News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

40k etc 2013 afstemning

Started by gertinc, 01 September, 2012, 10:22:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hilket forslag skal bruges?

Gertinc - København
34 (43.6%)
Stephan/Kaltenberg - Århus
44 (56.4%)

Total Members Voted: 78

Uther

Thomas Paulsen

Ni

Uanset hvem der vinder, så vil jeg anbefale at der bliver proppet en times tid ind i programmet for at prøve at åbne op for en snak omkring hvordan vi får den maksimale samling om holdet i fremtiden. Ikke bare for at få det bedste hold afsted, men også for at sikre den maksimale opbakning og få en endnu større bredde i vores "sport". Kvallen vil i mine øjne være den perfekte lejlighed.
TourneyKeeper.net - hjulpet spillere med at holde styr på deres lort siden 2013

ButterBoy

Nu er der rigtigt mange der har stemt som så vidt jeg kan se ikke har skrevet de har stemt. Kan folk ikke lige sige når de har stemt så man kan få et bedre indblik i hvem der har interesse i ETC kvalen, og husk nu at afstemningen ikke bør være på om det skal være i KBH eller århus. Men om det skal være 3 eller 5 mands hold

Stephan

Nu vil jeg så modsat Thor anbefale at folk læser hele oplægget i gennem, og at afstemningen ikke blot er en afstemning om 3 eller 5 mands hold.
Se good trader ved at trykke på jordkloden <----

Synes godt om alt hvad Asger skriver omkring tonen herinde:)

ButterBoy

Det er nu engang det der er den væsentlige forskel. Malekrav, forplejning mm. bør ikke være det der ændre ens mening da dette er en ETC kval og ikke en turnering som alle andre, turneringen handler nu engang om hvem der skal være på holdet, og derfor bør folk der har interesse i dette også se på hvor meget de gerne vil have kvalen skal minde om. (vi kan ikke få det 100% lig med så det handler om hvor grænsen ligger)

Johan B.

Johan B.

Deadman

Quote from: ButterBoy on 04 September, 2012, 00:10:00
Det er nu engang det der er den væsentlige forskel. Malekrav, forplejning mm. bør ikke være det der ændre ens mening da dette er en ETC kval og ikke en turnering som alle andre, turneringen handler nu engang om hvem der skal være på holdet, og derfor bør folk der har interesse i dette også se på hvor meget de gerne vil have kvalen skal minde om. (vi kan ikke få det 100% lig med så det handler om hvor grænsen ligger)
Hvis folk mener at ETC kval skal handle om andet end holdstørrelse, så må det vel være op til dem at afgøre, samt at beslutte at det er ud fra det at de stemmer. Kan ikke forstå hvorfor det pludselig skal være nødvendigt at belære folk om hvad der stemmes om... Hav nu tiltro til at folk kan læse og at folk stemmer ud fra de oplæg der er.

STEMT!
<(indsæt ligegyldige teen-kommentar her)(tilføj gerne tegn/Ikoner eller links,som kan fremhæve din sørgelige tilværelse)>
"People laugh at me because i'm different. I laugh at them because they're all the same"

Tulsa Doom

Any technology distinguishable from magic is insufficiently advanced.

Kaltenberg

Benny: Tror der lige er en pointe eller to der godt kan tåle at blive forklaret tydeligere. Især Thor(butterboys) opfattelse kunne jeg godt tænke mig lige bliver pillet lidt ved. :P
Quote from: ButterBoy on 03 September, 2012, 23:43:37
Nu er der rigtigt mange der har stemt som så vidt jeg kan se ikke har skrevet de har stemt. Kan folk ikke lige sige når de har stemt så man kan få et bedre indblik i hvem der har interesse i ETC kvalen, og husk nu at afstemningen ikke bør være på om det skal være i KBH eller århus. Men om det skal være 3 eller 5 mands hold
Du er ikke den første der gør mig opmærksom på at du opfatter ovenstående som formålet med afstemningne Har lige haft en konversation med Michael(NI) som også gav udtryk for en lignende opfattelse.

