News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Live Update Fantasy

Started by corky, 17 August, 2012, 15:08:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Jamand

Quote from: Jones on 20 August, 2012, 11:52:19
Skummelen siger "mere pik".  ;D

Flere drager og chariots!

Vedel

Quote from: Jamand on 20 August, 2012, 13:01:51
Quote from: Jones on 20 August, 2012, 11:52:19
Skummelen siger "mere pik".  ;D

Flere drager og chariots!

Cold One bus, Doombull bus og blodsbus ;) 
One rat to rule them all:-)

Jones

Tjek min blog: Jones' Cauldron of Blogs

El Rey

Sådan set enig med martin mere stiv pik! De sidste 2 spil fik jeg lov at slippe bussen fri og hentede to gange 20-0 hjem til holdet, ikke noget med at stå og fed spille.

Mht mit spil mod franskmanden var vi da tiden løb ud i min tur 6, næsten færdig. Han ville så have hans 6 tur, hvilket et sted også er fair nok, hvis han ikke var så langsom. Det fik han så lov til under protest fra Vedel og tildels mig. Jeg havde fået at vide der, at vi ville tabe stort til Franskmændene, så resultatet af spillet og en evt pts straf for at aflevere for sent var ikke lige så vigtig for mig der. Så vi spillede videre da han insisterede på det også selvom hans coach sagde han skulle stoppe. Han lavede et par charge på mig og fik dræbt lidt fangs. Jeg fik givet et par wound til han vampire general og da han have 1 wound tilbage og min BSB lavede 2 wounds på ham og han skulle rulle hans ward save på 4+ for dem, ville han ikke spille videre, men ville stoppe der. Så slå det lige klik for mig, da jeg synes det var det mest svinagtig og idiotiske at gøre. Det fortalt jeg ham så.

De 2 coaches endte så kampen med en 10-10 og aflevere resultatet for ikke at få mere tidsstraf. Først bagefter fandt jeg ud af vi havde spillet næsten lige op med dem og det have haft noget at sige med straf og pts. Jeg ville tro jeg have vundet den her kamp minimum 14-6. Nok 12-8 hvis den var stoppet efter min tur 6, som den nok burde have været.

Pete the Slayer

Jeg har efter 13 år med turneringer kun mødt meget få folk, der for alvor forekom mig usportslige, og INGEN af dem kommer i nærheden af de svinestreger, som man hører om til ETC. Skandaløst og virkelig, virkelig sørgeligt, at franskmanden vil synke så dybt....

Fik du fortalt ham et par sandheder viking-style? Forhåbentlig blev det ikke til håndgemæng?
Belejringen af Brøleborg - Warhammer for feinschmeckere http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=79496.150

Filthor

Quote from: Pete the Slayer on 20 August, 2012, 13:51:54
Fik du fortalt ham et par sandheder viking-style? Forhåbentlig blev det ikke til håndgemæng?
;)

Det er nedtrykkende at høre om sådan opførsel. Hvor er vi dog i grunden heldige at vi så sjælent støder på sådanne idioter i vores hobby.

Flot præstation dernede folkens. Jeg forstår at I er skuffede, men trøst jer nu lidt med de victory points =)

El Rey

Han fik et håndtegn lige op i ansigtet og jeg kan ikke helt huske hvad der blev sagt/råbt, men Wilhelm mener hvis det var noget med "you fucking frog" Han egne holds kammerater så også ud til at de stod og var noget flov over hans opførelse. Og jeg begyndte at sige noget med at det var meget usportsligt det han gjorde og at de jo var ham der ville spille videre og han så ikke bare kunne stoppe der.

Hvis der er nogen der sponsere en rejse, så skal jeg nok tage ned til Frankrig og ringe på hans dør og give ham en håndmad.

The rasmus

Der vil nok desværre altid være fjolser til ETC som vil gøre alt for at vinde. Men havde de ikke systemet igen i år med worst play så man kunne udstille idioterne?
Rasmus Budde

Belerophon709

Først og fremmest tillykke med 4. pladsen (også selvom I selv er skuffede).

Dernæst et par spørgsmål:

1. Hvordan gik det de hære, der var usikkerhed omkring inden afrejsen? Jeg tænker hér især på VC-listens "tvivlsomme" bøllefaktor, og hæren på det ottende mandat (Skaven)...

2. Savnede I Lizardmen-hæren dernede?

3. Udover pkt. 1, så kunne jeg godt tænke mig at høre mere om især Null Stone- og TK-listerne. Hvordan gik det dem? Stod de distancen?

