Spilledagsoversigt - Espergærde Bibliotek

Started by Caliban1968, 19 April, 2012, 12:58:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Jesped

Jeg har ingen billeder, men her er et par kamprapporter:

Kamp 1 300 Point imod Jan M

Jeg stillede med et Outlaws:

WS011 Prowler    50
WS012 Puma       56
WS044 Rocket Racer 60
MM036 Silver Sable    53
WS007 Spider-Man    78
i alt          297

Jan stillede med en Hulk og Abomb

Ved ikke hvad mappet hed,. Men det var indoor

Jeg regnede faktisk ikke med at kunne gøre så meget. Jeg bevægede mig langsomt frem og som forventet kom Hulk væltende. Puma angreb Hulk og jeg var så heldig at slå en 6er med Claws og derfra gik det kun ned af bakke for Jam M. Jeg gjorde rent bord.

Kamp 2 800 point imod Jan M

Jeg stillede med Infinity Watch:

GG011 Drax       121
GG033 Gamora    79
GG045 Thanos   300
HA027 Moondragon   134
SI047 Adam Warlock   160
         794

Jan Stillede med Avengers Movie starterset og Maria Hill. Det var godt nok 812, men jeg regnede med at det kunne jeg klare, men jeg blev meget klogere.

Mappet var indoor, men jeg ved ikke hvad det hedder.

Jeg stillede mig strategisk og ventede på at Jan kom hen til mig. Thanos stod på et object og Adam perplexed han 2 op i Defence, så han havde 22 mod ranged. Hulk gik i nærkamp og Thanos og Drax ramte begge 2 ham, men jeg slog 2 seksere for hans Impervius. Hulk slog igen på Thanos og Jan slog 11 og ramte dermed og gav 6 (4) i skade. Så kom Iron Man og skød på Thanos og Jan slog så 11 igen og nu var Thanos ikke meget værd.

Jan vandt en fortjent sejre, hvor jeg ikke tror jeg fik taget nogen af hans figurer.

Kamp 3 var et demospil for en far og hans søn. Jeg slog ekstremt dårligt og blev knust igen.

Kamp 4 var imod Emil og en af hans venner (undskyld jeg kan ikke huske hvad han hedder):

Det var et 400 point spil på et indoor map jeg igen ikke kan huske hvad hedder.

Jeg stillede med et Excalibur hold bestående af:

Kitty Pryde
Nightcrawler
Psylocke
Lockheed
Cypher
Pete Wisdom

Emil stillede med
bb058 Kal-L
cd088 Ambush Bug
aa029 Per Degaton (tror jeg)

Emils ven stillede med
flash
Magog (tror jeg)
og et par andre (DC er ikke min stærke side)

Emil rykkede over mod mig med Kal-L. Jeg forsøgte at ramme med Nightcrawler og det lykkes. Jeg tog Kal-L med over og satte ham lige ved Magog med håb om at de kunne skade hinanden.
Men desværre gjorde Kall-l meget kort proces med Magog og resten af holdet.

Da jeg så  fik placeret Psylocke dumt, så Kal-l fik hende i et slag var spillet stort set overstået.

Sporh

I fik da spillet nogle spil!

Dit Infinity Watch hold lyder rigtig sjovt. Jeg må også have anskaffet mig en Thanos :)

Bartok

Tak for battle report.. Det er fedt lige at læse hvad der bliver spillet.

Jeg har også abstinenser med at få spillet. Fik omsider mine GG figurer i går. Håber snart at få spillet Galactus og co.

Jesped

Jeg havde store forventninger til mit Infinity Watch hold, men det fik Jan godt nok ødelagt.

Faktisk ville jeg have haft SN Drax og Pip the troll med, men jeg kunne ikke finde drax. Så ville det være 900 (883) point, men themed og det kunne jeg måske have klaret Jans meget heldige slag.

Men det kommer i spil igen.

Kloen

Quote from: Bartok on 08 May, 2012, 13:50:01
Tak for battle report.. Det er fedt lige at læse hvad der bliver spillet.

