News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Live Update Fantasy

Started by corky, 17 August, 2012, 15:08:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rainbowman

QuoteBtw kig på Vp scoret. Det er sindsygt at polen har 29000.

Sjovt når man tænker det faktisk kun er ca 725 vp pr. spiller pr. spil. Men vanvittigt stabilt i ETC regi - Til sammenligning har Danmark 225.

Hvad er det der gør dem så stabile? Kører Polakkerne mere offensive lister, er de bare bedre spillere, eller bare mere kyniske?

The rasmus

Jeg tror ærlig talt at det er en kombination af de 2 første. Det var mit indtryk fra sidste år. De spiller afsindigt meget i Polen, så de har rigtig meget emperi til deres lister.

Derudover tror jeg at de er mere offensive.
Rasmus Budde

rainbowman

Englænderne ser btw ud til at vinde med 100 over Malta og når dermed en top 3 umiddelbart

Stephan

Se good trader ved at trykke på jordkloden <----

Synes godt om alt hvad Asger skriver omkring tonen herinde:)

rainbowman

1. Polen
2. Østrig
3. England

Jan D'Souza

Men hvordan endte Danmark-Singapore? Og hvor endte Danmark?

Hyg

Daniel

Vi kørte med det samme for at nå færgen. Vi blev nummer 4 efter at have klasket Singpore 100-60. En fjerdeplads er bedre end ingenting, men ikke acceptabelt. Fortsættelse følger.

Mvh
Daniel
Daniel Hedegaard
Jeg er jo den ikke-tilstedeværende, den helst usynlige, den man ikke henvender noget ord til, og hvis eksistens man forsøger at fortrænge.  -  Kaptajn Brunøje
Min blog om at eje alle hære (8/15 done): http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=62775.0

Jan D'Souza

Jeg synes da i er sluppet fra Polen med æren i behold  :) Godt kæmpet drenge, selvom vi havde håbet på mere.

Hyg,
Jan

Jamand

Ja 4. pladsen er sgu langt bedre end hvad jeg havde turde håbe på efter de point det var blevet til de første par runder! Skide godt!

Jones

Hvis i er skuffede er det ok forståeligt.

Men tak for indsatsen alligevel. Og som Jamand siger var det bedre end vi på et tidspunkt frygtede....

+1 skidegodt! :)
Tjek min blog: Jones' Cauldron of Blogs

Jamand

End result:

QuoteEND TOTAL
Place TEAM VPTotal BP BPTotal penalty
1 POLAND 29978 631 564
2 AUSTRIA 5108 564 536
3 ENGLAND 13102 554 530
4 DENMARK 16917 551 526 -1
5 GERMANY 9381 547 523
6 FRANCE 7874 525 521 -2
7 GREECE 8301 531 518
8 SWEDEN 5835 511 514
9 ITALY 6561 520 506 -1
10 FINLAND 4772 511 504
11 SPAIN 9792 528 500
12 UNITED STATES 1415 490 494
13 MALTA -1746 460 488
14 SCOTLAND 6009 498 487
15 NORWAY 4604 492 485
16 SINGAPORE 1687 491 485
17 AUSTRALIA -81 482 484
18 RUSSIA -6631 481 484
19 BELARUS -1599 468 474
20 NEW ZEALAND -2009 465 474
21 UNITED NATION -7715 444 465
22 IRELAND 887 463 462
23 UKRAINE -7179 457 462
24 CZECH -6923 449 459
25 NETHERLANDS -5609 440 457
26 LATVIA -8494 436 448
27 SERBIA -4364 443 447
28 BULGARIA -3574 424 444
29 NORTHERN IRELAND -10165 429 442
30 WALES -16637 399 441
31 BELGIUM -7529 425 438
32 SWITZERLAND -16728 396 424
33 CANADA -11577 418 418
34 HUNGARY -12761 393 416

Meget interessant hvordan DK VP-wise faktisk er nr 2. Og fedt nok vi alligevel endte bedre end tyskerne og italienerne.

Pete the Slayer

Et skuffende resultat pga. forventningerne forud, men stadig en flot placering og nationens ære er bestemt forsvaret.

Tillykke med det, drenge.

Mvh
Peter
Belejringen af Brøleborg - Warhammer for feinschmeckere http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=79496.150

RasmusM

Absolut en flot placering.

Ser frem til at høre alt det i har taget med hjem af erfaringer til næste år!

Vedel

Beklager de manglende opdateringer fra venue, men internettet var ikke tilgængeligt fra torsdag :( Ville gerne have opdateret hjem til jer, men istedet blev det via SMS til Jan....

Vi måtte desværre erkende, at Polen er i en liga for sig selv. De øvrige 33 lande spillede, igen i år, kun om 2.pladsen. Her føler jeg sådan set ikke, at nogle af de andre lande var bedre end os, men da vi ikke kunne slå Tyskland og Frankrig spillede vi slet ikke for alvor med om disse medaljer i år.

Vores helt store problem var, at vi ikke rigtigt kunne trykke vores modstandere med de hære vi havde taget med. Der manglede ganske enkelt bøller. Det betød, at vi ikke rigtigt tabte nogle kampe (75-85 til Tyskland som værste resultat), men også havde problemer med, at være aggressive og vinde når vi skulle.