Marcus

Vedel

Quote from: Belerophon709 on 20 August, 2012, 14:35:02
Først og fremmest tillykke med 4. pladsen (også selvom I selv er skuffede).

Dernæst et par spørgsmål:

1. Hvordan gik det de hære, der var usikkerhed omkring inden afrejsen? Jeg tænker hér især på VC-listens "tvivlsomme" bøllefaktor, og hæren på det ottende mandat (Skaven)...

2. Savnede I Lizardmen-hæren dernede?

3. Udover pkt. 1, så kunne jeg godt tænke mig at høre mere om især Null Stone- og TK-listerne. Hvordan gik det dem? Stod de distancen?

Marcus

-Min mening:

1. VC-listen var jo på ingen måde nogen bølle, men en hær, der havde svært ved at tabe, hvilket også viste sig sandt. Var en af de parametre, der skulle have været justeret langt mere offensivt for, at vi skulle kunne ligge pres på. Skaven blev som eneste hær, nogen gange solgt lidt i matchup, men det var 200% rigtigt at tage rotterne det med, da de netop som oftest har evnen til at gribe ethvert muligt matchup.

2. Nej, men hæren kunne sikkert have udfyldt samme rolle, som nogen af vores andre hære.

3. Null Stone-listen gjorde det vel udemærket, selvom jeg primært har indtryk af, at det skyldes White Lions og ikke null stone, mens TK ikke rigtigt performede....

Vedel

Daniel

Der var et par stykker på mit arbejde som af uransagelige årsager ville høre om hvordan det gik.

Jeg skrev følgende resume som også indeholder en temmelig præcis gengivelse af vikingens råb:

VM i tinsoldat.

Så kommer der en endelig afregning over foregående uges strabadser. Man kan sige det ganske kort: Vi skuffede.

Vi lagde ud med en uges intens spass und baladen i de polske gader kun afbrudt af ubehagelige rygsmerteforvoldende sessioner, hvor man i 3-4 timer står foroverbøjet ind over et bord og smiler falsk til fjenden mens man påtænker hans snarlige udslettelse. Det danske holds præstationer i de indledende træningsturneringer skulle dog være en grim indikator for hvordan det siden skulle gå os.

Torsdag gik det endeligt løs. Landsholdstrøjerne kom på. Alkohol blev forbudt i fire (4!) dage. Der blev holdt holdmøder om stort og småt. Der var 100 % fokus. Og dernæst 100 % kollaps... næsten da.

I første spil mødte vi Letland, som hurtigt blev sendt til tælling med det maksimale nederlag på 40-0. Alt andet havde dog også været pinligt, og vi kunne som forventet konstatere, at Polen, Tyskland, England og Italien ligeledes havde hentet maks point i første spil.

I andet spil skulle vi derfor møde Tyskland for det gik tæt på helt galt. Der var flere ærgerlige spil i en runde som sluttede 25-15 i tyskens favør. Om ikke andet havde vi da fået point med os og det var endnu tidligt i turneringen så alt var stadigt åbent.

Vel og mærke indtil næste runde hvor vi spillede (næsten) uafgjort med Frankrig - 21-19. Et hold som vi ikke burde kunne tabe til. Højdepunktet er da vi er ved at vinde på det sidste bord og tiden går lige inden modstanderens general dør. Det kræver nok en lidt dybere forståelse for at se det sjove, men alene det at se min holdkammerat med mord i øjnene råbe "YOU FUCKING SUCK. YOU CHEATER! YOU SUCK. FUCK YOU" var et gyldent syn. Modstanderen havde dog reelt snydt og det var det som kostede os sejren.

Nuvel svensken stod for døren. Tabte vi denne kampe var vi alle bekendt med konsekvenserne. Der ville ikke længere være plads til os i kongedømmet Danmark. Og ganske heldigt tabte vi da ikke, men vi vandt heller ikke. En uafgjort er det dårligste resultat vi nogensinde har fået imod et andet skandinavisk hold. 20-20.

Så var det spaniernes tur, og selvom de snød hvor de kunne og hidsede sig op over stort og småt, så stod det endeligt klart at vores uduelighed ikke var fuldkommen. 32-8 til os og vejen var banet for et muligt comeback i sidste runde selvom topplaceringerne for længst var afgjort.

Singapore stillede op til skridtprygl, og det var i sandhed hvad de fik. 40-0 til Danmark. Jeg selv havde fornøjelsen af at spille mod en ganske venlig advokat - så hvis I også har overvejet om sådanne findes, så har I nu svaret: Det gør de åbenbart! 

