News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Projekt IG (Tallarn)

Started by Belial, 31 July, 2011, 10:11:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Deadman

Hmm.. 2-3 squads med assault mariner regner jeg med at en typisk SM spiller stiller. Er du sikker på du kan stoppe det uden pw?

Hærens evne mod DE eller Necrons.. Hvad vurdere du der? Sæt den vs din egen Necron liste.. Hvad ser du, der sker?

Jeg synes det minder om en liste jeg har tænkt på, hvor jeg er mest bekymret for at de to store blobs bliver bundet af en modstander, der bare er middel-god. Det stopper effektivt for de mange AC'ere og melta's du har med. Hvad tænker du her?
<(indsæt ligegyldige teen-kommentar her)(tilføj gerne tegn/Ikoner eller links,som kan fremhæve din sørgelige tilværelse)>
"People laugh at me because i'm different. I laugh at them because they're all the same"

Belial

Njah. Det var nu også meningen, at der skulle mases nogle powerweapons ind.

Ellers er der rigtig meget bang, bang til at sikre at en del færre marines når frem.

Nu er det meningen at mine blobs kun er store, hvis missionen er f.eks. Purge. Ellers deler de sig op og modstanderen skal nedkæmpe en røvfuld små squads, men resten dænger dem til med lasgun skud.

DE skal selvfølgelig skydes til smadder. Jeg har ikke den store erfaring i at spille mod Beastmaster-versionen, men Wyches, Skimmers og lignende burde få drøje hug. Små IG squads, som skal bekæmpes en af gangen kommer til at koste mange DE liv på efterfølgende 1st rank, 2nd Rank.

Mod Necrons skal min Vendettas smadre Doom Scythes som primær. De skal først ind efter Necron Flyene og skyde dem tæt på. Så undgår man også lyn længere tid. Hvis de skulle dukke op for tidligt, Flat Out mover jeg dem af bordet og i ongoing reserve. Necron flyvehæren bliver nød til at kæmpe hurtigst muligt, hvis den skal have mulighed for at nedkæmpe infanteriet (i diverse objective missioner).
Re-roll to hit ordre mod Necron fly skal sikre nogle AC hits og Commisar Ld skal sikre at ordren går lettere igennem. Mine squads skal søge cover og go to ground når de bliver beskudt. Man kan alligvel stadig snap fire når man er gone to ground, så 6'ere er alligevel gode.

MVH

Belial

Belial

Quote from: Belial on 27 July, 2012, 10:52:05
Skal også have konverteret en Bassilisk om til en Colossus (havde egentlig fået lov af overkommandoen til at bestille en fra FW, men 57 pund... avs  :-\ ).

WTF?

Jeg havde overhovedet ikke luret at FW Bombard'en er baseret på et Leman Russ Chassis, mens en Colossus er baseret på et Chimera chassis. Troede bestemt at en Bombard bare var en Colossus med et andet navn eller vica versa.

MVH

Belial

Belial

Quote from: Belial on 31 July, 2012, 17:33:23
Mod Necrons skal min Vendettas smadre Doom Scythes som primær. De skal først ind efter Necron Flyene og skyde dem tæt på. Så undgår man også lyn længere tid. Hvis de skulle dukke op for tidligt, Flat Out mover jeg dem af bordet og i ongoing reserve.

Den taktik er efter debat en smule ulden i kanterne (tvivl mht. om man faktisk må Flat Out ud af bordet), så den bliver lige lagt på hylden.

MVH

Belial

Belial

Jeg har længe tænkt over en effektiv IG-horde hær og er nået frem til følgende:

2 CCS

3 IG Blobs m. power axes, commisar, AC's, Flamers og meltas (ca. 150 mand)

2 Vendettas

Aegis Defence line med Quad

Vendettas og Quad er AA eller er planen at ingen kan nå at dræbe så mange IG'er. Har missionen ingen KP, så deles en del squads ud, som charge-defence-hegn eller objective grabbers.

PCS har Plasma guns, så de kan med fordel hoppe ombord i en Vendetta, hvis missionen/modstanderen berettiger det.

Som jeg ser det, er den største trussel det nye DA banner og masser af boltguns eller Chaos dragerne.

Omalley69

Quote from: Belial on 21 January, 2013, 12:43:25
JSom jeg ser det, er den største trussel det nye DA banner og masser af boltguns eller Chaos dragerne.

Demoner? IG heavy choices? gk? necron arnold barges?  ;D
Ham de kalder Dr. Sloppy Moist!         
-------------------------
(????)?????*(???
-------------------------            ¯\_(?)_/¯

Belial

Screamers skal jo bevæge sig hen over enheder. Hvis der ikke er noget sted at stå, så lukker det ned for det. Flamers er en pain, så de er højt på skyd først listen. Men nu kommer C:Daemons snart og gad vide om de to enheder ikke få med nerf-battet. ;)

GK tror jeg ikke på. War of attrition taler i IG's favør imo. Go to ground og opdeling af squads er gode muligheder her.

IG heavy choices er farlige ja. Og før mine fly kommer, må jeg satse på AC's og go to ground.

Necrons med Arnold Barges. Jeps. De er nasty og AC's kan kun glance dem. Melta når nok ikke indenfor range. Igen er flyene lidt vigtige. Så er der flamer Crypteks, men de er imo meget one-shot og har nok svært ved at tjene sig ind mod IG-horden. Quad'en har dog sigte på i hvertfald et af deres Scythes. Igen er det sammensætning af hæren, som afgør taktikken.

Belial

Quote from: Belial on 21 January, 2013, 14:14:25
Screamers skal jo bevæge sig hen over enheder.

Det skal de så ikke...... Dæmoner er en alvorlig pain. Man kan splitte sine squads op, så de "kun" kan flænse 1 squad ad gangen, meeen...

Nanayaah

Lad os satse på at Dæmon æraen ender om et par måneder med nyt codex.

Men er det en hær man gider spille. Kunne der spares lidt på mændene måske 3 blobs på 40, så der blev råd til lidt mere af det sjove?

Mvh.
Christian

Belial

Tjoh kedelig det er den. Men det frigiver vel kun omkring 200-250 points. Hvad sjov kan man få for det?  :D

Al'Rahem, Rough Riders og Sentinels er nogle af Tallarns varemærker, men desværre virker ingen af dem til, at være videre interessante i et 6th ed. NAS spil.

ollism

Quote from: Belial on 05 February, 2013, 22:26:33
Tjoh kedelig det er den. Men det frigiver vel kun omkring 200-250 points. Hvad sjov kan man få for det?  :D

To Rune Priests med Divination :)
MVH Oliver
The Swede