas får hurtigt dræbt min talos der kun har 1 wound tilbage.

Thomas er dog en dygtig modstander - så der er ikke let at få spillet vendt og genvinde objektivet.

Objektivet er pakket ind i Scarabs, og jeg er ved at løbe tør for runder - så et hurtigt overblik siger mig at det er teoretisk umuligt at genvinde objektivet - og mine units til at gøre det med er svindende små.

Jeg vifter med det hvide flag - og taber 0-20.

Så de sidste Dark eldars samler stumperne op af Vect - det taktiske geni, og trækker sig slagne tilbage igennem deres webway portal.

Thomas vinder fortjent, jeg har tanken at det ikke kun var den bedste hær der vandt, men også at det her var den bedste spiller. Thomas spillede velovervejet og havde check på sine units (og mine).

Jeg kunne måske nok have vundet det - HVIS - jeg havde været tricksy  ;) Og der havde været mere plads til at slås. Men hvis og hvis ... ::)

Vi havde et spændene og nervepirrende spil - sved på panden osv.

Thomas tilkendegiver også undren over at Necrons havde fået de minusser de havde, og over de units der gik fri ... Ak, det bliver vel rettet i next version  :).

M.

Waaaaay behind .....

Martin Iversen

Afslutningsvis vil jeg gerne sige tak til alle mine modstandere - det var en fornøjelse at spille imod jer alle. I var behagelige og fair modstandere.

Så lidt feedback på EC. Selve arrangementet var glimrende som vanligt.

AS er jeg stadig ikke begejstret for - jeg tror at det var held af de fleste af hærene var rimeligt balancerede, og at det var et hærvalg spillerne selv havde truffet - for at møde med en average hær.

Balancen Xenos/marines er skæv. Og Necrons skal vist også lige ses efter  :P Ghost Arc er ikke så farlige, men der er Wraiths og Scarabs  ;)

Af give retfærdighedscore/fairplay - kunne være interessant at fortsætte med - det motivere til at være en rar modspiller og kan måske også nedtone for udnyttelsen af evnt. huller i AS.

Og til jer der læste med - undskylder jeg at battlerapports var lidt tynde - mangler runder og action/reaction. Men, jeg kom jo ALT for sent igang med at skrible det ned.

Skal nok forsøge at bedre mig til næste gang  :)

Mvh.

Martin.
Waaaaay behind .....

Belial

Jamen det er skam stadig god og spændende læsning. Og super gode billeder to boot. :)

MVH

Belial

Honsou

QuoteHolder mig på god afstand af den grønne bølge, som er i ansigtet på mig på nul komma dut.
Aaaaah hva? Tyranid hurtigt i fjæset på dig? De har da vist ingen transports og kun 1 beast enhed. ;)

Godt at se der endelig skete noget med rapporterne, og stakkels tyranidspiller at skulle møde Dark Eldar.

QuoteEt spændende spil
Så har du da vist også været flink, det ultimative auto-lose matchup for tyranids.... de stakkels biller. :)

QuoteBalancen Xenos/marines er skæv.
Du tænker EP-dilemmaet med at marines som vanligt straffes meget mindre end xenos, eller?

Martin Iversen

Du har ret i at Nidder/DE ikke er et ønske setup for nidder. Men, missionen var slet ikke dum for nidder, hvor alle units er claiming - og at udrydde hele nidhæren var da heller ikke super easy, der skulle både noget Iversen-held og hobbit-snuhed for at tage den hjem 20-0

Så jeg synes faktisk det var et spændende spil.

S3 - Den korte version: Den kunne godt trænge til et eftersyn  ;)

M.
Waaaaay behind .....

Wagner

Det var et dejligt spil hr. Iversen og ja, lidt op ad bakke er det da for tyranidderne imod Dark Eldar, men ligeledes op ad bakke er det jo for andre hære imod tyranid hæren og Dark eldar får sikkert også sorte render under øjnene af nogle hære.

Men slut med at brokke sig over Wyches! Når 7 sløve af slagsen piller en Trygon så er de ikke helt tossede, hehe.

Ej, behageligt spil og tak for at du gad poste billeder af mine knap så godt malede figurer og en lige så grim og meget træt Hr. Wagner. :)
Orks don't ride on bikes, they ride on scootas!

Honsou

Quote from: Wagner on 20 March, 2012, 22:08:18
Men slut med at brokke sig over Wyches! Når 7 sløve af slagsen piller en Trygon så er de ikke helt tossede, hehe.
Hov hov, Kabalite Warriors er MEGET bedre, ifølge Septimus. ;)

Jeg tror bare de sjældent piller en Trygon....

Septimus

Yeps, en omgang rapid fire fra splinter rifles (og 1-2 blaster skud) havde gjort det samme som en overcosted agonizer til 20 point.

Bare med den forskel at det ikke havde været nødvendigt at gå i nærkamp med den.
Min blog: Best served cold http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=299.0

How fun are Dark eldar? Like duct taping a hundred knives to a bicycle and riding it through a children's playground and then crashing into a tree.