kamprapport mandag 30/4

Started by Kloen, 01 May, 2012, 00:17:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Kloen

Jeg kiggede forbi Henrik her til aften, og vi havde aftalt at nå 3 hurtige spil i 600/400/300SA.
Vi startede med 600-spillet, som var mine X-force tropper bestående af:

WS Wolverine 105
WS Deadpool 158
GX Domino 69
MM v Cable 106
MU Pete Wisdom 33
GX Psylocke 74
6 x X-Force ata 18
Infinity Gauntlet (på Deadpool) med Power, soul, time og space gems  30
593

Mod Henriks Defenders:
AV Silver Surfer 231
GX Iceman 104
HT sr Valkyrie 145
SI Dr. Strange 149
SI Howard the Duck 35
664

så Henrik gik faktisk over med 64 point, men ingen af os opdagede det, så vi kørte på. Jeg vandt map roll, og med X-Force ata på alle fandt jeg det logisk at vælge IG-map'et "The Garden".
Psylocke fik TK'et min Tent-pole Deadpool ud at stå parat med Cable/Soldier X op langs den anden kant og Domino i stilling som PB'er og den ellers ret nyttesløse Pete Wisdom som modtager af theme team PB-tokens.

Lynhurtigt fik den af Henrik altid velspillede Valkyrie tygget Cable godt ned, og han endte med at fungere som tie-up piece mod Silver Surfer mens Deadpool med sin perplex og Gem-givne RCE kunne skyde Silver Surfer med et 12av og 6dav, det føltes godt men satte ham nu straks i Valkyries sigtekorn, men heldigvis havde han Domino som support:

Pludselig var Deadpool omringet af Valkyrie, Silver Surfer og Iceman, hvorfor Wolverine blev tk'et op og flænsede Iceman ihjel:

Problemet var at mens mit range-svage X-force-hold koncentrerede sig om de nærmeste kunne Dr. Strange uhæmmet stå og blaste løs fra afstand, og langsomt men sikkert blev mit hold decimeret:

og da slutspilspositionerne så således ud:

Kunne jeg mod en helt frisk dr. Strange og Valkyrie stadig på impervious ikke gøre meget, så da Silver Surfer kom ned for at hjælpe Valkyrie med at tage livet af Domino og Wolverine, var spillet ude for mig.

Sejr Henrik (dog med 64 points handicap)

Vi rykkede hurtigt videre til 400 point, hvor det var mit Cosmic-hold:

SI Adam Warlock 160
som havde Infinity Gauntlet med Power og Time gems på til 20
IG Runner (Med space gem) 220
400

Mod Henriks ikke keywordede "Cabal"-temahold bestående af:

MU The Hood 28
HT Loki 122
GG Dr. Doom 169
WS Norman Osborn 66
385

Jeg vandt map roll og valgte Runner's hjemmebane Space racetrack, og det stod hurtigt klart hvilken vej vinden ville blæse, jeg rykkede hurtigt frem henover midten og stod sikkert bag blocking terrain, som Henrik dog skød hul i, for så blot at misse skudforsøget på Runner, der af Adam Warlock blev perplexet op til 12Av og så med sin skræmmende 17Mv HSS kunne Exploit Weakness'e Loki forbi sin brugbarhed og rykke tilbage i sikkerhed.

Henrik forsøgte bravt at komme med op på plads til et angreb, men når faren lurede kunne jeg blot perplexe runners Dv op til 20, rydde og de to næste ture så gentage 17Mv HSS med 12Av og exploit weakness'e hvem han ville for 3 damage, og så tilbage i sikkerhed, og i mellemtiden kunne Adam Warlock med den gem-givne RCE skyde Osborn og The Hood i småstykker.

Henrik erkendte overmagten, sejr mig og udligning til 1-1

Nu rykkede vi til 300-spillet hvor det blev mit Animal-hold:
CA Capwolf 100
AA Grodd 161
SI Howard the Duck 35
CA Scorpio Key 4
300

Mod Henriks Warbound:
MU Green Scar 230
MU Miek 60
290

Jeg vandt igen Map Roll og vi vendte blot map'et om, og spillede i The Collector's Ship:
Her søgte jeg med Grodd direkte mod det elevated terrain i den ene side, og der stod han sådan set fint nok indtil Green Scar og Miek kom chargende direkte mod ham.

Jeg havde lykkeligt glemt Green Scars vanvittige charge-SP, og fik en bunke smerte lige i Grodds hoved. Heldigvis kunne han med sine "Giant Yellow Paws" force blast'e Green Scar væk, og så smide en gratis barrier op, som forhindrede yderligere hævn, hvilket gjorde det muligt for Capwolf at charge ind og flå løs i Green Scar, mens Howard stod parat med team PBs.

Caps altid frygtede combo af Super Senses og Shape Change holdt ham i live længe nok til at nå at dræbe Miek, men på det tidspunkt var Grodd blevet så tygget at jeg da der gik et slag igennem på Cap reelt stod uden chancer, og måtte give Henrik sejren:

Aftenen endte altså 2-1 til Henrik (dog med en 63-points fordel i 600-spillet)

On a side note vil jeg gerne lige sige at Runner med Time Gem er 220 point ost. Men for fanden hvor var han sjov at spille.
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"
Pain is weakness leaving the body!
http://clixreports.com/

Boyer

HHS plejer da ikke at fungere sammen med EW. Er det på grund af soul gem eller er der kommet nye regler?

Kloen

check ham i units-sektionen, Lars.. han har en power der lyder:
"While using Hypersonic Speed, instead of a close combat attack, Runner may be given a close combat action as a free action to use Flurry or Exploit Weakness." Så det har intet med gauntlet'en at gøre (som desuden var på Adam Warlock)
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"

Bartok

Bartok

@Søren: På et 400-point generic theme team skal du have 6 figurer, du havde kun 2, så ingen rerolls eller plus til map roll.

Boyer

Ok, det er jo så en anden sag. Har ikke lige sat mig ind i de nye figurer da jeg ikke får spillet.

Har dog fået giganto og den skal nok blive spille på et eller andet tidpunkt.Men det haster nu ikke.

Kloen

Quote from: Bartok on 01 May, 2012, 10:31:25
@Søren: På et 400-point generic theme team skal du have 6 figurer, du havde kun 2, så ingen rerolls eller plus til map roll.

Vi vidste godt der ikke var nogen PB'er, men kan ikke huske om jeg vandt map roll'et med +2 eller mere. Vi kan jo sige det går lige op med Henriks 64 ekstra point i spil 1, og så endte det alligevel 2-1 til Henrik.