Dette var egentligt en lektion, der var lært fra Warmup, men alligevel havde vi ikke fået tilpasset hærene, og derfor løb vi ind i PRÆCIS samme problemstilling til ETC, og det er bare ikke godt nok. I samtlige runder fik vi overall gode matchups, så på forberedelsen fronten manglede der intet, men de indsendte armylister var ikke bissede nok, og det tror jeg i sidste ende koster medaljerne til DK i 2012.
One rat to rule them all:-)

Telmor

Vi manglede pil i vores hære. Vi er ikke tilfredse med nr 4 i forhold til forventninger inden, men det er jo egentlig en flot placering. Vi manglede evnen til at slå de små med 100 pt, for vi tabte jo praktisk taget ikke (tysklandvar en stad efter det gamle system).
Vi er også lidt kede af at nettet stod af torsdag på venue, så vi ikke kunne holde jer up to date.

Mvh
Dr. Doom
The Calculator kom

The Calculator så

The Calculator... Calculated

DaBossakaHånden

Det er sgu godt gået alligevel, og vi fra Team UN klarede os da hæderligt :P Selvom vi blev kvast både af Italien og Polen ;)
We are the Troels Cederholm fanclub
We praise Troels for his excellent warhammer play style
Lay down your hope and faith
For when you play against Troels, there's only one outcome.

Your defeat..

JOIN TROELS CEDERHOLM'S FANCLUB TODAY...

Lasse

Jeg håbede i hyggede jer!
Og så er det jo rart at der er plads til forbedring næste til år :)
Pledges 2009-2014: +153/+33/+19/-28/+61/-30
Kommentarer ved køb og salg

Mini Munchkin

Jeg slog som den eneste en italiener og så faktisk 19-1 !!! Tag den snydepelse :)

Jones

Vi må have nogle af de der historier om snydepelse!!

+Hvad fanden er det Polen kan i Warhammer, som åbenbart er så fuckin sagliggørende???

Vedel

Quote from: Jones on 20 August, 2012, 11:22:10

+Hvad fanden er det Polen kan i Warhammer, som åbenbart er så fuckin sagliggørende???

Jeg tror primært det er et spørgsmål om kvaliteten af det kompetetive miljø samt antallet af turneringer.... Der kører utallige turneringer i Polen, hvor man sagtens kan deltage i en turnering hver eneste weekend. Samtidig er der et ekstremt højt antal kompetente og kompetetive spillere, hvilket giver dem et vildt stærkt grundlag for at lave et stærkt og erfarent hold samt få trænet en hel masse.

I Danmark er der vel årligt ca. 5 turneringer, så de har altså nogle helt andre forudsætninger for at få trænet kompetetivt. De ser derfor langt flere builds, spiller langt flere spil og bliver deraf, langt bedre...

Vedel

Skummelkrat

Jeg synes nu også, at Polen har tendens til at stille in-your-face-lister, der vil slås og være aggressive. Herhjemme hælder vi til slap-pik-lister. Den forskel er også væsentlig.

Det kunne være interessant at stille hårde lister næste år, for vi har jo spillerne til at spille dem. Det er de lister, som landsholdet sædvanligvis spiller til turneringer.

Martin
Bibliotekaren siger: Search and destroy!

Jones

Skummelen siger "mere pik".  ;D

RasmusM

Quote from: Vedel on 20 August, 2012, 11:33:08
Quote from: Jones on 20 August, 2012, 11:22:10

Jeg tror primært det er et spørgsmål om kvaliteten af det kompetetive miljø samt antallet af turneringer.... Der kører utallige turneringer i Polen, hvor man sagtens kan deltage i en turnering hver eneste weekend. Samtidig er der et ekstremt højt antal kompetente og kompetetive spillere, hvilket giver dem et vildt stærkt grundlag for at lave et stærkt og erfarent hold samt få trænet en hel masse.

I Danmark er der vel årligt ca. 5 turneringer, så de har altså nogle helt andre forudsætninger for at få trænet kompetetivt. De ser derfor langt flere builds, spiller langt flere spil og bliver deraf, langt bedre...

Vedel

Det positive set med danske øjne, er at interessen for de få turneringer er enorm. Se bare GF der er udsolgt på et par timer midt om natten, og stadig med masser af folk der gerne vil have en billet.

Med andre ord er den danske warhammer talentmasse langt større end der på nuværende tidspunkt er udnyttet. Der er altså plads til flere turneringer.

Men pt er der mangel på arrangører med know how, kontakter og vilje til at drive turneringerne.
Men det kan jo ændre sig  :)

Vedel

Quote from: RasmusM on 20 August, 2012, 12:23:12

Det positive set med danske øjne, er at interessen for de få turneringer er enorm. Se bare GF der er udsolgt på et par timer midt om natten, og stadig med masser af folk der gerne vil have en billet.

Med andre ord er den danske warhammer talentmasse langt større end der på nuværende tidspunkt er udnyttet. Der er altså plads til flere turneringer.

Men pt er der mangel på arrangører med know how, kontakter og vilje til at drive turneringerne.
Men det kan jo ændre sig  :)

I København, ja.... men  så snart vi er udenfor København virker det som om, at opbakning og interesse er meget, meget lav.... Desværre.

Skummelkrat

Jeg synes nu ikke, at opbakningen er så lav her i det jyske. Vi tager jo alligevel til en del turneringer i København. Det er langt sværere at trække folk den modsatte vej, hvilket er ærgerligt.

Fyn er dog et ret dødt område for Warhammer Fantasy. De spiller vist mere 40K der.

Martin
Bibliotekaren siger: Search and destroy!