Jeg har også abstinenser med at få spillet. Fik omsider mine GG figurer i går. Håber snart at få spillet Galactus og co.

Er du taget på ferie, Per? Jeg har prøvet at få fat i dig telefonisk..
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"
Pain is weakness leaving the body!
http://clixreports.com/

Bartok

Er lige kommet hjem fra hospitalet. Bare en nem operation. Min tlf. gik død for batteri og min firmafon havde jeg ikke med på hospitalet. Vi må da snart få gamet.

BatMiteJr

Hej alle,

Tilbage til den oprindelige tråd så kom jeg jo også forbi biblioteket med en meget vred Hulk der lå og rumsterede i min kasse. Det første spil blev til 400 point med/imod Emils to venner (jeg kan faktisk ikke lige huske hvad de hedder og jeg ville ikke spørge).

De kom med et SI/FF Starter Set Doctor Doom hold med SI 105 Doctor Doom, de to SI Doombots, en veloplagt SN Bullseye og CA Eel og et AIM/ Modok's 11/Adaptoid hold med CA Super-Adaptoid, ikke mindre end 3 Adaptoids, Mentallo, Yelena Belova og Mentallo. Det kan være at de også have flere figurer men det er nu engang dem jeg husker.

Jeg stillede med et Avengers Movie/Avengers hold med AM 202 Hulk med 255 point ren bøllebank lige til servering. Jeg brugte/misbrugte hans Avengers keyword og satte ham på hold med AM 203 Nick Fury og HA Captain America. Jeg fik ikke den store mulighed for at få noget ud af Nick Furys trait og jeg forstod hans special power om at kunne bruge toughness eller invulnerability som om at de altså skulle være til stede på Hulks dial for at kunne bruge mig af det. Hulk får først invulnerability på 7. click og toughness på 9. click og dermed havde Nick Fury ikke rigtig noget forsvar på sine 4 første click. Det er et tentpole hold med både styrker og svagheder med en meget vred og farlig Hulk i altominerende front.

Super-Adaptoid bliver rigtig farlig fra 6. click med Power Cosmic special power, 11 i attack og med psychic blast/penetrating, impervious og en uhyggelig special power som giver +1 per Adaptoid indenfor 3 felter. Jeg havde nok valgt at få plads til CA Fixer til CA Mentallo så de fik +1 til deres attack på grud af Fixers trait. Men holdet fungerede nu også godt med de 3 Adaptoids og ikke mindst Super-Adaptoid og Yelena Belova viste sit værd som en god og farlig figur til sine 60 point.

Det svageste af de tre hold var nok Doctor Doom og med sine 200 point levet han altså ikke op til hans ry. Jeg havde nok valgt SI 40 Doom godt nok til 249 point men så med Mystics eller de nye GG 19 Doom til kun 169 point eller GG 46 med delt Minions of Doom/Power Cosmic til 210 point og selv GG 205 med sine kun 139 point havde nok klaret sig bedre. SN Bullseye og Eel kunne altså ikke trække læsset.

Vi spillede på Realms of Death som er et af de nye Galactic Guardians kort. Det var Doctor Doom der fik lov til at vælge og det virkede som et passende kort til ham og kunne være hans slot. Jeg fik ikke noget ud af Caps special power fordi walls og indoor blocking terrain jo blokerer hans skjold. Men da ingen af os havde fliers, transporters, telekinesis eller noget tilsvarende virkede det som om alle hold ellers havde fordele og ulemper på kortet. Kortet er nærmest en stor labyrint og de smalle korridorer med både blocking og hindering fik os langsomt men sikkert hen imod hinanden.

De to venner startede i hver sit hjørne i samme side og jeg på midten i modsatte side. Der var ingen af os der kunne få et dybt hug ind på hinanden i de første runder. Vi var nødt til at bevæge os hen imod hinanden, planlægge på bedste vis og ellers håbe at det gik som planlagt. De to venner havde tydeligvis et horn i siden på hinanden og gik meget målrettet mod hinanden mens jeg langsomt men sikkert luskede mig id på dem.

