News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

40k etc 2013 afstemning

Started by gertinc, 01 September, 2012, 10:22:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hilket forslag skal bruges?

Gertinc - København
34 (43.6%)
Stephan/Kaltenberg - Århus
44 (56.4%)

Total Members Voted: 78

Krøldrup

"We're all stories, in the end. Just make it a good one, eh?"
— The Doctor, Season 5, Episode 13

Tun

Quote from: Asger on 04 September, 2012, 15:11:04
I fantasy kører vi ALTID med åbne afstemninger uden poll funktionen. Man kan KUN stemme ved at skrive en post med ens navn og valg.

Det er det eneste der giver mening, og selvom jeg ikke gider blande mig i hvordan I løser det nu, vil jeg da foreslå at I aldrig gentager fejlen...

Asger

Erfaring vi uden tvivl vil tage til os :)

Jeppe Sejer

@Omalley: Ja, du har vel ret. Jeg var lige så optimistisk, at jeg tænkte, at folk ikke ville lave falske profiler.
Jamen så giver Asgers snak hurtigt mest mening.
Quote from: Player1 on 28 October, 2010, 15:47:36
Da jeg fandt de videoer var jeg inde i en periode hvor bumser på brysterne var det nye analt!
- Regelrytteri er ligesom at prutte. Hvis du presser for hårdt, lukker du bare lort ud.

Deadman

Quote from: Jeppe Sejer on 04 September, 2012, 15:31:32
@Omalley: Ja, du har vel ret. Jeg var lige så optimistisk, at jeg tænkte, at folk ikke ville lave falske profiler.

tyv tror hver mand stjæler.. 

<(indsæt ligegyldige teen-kommentar her)(tilføj gerne tegn/Ikoner eller links,som kan fremhæve din sørgelige tilværelse)>
"People laugh at me because i'm different. I laugh at them because they're all the same"

Skanque

Quote from: Deadman on 04 September, 2012, 15:33:37

opportunity makes the thief.

Af sammegrund har du altid dit grej aflåst i forsvaret. Intet tyveri uden mulighed.
"The stars themselves once lived and died at our command, yet you still dare to oppose our will"

"En hær skal ikke være venlig, den skal være  fjendtlig" - Julie

Tun

For mit vedkommende er det lige så meget for at kunne sortere stemmer fra, som kommer fra folk, der ikke spiller 40k.

Stephan

Inden anklagerne kommer for godt igang, vil jeg anbefale at folk kigger på de nye brugere, og trykker "show stats", derinde kan i se hvor mange gange de har stemt
Se good trader ved at trykke på jordkloden <----

Synes godt om alt hvad Asger skriver omkring tonen herinde:)

Patrick Glikmann

Quote from: Tun on 04 September, 2012, 15:44:54
For mit vedkommende er det lige så meget for at kunne sortere stemmer fra, som kommer fra folk, der ikke spiller 40k.

Eller folk i 40k miljøet som bruger powerfist men ikke er interesseret i ETC og bare stemmer for at gøre vennetjenester  ;)
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.

Kilgore

"I am a gorilla." - At last the 1948 Show

Asger

Og derfor insinuerer tyven at andre stjæler... ;)

Asger

Jeppe Sejer

Det var altså Omalley's pointe angående de falske profiler. Som jeg så efterfølgende svarede på.

Jeg tror sådan set ikke, at der er falske profiler, men kan godt se problematikken. Og hvis først tvivlen er til stede og har taget rod i nogle, så bør den også tages seriøst.

Til gengæld er det ret nemt at se, at folk ønsker at manipulere debatten, og det er jo heller ikke ligefrem tillidsskabende i en afstemning (også selvom det er ved et uheld, fordi folk er overentusiastiske), så en helt åben afstemning, som Asger foreslår, er nok at foretrække.

Når der er den slags revner i debatten (små eller ej), så styrker det også billedet af et 40k miljø, der stadig er lidt splittet, og med smålige intriger der stadig florerer. Den slags er måske også nemmere at komme til livs med lidt mere åbenhed. Måske. For det er jo et uheldigt billede, uanset om det så har noget på sig eller ej.

