News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Battle Report: Stenberg Forge vs Chaos Space Marines...

Started by Speaker to Machines, 21 September, 2012, 01:46:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Speaker to Machines

Det lykkedes endelig at få et spil mod Jonz' Chaos Marines (tak til Jon for at drage den lange vej ud på landet!); Her er en battle report:

http://sdahl.net/~sdahl/whepic/20120917/

Jeg synes egentlig at PDF'en fungerede som den skulle i dette spil - god skydning, men sårbar overfor engagement.  På den anden side brugte jeg to warhounds frem for de måske mere ikoniske store statiske installationer; Der er ingen tvivl om at sådan et par kræ tilfører hæren noget at den mobilitet de ellers mangler.

Det er nok listen i "turnerings-mode", vi ser her; Det er svært at kæmpe mod all-comers, og afskære sig selv fra at gå efter objektiver på modstanderens side...

Jeg glæder mig til den uomgængelige re-match - så er jeg forhåbentlig også bedre til at holde afstand til de lede dæmoner...
Stephan Dahl

Jonz

Tak for prygl, det var meget... ikonisk. Fint illustreret i rapporten.

Det var en meget ny type modstander mod mig, selvom der er nogle paralleller til IG ("vær så venlig at holde dem på afstand, min onde herre"). Jeg fik total prygl from affar i tur 1, men derefter var der noget større balance i tingene. Det failed strategi roll i tur 2 var dog meget afgørende, og min angrebsform blev kastreret.

Det er en svaghed jeg ser særligt i små spil (som her, 3000). Hvis vi havde spillet 6000, så havde jeg uden tvivl havde 3-4 lækre muligheder som First Move, og det havde betydet mindre for spillets balance at du vandt initiativet. Så det klassiske "initiativet betyder for meget" bliver af mindre konsekvens i større spil.

Fejl 1 hos mig: Der skulle flere enheder til, jeg havde for få aktiveringer. Mod Forge-drengene er selv en marine formation uden upgrades lidt overlegen, så flere formations - jeg havde hele 3 på næsten, eller over 500 pt.

Rematch... oh yearh  8)
/Jonz

- Rigtige mænd leger med 6mm soldater

JacobFrandsen

Der ser godt ud.

Fik de mange termies ikke udrettet noget som helst? Kunne ikke rigtig se dem i rapporten efter at de var ankommet.

Jeg glæder mig til at prøve at spille mod en chaos marine-hær. Det må være en noget anderledes marine-oplevelse med de store enheder fremfor en masse små. Jeg er dog ikke sikker på, at store enheder i en kvalitetsliste giver den bedste udnyttelse af pointene. Men så er de måske balanceret på en anden måde. Glæder mig til at få det afprøvet til GF.

Godt iøvrigt at se, at ADMech fik sejr nummer to i streg. Det er jo efterhånden en powerliste...

/Jacob

JacobFrandsen

Quote from: Jonz on 21 September, 2012, 10:34:57
Fejl 1 hos mig: Der skulle flere enheder til, jeg havde for få aktiveringer. Mod Forge-drengene er selv en marine formation uden upgrades lidt overlegen, så flere formations - jeg havde hele 3 på næsten, eller over 500 pt.

Tænker du færre lords og lir eller andre enheder?

/Jacob

Jonz

Der var kun 4 Terminators, med mulighed for at tilkalde dæmoner. De skulle assaulte sammen med en anden formation (har commander) og støttet af en Feral Titan. Men han kom først, og breakede først titanen, og dræbte 1 Terminator og gav den 3 BM, og så var det på vej i forkerte retning... Det sammen i tur tre.

Ang. flere enheder, så er der flere options. Alle infanterienheder har Lord, så de er ret seje. Men man kan upgrade, med rhioens, vindicators, heavy support (Havocs), Cult Marines, Dreadnoughts osv., og enheden kan hurtigt blive dobbelt så dyr. Og det var ikke nødvendigt her, hvor flere enheder havde været bedre. Både for at have aktiveringer nok, men også så den voldsomme skydning enten kun kan breake få enheder, eller give lidt BM til mange forskellige.

En anden mulighed (men den er måske lidt Crazy Ivan) er ikke at tage nogen war engines med. Så er der ikke saftige mål til de ret vildsomme kanoner. 8 Marines i stedet for en Feral Titan har bedre overlevelseschancer i mange situationer, og er også bedre til assault.

/Jonz

- Rigtige mænd leger med 6mm soldater