Samlet set hev vi en fjerdeplads med os til Danmark ud af 34 dystende lande. Det var ikke hvad vi kom efter og heller ikke godt nok, men i lyset af den sløje start var der tilnærmelsesvis tilfredshed da vi ramte buffeten på Gedser-Rostock-overfarten søndag aften/nat.

MEN NÆSTE ÅR...

Mvh
Daniel
Daniel Hedegaard
Jeg er jo den ikke-tilstedeværende, den helst usynlige, den man ikke henvender noget ord til, og hvis eksistens man forsøger at fortrænge.  -  Kaptajn Brunøje
Min blog om at eje alle hære (8/15 done): http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=62775.0

El Rey

Vedel lavede en samlet score for de forskellige hære da vi sluttede, jeg kan dog ikke huske alle sammen, men folk kan vel skrive hvad de selv fik.

Kan huske

Asgers HE 73 pts
Troels TK 48 pts
Kents OK 89 pts

Mener

Emp var ca. 73
vil tror Daniel og Wilhelm lå omkring 60-70 pts

2) Jeg synes ikke vi savnede den, dog vil jeg mene den burde have været med.

3) Asger klarede sig ok og jeg tror hære var træls for de andre i match up delen. Jeg tror dog Asger kunne have lavet ligeså mange eller flere pts med en mere offensiv hær. TK var EPIC fail, de skulle have været testet til warm up og smidt ud derefter.

Troels C

Ja det var sgu en flov omgang hammer for mig. De kære tomb kings var kun gode til at blive til støv... Det havde været et fint build hvis der var nogle cav busser... Dem var der bare ingen af..

Stål lem til 2013!!!

Troels C

Nå ja! At det ikke var muligt at afgive info grundet dødt internet og at der ikke blev updatet undervejs er da under al kritik. Vi beklager at vi ikke fik gjort noget selv og vi føler med jer over at I har skulle side og føle jer lidt holdt udenfor - det har så absolut ikke været sådan som vi helst ville have haft det.

Telmor

Jeg lavede 68 med VC hæren. Hæren manglede pik.
The Calculator kom

The Calculator så

The Calculator... Calculated

Daniel

Dæmonerne tog også 73 point hjem til holdet:

20-0 VC
0-20 Skaven
10-10 Skaven (Denne burde være 12-8 til mig hvis jeg kunne spille warhammer og kendte randomising-reglerne for et doom-wheel)
7-13 WoC
16-4 DE
20-0 Skaven

Mvh
Daniel
Daniel Hedegaard
Jeg er jo den ikke-tilstedeværende, den helst usynlige, den man ikke henvender noget ord til, og hvis eksistens man forsøger at fortrænge.  -  Kaptajn Brunøje
Min blog om at eje alle hære (8/15 done): http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=62775.0

Gunslinger

Hej,

Jeg synes nu et stort tillykke er på plads og tak for det kæmpe arbejde vi alle ved at der er lagt idet.

Også godt at høre, at vi nu kan se frem af mod næste år - et helt år til at udtænke og træne med bøllehære :) Det kunne være fedt hvis i postede resultaterne af de enkelte kampe.

Kort sagt - godt gået.

/Kaare
Children of the night - what music they make !

Jamand

Hvordan var Chaos Dwarf egentlig at spille imod? Var det noget der kunne give hovedpine? I matchup fasen og/eller på bordet?

van der loo

Hey

Tillykke gutter, ved godt i ikke er tilfreds men det er stadig en flot placering ud af de 34 lande. Men så må i bare have noget mere stiv pik næste gang :D

-Sune

RasmusM

Det lyder som om livrem og seler er sendt til tælling? Eller er der bare tale om en mindre justering?

Vedel

Quote from: RasmusM on 20 August, 2012, 21:49:41
Det lyder som om livrem og seler er sendt til tælling? Eller er der bare tale om en mindre justering?

Nej. Det essentielle er i bund og grund fortsat livrem og seler, da der ellers er alt for store potentielle udsving og dermed tab.

Det der skal ske er, at den stive pik skal pakkes ind i livrem og seler, frem for de valg vi havde taget med i år.

Hammer

Yes, det gælder om at have den størst mulig pik, men skulle den så gå hen og møde en endnu større pik så skal den kunne blive så slap som mulig!

Ni

Jeg bliver sgu helt glad for at spille 40k med alt den pik i fantasy. Vaskeægte pølsefest! :D
TourneyKeeper.net - hjulpet spillere med at holde styr på deres lort siden 2013

El Rey

Ja for det er jo kun piger der spiller 40K. ;)

Ni

TourneyKeeper.net - hjulpet spillere med at holde styr på deres lort siden 2013