News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Min evaluering: 2012

Started by Asger, 21 August, 2012, 21:24:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Asger

Tak for alle lykønskningerne folkens! Jeg er rigtig tilfreds med at det endte med en 4. plads, også selvom jeg da havde håbet på mere.

Grundlæggende kan "fejlen" (hvis der da er én) tilskrives det at vi ikke fik sadlet om efter warm up. Vi kom frem til den rigtige analyse der, at vi simpelthen havde for svært ved virkeligt at smadre folk og hive point hjem fra de "dårlige" lande. Trods den realisation, fik vi dog ikke lavet radikale nok ændringer, og derfor var problemet det samme i Polen. Det blev allerede tydeligt til holdturneringen weekenden før, samt den individuelle turnering, hvorfor mavefornemmelsen mere håbede end troede på en sejr :(
Sidste år havde vi muligvis de bedste lister i hele turneringen, i år tror jeg ikke en gang vi var i top 10. Vi havde fuldstændig fejl læst metaet med mange busser, og blev straffet for det. Alligevel taber vi kun rigtigt til Tyskland, og den gang vi kørte med W/D/L system havde den også komfortabelt faldet i draw kategorien.

Jeg mener derfor ikke der er grund til at ændre drastisk på forventningerne til det danske landshold fremover, men jeg er enig i at der skal stivere hære på holdet. Vi er kommet til at tænke stabilitet i første række, og punch i anden. Vi skal stadig tænke stabilitet, men overall skal prioriteringen nok ændres, så punch kommer først i flere hære.

Jeg har sagt dette til rigtig mange mennesker efterhånden, men vil egentlig også gerne skrive det her. Jeg deltager ikke selv på holdet i 2013, da jeg har brug for en pause. Jeg kan sagtens finde på at vende tilbage i 2014, og har stadig også en lille våd drøm om at arrangere det i KBH i 2015. Pausen handler bl.a. om det store, store stykke arbejde vi efterhånden forventer at hinanden ligger i forberedelsen. Dette handler både om at vi har presset os selv derud, men muligvis også om forventningspresset fra miljøet. Nu deltager jeg ikke selv i 2013, men jeg ved at mange af de andre landsholdsspillere har gået med lignende tanker. Jeg tror derfor det kunne være rigtig sundt at snakke om hvad der forventes, og dernæst at snakke om hvorvidt en "dygtigere" spiller skal have en mere "useriøs" plads på holdet, sammenlignet med en der er villig til at ligge flere timer i det. Jeg har ikke svaret og der er helt sikkert fordele og ulemper ved begge dele. Hvor stærkt et hold vil man have, og hvordan måler man bedst det?

Vedel har skrevet et andet sted, at der måske er et generationsskifte på vej. Det tror jeg måske han har ret it. Han opsummerede også hvad der er det fedeste "vi" rent faktisk giver videre til den næste generation. Det handler ikke om 1., 2. og 3. pladser, eller respekt for styrken af de danske spillere. Det handler om at I alle, som udgangspunkt, vil blive opfattet som nogle rare og fair mennesker! Og det er jeg sgu stolt af at have været en del af!

Asger

Jones

Wauw, flot skrevet, Asger.

Jeg tror jeg forstår hvilken energi, I alle har lagt i dette projekt; både i år og tidligere.

Og den stolthed du ti lsidst giver udtryk for er jo en mega mega megasejr, som jeg synes skal sættes endda meget højt af alle i miljøet!
Især på baggrund af dette års noget hardcore feel, som vi fik beskrevet her på sidelinjen.

Jeg hørte Ben Currys Daily Show (podcast) imorges. Og selvom der var begejstring, lød det også som en træt træt mand.
Jeg tænker I har det lidt på samme vis?

God pause! :)
Tjek min blog: Jones' Cauldron of Blogs

Den store aben

+1 og tillykke med 4. Pladsen trods højere forventninger. Og god pause.
Funhammerist af alfaderens nåde.

Må den gentagende Konge af Lethian Kong Skrammelborg hvile i Fred.

Anges

Her fra sidelinjen siges der pænt tak for evaluering og ikke mindst de mange års flotte arbejde.
Anders Palstrøm

CNA

Synes det er super ærgeligt, men forstår virkelig godt argumentet.....har den største respekt for den tid og energi i ligger i det! Håber at se dig tilbage i den rød-hvide ved lejlighed  ;)

Telmor

Vil også lige give mit besyv med omkring alt det med ETC, snyd, Furion, hvad det kræver af holdet, generationsskifte og så videre. Jeg er selv i den situation at jeg ikke kommer med til ETC igen, da jeg skal have 2 børn mere her til efteråret og dermed ikke får tid til Warhammer på det plan igen.

Jeg synes vi har udtrykt vores skuffelse omkring vores 4. plads. Vi havde sat næsen op efter mere. Vi havde lagt timerne i forberedelse og træning. Vi tog for forsigtige hære. Jeg er stadig stolt af vores præstation. En 4 plads ud af 34 hold er ikke så skidt enda når man tænker over det (og der er også terninger involveret). Jeg fornemmede også en vis tilfredshed når det kom til stykket da vi sad i buffeten på færgen mellem Rostock og Gedser.

Selv har jeg været til ETC 3 gange, og den sidste gang har bestemt været den største oplevelse. For mit vedkommende var det ikke selve ETC der var den største oplevelse, men sammenholdet, turen, træningen, diskussionerne, Troels taler, opbakningen fra Warhammer DK, og så videre.

Furion episoden oplevede jeg ved sidelinjen, og er meget overrasket over udviklingen. Snyd fra Italienerne var desværre ikke nogen overraskelse, og jeg synes de reagerde for slapt de kære dommere. De to andre dommere gjorde dog et ganske fint arbejde, en tosse skal ikke ødelægge en fin event.

Jeg synes det hele kan fremstå lidt negativt, og det vil jeg gerne slå et slag for at ændre. Jeg håber bestemt at den næste generation af danske warhammer spillere vil tage fanen op og repræsentere os til ETC. Det er en fantastisk oplevelse og jeg håber virkelig at der vil være et Dansk landshold næste år, også selvom nogle af de gamle trækker sig.

For mig at se er det heller ikke at krav at der partout skal bruges et par mandemåneders indsats per mand i forberedelse. Holdet sætter selv ambitionerne for det år, og jeg kan da godt se det relevante i spørgsmålet om der skal prioriteres spillere der er dårligere men som lægger mere indsats. Jeg håber vi kan begynde generationsskiftet i det tomrum der bliver efterladt når nogle af spillere fra holdet i år går på pension... Jeg ser dog også gerne at det ikke er et totalt generationsskifte, men at det kommer gradvist, så vi får glæde af det sidste mange års erfaring.

Selv har jeg været meget glad for oplevelserne til ETC, mest af alt på grund af de dejlige drenge jeg har delt dem med, men også de mange flinke udlændinge som jeg har lært at kende gennem ETC.

My two zloties.

Mikkel
The Calculator kom

The Calculator så

The Calculator... Calculated

AndersN

Hørt!

(fun fact: Zloty udtales zwoty)
Garm glammer ved Gnipahulen!

Mairzy doats and dozy doats and liddle lamzy divey. A kiddley divey too, wooden shoe.