Da vi var nået ind mod midten af kortet stod Doom på vej inde i en større sal med en 4 x væg i den ene side og et lille 3x4 rum i den anden side og 3 felter med hindering. Jeg var på vej ind fra den modsatte side og Super-Adaptoid var også på vej. Det blev her vores kampe blev udkæmpet resten af spillet. Der var gode vinkler og mange gode gemmesteder både på grund af vægge og hindering.

Doom fik Hulk op til sig med Cap og Nick Fury som støtte i baggrunden. Doom sendte Bullseye afsted men blev fanget i krydsild fra min Cap og nogle Adaptoids og Mentallo. Hulk fik nogle gode dybe hug ind på Doom som ofrede sine Doombots og til sidst også sin Eel. Super-Adaptoid rykkede ind imod os men jeg holdt mig bare lidt fra ham så han ikke kunne komme ind på sin midt dial.

Jeg pressede Nick Fury hen på sit probability control men Doom fik svaret igen med først perplex, probability control og til sidst outwit. Nick Fury fik da også nogle tæsk og kom hen forbi hans enhancement og til sit outwit. Cap blev fanget af Super-Adaptoid og måtte til sidst efter nogle forfejlede break away stille sine små røde støvler.

Hulk fortsatte mod Doom og langsomt men sikkert fi kjeg hul i hans rustning. Til sidst måtte Doom erkende sit nederlag og fik sine velfortjente klø efter 5 og 6 i damage med 12 i attack. Jeg satte så i løb over til Super-Adaptoid men blev stoppet af en meget irriterende Adaptoid som med shape change og toughness lige holdte på Hulk et par runder for meget.

Endelig nåede min Hulk frem til Super-Adaptoid som nu var på sit 6. click. Jeg satte mig ind til ham i nærkamp så han ikke kunne bruge sit psychic blast/penetrating. Hulk var kommet ned på sit 6. click med kun 4 i damage og 11 i attack. Super-Adaptoid havde sine 4 click tilbage og kunne ganske enkelt ikke hamle op med Hulks 6 click med indomitable.

Yelena Bolova havde fået sat Nick Fury på plads men kunne heller ikke hamle op med min Hulk og Mentallo var vist bare forsvundet ud af bagdøren. Det var virkelig en intens kamp hvor vi blev alle tre samlet i den samme sal og med 3x4 rummet i den ene side og 4 x væggen ned langs vores kampzone.

Jeg udfordrede Jan M og Peter til et 500 point spil med mit hold og de stillede med henholdvis et Asgardians hold med FCBD Thor, HA 055 Valkyrie og lidt løst og Peters velsmurte GX Sentinels hold. Desværre nåede vi ikke at blive færdige men Hulk fik helt bestemt Thor og de to Sentinels i defensiv. Endnu nogle morstandere måtte erkende hvor styg den Hulk er selv om kampen ikke blev afgjort.

Det er vel den Hulk vi alle har gået og ventet på og ønsket. Nu er den så kommet og kommer nok til at finde ind på en del hold i noget tid. Godt nok er det 255 point og har den battle fury og kan dermed ikke transporteres hen i nærkamp. Modsat så kan man heller bruge mind control eller incapacitate og ignorerer shape change. Som giant har den giant reach og great size og kan altså tage andre figurer med og ignorerer plasticity.

Vi ses,
Jan

Bartok

ja, den Hulk er helt vild, ikke overpowered men lige sådan, som en high-cost figur bør være. Og han er en trussel på stort set samtlige click

Caliban1968

HUSK næste spilledag på Espergærde Bibliotek!

Så er tiden snart atter inde til den næste faste spillesøndag på Espergærde Bibliotek og der er

Søndag den 3. juni 2012

Kl. 10.00 til kl. 16.00 (Biblioteket).

Naturligvis er der mulighed for at forsætte Heroclixeriet hjemme hos mig (Kornmarken 5, 1. th) efterfølgende
som altid.

Be there or be a Moloid!