Det er (i hvert fald i min optik) lidt forkert. :P
Følgende er min egen mening, da jeg ikke lige har haft tid til at drøfte den med hele holdet bag Århus forslaget. (vi er faktisk 5 i år, ikke kun mig og Stephan.)

Hovedformål er ikke at få turneringen til at ligne ETC så meget som muligt.
Hovedformålet er at øge og fastholde interresen for ETC i det danske 40k miljø. Sådan at vi får et godt hold i 2013, men også i 2014, 2015, 2016 ovs.
Dertil er ETC kvallen groft sagt ikke et mål i sig selv, men et middle til at opnå den interresse.
Her er det naturligvis relevant at spørge om vi stadig vil kunne udtage det rigtige og bedste hold under de forudsætninger. Ja, det er jeg ikke et sekund i tvivl om.

Jeg har en frygt for at hvis vi vælger en model med 5 deltagere per hold, så vil det ende med så få deltager at det kommer til at fremstå som om eliten lukker sig om sig selv og forherlige sig selv. Hvilket for mig at se vil være rigtig sørgeligt i betragning af at mit hovedformål som beskrevet overnfor netop går ud på at øge interressen.

Derfor er det vigtigt for mig at vi kan fastholde deltager antallet fra sidste år eller øge det.

Håber ikke det var alt for belærende.
Det burde også svare Belial fra side et: Ja vi fasthold under de nuværende omstændigheder antallet af deltagere på 3 per hold.
Og jeg tror Jens (gertinc) vil kunne arrangere et fremragende event. Det er ikke eventent i sig selv jeg er bekymret for, det er konsekvensen af det format det ville bliver holdt i.

MVH Morten

ps: Har stemt!
pps: Synes godt om Michael(NI)'s forslag om at vi til den endelig kval lige smækker hovederne sammen og høre hvad vi hver især mener formålet med sådan en kval her egentlig er. :P
Quote from: Thraundil on 18 June, 2019, 15:34:19
Vindicaren siger bare fuck af. Og somme skyder han et nyt pishul i en knight - det føles dejligt, og kan ikke ignoreres.

gertinc

Gode forslag og afklaringer, men hold diskussionen i den anden tråd, tak.

mvh
Jens
Jeg skulle ikke have scoutet...

Hesse

Jeppe Sejer

Quote from: gertinc on 04 September, 2012, 09:42:30
Gode forslag og afklaringer, men hold diskussionen i den anden tråd, tak.

+1 - pretty please with sugar on top, hold venligst kæft med hvad I mener, der skal fokuseres på. Det sku' man ha' tænkt på, da man lavede de oplæg, der stemmes om.

stemt
Quote from: Player1 on 28 October, 2010, 15:47:36
Da jeg fandt de videoer var jeg inde i en periode hvor bumser på brysterne var det nye analt!
- Regelrytteri er ligesom at prutte. Hvis du presser for hårdt, lukker du bare lort ud.

Konstantin the Apostate

Hvilken del af Ph´nglui mglw´nafh Cthulhu R´lyeh wgah´nagl fhtagn er det du ikke forstår?

Ham Niels Konstantin-Hansen dér, før en vred ung mand, nu et surt gammelt røvhul

Caruncula

Have you ever seen anyone celebrate mediocrity so much?

I guess you weren't burdened with an overabundance of schooling

Patrick Glikmann

Ud af 52 stemmer er der 31 der har givet dem til kende herinde, skal de andre 21 der har stemt ikke også gøre det? Og hvorfor kan folk ikke bare skrive hvad de stemmer på, det har man da gjort i mange andre afstemninger omkring ETC og andre emner tidligere?  ;D
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.