EDIT: tilføjet en parentes med indhold i tredje afsnit.
Da jeg fandt de videoer var jeg inde i en periode hvor bumser på brysterne var det nye analt!
- Regelrytteri er ligesom at prutte. Hvis du presser for hårdt, lukker du bare lort ud.

SpritZzz

SpritZzz over and out

Nanayaah

@ Jeppe

Jeg tror slet ikke at det handler om et splittet 40k miljø eller intriger.

Alle jeg kender, inklusiv mig selv syntes at Morten og Stephan afholdt et fremragende arrangement i Århus i Januar, og ville gerne drage til Århus igen.

Det er 3 kontra 5 mands hold der er kardinal punktet der stemmes om for langt de fleste ETC interesserede spillere.

Jeppe Sejer

Quote from: Nanayaah on 04 September, 2012, 16:49:16

Jeg tror slet ikke, at det handler om et splittet 40k miljø eller intriger.

Jamen det er kun godt, hvis det forholder sig sådan  :) 

gertinc

Hold så op .-)

Jøsses. Der er ingen der snyder, og da alle skal kunne stemme lige og ingen tæller mere end andre, er en poll fin nok.

Jeg valgte med vilje _ikke_ en åben afstemning, netop for at undgå personbøvl (så kan kan man se hvor meget dét hjalp .-), og Christian opsummerer valget perfekt:

Quote from: Nanayaah on 04 September, 2012, 16:49:16
Alle jeg kender, inklusiv mig selv syntes at Morten og Stephan afholdt et fremragende arrangement i Århus i Januar, og ville gerne drage til Århus igen.

Det er 3 kontra 5 mands hold der er kardinal punktet der stemmes om for langt de fleste ETC interesserede spillere.

At det stadig er rart at vide at alle dem man véd er etc-interesserede  har stemt, betyder at det er smart at skrive at man har stemt.

Luk nu venligst ned for mere diskussione her, det er fuldkommen gratis at starte en ny tråd hvis man har mere at sige.

mvh
Jens
Jeg skulle ikke have scoutet...

Belerophon709

ButterBoy

Lige pt er der 31 der har sagt de har stemt. men det dobbelte der rent faktisk har stemt. Det kan sku simpelthen ikke bruges til noget. Enten må vi vente på folk for skrevet herinde de har stemt. Ellers vil jeg foreslå vi benytter asgers ide om at have hele afstemningen offentligt altså at man stemmer ved at skrive hvad man stemmer på

Omalley69

Quote from: ButterBoy on 05 September, 2012, 01:14:36
Lige pt er der 31 der har sagt de har stemt. men det dobbelte der rent faktisk har stemt. Det kan sku simpelthen ikke bruges til noget. Enten må vi vente på folk for skrevet herinde de har stemt. Ellers vil jeg foreslå vi benytter asgers ide om at have hele afstemningen offentligt altså at man stemmer ved at skrive hvad man stemmer på

+1
Ham de kalder Dr. Sloppy Moist!         
-------------------------
(????)?????*(???
-------------------------            ¯\_(?)_/¯

Ni

Nu må i sgu lige gemme konspirationsteorierne lidt væk gutter. Det nærmer sig da noget af et lavpunkt det her. Ganske som Stephan siger så kan man jo se at det ikke er nyoprettede brugere der har perverteret afstemningen. At det er folk der måske ikke har deltaget i ETC tidligere eller ikke er en del af den hårde kerne omkring ETC i Danmark er sgu da fedt! Det betyder da at de i det mindste nærmer sig turneringen! Hvis man laver en afstemning/konkurrence så må man holde sig til de premisser der er opstillet ved start.

