Per smsede mig...

Started by Kloen, 26 June, 2012, 18:25:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Kloen

...i formiddags og spurgte om jeg havde tid til et par spil idag, hvilket jeg heldigvis havde, og vi aftale 300, 300 og 500SA.

Først var det mine Legion of Super-Heroes mod Per X-Men alle frisk ud af den nye Fast Forces-pakke:

SM Brainiac 5 88
SM Sunboy 79
SM r Supergirl 100
3 x Legionnaires ATA 6
Gauntlet med Power, Time og Space gems på Supergirl 25
298

FF Professor X 75
FF Wolverine 75
FF Rouge 75
FF Beast 75
300

Per vandt Map roll og valgte en Stark space station fra GSX FF-sættet:

Professorens shape change-gave til alle omkring sig var ubehageligt god, og mens jeg fik sat Brainy i position som supporter rykkede Sun Boy frem for at plaffe:

Supergirl chillede nede i sikkerhed, mens Sun Boy hurtigt blev sandwichet:

Jeg tog chancen med et 10 til 17 Pulse Wave, slog 6, re-rollede og slog 6 igen.. aaarrgh!
Brainiac rykkede ind for at hjælpe, men blev lynhurtigt baset:

Supergirl fik vistnok et enkelt RCE-skud ind, men ellers blev hendes skudforsøg afværget i en damp af Super senses og Shape change.
Efter Brainiac blev taget ud:

smed jeg håndklædet i ringen, sejr Per; 1-0

så gik vi videre til næste Spil. Pers Gotham Underworld mod mine Red Lantern Corps-drenge

Gotham Underworld
DKR Bane 100
DKR Catwoman 75
DKR The Joker 75
DKR Harvey Two-face 50
300

Red Lantern Corps:

FF:WoL Atrocitus 175
AN Guy Gardner 110
Guy fik gauntlet'en på, og med hans glaskæbe besluttede jeg mig for det skulle være med time gem'en på til i alt 15
300
Vi var begge overbeviste om at jeg med figurundertal og mod massive mængder outwit ikke ville klare mig fantastisk.

Jeg vandt map roll og valgte Qward fra FF: WoL
jeg kom noget hurtigere hen over map'et flyvende end Pers vandrende tropper gjorde og vi mødtes tæt på hans startfelt:

her gjorde Atrocitus' onde trait ikke det store, da Pers tropper ikke var specielt range-orienterede - men han fik da lukket ned for Harvey Two-Face, og mens han så stod der og var rasende, kom Guy Gardner op fra den anden side

Guy Gardners Time Gem-givne Super Senses reddede ham mere end en gang, og da begge mine figurer havde både flurry og Indomitable udkonkurrede jeg ham på angreb per tur, og efter lidt hardcore slaying så det sådan her ud:

sejr mig, 1-1

Videre til 500-spillet, som blev Pers Skrulls mod mit Cosmic-hold:
Skrulls
SI Skrull Emperor 140
GG Super-Skrull 143
GG Super-Skrull 100
AVM Skrull Commando 28
AVM Skrull Commando 28
AVM Skrull General (tror jeg) 60
499

AVM Loki 220
med gauntlet + time og power gems 20
IG Runner 220
AN Dominator 36
496

Jeg havde ikke theme, så det vandt Per og valgte bagsiden af Space Station Map'et som var det noget indelukkede Weapon X Facility:

Pers tropper trængte hurtigt ind

Jeg stillede i ro og mag Loki og Dominator parat til at tage imod evt. gæster, mens jeg med Runners ostede rækkevidde udså mig den eneste på Pers styrke med 10 i movement som jeg så baskede godt ned, og her begyndte Pers terninger at vende sig mod ham, og jeg kom igennem et helt spil mod Skrulls uden de klarede et eneste TA eller shape change-slag:

Runner kunne hit&run'e de fleste af Pers tropper i jorden, og da Loki stod urørt tilbage erkendte Per nederlaget.

sejr mig, 2-1
terningerne var imod Per, men jeg følte egentlig også jeg havde bedre taktisk overblik end jeg har haft længe. Det var rart.
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"
Pain is weakness leaving the body!
http://clixreports.com/

Bartok

tak for (""""#%#¤T¤"¤"%) spil ;O)
Den nasty Runners hypersonic speed var for irriterende. Havde speed 17!, kunne ikke outwittes, HSS + flurry ! Og så havde mine Skrulls nada held... Det var nedern, så jeg gav op, selvom jeg kun havde mistet for 28 point figurer.  Batman enemies vs. Red Lantern Corps var en lige kamp, havde jeg ramt med Banes exploit weakness slag for 6 penetrating, havde kampen set anderledes ud. Men sådan er der så meget, og Søren spillede faktisk godt i alle tre kampe. Første kamp var også ret spændende med et åbent udfald i lang tid. De nye X-Men er sjove at spille.

Kloen

fik jeg ikke også nakket Super-Skrull til 143?
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"

Bartok

hmm... jeg mener, at jeg kastede håndklædet i ringen inden. Men ellers havde du da KO'et den snart efter

Kloen

nåh, okay - mht. Marquee Bats fandt jeg også en i Tyskland.

Bartok

kanon, den Batsy er vild.

Jeg må snart få revanche efter de to nederlag i dag, grrr. Babyen lader vente på sig, nu to dage over tid. Skal du have klø kl 9.30 til 12.30 i morgen, Søren?

Kloen

haha, ja det klør efter nederlag. I sadly know the feeling, men jeg kan desværre ikke - generelt er onsdage ikke gode for mig.