Kloen

hvilke formater og størrelser spilles der?
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"

Boyer

Hej

Jeg regner med at komme og lege med plastikhelte og ikke mindst skurke HÆ HÆ HÆ HÆ.
Er klar på noget 600 og 1000 points GA spil hvor det vil flyde med små blodige nathuer....sikkert mine figurers, men bare vi har det sjovt så er det lige meget.

# Kloen. Det er vel blandet spil som altid og hvad folk lige har lyst til.

Hvis du forbereder nogle forskellige hold i de almindelige point, så er det nok ikke af vejen.

Kloen

Quote from: Boyer on 23 May, 2012, 10:50:35
Hvis du forbereder nogle forskellige hold i de almindelige point, så er det nok ikke af vejen.

Fair nok - men jeg nyder ligesom Per også forberedelsesaspektet, og dette er en tand for løst til jeg gider kæmpe mig helt til Espergærde for noget usikkert, så jeg melder fra, men ønsker jer nogle gode spil.

Jesped

Nu har jeg kun været der 1 gang, men der var de andre meget åbne for de forskellige point. Formatet er vel som udgangspunkt SA.

Bartok

Søren, lav da bare nogle forskellige hold, så er du dækket ind. Det skal da ikke være det, der gør udslaget for ikke at deltage. De andre er sikkert på noget 300-600.

Sporh

Jeg kommer måske, men det kommer lidt an på, hvordan weekenden forløber.

Er der nogen, der kører fra Kbh? Det er en time hver vej fra mig, så et (betalt) lift, ville ikke være af vejen :)

Caliban1968

Kystbanen kører direkte fra Københavns Hovedebanegård til Espergærde Station og det tager ca. 36 min at køre turen med det langsomme tog. (Det andet tager ca 7 minutter mindre).

Men kig dog forbi - så kan du også bruge togturen til at lave nogle gode hold eller bare sidde og le manisk med en håndfuld clixfigurer i begge hænder. Hehe.

Forresten koster en enkeltbillet kun 47 kr (dvs. 94 kr i samlet transport tur/retur). Og glem ikke grupperejserabat, hvis flere af jer kører samtidigt. Der er faktisk
gode penge at spare ifm. en grupperejsebillet på en søndag. :-)

P.s.  Pas på Dormammu og hans minions søndag den 3. juni 2012... Jeg tror, at de også besøger spilledagen.

Boyer

Hej folkenes

Jeg må desværre melde afbud, da min bedre halvdel skal ud og morer sig uden vores lille knægt. Det havde jeg desværre lige svedt ud her i sommervarmen.

Ha' nogle gode spil og så må jeg se om jeg ikke kan få banket Jan M's FF imorgen med et mylder af moloids,Mole man og hans lille hjælper GIGANTO  ::)

Boyer

Jesped

Jeg regner med at komme på søndag, hvis ikke vejret bliver rigtigt godt.

Jeg tager 300,400,500,600,800 og 900 point hold med.

Kloen

jeg kommer ikke, men I må have nogle gode spil.

the_emil

Jeg regner også med at komme søndag, og hiver et par af mine venner med igen :)
Har forberedt lidt forskelligt i de sædvanlige prisklasser.

BatMiteJr

Hej Jan M og alle,

Jeg kommer også og tager min søn Peter med. Vi forbereder nogle 300, 400, 500 og 600 point hold. Jeg har fortalt ham hvordan man kan bruge HCRealms til at lave sine hold. Ellers er vi nok med på det meste og vil også gerne spille et scenarie. Jan M vil gerne spille med sine nye colossals og ikke mindst sin Dormammu.

Jan M er der, jeg kommer med Peter, Emil kommer med hans tre venner (jeg vil gere have deres navne), Jesper kommer nok, Henrik kommer måske også, Lars kan ikke alligevel, Søren kommer ikke og så har jeg ikke forstået om Per kommer.

Vi ses,
Jan

Bartok

Bartok

Min søn vågnede op med feber i nat, så det er ikke sikkert, at jeg kan komme forbi i dag

Kloen