For god ordens skyld skal jeg sige at jeg har stemt på København.
TourneyKeeper.net - hjulpet spillere med at holde styr på deres lort siden 2013

ButterBoy

Pointen er bare der står at man skal skrive man har stemt. Det kan folk åbenbart ikke finde ud af. Vi kan også bare sige dem der har kunne finde ud af at skrive de har stemts stemmer tæller og de andre er ugyldige. Så kan du sige nok så meget om konspirationsteorier. Jo det er da super fedt hvis der rent faktisk er flere der gerne vil være en del af ETC holdet. Men der er allerede langt flere der har stemt end der til kval sidste år.

Nej jeg siger ikke der er nogen der har snydt. Men når der står man skal skrive man har stemt for at man kan se hvem der har interesse i dette, og så halvdelen vælger ikke at gøre det så kan afstemningen sku ikke bruges ret meget. Havde det været et valg havde stemmerne sku været ugyldige. Folk der tidligere har stemt kan jo stadig nå ind og gøre det nu.

Og ja jeg er måske en smule tøse fornærmet, men jeg synes personligt at det er helt hul i hovedet at stephan og morten vælger fuldstændigt at ignorere alt der blev sagt i tidligere tråde om at 3 mands hold ikke er interessant. Og derudover når man et punkt hvor det har så lidt med ETC at gøre vi lige så godt kunne have en single turnering

Deadman

Quote from: ButterBoy on 05 September, 2012, 11:24:50
...
Og ja jeg er måske en smule tøse fornærmet, men jeg synes personligt at det er helt hul i hovedet at stephan og morten vælger fuldstændigt at ignorere alt der blev sagt i tidligere tråde om at 3 mands hold ikke er interessant. Og derudover når man et punkt hvor det har så lidt med ETC at gøre vi lige så godt kunne have en single turnering

Så arranger noget selv.
<(indsæt ligegyldige teen-kommentar her)(tilføj gerne tegn/Ikoner eller links,som kan fremhæve din sørgelige tilværelse)>
"People laugh at me because i'm different. I laugh at them because they're all the same"

ButterBoy

Jeppe Sejer

Nej jeg siger ikke der er nogen der har snydt. Men...

Jo, det er vel ret kraftigt, det du antyder. Er det bare for voldsomt at sige det direkte?

...at 3 mands hold ikke er interessant.

Stemmerne taler jo ikke ligefrem for din overbevisning der. Med mindre du selvfølgelig mener, at de er snyd. Hvis de ikke er, så er det jo en ærlig sag, der peger på en interesse, der går mod din egen.

- igen, kan du så ikke tage den sidste her efter afstemningen. Jeg synes, andet er dårlig stil.

Mht. at man skal skrive man har stemt:
QuoteVær rare at skrive at I har stemt i tråden.
Nogle har måske bare taget det som en venlig opfordring, der kunne ignoreres uden skade.
Men så kommer der et navn på afstemningen. Medmindre du rent faktisk mener, at stemmerne er snyd, hvad er så den præcise værdi af navnet? For jeg kunne da godt se en idé i et system. der er sværere at snyde i.
Eller får vi en liste op med interesserede i ETC, og så er der kage til dem? Hvilket jeg btw. vil synes er et fedt initiativ. 
Eller er det fordi, at man kan placere sig i en mangel-på-interessezone, hvor man ikke skal ha' lov til at stemme ifølge dig?
Jeg er faktisk oprigtigt nysgerrig, selvom jeg fyrer lidt pis af imens.

EDIT: lidt grammapjat

ButterBoy

Tja alle der rent faktisk synes det er interessant skal have lov til at stemme. Og det at man lige skal skrive man har stemt tror jeg selv vil gøre at hvis eksempelvis en fantasy spiller måske tænker at det er lidt dårligt stil. Hvorimod at der lige pt. bare kan stemmes uden nogen ved hvem der gør det. Og grunden til at jeg ikke siger der er snydt er fordi der kan ikke bevises nogen har snydt (tror jeg faktisk ikke folk har gjort). Men derimod tror jeg der er nogen der har bedt alle de kender på PF om at stemme, hvilket er dårlig stil selvom det ikke er snyd.