Jeppe Sejer

Quote from: Patrick Glikmann on 04 September, 2012, 12:40:17

Ud af 52 stemmer er der 31 der har givet dem til kende herinde, skal de andre 21 der har stemt ikke også gøre det? Og hvorfor kan folk ikke bare skrive hvad de stemmer på, det har man da gjort i mange andre afstemninger omkring ETC og andre emner tidligere?  ;D

Eftersom ingen har gjort det pt, synes jeg det er meget fjollet at ændre på nu. Kan du ikke bare lave en tråd med "hvorfor stemte du som du gjorde?" Når afstemningen er færdig.

Ellers ender det lynhurtigt i diskussion, og med folk der prøver at presse stemmer i den ene eller anden retning. Det har der været tid til inden afstemningen her.
Da jeg fandt de videoer var jeg inde i en periode hvor bumser på brysterne var det nye analt!
- Regelrytteri er ligesom at prutte. Hvis du presser for hårdt, lukker du bare lort ud.

princelarming

Min blog - Alt males grønt!
Projekt 2025 status: 0/51
Quote from: Troels S on 01 July, 2019, 15:08:30[...] 40K århus er ikke en afdæmpet forsamling [...]

Tun

Quote from: Jeppe Sejer on 04 September, 2012, 14:28:55
Eftersom ingen har gjort det pt, synes jeg det er meget fjollet at ændre på nu.

--->

Quote from: gertinc on 01 September, 2012, 10:38:13
Vær rare at skrive at I har stemt i tråden.

mvh
Jens

Ja, bevares, det er for sent at få folk til at skrive HVAD de har stemt, men ca. halvdelen af de afgivne stemmer kommer fra folk, som ikke har skrevet, de har stemt. Det ser jeg som værende et problem :)

Vet.Guardsman

Give them hell boy's... First Rang, FIRE! Second Rank, Fire!

Omalley69

Quote from: Tun on 04 September, 2012, 14:39:15
Ja, bevares, det er for sent at få folk til at skrive HVAD de har stemt, men ca. halvdelen af de afgivne stemmer kommer fra folk, som ikke har skrevet, de har stemt. Det ser jeg som værende et problem :)

+1
Ham de kalder Dr. Sloppy Moist!         
-------------------------
(????)?????*(???
-------------------------            ¯\_(?)_/¯

Loomer

Jeppe Sejer

Kommenterede også kun på, hvis man skulle kommentere HVAD man havde stemt.
Ja, det kunne da være rart, hvis alle ville skrive de har stemt. Men man kan ikke rigtigt sikre at folk gør det, og du kan ikke se, om det er folk der engagerer sig i ETC, bare fordi de skriver stemt - de kunne sådan set ha' læst hver eneste tråd herinde og tænkt deres.
Det hører sig måske sin egen tråd til, hvor man også kunne snakke om en åben afstemning. Som sagt - i en anden tråd senere.

Asger

I fantasy kører vi ALTID med åbne afstemninger uden poll funktionen. Man kan KUN stemme ved at skrive en post med ens navn og valg.

Det er det eneste der giver mening, og selvom jeg ikke gider blande mig i hvordan I løser det nu, vil jeg da foreslå at I aldrig gentager fejlen...

Asger

Omalley69

Quote from: Jeppe Sejer on 04 September, 2012, 14:56:14

Kommenterede også kun på, hvis man skulle kommentere HVAD man havde stemt.
Ja, det kunne da være rart, hvis alle ville skrive de har stemt. Men man kan ikke rigtigt sikre at folk gør det, og du kan ikke se, om det er folk der engagerer sig i ETC, bare fordi de skriver stemt - de kunne sådan set ha' læst hver eneste tråd herinde og tænkt deres.
Det hører sig måske sin egen tråd til, hvor man også kunne snakke om en åben afstemning. Som sagt - i en anden tråd senere.

Men det hjælper på at folk ikke bare opretter 10 profiler for at stemme. Det ville se lidt suspekt ud hvis 10 profiler med 1 post hver havde stemt.
Ham de kalder Dr. Sloppy Moist!         
-------------------------
(????)?????*(???
-------------------------            ¯\_(?)_/¯